Logo

It is currently 17 Aug 2017, 19:31



Post new topic Reply to topic  [ 220 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 
22 Feb 2010, 23:27 

Joined: 2007
Posts: 433
Mørke (Jannik Johansen, 2005)
Prima thriller uit Denemarken naar scenario van Anders Thomas Jensen. Eigenlijk alles is goed voor elkaar; script, regie, camerawerk. Trouwens vroeger vaak in de buurt van de filmlocaties op vakantie geweest, wel leuk om zo terug te zien. 7.8

24 Hour Party People (Michael Winterbottom, 2002)
Film over de muziekscene in het Manchester van de jaren '70 en '80, met in de hoofdrol Steve Coogan. Lijkt wel wat op Control qua inhoud maar de aanpak is behoorlijk anders, beetje documentaire-achtige komedie. Verder veel goede muziek en bandjes uit die tijd: Sex Pistols, Joy Division, New Order en Happy Mondays. 7.5


Top
Offline Profile  
 
 
10 Mar 2010, 15:22 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Fish Tank (Andrea Arnold - UK 2009), 9/10

Bijzonder geslaagd portret van een 15-jarig meisje, die met haar feestende moeder en jongere zusje in een flat in Essex probeert de eindjes aan elkaar te knopen en eigenlijk gewoon probeert haar weg te vinden. Arnold's oog voor detail is geweldig, spot on performances met prachtrollen van nieuwkomer Katie Jarvis, Michael Fassbender en een bijzonder fijne (voornamelijk old-school) hiphop-soundtrack. Wat wil je nog meer. In veel opzichten een echte meidenfilm, maar voor iedereen de moeite, lijkt me. Prachtige film.

Image

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
03 May 2010, 12:04 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 2983
Location: Amsterdam
Ik sluit me er maar bij aan. Fish Tank vond ik echt schitterend met vooral uitstekende acteerprestaties. Erg knap ook om het karakter van Michael Fassbender lange tijd ambiguous te laten. Is de man oprecht of niet. Altijd geloofwaardig, waande me echt in een achterstandswijk in Essex.


Top
Offline Profile  
 
 
16 Jun 2010, 08:55 
User avatar

Joined: 2009
Posts: 472
Location: Amsterdam
Nid de Guêpes (The Nest) (2002, Florent Emilio Siri)

Franse siege movie waarin drie groepen (wat kruimeldieven, een groep special forces en een zooi gemaskerde Albanezen) het in een kleine ruimte tegen elkaar opnemen. Leuke genre/homage film (Assault on Precinct 13) die wat langzaam op gang komt, maar zodra de eerste actie begint stopt het ook niet meer. Geen gigantische explosies of superhero gedoe, maar het betere schiet- en steekwerk; lekkere mindless action.

7.5/10


Top
Offline Profile  
 
 
09 Jul 2010, 23:17 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 233
Pour Elle (2008)

Goede Franse thriller over een man die er alles voor over heeft om zijn onterecht in de gevangenis zittende vrouw weer te herenigen met hem en hun zoontje. Spannend en goed geacteerd.
Kan Millennium: Mannen Die Vrouwen Haten nog een puntje aan zuigen zal ik maar zeggen; wat vind ik dat toch een overgehypede film.


Top
Offline Profile  
 
 
10 Jul 2010, 12:01 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
na het bekijken van de tweede en derde Millennium-films is mijn aanvankelijk enthousiasme voor de eerste film inmiddels behoorlijk weggezakt. Deeltje 2 en 3 waren niet best. Het leek ook alsof ze het hele productiebudget in deel één hadden gestoken, die zag er tenminste nog goed uit..

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
02 Aug 2010, 16:10 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 3812
Le Couperet (Costa-Gravas, 2005)

Medewerker in de papierindustrie verliest zijn baan en bedenkt vervolgens een nogal rigoreus en luguber plan om weer aan het werk te komen. Indrukwekkende film die zowel werkt als thriller als satire/zwarte komedie. Park Chan-wook is bezig met een remake.

