Logo

It is currently 24 Apr 2017, 23:09

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
  Koreaans genoedel
06 Mar 2006, 17:49 

Ben wel weer toe aan wat nieuwe Koreaanse films. Deze krijgen aardige recensies, iemand al wat van gezien? Nog andere aanraders?

Mr. Socrates
The Rules Of Dating
The Art of Seduction
Princess Aurora
Never to Lose

Last edited by jim2873 on 01 Apr 2006, 18:29, edited 3 times in total.

Offline Profile  

06 Mar 2006, 23:08 

Heb ook maar weinig Koreaanse films gezien de laatste tijd. Laatste die ik zag was The President's Last Bang en dat was zeker een aanrader - maar die heb jij natuurlijk al gezien ;-). Sterke politieke thriller gebaseerd op historische feiten, maar dan wel met een flinke dosis zwarte humor. Niet echt een alledaags verschijnsel in Korea en de film was in eigen land behoorlijk controversieel.

Offline Profile  

14 Mar 2006, 14:55 

http://www.koreanfilm.org/
-------------------------
Darcy's Top Ten Korean Films of 2005

1. The President's Last Bang
2. Sympathy for Lady Vengeance
3. Git (Feathers in the Wind)
4. Rules of Dating
5. Blossom Again
6. Welcome to Dongmakgol
7. Tale of Cinema
8. The Magicians
9. This Charming Girl
10. All For Love

-------------------------

Wat ik er van gezien heb:

1. The President's Last Bang ****
2. Sympathy for Lady Vengeance ****1/2
3. Git (Feathers in the Wind) ****
6. Welcome to Dongmakgol ***1/2
7. Tale of Cinema ****1/2

Rules of Dating staat bij deze bovenaan mijn wishlist.

Offline Profile  

14 Mar 2006, 15:07 

lodi wrote:
Heb ook maar weinig Koreaanse films gezien de laatste tijd. Laatste die ik zag was The President's Last Bang en dat was zeker een aanrader - maar die heb jij natuurlijk al gezien ;-). Sterke politieke thriller gebaseerd op historische feiten, maar dan wel met een flinke dosis zwarte humor. Niet echt een alledaags verschijnsel in Korea en de film was in eigen land behoorlijk controversieel.

kijk hier ook wel naar uit, ga de film zaterdag bekijken op het cinema nova festival in brugge

Offline Profile  

22 Apr 2006, 11:51 

mooie R3 editie van Lady Vengeance, 2disc inclusief subs op special features!

http://www8.cd-wow.net/detail_results_2 ... ode=278178

Image

Offline Profile  

27 Apr 2006, 15:27 

mijn oog is net weer op dit topic gevallen.

inmiddels heb ik the president's last bang gezien en ik ben meer dan verbaasd over de vele lovende besprekingen. ik vond de film zelf maar heel zwak (ben nochtans heel erg met politiek bezig en ik heb een zwak voor zwarte humor)

Offline Profile  

06 May 2006, 11:04 

Gisteren Running Wild gezien. Vanwege de teleurstellende bezoekersaantallen waren mijn aanvankelijk hoge verwachtingen toch enigszins getemperd.

Nu blijkt maar weer dat dit genre in Korea gewoon niet aanslaat. Wat mij betreft, ondanks wat kleine plotholes, een prima politiethriller en misschien wel de beste sinds Public Enemy.

Offline Profile  

10 May 2006, 17:55 

"....Bloody Tie is a dark, vicious and impressively well-made film noir, which maintains its integrity despite wholly unnecessary (and ultimately detrimental) capitulation on its maker's part to the lineage of '80s Hong Kong cinema. Do not expect something beautiful and slick: this baby's got a bite"

klinkt goed.

volledige review:
http://www.koreanfilm.org/kfilm06.html#bloodytie

Offline Profile  

26 Jun 2006, 22:26 

Image

Op DVD komt eindelijk deze City of the Rising Sun uit, die soort van in het verlengde schijnt te liggen van de film die Kim Sung-su en Jung Woo-sung een jaar eerder maakten en die nogal een persoonlijke favoriet van mij is zeg maar ;) Ik kan niet wachten!

