Logo

It is currently 24 Oct 2017, 11:32

Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
  Takashi Miike
12 Feb 2006, 20:05 

ImageTakashi Miike (1960 - ....)

----------------------------------------

Een paar jaar geleden zat je overal op 't internet nog kniediep te waden door topics over Miike, maar de laatste tijd blijft het nogal stil.

Heb zonet Sanjuki Triad Society bekeken - één van z'n vroege films uit 1995 - veel uit de losse hand geschoten en vaak nogal donker omdat er geen extra aandacht aan belichting geschonken lijkt te worden. Harde film over Taiwanese triads in Japan, gewelddadig, veel seksuele perversie en diepzwarte humor. Als westerling ontgaat je hier en daar wel wat - kan niet meteen herkennen wanneer iemand Japans praat met een Mandarijns accent :wink:

In de winkels zie ik de laatste tijd RCV uitgaves liggen van nog wat ouder werk - Bodyguard Kiba, Family en zo - iemand mee bekend ?

Offline Profile  

13 Feb 2006, 15:42 

Als Miike nou eens 1 a 2 films per jaar maakte in plaats van 5 a 6 dan konden we het nog een beetje bijhouden ;) Kijk graag naar zijn films maar vaak is het toch ook net niet. Sanjuki Triad Society bv, de film heeft zeker zijn momenten maar vaak lijkt het ook halfbakken werk.

mijn favorieten:

Fudoh: The New Generation (1996)
Dead or Alive (1999)
Audition (1999)
Ichi the Killer (2001)
The Happiness of the Katakuris (2001)
Gozu (2003)

ook gezien maar minder favoriet:

Shinjuku Triad Society (1995)
Rainy Dog (1997)
The Bird People in China (1998)
Ley Lines (1999)
Visitor Q (2001)

Iemand Izo trouwens al gezien? De r1 dvd is al een paar maanden uit. Heb hier en daar wat reviews gelezen maar echt positief klinkt het allemaal niet.

Offline Profile  

13 Feb 2006, 16:12 

Heb een review teruggevonden van Bodyguard Kiba - zal 'm toch maar aan me laten voorbijgaan.

Sanjuki Triad Society voelde inderdaad nogal aan als een brutale schets zonder teveel franjes - vond 't wel leuk omdat je zo de spontaniteit proeft. Toch veel aardige touches - heb gelachen met de scene waarin een lichaam van autokoffer switcht en één van de yakuza er per ongeluk zelf ook in tuimelt.

Herken me in jouw lijstje, al staat bij mij Visitor Q ook bij de favorieten. Absolute favoriet is Ichi, op de voet gevolgd door Audition.

De eerste helft van Bird People in China vond ik ook heel goed, beter dan het eigenlijke hart van de film in het tweede stuk - zou Miike erg graag 'ns een roadmovie willen zien maken, al lijkt Gozu dat soms wel te zijn.

Izo ga ik toch 'ns bestellen. Lijkt me een erg moeilijke film te zijn en wordt vaak afgekraakt, maar de stills zien er soms fantastisch uit.

Offline Profile  

16 Mar 2006, 14:13 

HK DVD review van The Great Yokai War (2005)
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=60807

Alles extra's zijn engels ondertiteld.
WOW heeft hem voor zo'n 13 euro.

Image

Offline Profile  

16 Mar 2006, 20:27 

Zeer wisselvalige filmmaker. Heeft me nog nooit met één film in z'n geheel kunnen boeien. Bijna al zijn films heeft een geniaal stuk van een kwartier en de overige 5 kwartier zijn dan totaal niet zoals dit andere kwartier en meestal zit dit vol met totaal onboeiend geouwehoer. Zag op het IFFR The Yokai War, tot nu toe zijn beste film. Eindelijk eens een film die bijna geheel vol zit met totaal geflipte nonsens.
Maar over het algemeen is Miike nogal overgewaardeerd. Denk dat Miike het beter zou doen als korte-film maker...

Offline Profile  

17 Mar 2006, 16:36 

Gotti wrote:
Zeer wisselvalige filmmaker. Heeft me nog nooit met één film in z'n geheel kunnen boeien. Bijna al zijn films heeft een geniaal stuk van een kwartier en de overige 5 kwartier zijn dan totaal niet zoals dit andere kwartier en meestal zit dit vol met totaal onboeiend geouwehoer. Zag op het IFFR The Yokai War, tot nu toe zijn beste film. Eindelijk eens een film die bijna geheel vol zit met totaal geflipte nonsens.
Maar over het algemeen is Miike nogal overgewaardeerd. Denk dat Miike het beter zou doen als korte-film maker...