9/10


Top
Offline Profile  
 
 
09 Sep 2010, 18:43 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 3812
Image

Illusive Tracks (Peter Dalle, 2003)

Aan het eind van de Tweede Wereldoorlog vertrekt een trein vanaf Zweden naar Berlijn met een bonte stoet personages en als middelpunt een moordcomplot. Gefilmd in zwart/wit als een film-noir maar ook met een flinke dosis zwarte humor en slapstick. Niet heel bijzonder maar wel duidelijk met een hoop liefde en lol gemaakt. Plezant.

7,5/10


Top
Offline Profile  
 
 
12 Sep 2010, 18:51 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 5552
Image

Timecrimes (2007) 8/10

Spaans SF-verhaaltje waarin een man wanhopig z'n fouten probeert te herstellen nadat hij ongewild proefkonijn werd van een tijdreis-experiment. Vertelt niet meteen wat nieuws, maar weet de aandacht er goed bij te houden door er - ietwat geforceerde - horror-iconografie tussen te gooien en speelt op zeker door er ook nog wat bloot vrouwvolk bovenop te smijten.

_________________
S.O.S. plaatsgebrek - reisblog - offscreen film festival


Top
Offline Profile  
 
 
05 Oct 2010, 11:19 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 5552
The Temptation of St. Tony (2009) 8/10

In surrealisme verpakt existentialisme en sociale kritiek die me evenzeer als zelfbewuste cinema een ode leek aan Buñuel en Pasolini, die beiden door een industriële Estlandse blender worden gezwierd, wat bevestigd werd toen hun namen onderaan de aftiteling verschenen met vermelding van "krnprd zikrnlovek" of zoiets, waarvan ik vermoed dat het Estisch is voor "respectvol pikken".

Ik heb waarschijnlijk als kind te weinig met de dorpspastoor onder de douche gestaan om de nodige katholieke baggage mee te krijgen die me de christelijke symboliek had kunnen helpen plaatsen, want er ontging me flink wat. Tenminste - dat denk ik, want soms leek me ook dat de film gewoon nogal krampachtig een 'kijk eens hoe surreëel'-sfeertje wilde oproepen. Maar dat sfeertje - daar is hij wel erg goed in, met een paar fantastische scenes die dankzij de bloedmooie zwart-wit fotografie uitstekend tot hun recht komen.

_________________
S.O.S. plaatsgebrek - reisblog - offscreen film festival


Top
Offline Profile  
 
 
02 Nov 2010, 17:34 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Ik plaats het hier maar even. In De Uitkijk van 4-10 november een hele zwik aan nieuwe Franse films:

http://www.uitkijk.nl/evenementen/cine-premieres-2010

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
06 Nov 2010, 12:38 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 864
Gespenster (Christian Petzold, 2005) 9/10

Een moeder die op zoek is naar haar vermist kind en twee jonge vrouwen die een bijzondere vriendschap met elkaar krijgen. Dat zijn de twee verhaallijnen die Petzold op een bijzondere manier met elkaar verbindt. De film is spaarzam met informatie en het blijft tot het einde raadselachtig wat nou de waarheid is. Erg mooie en ontroerende film.


Top
Offline Profile  
 
 
11 Nov 2010, 01:53 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
I Am Love / Io sono l'amore (Luca Guadagnino - It 2010), 7/10

Tilda Swinton vormt de spil van de film en speelt een van oorsprong Russische vrouw die in een kille aristocratische Milanese familie is gekomen en met een ijzeren gevoel voor discipline de sociale touwtjes strak in de hand houdt. Totdat de pater familias zijn bedrijfsimperium wil overdragen en Swinton verliefd wordt op een bevriende kok van één van haar zoons.

Prachtig geschoten familie-epos, waarbij Guadagnino de hoogtijdagen van Visconti lijkt te willen laten herleven en dat lukt hier en daar heel aardig met extravagante camera-bewegingen, prachtige plaatjes van Milaan en de bergen in de omgeving, Ligurië, San Remo. Kreeg er helemaal zin van om naar Italië te gaan, al vond ik het verhaal net wat te mager en te weinig boeiend om de film dat beetje extra te bieden, al tilt Tilda Swinton de emoties net wat omhoog. Guadagnino's pleidooi voor passie en het cliché 'er is meer dan werk, familie en verplichtingen alleen' is toch wat mager. En voedselporno wil ik het trouwens niet noemen, maar ik kreeg vreselijke trek van de film zeg!

