Logo

It is currently 21 Aug 2017, 02:56

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
  Shaw Brothers
02 Oct 2006, 09:20 

Intimate Confessions of a Chinese Courtesan (1972) ****1/2

Het oude China - Ainu wordt ontvoerd en samen met een stel andere meisjes verkocht aan madam Chan's bordeel. Als ze vechtend probeert te ontsnappen wordt ze een tijdje opgesloten in een donkere kelder. Ondertussen belooft de knappe madam Chan vier rijkelui een wilde tijgerin en verkoopt Ainu's maagdelijkheid per opbod. Zo staan de vier uiteindelijk aan te schuiven tussen Ainu's benen, de hoogste bieder eerst.

Na een mislukte zelfmoordpoging besluit Ainu wraak te nemen - ze verleidt eerst de lesbische madam Chan en krijgt zo de tijd en ruimte om haar plan verder uit te werken.

Ontzettend mooi geschoten geschoten female-revenge film, met mooie composities, gebruik van slow motion en freeze frames en kleuren die van het scherm springen. Muziek is ook erg leuk - traditionele Chinese muziek met een sensuele baslijn eronder geplakt en soms regelrechte psychedelica. Af en toe worden er zwaarden getrokken en de finale is erg gewelddadig met ledematen die kwijt raken en bloed dat uit monden gulpt.

Hong Kong-produktie uit de Shaw Brothers-stal die sterk beïnvloed lijkt door de gelijkaardige Japanse produkties uit begin jaren zeventig.

Last edited by tolpol on 09 Oct 2006, 11:58, edited 1 time in total.

Offline Profile  

02 Oct 2006, 10:30 

Iemand bekend met de andere films van Chor Yuen ?
Zitten daar nog zulke goeie dingen tussen ?

Last edited by tolpol on 20 Mar 2007, 10:55, edited 1 time in total.

Offline Profile  

02 Oct 2006, 18:48 

Ainu is denk ik wel de beste film die Chor Yuen heeft gemaakt.

Ik heb dan nog The Magic Blade en Clans of Intrigue gezien. Twee films gabaseerd op boeken van Ku Lung, dat wil zeggen: films over eenling (meestal gespeeld door Ti Lung) die mysterie moet ontrafelen of eigen onschuld moet bewijzen etcetera. Daarnaast is het wu xia gehalte iets hoger. Deze 2 films zijn ook weer erg stijl- en sfeervol in beeld gebracht met ontzettend weelderige decors. Vrijwel alle Shaw films hebben prachtige decors maar Chor Yuen spant wat dat betreft de kroon. Wat mij betreft aanraders, maar Ainu blijft een klasse apart.

Offline Profile  

02 Oct 2006, 19:02 

Klinkt goed, zal hem zeker eens gaan kijken. Heb verder nog niets van die regisseur gezien.

Offline Profile  

09 Oct 2006, 12:01 

Human Lanterns (1982) ****

Mijnheer Lung en mijnheer Tan zijn twee rijkelui die hun tijd vullen met elkaar het leven zuur te maken. Mekaar publiekelijk bespotten is een grote hobby en mijnheer Tan maakt het wel erg bont als hij de prostituee waar mijnheer Lung een affaire mee heeft als eregast uitnodigt op z'n feestje. Lung is ziedend - springt geïrriteerd rond, wapperend met waaiertjes en verlaat het feestje met opgetrokken schouders. Als weerwraak besluit hij bij het aankomende lampion-festival de felbegeerde prijs van mooiste lampion voor de neus van Tan weg te kapen, want die is apetrots op z'n sjieke lantaarn. Wat een duivels plan !

Hij stapt naar Chun, een kluizenaar die de knapste lampionnen van de streek maakt en vraagt die om hulp. Chun stemt meteen toe en al snel blijkt waarom. Hij heeft zelf een eitje te pellen met Lung, die hem ooit vernederde in een zwaardgevecht en hem een litteken bezorgde in het aangezicht. Chun steekt zich in een bizar apepak met een doodshoofd als masker en ontvoert zo Lung's minnares, bindt haar in een kelder vast en vilt haar levend waarna hij fluitend het vel te drogen hangt. Nog meer ontvoeringen volgen en in Chun's kelder staan na een tijdje vier prachtige ongeschoren lampionnen van mensenvel.