Wow....hier ben ik het totaal niet mee eens. Neem films als Fudoh en Gozu, geen saai moment in deze films, je valt zelfs van de ene verrasing in de andere. De kracht van bv Audition vind ik dat het begin vrij traag en zelfs romantisch is om vervolgens helemaal een andere kant op te gaan. Ik ben van mening dat deze regisseur elke keer weer verrast. Natuurlijk heeft hij wat mindere films gemaakt maar over het algemeen vind ik de kwaliteit erg hoog. Ook visueel valt er zeer veel te genieten, zoals bv de adembenemende landschappen in The Birdpeople in China! Miike maakt volgens mij juist geen "ouwehoer"films maar zit juist boordevol actie, spanning, horror en verbazing. Dus ik hoop dat ie nog heel lang speelfilms mag maken!

Offline Profile  

17 Mar 2006, 20:08 

Ze zitten idd vol met veel doldwaze gekkigheden ja, maar ze zitten imo gewoon té vol met onboeiende momenten (nu noem je toevallig Audition, die een uitzondering op deze regel is; imo één van Miike's beste films). De Dead or ALive serie bijvoorbeeld vond ik geen flikker aan. Ze traag als stroop met hier en daar flitsende momenten, maar veel te weinig om echt de kijker te overdonderen. Heb ook het idee dat Miike nauwelijks de tijd heeft een film écht fatsoenlijk af te maken; hij springt van het ene in het andere project volgens mij...

Offline Profile  

17 Mar 2006, 22:53 

Je verwijst naar Miike-films met "ze". Hierin ligt het probleem. De films van Miike moeten niet over één kam worden geschoren, ze zijn te divers. Toegegeven, een (te) groot deel van z'n oevre bestaat uit 13-in-een-dozijn yakuza b-films met óf Aikawa Sho óf Takeuchi Riki (of beiden), die de nodige saaie momenten kennen. Er zijn echter een hoop films van de beste man die de gehele speelduur vlot, interessant en boeiend zijn. Dan heb ik het over de eerder genoemde Gozu en Fudoh, en verder bijvoorbeeld een Visitor Q.

En tijd is denk ik geen factor in deze. Visitor Q werd volgens mij geschoten in ca. 10 dagen.

Offline Profile  

18 Mar 2006, 01:14 

Beat wrote:
Je verwijst naar Miike-films met "ze". Hierin ligt het probleem. De films van Miike moeten niet over één kam worden geschoren, ze zijn te divers.

Heb nu een dikke tien films van Miike gezien en negentig procent daarvan krijgt van mij een onvoldoende, vanwege het gebrek aan vaart in de film. Had dit vooral bij Shinjuku Triad Society, The City of the Lost Souls en alledrie de DOA films. Met enkele uitschieters naar boven (Audition is vind ik toch wel z'n beste denk ik; The Happiness of the Katakuris was geniaal in z'n weirdness en Ichi was leuk in z'n goorheid), is het toch niet écht om over naar huis te schrijven.
Quote:
Toegegeven, een (te) groot deel van z'n oevre bestaat uit 13-in-een-dozijn yakuza b-films met óf Aikawa Sho óf Takeuchi Riki (of beiden), die de nodige saaie momenten kennen. Er zijn echter een hoop films van de beste man die de gehele speelduur vlot, interessant en boeiend zijn. Dan heb ik het over de eerder genoemde Gozu en Fudoh, en verder bijvoorbeeld een Visitor Q.

Fudoh & Visitor Q nog niet gezien. Gozu vond ik ook 'wel aardig'. Enkele lollige en geflipte dingen, maar grotendeels was het toch echt de saaiheid die overheerste.
Quote:
En tijd is denk ik geen factor in deze. Visitor Q werd volgens mij geschoten in ca. 10 dagen.

Een film maken is iets meer dan alleen de draaidagen zelf. Doelde op de post-productie. Denk dat Miike dit te vaak té veel aan andere mensen overlaat. Het lijkt alsof hij het filmen an sich leuker vind dan het eindresultaat...