Draait hier en daar nog in een filmhuis.

Image

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
18 Nov 2010, 11:15 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 864
In the City of Sylvia (José Luis Guerí­n, 2007) 8/10

Een man is op zoek naar een vrouw die hij een avond jaren geleden ontmoet heeft. Als hij haar denkt te hebben gevonden, begint hij haar te volgen. De film is een soort moderne reinterpretatie van Vertigo met dezelfde thema's als voyeurisme en obsessieve liefde. Guerí­n voert een strakke regie met zorgvuldig gecomponeerde shots en terugkerende visuele motieven. Hierdoor wordt de film een inspannende maar uiteindelijk uiterst effectieve kijkervaring. Want je wordt als toeschouwer meegezogen in de zoektocht naar Sylvia en begint zelf te twijfelen: is zij het wel?

Helaas hebben zowel de Spaanse als Britse dvd last van beeldvervorming doordat de originele aspect ratio van 1.66:1 platgedrukt is naar 1.78:1. Dus iedereen ziet er wat dikker uit dan eigenlijk zou moeten. Niet ontzettend storend maar wel merkbaar.

clip


Last edited by buzzmeekz on 20 Jun 2011, 11:10, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
 
 
22 Nov 2010, 21:31 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Dogtooth (Giorgos Lanthimos - Gr 2009), 8/10

Apart filmpje dit. Het geheel draait om een familie aan de rand van een grote stad in een grote villa woont en waarvan alleen de vader het huis mag verlaten. Zijn vrouw, zoon en twee dochters probeert hij krampachtig van de buitenwereld af te schermen, waardoor ze emotioneel eigenlijk een soort plantjes zijn geworden. Als er een vrouwelijke beveiliger wordt ingehuurd, beginnen er echter rap scheurtjes te komen in hun zorgvuldig afgeschermde wereldje.

Bij vlagen bijzonder geestig, met een absurdistisch licht surreëel toontje, maar soms toch weer behoorlijk 'in your face' geweldsscènes. Dvd vermeldt dat het 'particularly evocative of the work of Michael Haneke' is - vond het meer lijken op de films van Raul Ruiz (of een vleugje Buñuel', maar da's zo afgezaagd). Nou ja, soort van. De gratuite vergelijkingen laat ik maar achterwege.

Image

_________________
Profiler


Last edited by Camera Obscura on 22 Nov 2010, 23:02, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
 
 
22 Nov 2010, 21:59 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 2983
Location: Amsterdam
Mwow....vond het zelf maar matig eigenlijk. Het idee is leuk gevonden maar na een tijdje had ik het wel gezien. Ik heb er nog een review over geschreven:

http://www.filmorama.nl/index.php?id=3374


Top
Offline Profile  
 
 
22 Nov 2010, 22:30 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Ah, die had ik nog niet gelezen. Ik haal toch hele andere dingen uit de film. Ik quote even een paragraaf van je. ;)

Quote:
De Griekse regisseur Yorgos Lanthimos heeft met Dogtooth een grimmig experiment geschapen dat niet alleen symbool staat voor disfunctionele gezinnen maar tevens het gevaar laat zien van het verdraaien van de werkelijkheid. Als je dat doortrekt naar de media of waarheden die worden vervormd door machthebbers, maakt deze filmmaker zeker een statement. Als mens wordt je gevormd door wat je wordt aangeleerd. Als je systematisch verkeerde informatie wordt toebedeeld, ga je dat op een gegeven voor waar aannemen.
De film heeft verschillende prijzen gewonnen, pronkt de hoes van de dvd. Het idee is dan ook zeer origineel en als kijker blijf je gefascineerd kijken naar de verdraaide omgangsvormen. Naar mijn idee blijft de film toch enigszins steken in dat goede idee en had het toewerken naar de climax beter gekund. Niet alleen de personages missen informatie, ook als kijker word je veelal in het duister gehouden. Als experiment geslaagd, als film iets minder. Het levert interessante vraagstukken op maar mist toch dat beetje extra om volledig te overtuigen.


Dat de film symbool staat voor disfunctionele gezinnen, zag ik niet zo. Daar lijkt me dit gezin toch echt veel te geschift voor en de hele toon van de film toch iets te absurd en surreëel voor.