Kleurrijke Shaw-produktie met mooie decors en veel indrukwekkende wire- en andere fu. Chun's acrobatische toeren in z'n apepak zijn heel leuk om te zien en het plot is lekker ziek met een spectaculaire finale.

De UK-uitgave heeft een aantrekkelijke prijs, toont meer bloot en bloed dan de HK-uitgave van IVL en heeft een verrassend goeie beeldkwaliteit ondanks dat-ie niet anamorf is - ziet er beter uit dan de HK-uitgaves van IVL.

Offline Profile  

09 Nov 2006, 21:14 

Human Lanterns zit in de tweede lichting van de Nederlandse Shaw-releases - dikke aanrader !

Volledige lijst :

Bloodbrothers
Five venoms
killer clans
Super inframen
Return to the 36th chambers
Disciples of the 36th chambers
Heroic ones
Human lanterns
Invincible Shaolin
12 gold medaillions

bron: kungfufilms.nl

Offline Profile  

07 Dec 2006, 11:25 

The Boxer's Omen (1983) ****

Openen doen we met brute beelden van een Muay Thai-wedstrijd in Hong Kong, waar Thais kampioen Bolo Yeung de smerigste truken niet schuwt om z'n tegenstander verrot te slaan. Als die verlamd in het ziekenhuis belandt zweert z'n broer (Kao Fei) hem te wreken. Na de onverklaarbare verschijning van een bijzonder enthousiast ejaculerende boeddhistische monnik, die 's nachts in z'n dromen ook nog opduikt, neemt hij het vliegtuig naar Bangkok waar hij Bolo tijdens een persconferentie in het gezicht komt spugen - dat was z'n ticket wel waard. Ondertussen wordt een vreemde band duidelijk tussen Kao en de monnik.

Als Kao 's avonds in z'n hotelkamer last heeft van brandend maagzuur en zure oprispingen gaat hij gepijnigd boven het toilet hangen, waarna een gigantische murene uit z'n mond glijdt. Dat was schrikken. Even later wordt op kippekonten gekauwd, veranderen mensenlichamen in geelwitte pudding, vliegen bijtgrage hoofden door de lucht en proberen hun slachtoffers te wurgen met de organen die onderaan hun nek hangen te bengelen en worden naakte dames, nog wat nonchalant slijm uit de ogen wrijvend, geboren uit opengesneden krokodillen. Voorts wordt er hier en daar iemand levend gevild om daarna nog wat schokkerig met de ledematen te liggen trekken in een plas blauwe blubber. Waar even later mummies in rond ploeteren. Doen ze wel niet zo lang, want nadat ze door witte magie uit mekaar spatten, veranderen ze in éénogige muppets. En zo.

Waanzinnige zwarte magie-horror van Gui Zhihong (Hex, Bamboo House of Dolls) die de kijker probeert te shockeren met een paar weerzinwekkende scenes, maar hem even vaak hardop doet lachen van plezier door de komplete uitzinnigheid van het groteske gebeuren. De film speelt zich af in Hong Kong, Thailand en Nepal, en we worden af en toe getrakteerd op mooie reisbrochure-beelden. Fantastisch spektakel vol slijmerige verrotting, dooie kippen en kots-doorgeef-feestjes.

Screenshots en technische blabla over de dvd op cultfilms en kutfilms

Offline Profile  

20 Mar 2007, 10:39 

is er iemand die al titels heeft liggen uit de twee pak releases?

zowel five venoms als human lanterns hebben GEEN DD 5.1 track. een 5.1 track was wel te vinden op de titels uit de eerste releases en staat nog steeds vermeldt op de hoes. hoe zit het met de andere titels?

Offline Profile  

20 Mar 2007, 10:48 

matt wrote:

zowel five venoms als human lanterns hebben GEEN DD 5.1 track. een 5.1 track was wel te vinden op de titels uit de eerste releases en staat nog steeds vermeldt op de hoes. hoe zit het met de andere titels?

Ik zou blij zijn als er nergens een DD 5.1 remix op staat - soms klonken die erg slecht en onnatuurlijk. Een originele monotrack in DD 2.0 is steeds te verkiezen.

Van de tweede serie Nederlandse uitgaves heb ik er drie : Killer Clans, Super Inframan en Return to the 36th Chamber, en ze zijn alledrie DD 2.0.