Offline Profile  

27 Mar 2006, 13:16 

The Great Yokia War

Ik had geen idee wat ik van deze film moest verwachten. Maar ik heb me uitstekend vermaakt met deze bizarre fantasy-film. Het zou evt een kinderfilm kunnen zijn alhoewel ik me afvraag of tere kinderzieltjes de vreemde creaturen en afgehakte ledematen kunnen verteren. De special effects zijn cgi, stop-motion en mensen in make-up en kostuums. De combinatie werkt naar mijn idee prima. De films bevat ook de nodige humor en neemt zichzelf niet al te serieus. De film verveelt geen moment en bevat ook zeker weer de nodige Miike elementen. De uitvoering is ook prachtig, een mooie 2 disk editie in digipack.

Offline Profile  

02 Apr 2006, 00:39 

The Great Yokai War (2005) ***1/2

Aardige fantasy van Miike, een soort real-life versie van Miyazaki. Helaas blijft het allemaal vrij braaf en is er soms een gevaarlijk hoog teenage mutant ninja turtles gehalte. Heb me geen seconde verveeld maar had wel op iets meer gehoopt.

Image

Offline Profile  

07 Apr 2006, 10:52 

Laatst nog Audition gezien en dat is toch wel een erg sterke Miike. Heb een handvol films van de beste man gezien, waarvan ik City of the Lost Souls duidelijk de minste vond.

Heeft iemand overigens Zebraman gezien? Die film zie ik nog niet voorbij komen in deze thread. Zebraman is misschien niet Miike's beste werkje, maar ik heb op momenten echt krom gelegen tijdens deze film. :)

Offline Profile  

11 Apr 2006, 19:32 

Ik ben het eens met de extreme ups en downs van Miike.

Het éne moment is hij uitmuntend origineel en een meesterlijke regisseur, het andere is hij een saaie langdradige amateur zonder budget. Maar dit siert hem wel vind ik.

Ik heb er enkele jaren over moeten doen om Miike leren te waarderen, maar nu reken ik hem (soms :? ) bij mijn favorieten.

Mijn absolute topper is 'Visitor Q', Miike's absurde ziekelijke brein ten top!
'Izo' komt zeer dicht bij voornoemde, maar is misschien toch net 'te' ziekelijk en verward. Vooral het matig (on)benutten van een meesterwerk als Kitano viel mij zwaar tegen.

@ Headhunter: 'Zebrahead' vond ik wat langgerekt en iets te simpel. Deed mij qua humor en saaiheid wat aan 'Full Metal Yakuza' denken. Maar zoals de meeste van al zijn films is dit bij momenten prachtige cinema :D

Offline Profile  

13 May 2006, 16:40 

One missed Call (2003) ***1/2
Takashi Miike maakt een J-Horror, alle clichés komen voorbij - een vloek springt van persoon naar persoon, geesten met lange zwarte haren, verschijningen in opbergkastjes, enzovoort, enzovoort, maar 't was best wel onderhoudend. Het stuk waarin een meisje live op TV sterft in een reality show was een originele toets, maar Miike speelt voor de rest erg op safe.

Offline Profile  

15 May 2006, 22:45 

tolpol wrote:
One missed Call (2003) ***1/2
Takashi Miike maakt een J-Horror, alle clichés komen voorbij - een vloek springt van persoon naar persoon, geesten met lange zwarte haren, verschijningen in opbergkastjes, enzovoort, enzovoort, maar 't was best wel onderhoudend. Het stuk waarin een meisje live op TV sterft in een reality show was een originele toets, maar Miike speelt voor de rest erg op safe.

Klopt, het schijnt dan weer een soort persiflage op het genre te zijn...tja, zo kun je t ook bekijken. Toch heb ik me ook wel weer vermaakt. Het armpjebuigen blijft toch behoorlijk goor om te zien....

Offline Profile  

15 May 2006, 23:09 

Melzz wrote:
Klopt, het schijnt dan weer een soort persiflage op het genre te zijn...tja, zo kun je t ook bekijken. Toch heb ik me ook wel weer vermaakt. Het armpjebuigen blijft toch behoorlijk goor om te zien....

Lijkt me dat sommige mensen er teveel in zien omdat 't eentje van Miike is - al het gedoe met die TV-show gaf wel een satirische toets, maar voor de rest zie ik niet meer dan een geslaagde rechttoe-rechtaan genre-oefening.