Offline Profile  

27 Jun 2006, 00:10 

Dat is goed nieuws. Hoewel ik Beat nooit gezien heb, ben ik wel steeds benieuwd geweest naar deze twee films. Hoopte eigenlijk op een R3k boxset of zo.

In ieder geval beter dan niets.

Offline Profile  

31 Jul 2006, 16:01 

The King and The Clown:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=62303

toch maar eens bestellen denk ik.

Offline Profile  

09 Mar 2007, 13:17 

Darcy heeft z'n top 10 van 2006 nu ook geplaatst :

1. Woman on the Beach
2. Ad Lib Night
3. The Host
4. Family Ties
5. My Scary Girl
6. Tazza
7. Host & Guest
8. Bloody Tie / A Dirty Carnival (tie)
10. Roommates

Special mentions (in no order): Grain in Ear, The Peter Pan Formula, The City of Violence, Dasepo Naughty Girls, Sundays in August, No Regret, Solace, I'm a Cyborg but That's OK

http://koreanfilm.org/new.html

Nog helemaal niets van gezien - The Host verwacht ik binnenkort wel in de bus. De Koreaanse cinema ben ik eigenlijk al een hele tijd uit het oog verloren. Zitten er voor jullie opvallende aanraders tussen Darcy's lijstje ?

Offline Profile  

09 Mar 2007, 13:49 

Ben de laatste tijd ook niet meer zo op de hoogte wat betreft nieuwe films. Bloody Tie heb ik gezien, was wel aardig voor een keertje maar niets bijzonders. City of Violence vond ik een stuk leuker, zie recensie elders. Verder niets gezien van het lijstje. Zal Woman on the Beach binnenkort eens bestellen, is de nieuwste van Hong Sang-soo dus die gaat me wel bevallen denk ik.

Offline Profile  

26 Mar 2007, 16:05 

Iemand bekend met Bystanders (aka Diary of June) ? Reviews zijn wisselvallig, maar plot interesseert me wel. Voorlopig enkel te vinden op dure Koreaanse uitgave, er is ook een Taiwanese dvd maar die mist Engelse subs.

Offline Profile  

03 Apr 2007, 11:54 

Fox schopt een nieuw Benelux-label in het leven. Amasia zou moeten staan voor 'Amazing Asia' - daar is duidelijk nachtenlang over gehersenstormd.

Persbericht op dvdinfo.

Zes Koreaanse titels staan aangekondigd voor 11 april :

Arahan
Typhoon
City of Violence
Mr. Socrates
Princess Aurora
Running Wild

City of Violence klink interessant - iemand al gezien ?

Offline Profile  

03 Apr 2007, 12:00 

tolpol wrote:
City of Violence klink interessant - iemand al gezien ?

jazeker:
http://www.cinemavanti.nl/viewtopic.php?t=796

leuke film.

Offline Profile  

20 Apr 2007, 11:44 

Eem Koreaanse aanrader vind ik Spider Forest...dit schreef ik er laatst over:

Vorig jaar was ik overrompeld in zeer positieve zin door Spider Forest, gezien op het AFFF. Daarna meteen de dvd gekocht en gisteravond dus weer mogen genieten van deze zeer bijzondere film. Net als A Tale of Two Sisters is dit een film die je de eerste keer vol met vragen achter laat. Nu na een tweede kijkbeurt vallen er weer meer stukjes op zn plaats. Het belangrijkste is dat deze film bij mij een bepaald gevoel weet op te wekken. Het is een zeer droevig verhaal over herinnerd worden na je dood. Aziatische films gaan toch heel anders om met dit thema. Het gaat over een dubbele moord en we volgen de getuige van deze twee moorden die zich vervolgens laat aanrijden. De man komt in coma en komt twee weken daarna bij en is dan getuige en verdachte tegelijk. Dmv zijn getuigenverklaring volgen we het verhaal. Sfeer en melancholie voeren de boventoon. Er komen wat schokkende beelden in voor maar dat maakt het toch geen horrorfilm. Ik vind het echt een prachtige film, ook na de tweede kijkbeurt. Dit is een film die nog vaker in mn speler zal belanden. Helaas is de dvd van Tartan regio1 niet al te best. Veel vlakken in het beeld "dansen" en flikkeren. Als je bv een man ziet met een bepaald patroon in zn trui dan beweegt dat.... Ik vond dat nogal storend en vooral bij zo'n nieuwe film vind ik dat erg merkwaardig. Toch zou ik me daardoor niet laten weerhouden tot een aanschaf want dit is gewoon een zeer sterke Koreaanse film die het over zich afroept om meerdere malen bekeken te worden.