Offline Profile  

20 Mar 2007, 10:52 

tolpol wrote:
matt wrote:

Ik zou blij zijn als er nergens een DD 5.1 remix op staat - soms klonken die erg slecht en onnatuurlijk. Een originele monotrack in DD 2.0 is steeds te verkiezen.

Van de tweede serie Nederlandse uitgaves heb ik er drie : Killer Clans, Super Inframan en Return to the 36th Chamber, en ze zijn alledrie DD 2.0.

zelf vind ik ook dat de DD 5.1 tracks geen meerwaarde hebben (zie ook besprekingen van eerste pak releases) vond het wat bizar dat er nog steeds melding werd gemaakt van de tracks op de hoes

Offline Profile  

20 Mar 2007, 10:59 

matt wrote:
zelf vind ik ook dat de DD 5.1 tracks geen meerwaarde hebben (zie ook besprekingen van eerste pak releases) vond het wat bizar dat er nog steeds melding werd gemaakt van de tracks op de hoes

Die hoezen zijn wel vaker bizar, op de DFW-uitgave van Return to the 36th Chamber prijkt in dikke, fiere letters : REETUN TO THE 36TH CHAMBER :mrgreen:

Pure klasse.

Naar 't schijnt zou DFW 't trouwens opgegeven hebben met de Shaws, en was deze tweede lichting aan titels meteen de laatste. Voor wie erin geïnteresseerd is - ik zou niet te lang talmen om ze in huis te halen.

Offline Profile  

20 Mar 2007, 11:20 

Sword of Swords (1968) ****
Wuxia uit de Shaw-studio die op 't einde in een soort Zatoichi rip-off verandert. Erg goed, misschien een beetje te lang.

Dragon Swamp (1969) ****
Een Shaw uit eind jaren zestig met fantasy-fu, groen gloeiende zwaarden, opgezwollen gezichten, een stevig tempo, een leuk plot en een mooie dubbelrol van Cheng Pei-Pei.

Offline Profile  

20 Mar 2007, 11:22 

waar / hoe heb je gehoord dat ze ermee zouden stoppen?

de titels zijn in ieder geval niet overal makkelijk te vinden. ook de promo / perscampagne verliep redelijk abnormaal. ik heb pas een week of 2 geleden een aantal exemplaren toegestuurd gekregen om te bespreken terwijl de titels toch al een paar maanden uit zijn

Offline Profile  

20 Mar 2007, 11:29 

matt wrote:
waar / hoe heb je gehoord dat ze ermee zouden stoppen?

de titels zijn in ieder geval niet overal makkelijk te vinden. ook de promo / perscampagne verliep redelijk abnormaal. ik heb pas een week of 2 geleden een aantal exemplaren toegestuurd gekregen om te bespreken terwijl de titels toch al een paar maanden uit zijn

Las er iets over op http://www.kungfufilms.nl - ik vind het wel niet meteen terug.

Ik zie de titels van de tweede serie nergens in de winkels - heb de drie die me interesseerden moeten bestellen via Jemiemedia. Van de eerste serie is begin dit jaar opeens alles uit de rekken verdwenen in de MM, geen idee waar ze naartoe zijn. Toen ik ernaar vroeg aan de balie wist men van niets. Kan me niet voorstellen dat ze op een weekend plots uitverkocht raakten, want ze stonden er al heel lang stof te vergaren.

EDIT : hier wordt het vermeld. De reden of details over de beslissing ken ik niet. Vermoed wel dat ze slecht verkochten.

EDIT 2 : Hier nog wat.

Offline Profile  

20 Mar 2007, 14:35 

Dit kreeg ik als antwoord op het kungfufilms.nl forum :

Quote:
tolpol wrote:
Wie kan er meer vertellen over het cancellen van de Shaw-releases bij DFW ? Werd dit officieel meegedeeld ?

Betekent dit ook dat de oplage van de tweede serie erg beperkt is ?

Ik heb er contact over gehad met iemand van DFW, een echte beslissing is er (nog) niet over gemaakt. Het is echter pas na de tweede lading besloten, dus zal de oplage denk ik nog niet aangepast zijn. Zij hebben er voor gekozen om i.p.v. de shaws wat HKL-releases in Maart uit te brengen, ze willen denk ik niet te veel asian uitbrengen. Misschien als de verkoop uit de hKL tegenvallen, dat ze over een half jaar weer met wat shaws op de proppen komen.
Mocht je echt specifieke vragen hebben kun je via hun site contact opnemen, je krijgt altijd heel netjes en beleefd antwoord terug.