Offline Profile  

18 Jul 2006, 19:24 

Ik zag ooit een fragment uit een film met een soort martial arts ping pong match - zou dat uit een Miike-film kunnen komen ?

't Was alleszins niet uit Ping Pong.

City of Lost Souls ?

Offline Profile  

18 Jul 2006, 19:58 

tolpol wrote:
Ik zag ooit een fragment uit een film met een soort martial arts ping pong match - zou dat uit een Miike-film kunnen komen ?

't Was alleszins niet uit Ping Pong.

City of Lost Souls ?

Dat is inderdaad City of Lost Souls.
Heb de film niet gezien, ook alleen dat fragment.

Offline Profile  

20 Sep 2006, 23:32 

Rainy Dog (1997) ****

Sterk misdaaddrama over een yakuzalid dat al een hele tijd eenzaam in Taiwan vuile werkjes mag opknappen. Kil en emotieloos door z'n afstompend werk, behandeld als een moordinstrument door z'n opdrachtgevers - happy happy times. Hij zit er vervreemd en kontaktloos - zozeer zelfs dat als er een andere Japanse huurmoordenaar achter 'm aangestuurd wordt, hij die ontwapent om er samen een noedelsoepje mee te gaan eten, blij nog 'ns met een Japanner te kunnen praten. Zijn interesse in z'n omgeving beperkt zich tot het luisteren naar het weerbericht waar men onveranderd regenweer voorspelt.

Op een dag bonst een vrouw op de deur, duwt een klein ventje naar binnen en holt naar een taxi - over haar schouder roept ze nog dat 't zijn zoon is en dat hij er verder voor moet zorgen. Hij tolereert het mannetje in z'n nabijheid, maar zoekt er verder geen band mee - ook al omdat hij zich er niet toe in staat ziet. Maar na een tijd dwingen de omstandigheden hem toch een stap te zetten.

Harde film en voor Miike erg ironieloos, op een knipoog naar The Godfather na. De zwaarmoedigheid wordt nog versterkt door de voortdurende regen en van Taipei krijgen we enkel miserabele krottenwijken te zien - zelfs als we voor een paar scenes op het strand belanden blijkt dat niet meer dan een vuilnisbelt aan het water te zijn. Even voor het einde een mooi poëtisch moment waarna we rond de oren geslagen worden met een emotioneel tapijtbombardement - even slikken.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 23:34 

Zebraman (2004) ***1/2

Sullige leraar verkleed zich als superheld en neemt het op tegen groene buitenaardse wezens. Er zijn weer genoeg dwaze situaties aanwezig waardoor het zeker nooit saai wordt maar echte rol-van-je-stoel momenten ontbreken helaas. Okay voor een keertje.

Offline Profile  

31 Oct 2007, 14:45 

The Bird People in China - Takashi Miike - 1998

Tijdens een tweede kijkbeurt heeft de film nog niets van zn charme en kracht ingeboet. Dit is een persoonlijke favoriet van me. Een zakenman wordt door zn baas naar Yunnan, China gestuurd om Jade op te sporen. Een Yakuza duikt onverwachts op om erop toe te zien dat de Jade inderdaad gevonden wordt omdat het bedrijf waar de zakenman voor werkt schulden heeft dat ingelost moet worden. De twee gaan diep de binnenlanden in van China en voor een deel is de film dan ook een reisverhaal. Mensen die wel eens in Azie hebben gereist zullen sommige situaties wel herkennen. De omgeving is in ieder geval adembenemend. Het deed me besluiten om zelf naar dat gebied af te reizen, zo mooi ziet het er uit. Het is er nog niet van gekomen maar over twee weken vertrek in naar Vietnam en het noorden moet er ongeveer hetzelfde uitzien.
De twee raken in hun tocht verzeilt in een dorpje dat sprookjesachtig en bijna mythisch aandoet. De inwoners schijnen te geloven dat hun voorouders konden vliegen en men loopt er ook rond met zelfgemaakte vleugels. Ze raken erg gehecht aan het dorp met hun inwoners en krijgen met een dilemma te maken; laten ze het dorp met rust of gaan ze voor de jacht op Jade, wat betekend dat het dorp een grote bouwput wordt.
Het is letterlijk een reis maar de twee hoofdpersonen krijgen ook te maken met een persoonlijke, innerlijke reis. Er zit humor, ontroering, schoonheid en drama in deze film. Het uiterlijk heeft een wat groene zweem meegekregen wat voor een soort surrealistisch effect zorgt. De beeldkwaliteit van de Artsmagicdvd had iets beter gekund. Verder zitten er leuke extra's op zoals een audiocommentaar van Tom Mes. De film snijdt vele thema's aan en is uitermate geschikt om meerdere keren van te genieten. Dit is een ander soort film van Miike (zonder ultrageweld) en toont maar weer hoe veelzijdig de regisseur is. Ik kan deze film niet genoeg aanraden, het is 1 van mn favoriete Aziatische films.