Dit wordt er trouwens gezegd over de kwaliteit van de dvd:

http://www.dvdverdict.com/reviews/spiderforest.php

The video transfer is downright terrible, with compression problems and edge enhancement that destroys any enjoyment of the beautiful cinematography. There are visible lines around any contrast, and rainbows of color smother the fine details on many objects. Outdoor scenes are even worse, which is a serious problem in a movie about a forest.

Helaas kan ik me het daar wel in vinden. Ik ben de dvd alleen nog maar op r1 tegen gekomen, wellicht komt er ooit nog eens een betere versie.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen deze film helemaal niets vinden omdat er echt niets wordt uitgelegd. Je blijft met vragen zitten die voor 100 interpretaties mogelijk zijn. Ik heb mn eigen conclusie en heb daar vrede mee en die klopt voor mij ook. Wat belangrijker is....de sfeer en het gevoel dat deze film oproept.

Ik hoop echter dat deze film meer wordt ontdekt, ondanks de wat mindere kwaliteit van de dvd en het zeer bizarre en ogenschijnlijk onlogische verloop. De film werd ergens David Lynch in the Woods genoemd.... Sta je daar voor open dat krijg je een zeer bijzondere filmervaring voorgeschoteld. De eerste keer was ik er dagen later nog mee bezig....en ik merk dat het nu ook weer het geval is....

Offline Profile  

20 Apr 2007, 12:07 

Melzz wrote:
Dit wordt er trouwens gezegd over de kwaliteit van de dvd:

http://www.dvdverdict.com/reviews/spiderforest.php

The video transfer is downright terrible, with compression problems and edge enhancement that destroys any enjoyment of the beautiful cinematography. There are visible lines around any contrast, and rainbows of color smother the fine details on many objects. Outdoor scenes are even worse, which is a serious problem in a movie about a forest.

Hij ligt hier ook al een hele tijd, heb 'm ooit 'ns opgezet en inderdaad - dit is een ont-zet-tend slechte transfer. Zozeer dat ik 'm weigerde verder te bekijken en hij domweg in m'n kast is blijven staan tot ik een betere uitgave vind. Wil m'n kijkplezier niet laten vergallen door dat intens lelijke wanprodukt.

Offline Profile  

20 Apr 2007, 17:23 

Wil Spider Forest ook al heel lang zien, die r1 zal ik dan maar links laten liggen. De Koreaanse release is helaas al een tijdje out of print. Heb van dezelfde regisseur nog 2 andere films gezien en zijn zeer de moeite waard:
Feathers in the wind (2004)
Flower Island (2001)

Offline Profile  

28 Apr 2007, 12:44 

Heb de R2NL van City of Violence zonet aangeschaft. Op 't eerste zicht een behoorlijke transfer en PAL-progressief. Als extra enkel de trailer. Ligt voor 9.90 euro in de Mediamarkt.