Offline Profile  

22 Mar 2007, 23:56 

Ik zag toevallig vandaag dat ze bij de mediamarkt een heel hoekje voor deze films hadden ingericht. Ik zal er spoedig eens een paar aanschaffen :)

Overzicht met titels.

Offline Profile  

23 Mar 2007, 00:09 

Vincent wrote:
Ik zag toevallig vandaag dat ze bij de mediamarkt een heel hoekje voor deze films hadden ingericht. Ik zal er spoedig eens een paar aanschaffen :)

Overzicht met titels.

Dat ik Human Lanterns warm aanbeveel zal ondertussen wel al duidelijk zijn, zeker :mrgreen:

Come Drink With Me heb ik pas aangeschaft en nog niet gezien, maar lijkt me ook een must, is een hoogaangeschreven klassieker en Cheng Pei Pei ziet eruit om op te eten.

Er zitten wel heel veel films van Chang Cheh tussen de DFW-releases, en - ik moet wel zeggen dat ik er nog maar drie van 'm gezien heb - daar ben ik niet zo dol op. Zit ook met een gigantische Shaw-kijkachterstand. Koop er de laatste tijd elke maand wel een paar van de R3-versies omdat ze zo snel OOP blijken te gaan, en ik vrees dat ik ze daarna niet meer te zien kan krijgen.

Offline Profile  

23 Mar 2007, 12:12 

van de eerste reeks heb ik ze alle 10 en er zit niet echt een slechte bij, al moet ik voor sommige van de meer epische films toch in de stemming zijn (maar dat geldt misschien wel voor alle films natuurlijk). Een echte miskoop zit er dus niet tussen.

Van de tweede reeks heb ik alleen nog maar Super inframan, Five venoms, Human Lanterns en de twee '36the chambers'. Ook hier weer geen slechte films.

Ben nu eigenlijk op zoek naar de resterend vijf titels, maar ze beginnen moeilijk te vinden te worden in de reguliere winkels.

(Misschien wordt het wel eens hoog tijd om een creditkaart en een regiovrije speler aan te schaffen, maar dan vrees ik dat ik binnen de korste keren arm ben.)

Offline Profile  

23 Mar 2007, 12:21 

Zonder kredietkaart en regiovrije speler zou ik nu minder in de financiële miserie zitten, maar ik moet er niet aan denken wat ik zoal langs mee heen zou hebben moeten laten gaan.

Welk type speler heb je ? Er zijn veel merken waarvan je de modellen regiovrij kan maken via een code op de afstandsbediening. Zo spaar je die aankoop toch al uit :wink:

Zoek 'ns naar je speler hier :
http://www.videohelp.com/dvdhacks

Meestal kan je de codes van één model ook gebruiken voor alle andere verwante modellen van dezelfde producent.

Offline Profile  

23 Mar 2007, 12:54 

tolpol wrote:
Welk type speler heb je ? Er zijn veel merken waarvan je de modellen regiovrij kan maken via een code op de afstandsbediening. Zo spaar je die aankoop toch al uit :wink:

Ahum (het schrapen van mijn keel), ik heb zo'n dvd-spelertje van de blokker, nu alweer een jaar of 3/4 geleden gekocht voor 70euro voor op mijn kot, dus helemaal niets professioneel. :oops:

Al ben ik er voorlopig nog content mee, ik kan filmpjes kijken in vrij goede kwaliteit, maar het grote nadeel is dat ik aangewezen ben op R2NL uitgave en die zijn niet altijd spectaculair :wink: het duurt dus soms ongeveer een eeuwigheid om films vast te krijgen die ik echt wel wil zien, maar ja, ooit als ik groot ben, koop ik mij fantsoenlijk materiaal.

Offline Profile  

23 Mar 2007, 12:56 

arthur wrote:
Ahum (het schrapen van mijn keel), ik heb zo'n dvd-spelertje van de blokker, nu alweer een jaar of 3/4 geleden gekocht voor 70euro voor op mijn kot, dus helemaal niets professioneel. :oops:

Mijn huidige Samsung speler kostte me 3 jaar geleden 120 euro en heeft uitstekende kwaliteit. Fatsoenlijk materiaal hoeft zeker niet duur te zijn. Samsung's zijn bij mijn weten altijd op eenvoudige wijze regiovrij te maken.