Image

Offline Profile  

13 Feb 2008, 17:19 

Gezien op 16 nov 2006:

Young Thugs - Innocent Blood - Takashi Miike - 1997

Beetje een onbekende van Miike maar wel weer een heerlijke. Over een groepje jongeren die te maken krijgen met volwassen worden en alles wat daarbij komt kijken. Er zit weer het nodige geweld in, dit keer blijft het bij zeer harde straatgevechten met vuisten en honkbalknuppels. Ingetogen film die zeer de moeite waard is om te bekijken. Gevoelig, hard en met de nodige humor. Ben nu ook benieuwd naar Young Thugs - Nostalgia die ik nog in de kast heb liggen.

Gezien op 19 januari 2007:

Young Thugs - Nostalgia Takashi Miike- 1998

Het tweede deel in de Young Thugs-serie (de eerste is Innocent Blood). Dit is Miike's favoriete film als ik de verhalen mag geloven. Ik ben zeer aangenaam verrast door deze twee films. Je hoort er eigenlijk weinig over, er zijn nu eenmaal films die veel meer bekendheid genieten maar deze twee films mogen echt ontdekt worden. In dit deel draait het weer om een disfunctioneel gezin. En hoe een jongen een "man" wordt. Als hij weer eens in een vechtpartij was verwikkeld, kreeg de jongen complimenten van het hele gezin....hij werd immers man. De film bevat veel bizarre humor...zoals de jongen die blokfluit speelt en tegelijkertijd moet kotsen waardoor de kots uit alle gaatjes van de fluit schiet...zien is geloven. De film bewijst maar weer eens hoe veelzijdig Miike is. Geweldig twee-luik...deze Young Thugsserie. Fans van Miike moeten dan ook niet aarzelen deze eens snel op te pikken.

Offline Profile  

13 Feb 2008, 18:48 

Shinjuku Triad Society - Miike Takashi - 1995

Deel 1 uit de Triad Society Trilogy en ook de eerste van Miike die bestemd was voor een bioscooprelease. De beeldkwaliteit van Tartan is wat donker met weinig detail en niet zo heel scherp. Maar dat zal niet aan de transfer liggen maar eerder aan de manier waarop de film is geschoten. Een agent begeeft zich in maffiekringen en wil zn broer, die als advocaat opereert voor de Yakuza, uit de klauwen van het boefengespuis houden. De man worstelt ook met zn roots, een terugkerend thema van Miike, omdat hij half Chinees en half Japans is. Gaandeweg ontdekt hij dat familie het belangrijkste is en wil dan ook niets liever dan zn broer hereinigen met zn ouders....maar de broer wil niet echt. Dit is allesbehalve een standaardactiefilm. Af en toe is het lastig te volgen. Er gebeurt veel in de film en af en toe is het niet makkelijk op te maken wie er nu Chinees, Taiwanees of Japans spreekt. In deze vroege film van Miike zit al het nodige ultrageweld...zo wordt er bv een oog met een vinger uitgetrokken en heeft de agent nogal dubieuse verhoortechnieken zoals verkrachting. Tevens zit er behoorlijk wat homosexuele sex in de film. Ik zal de film niet als het beste werk van Miike rekenen maar ik heb me er zeer mee vermaakt. Vanwege de vele ontwikkelingen kan het ook geen kwaad de film nog eens te bekijken. Aan het einde van de film is er een voiceover te horen wat me nogal verwarde. Dit kan als een spoiler gezien worden!! Dit zegt Tom Mes (oa auteur van Agiator) erover:

The answer to this problem is quite simple: the translation of the final voice over on the Tartan disc is wrong. The subtitles on Tartan's version, as you noticed, say "He was my lover", but the voice over says "Tatsuhito was later killed in an alley". I have no idea what might have caused this error, but it's not the only subtitle problem on Tartan's Miike discs. Their disc of the otherwise superb film Ley Lines leaves entire scenes untranslated because they are in a Chinese dialect.

