Logo

It is currently 25 Sep 2017, 15:19

Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
  Re: Aziatische 10 Second Reviews
04 Sep 2011, 12:05 

Shiryô no wana aka Evil Dead Trap (1988)

De eerste teleurstelling kwam toen ik een letterboxed weergave van de film zag, van Synapse had ik wat meer verwacht. De jaren '80 deuntjes werkten bij deze film in het nadeel. Ik zat geen moment in de film, ik vond het een behoorlijk zinloze slasher waarbij er veel door gangen wordt gelopen. Erg saai eigenlijk, terwijl er aardig wat gore inzit zoals het doormidden klieven van een oogbal. Het roer gaat op een gegeven moment om en de twistfinale is werkelijk een lachertje en helpt de hele film om zeep. Met recht een "rare film".

4,5

Offline Profile  

04 Sep 2011, 12:11 

Oh man - die vind ik echt steengoed ! Herinner me net een erg leuke soundtrack en te gekke finale.

Offline Profile  

04 Sep 2011, 12:18 

tolpol wrote:
Oh man - die vind ik echt steengoed ! Herinner me net een erg leuke soundtrack en te gekke finale.

Zat me toch wel te ergeren aan het beeld, vrij zwak en dan ook nog eens letterboxed! Daarbij viel ik een paar keer in slaap. Ik vond er echt vrij weinig aan. De poppetjes waren voor mij ook vrij inwisselbaar, ik had niet echt het idee een bepaalde hoofdpersoon te volgen ofzo. Ik zal hem nog wel eens opzetten maar vooralsnog maakte het weinig indruk.

Offline Profile  

18 Oct 2011, 10:27 

HANEZU (Japan, Naomi Kawase, 2011) 6/10
Een vrouw in een doodgebloede relatie zoekt passie bij de lokale kunstenaar. Mooi geschoten drama dat onderuit gehaald wordt door haast beledigend onsubtiele beeldsymboliek.

MILOCRORZE: A LOVE STORY (Japan, Yoshimasa Ishibashi, 2011) 7/10
Net als films als Memories of Matsuko spreekt deze dwaze romantische comedy met z'n hypergestileerde kleurenpracht van de Japanse liefde voor Frans suikersprookje Amelie. Aanvullen met een ode aan klassieke chambara, een flinke geut van Andy Kaufman's Tony Clifton, goed mixen en opdienen met een fantasierietje.

GANTZ (Japan, Shinsuke Sato, 2011) 7/10
Had het programmaboekje er niet zorgvuldig op nageslagen, want belandde in een voorstelling met enkel Castillaanse ondertiteling. Mangabewerking met schijnbaar torenhoge productiewaardes. Zag er dan ook heel gelikt uit, vol opwindende actiescenes afgewisseld met drama waarvan ik geen ene moer verstond maar een overdaad aan klefheid vermoed. Voorlopig een zeventje.

SORCERER AND THE WHITE SNAKE, THE (China, Ching Tsu-tung, 2011) 6/10
Ching Tsu-tung mag dan al een hele tijd vanonder Tsui Hark's vleugels zijn gekomen, dit verhaaltje baseert zich op dezelfde mythe als Hark's Green Snake. Over een duizendjarige slangengeest die verliefd wordt en in vrouwengedaante gaat samenhokken met de man van haar dromen, terwijl een boeddhistische monnik daar een stokje voor tracht te steken. Het drama gaat verloren in rommelige actie - vol stugge volharding om de kijkers te overstelpen met spectaculaire CGI ondanks de duidelijke onvolkomenheid van de technische expertise. Daarbovenop gelardeerd met bombastisch gepomp uit de Hans Zimmer-school, mist het de charme van soortgelijk genrewerk uit de Hongkongse jaren tachtig en negentig.

Offline Profile  

18 Oct 2011, 15:11 

THE RAID (Indonesie, Gareth Evans, 2011) 9/10
Ergens in Jakarta staat een flatgebouw. In dat flatgebouw: een paar honderd zwaarbewapende criminelen. Aan de voordeur: een handjevol politiemannen die nog een laatste keer diep adem halen alvorens de toren te beklimmen tot de top. Bijzonder brutale actiefilm die het publiek doet gillen om point blank kogels door het hoofd, machetes die losjes door bovendijen hakken en ruggengraten die kraken als pakjes droge bami.

Offline Profile  

24 Oct 2011, 22:35 

MERANTAU (Indonesie, Gareth Evans, 2009) 4/10
Oei - Evans' vorige knokfilm is daarentegen een fikse teleurstelling. Gelukkig hield hij in The Raid het verhaaltje uiterst eenvoudig, want hier is het worstelen met de afstandsbediening om de neiging te onderdrukken door te spoelen naar de volgende vechtscene. En zelfs die weten niet altijd te imponeren met soms aarzelende choreografie en gemis aan impact. Kan me voorstellen dat hij wist in te spelen op de gevoeligheden van een Indonesisch publiek met z'n thema van boerenjongen in de grote stad, maar - slappe hap.