Die supergoedkope spelers zijn trouwens vaak sowieso al regiovrij, al staat dat daarom niet altijd erbij vermeld. Heb je al 'ns geprobeerd een andere regio-schijfje erin af te spelen ?

Offline Profile  

23 Mar 2007, 13:07 

Quote:
Die supergoedkope spelers zijn trouwens vaak sowieso al regiovrij, al staat dat daarom niet altijd erbij vermeld. Heb je al 'ns geprobeerd een andere regio-schijfje erin af te spelen ?

Aha, dat opent perspectieve al verwacht ik er niet te veel van want mijn dvd-spelertje kan bijvoorbeeld geen gekopieerde dvd's afspelen, niet dat ik dat ooit geprobeerd heb hoor maar... :wink:

(in ieder geval bedankt voor de tips, ga thuis zeker eens kijken naar het merk en wie weet...)

Offline Profile  

30 Mar 2007, 11:05 

Black Magic (1974) ***

Zwarte Magie in Maleisië - de film speelt zich af in en rond Kuala Lumpur, wat voor het Hong Kong-publiek waarschijnlijk een exotische en gevaarlijke plek leek. Vrouwen die om liefdesbezweringen komen bij de plaatselijke magiër krijgen een handvol gekookte rijst in de vagina gepropt, even laten trekken, een pluk haar en bloeddruppels van het slachtoffer erbij en afwerken met cobragif en moedermelk - rechtstreeks van de tiet. In een vers bananenblad gewikkeld krijgen ze 't mee, en nog veel sukses! Maar het loopt niet altijd goed af - zeker niet voor Lo Lieh wiens gelaat we halverwege zien wegrotten. Ook invloeden van The Exorcist, al heeft de lokale Linda Blair geen duivel in het lichaam, maar draaien duizenden wormen rondjes in haar buik.

Klinkt allemaal plezierig, maar het verhaaltje op de achtergrond - waarin een rijke weduwe probeert Ti Lung voor haar te winnen via kleffe rijst - is maar flauw en sleept vaak te lang aan. Met lompe, koppijn verwekkende camerabewegingen en onhandige montage is de regie van Ho Meng-Hua (Oily Maniac) vaak barslecht. Verre van een goede film, maar hij wordt gered door de leuke en bizarre magische scènes.

Screenshots en dvd-bespreking op cultfilms en kutfilms

Offline Profile  

03 Apr 2007, 10:14 

The Battle Wizard (1977) ***1/2

Ik moet even gaan liggen. Een psychotische monnik - die enkel aangesproken wordt als "yellow robe man" - woont in een ondergrondse discotheek, samen met z'n sympathieke hulpje, een gefrustreerd monsterlijk creatuur met een gigantische groene schedel en twee enorme klauwen als handen. De gele-gewaad-man werd ooit de benen geamputeerd door de plaatselijke Don Juan, toen hij die betrapte in het bed van z'n echtgenote en prompt een duel met hem aanging waarbij hij blauwe lasers uit z'n vingertoppen kung-fu-de. Z'n beide benen vervangen door een stel metalen kippepoten, zint hij op wraak.

Een nog jonge Danny Lee is de zoon van de Don Juan en in dit hilarisch groteske spektakel zien we hem afrekenen met gigantische rode pythons, een mysterieuze gesluierde krijgster, onderhuids kronkelende serpenten, exploderende bomen, giftige groen-fluorescerende kikkers, een man in een apepak, uitzinnige laser fu en een vuurspuwende gele-gewaad-man, vervaarlijk steltlopend op z'n kippepoten die hij ook plots kan uitschuiven als een stel dodelijke wapens! Here comes kung fu - here comes kung fu chicken. Rammelende montage met soms verwarrende korte cuts en een stevig tempo - de film duurt amper 72 minuten. Heel leuke onzin.

Screenshots en technische evaluatie van de dvd vind je op cultfilms en kutfilms.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 18:05 

Vandaag Human Lanterns aangeschaft bij de FRS. Ik dacht: gelijk meenemen, want er zijn tekorten!!! Niet dat iemand op Utrecht Centraal ook maar omkijkt naar ShawDVD's, maar nu keek ik net op de website van FRS en wat schetste mijn verbazing: Ze zijn bijna allemaal (weer) te bestellen.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next