Logo

It is currently 22 Nov 2017, 15:12

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

13 Jan 2010, 01:35 

Image

Ms. 45 (Abel Ferrara, 1981), 9/10

Onvervalste xploitation voor de 42nd Street crowd, maar als je dan toch een rape-revenge wilt, komen ze zelden beter dan deze. Blijft toch mijn favoriete Ferrara. Onweerstaanbare New York flavor en de eindscène op het feest met Zoë Lund als non tekeer gaat is echt fantastisch gedaan. Nog 's bekeken op die enige uncut versie, die te vinden is op de Franse DVD (als L'Ange de la vengeance), met wat extras over de ontvangst van de film in Frankrijk en Ferrara-fans/experts over de auteurs- en filmhistorische waarde van Monsieur Ferrara. Bon. Die zijn niet ondertiteld overigens.

Offline Profile  

19 Apr 2010, 17:40 

Body Snatchers (1993)

Image

The Invasion of the Body Snatchers uit '78 is altijd een favoriet van mij geweest, sinds ik 'm in m'n tienerjaren voor het eerst zag. Nu eindelijk de versie van Ferrara uit '93 gezien en ik kan eigenlijk alleen zeggen: waarom?
De special effects zijn misschien iets beter, er is wat meer actie en de locatie is verplaats naar een legerbasis in Alabama, maar de versie van Kaufman is veel beter opgebouwd en de urban setting vind ik veel spannender en beklemmender. Die versie blijft bij mij dus de favoriet.
Trouwens nooit eerdere versies van het verhaal gezien; zijn die de moeite?

Offline Profile  

19 Apr 2010, 17:46 

Jazeker, ik kan je van harte de versie van 1956 aanbevelen, van Don Siegel. Fantastische film, helaas is de dvd versie niet optimaal. Kan zich zeker meten met de versie uit 1978.

Offline Profile  

19 Apr 2010, 18:02 

thanks... De US versie van Republic Pictures schijnt het best te zijn...op het lijsie dan maar. :wink:

Offline Profile  

19 Apr 2010, 19:35 

Body Snatchers is inderdaad niet veel soeps. Een risicoloos studio-tussendoortje voor Ferrara (net als Fear City overigens, maar die film is tenminste nog een onderhoudend sleazefest) om zijn eigen projecten en heroïnebehoefte te financieren, waarbij hij besloot volkomen op safe te spelen. Het resultaat is een bloedeloze en compleet overbodige remake die nergens kan tippen aan de versies van Don Siegel en Kaufman. Siegel's versie is een prima film, maar prefereer zelf toch die van Kaufman, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik die als eerste zag.

Offline Profile  

Re: Abel Ferrara
18 Oct 2011, 10:25 

4:44 LAST DAY ON EARTH (US, Abel Ferrara, 2011) 3/10

De aarde vergaat morgen om 4 uur 44. Van Ferrara als brallende gek leek me z'n visie op de apocalypse nog potentieel interessant te worden, maar na de stomende seksscene in de openingsmomenten, zakt alles in mekaar als zoveel verbitterd ouwemannengelul. Door er allerlei skype- en internetflauwekul tussen te zwieren meent hij een vinger op de pols te houden, maar hij zit er vooral mee in de fraaie kont van mevrouw Ferrara te knijpen als die lusteloos door het appartement rolt met Willem Dafoe en de vloer volkliedert met hopelijk niet te duur betaalde pottenvol verf. Een volslagen mislukking - laten we het daar op houden.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2