Offline Profile  

25 Oct 2011, 10:17 

Merde! Net € 2,49 betaald voor die film.

Offline Profile  

25 Oct 2011, 20:42 

Ook net gekeken, nogal belabberde film inderdaad. Heb flink zitten spoelen.

Offline Profile  

25 Oct 2011, 23:31 

tolpol wrote:
Had het programmaboekje er niet zorgvuldig op nageslagen, want belandde in een voorstelling met enkel Castillaanse ondertiteling. Mangabewerking met schijnbaar torenhoge productiewaardes. Zag er dan ook heel gelikt uit, vol opwindende actiescenes afgewisseld met drama waarvan ik geen ene moer verstond maar een overdaad aan klefheid vermoed. Voorlopig een zeventje.

Zonet herbekeken met ondertiteling en hij was cooler zonder. Had verwacht eindelijk te weten te komen waarom de personages tijdens de actiescenes maar wat staan te lummelen met hun pistolen zonder ermee te schieten, maar dat bleek al even onverklaarbaar als voorheen. Die freaky boombox robot blijf ik wel leuk vinden. En de actrice in haar strakke lederen pakje - wowza - al is daar duidelijk chirurgisch aan gebeiteld. 6/10

Offline Profile  

26 Oct 2011, 10:18 

Zit nog wat Merantau reviews te lezen hier en daar maar die zijn over het algemeen gewoon ongelofelijk positief. Achten, negens, soms zelfs een tien. Ik vermoed een internationaal omkoopcomplot. Raar.

Offline Profile  

26 Oct 2011, 10:25 

Denk dat men in Indonesië wel erg trots was op de film. Verhaaltje is ook duidelijk gericht op een Indonesisch publiek - denk dat het daar wel 'werkt', en velen zich herkenden in de hoofdfiguur als die vanuit de geborgenheid van z'n eenvoudige familie in z'n eentje in de grote stad wordt gedropt. Mij deed het vooral geeuwen en flashbacks oproepen van Ong Bak. Af en toe knalden ze voor een momentje, maar de meeste actiescènes waren ook maar zwak vond ik.

The Raid is echt stuk-ken beter. Strak verhaaltje rond een uiterst eenvoudig gegeven dat slechts als kapstok dient voor de brutale actiescenes - bij afloop voelde het alsof ik bont en blauw geslagen de zaal verliet.

Offline Profile  

26 Oct 2011, 10:31 

Ja, de positieve reviews op imdb zijn inderdaad voornamelijk van Indonesiërs maar de externe lovende reviews zijn gewoon van Amerikanen en Britten die al heel wat films gezien hebben. Dat verbaast me toch wel.

Offline Profile  

26 Oct 2011, 10:55 

Daar zit ik me ook bij in het haar te krabben. Heb trouwens ook goeie word-of-mouth gelezen op forums, waar je toch eerlijke meningen kan verwachten. Wellicht is er nog een andere film met dezelfde titel :mrgreen:

Offline Profile  

26 Oct 2011, 15:48 

tolpol wrote:
tolpol wrote:

Zonet herbekeken met ondertiteling en hij was cooler zonder. Had verwacht eindelijk te weten te komen waarom de personages tijdens de actiescenes maar wat staan te lummelen met hun pistolen zonder ermee te schieten, maar dat bleek al even onverklaarbaar als voorheen. Die freaky boombox robot blijf ik wel leuk vinden. En de actrice in haar strakke lederen pakje - wowza - al is daar duidelijk chirurgisch aan gebeiteld. 6/10

Hmm, daar was ik al bang voor. Lijkt me dat deel 1 en 2 wel gemaakt zijn om los van elkaar bekeken te worden (zijn tenslotte in Japan ook apart uitgebracht), maar wellicht helpt het om ze toch nog als een tandem achter elkaar te kijken. Ach ja, ik wil sowieso een spin-off met die boombox robot.

Offline Profile  

03 Nov 2011, 11:29 

Big Man Japan (Hitoshi Matsumoto - 2007), 8/10

Geframed als een mockumentary volgt een filmcrew een depressieve aan lager wal geraakte superheld die zich om de zoveel tijd richting de lokale elektriciteitscentrale sleept om zichzelf in te pluggen en op te laden (naar goede Japanse traditie) waarna hij in een 30 meter grote reus verandert die voor zijn late night TV-show allerlei idiote supermonsters te lijf gaat. Probleem is, het is een loser, zowel in zijn privé-leven als in zijn superheldenactie op TV. Er gaat nog al 's wat mis, schade aan gebouwen, de kijkers laten het afweten en zijn huis wordt zelfs beklad door boze fans. Zijn ex-vrouw schaamt zich kapot voor hem en vindt dat zijn kinderen maar uit zijn buurt moeten blijven. Big Man Japan is eigenlijk maar een zielig hoopje ellende, pielend in zijn bakje noodles.