Dit verklaart de totaal vage en uit zn verband gerukte vertaling. Erg storend als je t mij vraagt....twee totaal verschillende betekenissen die het einde en de totale film een geheel andere betekenis geven. Beide vertalingen lijken ook totaal niet op elkaar....geen woordje dat anders is maar gewoon twee totaal verschillende zinnen. Zo te lezen worden er bij Ley Lines hele gedeeltes niet vertaald en ondertiteld. Op het net vind ik hier verder niets over. Erg jammer zulke cruciale fouten.

Offline Profile  

17 Feb 2008, 14:06 

City of Lost Souls - Takashi Miike - 2000

En wederom erg genoten van een Miikefilm. Deze actiefilm gaat over een Brazilliaanse jongen die een Chinees meisje bevrijd (ze was op weg naar de gevangenis) en vervolgens geld moeten regelen omdat ze paspoorten nodig hebben om het land uit te komen. Uiteraard komen er dan ook weer enkele gangsters om de hoek kijken. Een Chineze gangster steelt de show als een ijzige gast met een stalen smoelwerk....geweldig! De film is stukken tammer dan dat we van Miike gewend zijn. Het martelgebeuren blijft de kijker bespaard. Wel zit er zeker de nodige humor in....zoals een hanengevecht waarbij twee hanen een gevecht a la the Matrix uitvoeren. Elke Miikefilm heeft in mijn ogen meerdere briljante momenten. Zo zien we een shot van een plee van de onderkant genomen. We zitten als kijker zeg maar IN de plee en we zien nog net enkele drollen in het water drijven. Vervolgens zien we een gezicht dat hardhandig die plee wordt ingeduwd.....alles van onderen gefilmd. Tenslotte een totaalshot van boven.....een man ligt in een plas bloed rond de plee. Later in de film zien we pas hoe dit tafereel tot stond is gekomen.

Offline Profile  

15 Apr 2008, 13:44 

Sukiyaki Western Django - Takashi Miike - 2007

Ok...waar te beginnen. Laat ik maar beginnen door van de daken te schreeuwen dat deze film GENIAAL is!! Compleet absurd maar oh wat een geweldige film. En wat een bewijs dat regisseurs die al langer meegaan nog steeds met briljante films aan kunnen komen zetten.

Het plot....ach who cares. Het is een Western....op zn Miike's. Iedere Japanner spreek erg beroerd Engels en roepen de meest onlogische one-liners uit. Een geinige sneer naar de gebubte Italiaanse films. Een vreemdeling en twee groepen tuig die strijden om een pot met goud. Klinkt bekend? De film zit dan ook boordevol verwijzingen naar Yojimbo, Leonefilms, uiteraard Django, spaghettifilmcliche's en samuraifilms.

De look van de film....prachtig, prachtig!! Wat een genot om dit in de bios te zien, het kwijl liep nog niet net mn mondhoeken uit. Extreme close-ups, stoffige straatjes, coole poses etc. Geweldige knipogen door bv een scene zich af te laten spelen terwijl er op de achtergrond een bordkartonnen zonsondergang te zien is. De film neemt zich absoluut niet serieus en zit barstensvol absurde humor. De cameo van Tarantino is ook grappig gedaan en niet te nadrukkelijk aanwezig. Op een gegeven moment zit er een gewedlige dansscene in of wordt het beeld stillgelegd of zien we een freeze frame a la een mangastrip. Wat een visueel spektakel.

Dit deed me echte meerdere malen denken aan de Kill Billreeks. It's all about the fun en de look. Fans van Miike, westerns, samuraifilms, absurditeit en fans van cinema in het algemeen....ga dit zien en dank God op uw blote knieen dat er zulke maffe Japanners bestaan die ons dit willen voorschotelen. De beste sinds jaren van Miike!!

Ik vraag me af of hoe het overkomt op dvd want ik begin nu echt wel een bioscoopadept te worden. Fok it...ik moet zo snel mogelijk een beamer in huis halen. Bring on the SE deluxe special edition van deze film....geld speelt geen rol!! Mocht iemand ooit een onvertogen woord over deze film hebben....negeer diegene.....heeft er waarschijnlijk geen zak verstand van.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2  Next