Ik denk juist dat Lanthimos de vragen die hij volgens jou aan de orde stelt, heel duidelijk vermijdt. Als hij dat wel zou doen, of deze verder becommentariëren of naar een duidelijke climax toe zou werken, zou dat naar mijn mening de hele mystiek en de sfeer van de film teniet hebben gedaan. Duiding en antwoorden zouden een veel minder interessante film opleveren, hooguit een uitgekauwd 'statement' wat we in andere films en in de reguliere media al tot in den treure hebben kunnen zien. Misschien is dat enigszins frustrerend, maar ik vond het - naast de door jou ook genoemde originele invalshoek - ook als film bijzonder geslaagd.

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
25 Nov 2010, 20:41 
User avatar

Joined: 2010
Posts: 2
Vorig jaar tijdens het Internationale Film Festival in Rotterdam heb ik Dogtooth gezien. Een zeer indrukwekkende film. De filmmaker was destijds in de zaal om vragen te beantwoorden. Een belangrijk doel in de film was om de 'macht' van opvoeding te laten zien en om een absurd 'what if' senario te schetsen. Het was echter ook een culturele kritiek op hoe Griekse ouders met hun kinderen omgaan.

9.5 / 10. Uitmuntend, de spiegelscene blijft ook erg lang bij.


Top
Offline Profile  
 
 
10 Dec 2010, 13:25 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 2983
Location: Amsterdam
Feux Rouges (Red Lights) - Cedric Kahn - 2004

Soms kom je weer eens een film tegen die je zeer positief verrast, een film die je even niet loslaat. Feux Rouges is zo'n film.

We volgen een echtpaar die met de auto hun kinderen gaan ophalen. Vanaf het begin is duidelijk hoe de verhoudingen liggen; de man voelt zich onzeker en duidelijk minder dan zijn vrouw. Zij heeft een succesvolle baan en kan eigenlijk niet gemist worden op de zaak. Al snel zijn er spanningen en komt het alcoholische gedrag van de man naar boven. Hij grijpt steeds de gelegenheid om ergens te stoppen om een goed glas te drinken waardoor hij zich steeds sterker gaat voelen. Dat uit zich echter ook in roekeloos en gevaarlijk rijgedrag. Als de man weer de kroeg in duikt en de sleutels van de auto meeneemt, is de vrouw het zat een neemt de trein. Eenmaal terug uit de kroeg raakt de man in paniek en begint hij angstig zijn vrouw te zoeken.

Ondertussen loopt er ook een ontsnapte crimineel rond. De man neemt een lifter mee wat uiteraard geen goed idee blijkt te zijn. De spanningopbouw is subliem. De gebeurtenissen ontvouwen zich heel rustig maar er is constant spanning aanwezig. De film wordt helemaal gemaakt door een werkelijk sublieme vertolking van Jean-Pierre Darroussin. Deze man speelt zo vreselijk sterk, erg indrukwekkend. Het is een thriller maar nog veel meer een psychologische schets van een man die zijn eergevoel terug probeert te krijgen om op die manier weer gelukkig te kunnen zijn met zijn vrouw. Door het overmatige alcoholgebruik, is het soms onduidelijk wat er echt gebeurt en wat er zich in het hoofd van de man afspeelt. Dat kan een tikkeltje frustrerend werken maar is tevens de kracht van de film. De film zit boordevol kleine aanwijzingen en hints die op twee manieren kunnen worden geïnterpreteerd.

De film wordt wel vergeleken met Hitchcock maar deed mij bij vlagen denken aan Claude Chabrol of de film Spoorloos. De regisseur legt zelf de vergelijking met Eyes Wide Shut en daar zit ook wel wat in. Echter alles behalve een kopie van al deze invloeden en gewoon ijzersterk en origineel. Een grote aanrader dus.

De uitgave van AE is erg goed, prachtig beeld en ruim een uur aan extra's.