Offline Profile  

15 May 2007, 12:40 

Dalkomhan insaeng (Kim Ji-woon, 2005)
De filmindustrie van Zuid-Korea heeft de afgelopen jaren een enorme boost gehad en 'A Bittersweet Life' is een van de juweeltjes van het land. Een gansterfilm vol actie en melodrama. Kim Sun-woo is een 'sweeper' voor een maffiabaas. Een jongeman vol dromen, maar de werkelijkheid is anders dan zijn fantasie en dromen. Stiekem droomt hij van een rustig leven vol geluk en liefde, maar het lot heeft anders bepaald. Als hij van zijn baas de opdracht krijgt om zijn liefje in de gaten te houden gaat het fout. Het meisje in kwestie heeft naast een affaire met de baas nog een vriend. Kim moet haar en de jongeman eigenlijk omleggen, maar het aangezicht van de jonge mensen en hun liefde is teveel voor hem. Hij geeft ze een kans om te leven door ze de opdracht te geven elkaar nooit meer te zien. De liefde is echter sterker en de baas komt achter haar 'vreemdgaan'. Kim wordt geconfronteerd en al snel graven zijn 'collega's' een graf voor hem. Kim is echter een vechtersbaas en in een spectaculaire vechtscene weet hij te ontkomen. Onderduiken is het devies, maar in plaats van de vluchten blijft hij. Hij wil slechts een ding: wraak. A Bittersweet Life is een neo noir die fantastisch oogt. Er wordt letterlijk vanuit elke hoek gefilmd en de sets en locaties zijn heel goed in elkaar gezet / gescout. Ook komt het licht/donker contrast goed uit de verf. Het verhaal is redelijk eenzijdig, maar het brengt een bepaalde emotie met zich mee die de film erg doet boeien. De combinatie van (extreem) geweld en humor doen de film ook goed. Een film die zijn plek in mijn collectie meer dan verdient. ****½

Offline Profile  

25 Jun 2007, 17:13 

tolpol wrote:
Iemand bekend met Bystanders (aka Diary of June) ? Reviews zijn wisselvallig, maar plot interesseert me wel. Voorlopig enkel te vinden op dure Koreaanse uitgave, er is ook een Taiwanese dvd maar die mist Engelse subs.

de koreaanse 2-disc is nu in de aanbieding bij
http://www.dvdfromkorea.com/
$11.99

Offline Profile  

07 Jul 2007, 18:21 

I'm a Cyborg, but That's Okay (2006) ***1/2

Drastische ommezwaai voor Park - een verhaal over een meisje dat in de psychiatrie belandt omdat ze denkt een cyborg te zijn. Over jong-volwassenen in een ontmenselijkte moderne maatschappij. Of zo. Eerste uur, of misschien nog langer, vond ik er weinig aan en zorgden de visuele stunts eigenlijk vooral voor verveling. Park stunt dan ook veel, met een gelikte stijl die me erg Europees aanvoelde en deed denken aan Amélie Poulain - kan ook aan de muziekkeuzes en het gebruik van een voice-over liggen.

Begon soms te verlangen dat hij er een Vengeance Of Lady Terminator van gemaakt had, want sommige scenes zijn fantastisch, wanneer onze frêle dame in een wild rond zich heen schietende gevechtsrobot verandert - blijft wel heel beperkt tot wat psychotische buien van mevrouw. Pas op het einde begon het verhaal me te grijpen - mooi was de manier waarop ze opnieuw aan het eten gebracht werd, en daarna kon het voor mij niet meer stuk.

De Thaise dvd is een port van de Koreaanse en kan je goedkoop vinden bij ethaicd.com

Offline Profile  

25 Aug 2007, 21:28 

Public Enemy (Woo-Suk Kang - 2002)

Kijk, dit was weer super genieten! Over een hufterige agent a la Dirty Harry die op jacht gaat naar een psychopaat. Het duurt even voordat deze Koreaanse film op gang komt en slaat ook nogal wat (onnodige) zijwegen in maar dat mag de pret niet drukken. Er zit veel zwarte humor in en enkele keiharde scenes. Vooral de scene waarin er wordt gevochten met een ronkende kettingzaag is erg grappig. Aanradertje!

Offline Profile  

04 Jan 2008, 13:45 

Sympathy for Lady Vengeance

Ik zag deze films eens op het AFFF meteen na The Hills Have Eyes. Toendertijd deed de film me niet zoveel en ik dacht dat het misschien kwam omdat het meteen mn 2e film was, zonder pauze, in de bios en dat ik een beetje moe werd ofzo. Nu op dvd vond ik hem al iets beter. Toch vind ik hem wat te fragmentarisch, beetje hak op de takfilm. De look van de film vind ik wel zeer geslaagd. Een aardige film. Nog steeds vind ik Old Boy het best geslaagd uit de drie wraakfilms en de overige twee zijn wel aardige films maar in mijn ogen geen toppers.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next