Het is eigenlijk vooral een subtiel en ontroerend filmpje waarin een groot deel bestaat uit droogkomische conversaties met de titelheld in zijn huiskamer of in restaurants. En een geestige send-up van superhelden-conventies en monsterfilms, of de Japanse verzadiging met dit soort entertainment in het algemeen. Of zoiets - wil me er thematisch niet al te zwaar of serieus aan laven, maar het is een slim gemaakte film met een aantal leuke vondsten. En de actie zelf is ook best overtuigend gedaan. Erg van genoten.

Begreep ook dat Sony de rechten voor een remake/sequel had, maar niets meer van gehoord. Lijkt me idioot om dit in een non-Japanse setting te wurmen, maar oké..

Image

Offline Profile  

17 Dec 2011, 12:19 

tolpol wrote:

Dream Home (2010)
Gitzwart-komische slasher die bovendien nog een actueel maatschappelijk probleem behandelt. Euhm - jazeker.

Image

Vond hem een beetje onevenwichtig met een wat rommelig script en onnodige flashbacks maar de echte slasher momenten mogen er zeker zijn. Vooral het laatste half uur is heerlijk over the top, die toon had wat mij betreft wel eerder ingezet mogen worden. Goeie cover die Duitse blu-ray.

7/10

Offline Profile  

17 Dec 2011, 17:54 

K-20:

had eigenlijk nog niet over de film gehoord tot ik de blu-ray tegenkwam bij de koopjes op amazon uk. uiteindelijk de blu-ray gekocht aan 5 pond om gratis shipping te hebben en kan zeggen dat ik de aankoop niet beklaag. best wel leuke film. mocht iets korter geweest zijn (duur zowat 135 minuten) maar vervelen gaat het nooit. doet denken bij momenten denken aan mix van sherlock holmes, batman en nog wat avonturenfilms.

Offline Profile  

Re:
16 Apr 2012, 11:14 

Jelger wrote:
Camera Obscura wrote:
Hausu / House (Nobuhiko Obayashi - 1977)
Een stel giechelende Japanse meiden belandt in een mysterieus huis met een nog mysterieuzer tante. Al snel belanden ze in een achtbaan van tacky effecten, achtergrondprojecties en rare verschijningen, begeleidt door behoorlijk vervelende en nogal zenuwachtige muziek. Denk Sam Raimi's Evil Dead, gemixt met slechte Japanse synth en Westerse popdeuntjes. Er zitten zeker veel originele vondsten in, maar na een half uur in dat huis begon ik het een beetje zat te worden. Het is zo over the top, het tettert maar door. Misschien een andere keer nog 's proberen.

Rare jongens die Japanners, maar ik heb er erg van van genoten. De begeleidende muziek vond ik juist goed werken, ook al werd hetzelfde deuntje er om de minuut weer ingeknald. Geinige animaties ook zo nu en dan, een soort bloederige variant op wat Monty Python deed. Een dan is er ook nog een kat die een piano op springt, er achterwaarts weer af springt, er weer op springt, enzovoorts... het slaat allemaal nergens op, maar het was erg apart en erg vermakelijk. 8,5

Gisteren gezien en ik vond hem fantastisch. Soort live-action versie van een meer uitzinnige anime. Mooie sets, creatieve effecten en een leuke score. Topentertainment!

Offline Profile  

11 Jun 2012, 20:54 

Neighbour no. 13 (2005)

Japanse film over een jongen die vroeger gepest is op school en door dat trauma een extra persoonlijkheid heeft gecreerd die wel lef heeft en voor zichzelf durft op te komen. Als hij een etterbak uit het verleden tegen komt, is zijn andere helft uit op wraak.

De film duur bijna twee uur en dat is zeker twintig minuten te lang. Veelal duren scenes veel te lang. Het is een low-budget film en dat uit zich in de weinig locaties die men gebruikt om het verhaal te vertellen. De film is grauw en depressief; er bestaan geen karakters met positieve eigenschappen en dat maakt het een taaie zit. Ik houd wel van een goede wraakfilm maar in deze film zijn nogal veel onschuldigen het slachtoffer wat het moeilijk maakt te "juichen" om de wraak. Als de makers het tenslotte nodig vinden om een klein kind te gebruiken om hun punt tre maken, gaf dat voor mij de genadeklap. Smakeloos en heel erg naar.

De film gaf me een depressief gevoel, op zich knap maar dat maakt het geen fijne film. Een kortere speelduur en het weglaten van de smakeloze acte had de film, in mijn ogen, veel goed kunnen doen.

5.0

Offline Profile  

22 Jul 2012, 12:20 

tolpol wrote:

Gallants (2010)
Stijlvolle actiecomedy, mist een sterke dramatische lijn maar met een paar erg leuke stukken en te gekke bijrollen is 't een zekere crowd pleaser.

Image

Vond hem erg leuk, cool 70s sfeertje met inderdaad een prachtige cast. Hoop oudjes die al sinds de jaren 70 in kung fu films spelen. Moest vooral erg lachen om Teddy Robin, naast acteur ook bekend van zijn 60s psychedelic pop band Teddy Robin and the Playboys.

8/10

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3