9.0


Top
Offline Profile  
 
 
10 Dec 2010, 21:07 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Zag maar twee films van Cedric Kahn - spraken me wat minder aan, maar dit klinkt dan wel weer erg goed. *in het mandje maar weer*

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
13 Dec 2010, 01:02 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Go With Peace Jamil (Omar Shargawi - Den 2008)

Deense film van de van oorsprong Deens-Palestijnse Shargawi, vrijwel geheel Arabisch gesproken zonder dat er een Deen in voorkomt, waarin hoofdpersoon Jamil verstrikt raakt in allerlei vetes, zowel in Kopenhagen als in Midden-Oosten en langzaam in een spiraal van geweld en afrekeningen terecht komt.

De film begint ergens media res, en door de niet-chronologische structuur, afwezigheid van bij naam genoemde locaties (de film spingt heen en weer tussen Kopenhagen en ergens in Palestina, Beirut, Midden Oosten, wordt nooit echt duidelijk), vrijwel uitsluitend Arabisch gesproken en een keur aan karakters die de film in en uit vliegen maakten eerlijk gezegd dat ik al snel de draad kwijtraakte en enige compassie met Jamil en zijn familie achterwege bleef. Zeker wel een origineel debuut en die Tiger Award in 2008 op het IFFR zal dan ook wel iets achter zitten, maar ik laat de film nog maar even bezinken.

Image

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
14 Dec 2010, 11:40 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Il Divo (Paolo Sorrentino - It/Fr 2008), 4/10

Ben rijkelijk laat op de Il Divo afterparty, waar ik me nog zo op had verheugd, maar was uiteindelijk toch een beetje een koude douche. Virtuoos geschoten, waarbij alles uit de kast is gehaald met groots opgezette, zwaar gestileerde set pieces en groepsscènes, maar allemaal zonder een sprankje persoonlijkheid of emotie. Was bijna alsof je naar een repetitie van een opera zat te kijken. Een bewuste stijlkeuze natuurlijk en er zullen me ongetwijfeld allerlei nuances en verwijzingen zijn ontgaan die Italianen of ingewijden in de Italiaanse politiek makkelijk oppikken, maar Sorrentino's bombastische manier van filmen was een stijlvorm die me helemaal niet lag. In het tweede uur van de film nam hij weliswaar wat gas terug maar na zoveel groteskerie en schreeuwerij was ik eigenlijk al afgehaakt.

Die veel aangehaalde al dan niet noodzakelijke voorkennis van de Italiaanse politiek om niet compleet de draad kwijt te raken, zag ik persoonlijk niet zo. Het is toch bovenal een fantasievolle allegorie om volledig in op te gaan en je te laten meeslepen door zijn 'kunstige' stijl van filmen en niet bepaald het soort film dat je kijkt om iets wijzer te worden over de Italiaanse politiek. Maar dat een fascinerend (misschien enigszins enigmatisch en kleurloos) politicus als Andreotti met zo'n lange carrière op geen enkele moment interesse opwekt of tot leven komt, sloeg voor mij - in combinatie met Sorrentino's pompeuze en overtrokken filmstijl - alles dood. Al lijkt hij niet te beroerd Andreotti zo ongeveer alle moord- en corruptieschandalen van de afgelopen 50 jaar in de schoenen te schuiven. Twee eeuwen terug zou hij voor een ouderwets duel met pistols at dawn moeten opdraven.


Image

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
14 Dec 2010, 12:08 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Nord (Ruine Denstad Langlo - Noor 2009), 8/10

'An antidepressive off-road movie' is de tagline en dat is een prima omschrijving. Klein charmant filmpje met een perfecte balans tussen oprechte emoties en komische timing met bijzonder fraaie plaatjes van winters Noorwegen op de koop toe. Zat af en toe te schateren van het lachen. Als je van droogkomische road-movies in de trant van - ik noem maar wat - Aaltra, de films van Kaurismäki, Bent Hamer of Bouli Lanners' Eldorado houdt, zit je hier wel goed. Erg leuk!


Image

_________________
Profiler


Top
Offline Profile  
 
 
12 Jan 2011, 17:06 
User avatar

Joined: 2007
Posts: 2878
Location: Leiden
Melzz wrote:
Feux Rouges (Red Lights) - Cedric Kahn - 2004

Soms kom je weer eens een film tegen die je zeer positief verrast, een film die je even niet loslaat. Feux Rouges is zo'n film.

We volgen een echtpaar die met de auto hun kinderen gaan ophalen. Vanaf het begin is duidelijk hoe de verhoudingen liggen; de man voelt zich onzeker en duidelijk minder dan zijn vrouw. Zij heeft een succesvolle baan en kan eigenlijk niet gemist worden op de zaak. Al snel zijn er spanningen en komt het alcoholische gedrag van de man naar boven. Hij grijpt steeds de gelegenheid om ergens te stoppen om een goed glas te drinken waardoor hij zich steeds sterker gaat voelen. Dat uit zich echter ook in roekeloos en gevaarlijk rijgedrag. Als de man weer de kroeg in duikt en de sleutels van de auto meeneemt, is de vrouw het zat een neemt de trein. Eenmaal terug uit de kroeg raakt de man in paniek en begint hij angstig zijn vrouw te zoeken.

Ondertussen loopt er ook een ontsnapte crimineel rond. De man neemt een lifter mee wat uiteraard geen goed idee blijkt te zijn. De spanningopbouw is subliem. De gebeurtenissen ontvouwen zich heel rustig maar er is constant spanning aanwezig. De film wordt helemaal gemaakt door een werkelijk sublieme vertolking van Jean-Pierre Darroussin. Deze man speelt zo vreselijk sterk, erg indrukwekkend. Het is een thriller maar nog veel meer een psychologische schets van een man die zijn eergevoel terug probeert te krijgen om op die manier weer gelukkig te kunnen zijn met zijn vrouw. Door het overmatige alcoholgebruik, is het soms onduidelijk wat er echt gebeurt en wat er zich in het hoofd van de man afspeelt. Dat kan een tikkeltje frustrerend werken maar is tevens de kracht van de film. De film zit boordevol kleine aanwijzingen en hints die op twee manieren kunnen worden geïnterpreteerd.

De film wordt wel vergeleken met Hitchcock maar deed mij bij vlagen denken aan Claude Chabrol of de film Spoorloos. De regisseur legt zelf de vergelijking met Eyes Wide Shut en daar zit ook wel wat in. Echter alles behalve een kopie van al deze invloeden en gewoon ijzersterk en origineel. Een grote aanrader dus.

De uitgave van AE is erg goed, prachtig beeld en ruim een uur aan extra's.

9.0


Vond het ijzersterk beginnen, totdat Kahn in het laatste half uur alles vrij letterlijk begint uit te leggen waardoor het hele thriller-element en de op zich intrigerende premisse toch een beetje als een kaartenhuis in elkaar zakte. Was niet helemaal een dealbreaker voor me, maar toch teleurstellend. Technisch sterk, prachtig gebruik van Debussy en Carole Bouquet en Jean-Pierre Darroussin zijn uitstekend, maar ik denk dat het een stuk beter had uitgepakt als de film niet zo'n letterlijke uitleg gaf aan het eind. Als thriller werkt het dan maar half en als psychologische schets is het veel te mager. Veel komen we namelijk niet te weten over Antoine - binnen tien minuten bevindt 'ie zich letterlijk in een delirium.

Als ik me goed herinner, leed Kahn's Roberto Succo ook al aan dat euvel. En als ik de interviews met Cédric Kahn zo zie, weet niet, hij onderschat de kijker een beetje, vind ik.

_________________
Profiler


Last edited by Camera Obscura on 12 Jan 2011, 17:54, edited 1 time in total.

Top
Offline Profile  
 
 
12 Jan 2011, 17:37 
User avatar

Joined: 2006
Posts: 2983
Location: Amsterdam
Ben het totaal niet met je eens en de opmerking "valt als een kaartenhuis in elkaar" een behoorlijk overtrokken statement. De film is juist op meerdere manieren op te vatten. Er was een gebrek aan uitleg op het einde....dus vreemd dat je juist dat aandraagt als bezwaar.

Spoiler:

Of Antoine nu alles heeft verbeeld (en afspeelt in het hoofd van antoine) of dat het echt is gebeurt (de moord) blijft een beetje vaag. Dat vond ik juist een sterk punt van de film.

En ook al wordt wel alles uitgelegd aan het einde, doet geen afbreuk aan de film. Met name de geweldige vertolkingen hielden me aan de buis gekluisterd.


Top
Offline Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 220 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2011 phpBB Group
Theme created by CC Baxter