Logo

It is currently 18 Nov 2017, 08:14

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

13 Nov 2009, 10:41 

Camera Obscura wrote:
is er een Verneuil-boxje?

Nee, een nieuw Belmondo boxje.

- Cent mille dollars au soleil - 1964 (greed in the sun)
- Flic ou voyou - 1979 (cop or hood)
- Le cerveau - 1969 (the brain)
- Les maries de l'an II - 1971 (the married couple of the year two)

http://www.bol.com/nl/p/dvd/jean-paul-b ... index.html

Offline Profile  

13 Nov 2009, 11:51 

Bedankt. Je had het er al over in het DFW-topic, zie ik. Leuk setje films voor die prijs.

Offline Profile  

13 Nov 2009, 12:18 

ik veronderstel dat de meesten hier gewoon le clan des siciliens hebben bekeken in het frans? wat een bullshit dat die Uk versie van fox enkel engelse dub heeft :(

Offline Profile  

13 Nov 2009, 12:34 

Alleen Engelse dub? Suf.

Ik geloof dat de meesten de Franse DVD al hadden. Franse versie incl. NL-subs, dus die UK-uitgave voegt dan niet zo veel meer toe lijkt me.

Offline Profile  

13 Nov 2009, 12:42 

heb geen van beiden. wou die franse kopen maar een euro of 12 voor een gewone dvd vind ik nu al redelijk veel geld (waar is de tijd dat ik 40 euro betaalde !!)

die UK dvd is maar een euro of 5,50

Offline Profile  

13 Nov 2009, 14:07 

Je komt 'm in Brussel soms goedkoper tegen in de winkels op Lemonnier, maar je moet geluk hebben. Inderdaad lullig dat de Franse track niet op die UK-uitgave staat. Blijkbaar wel de Hongaarse en Czechische dubtracks - muh.

Komt waarschijnlijk omdat het bij Clan Des Siciliens om één van zo'n rare producties gaat - zoals bijvoorbeeld ook La Piscine - waarbij er tegelijkertijd drie versies zijn opgenomen met dezelfde cast - in 't Frans, Engels en Italiaans. De Franse versie is dus niet identiek aan de Engelse want gebruikt andere takes - onmogelijk beide er simpelweg op te zetten als verschillende audiotracks.

Geen idee - maar volgens Melzz is hij goed te doen als Engelse versie.

Offline Profile  

13 Nov 2009, 14:18 

ah bon tis dus met de echte stemmen van de acteurs in het engels?

Offline Profile  

13 Nov 2009, 15:23 

Dat weet ik niet - heb de Engelse versie nooit gezien. Kan me voorstellen dat sommige accenten te zwaar waren en achteraf gedubd zijn - Delon en misschien Gabin zullen wel de echte stemmen zijn, want hun Engels was vrij goed. Lipbewegingen zullen alleszins de Engelse track volgen.

Offline Profile  

17 Nov 2009, 16:46 

blij dat ik hem niet gekocht heb op amazon.fr

net terug uit frankrijk om boodschappen te doen en ik kwam er een verneuil box tegen met mélodie en sous-sol, un singe en hiver en le clan des siciliens. heb 14,95 euro betaald. mooie prijs. enkel le clan heeft subs

Offline Profile  

17 Dec 2009, 00:46 

Cent mille dollars au soleil (1964), 6/10

Belmondo en Ventura zijn wel oke, maar voelt toch een beetje als een arm broertje van Le salaire de la peur. Film lijkt ook hardnekkig te volharden in een soort koloniaal paternalisme tov van de lokale bevolking. Ik weet niet, was in 1964 toch ook niet meer zo gewoon, niet helemaal mijn toon. Verneuil was wel een reactionair mannetje als je het mij vraagt.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 11:33 

Le Casse (The Burglars) (1971)

Heerlijke Franse 70's actie à la Peur sur la ville met Belmondo als crimineel en Omar Sharif als corrupte politieagent.
Het plot en de karakters zijn te belachelijk voor woorden, maar het gaat hier natuurlijk om de actie en de stunts.
En daar zit de film vol mee, met een door Bullitt geïnspireerde carchase van 10 minuten als hoogtepunt (en de halsbrekende toeren van Belmondo op een 2e plaats, wat een gast).
Verder een verrassend einde en een prima score van Morricone, so who needs a plot anyway?

8/10

Offline Profile  

16 Dec 2010, 11:47 

Klinkt leuk, is die ergens uit op dvd?

Offline Profile  

16 Dec 2010, 12:22 

Er is een DVD van de Engelse dub met blijkbaar belabberde beeldkwaliteit en een Franse DVD met de Franse versie (die 10 minuten langer is) in prima beeldkwaliteit, alleen zonder subtitles (http://www.priceminister.com/offer/buy/4815787/Le-Casse-DVD-Zone-2.html). Op internet is iemand zo aardig geweest om een Engelse fan-sub te maken.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 12:50 

Ok, is die franse versie incl. fan-sub ergens te downloaden of moet je die ondertitels er zelf bijbakken?

Offline Profile  

16 Dec 2010, 12:53 

Ik heb 'm via Cinemageddon. Als je daar geen account hebt moet je me maar even PM-en.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 15:19 

Aha, nee had nog geen account maar heb er eentje aangemaakt en hij rolt nu binnen. Moet ik je nog PM-en voor iets?

Offline Profile  

16 Dec 2010, 16:23 

Ah dan had je geluk. Er zit een limiet op het aantal users, dus normaal gesproken kun je niet zomaar registreren. Downloadse :)

Offline Profile  

09 Feb 2011, 14:03 

Le Casse / The Burglars
Minste van Verneuil tot nu toe, de autoachtervolgingen zijn spectaculair maar het verhaal heeft weinig om het lijf. Helaas kunnen de fijne acteurs - de charmes van Belmondo zijn al goed voor een volle ster - en het prima camerawerk niet verhullen dat de film zeker een half uur te lang is. Vooral het einde stelt behoorlijk teleur.
6/10

Zag overigens de Franse versie, heb de Engelstalige hier ook nog ergens liggen maar daar ben ik eerder na 10 minuten bij afgehaakt.

I... comme Icare is by far de beste van Verneuil, volgens mij in Duitsland op dvd.

Offline Profile  

10 Feb 2011, 10:54 

Kasper P. wrote:
I... comme Icare is by far de beste van Verneuil, volgens mij in Duitsland op dvd.

Klinkt goed. Duitse dvd van Kinowelt inderdaad, maar 's in huis halen.

Offline Profile  

10 Feb 2011, 15:14 

Camera Obscura wrote:
Kasper P. wrote:

Klinkt goed. Duitse dvd van Kinowelt inderdaad, maar 's in huis halen.

Volgens mij originele audio met Duitse subs, heb ook nog ergens een TV-rip liggen met Engelse subs.

Offline Profile  

27 May 2011, 14:24 

jim2873 wrote:
Image

Week-end à Zuydcoote (1964)

Weer een uitstekende film van Verneuil. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn de Fransen en Engelsen verdrongen tot aan het strand van Duinkerken en totdat er een uitweg is probeert Jean-Paul Belmondo er het beste van te maken. Geen heroische taferelen zoals we meestal in oorlogsfilms tegenkomen maar vooral uitzichtloze, soms bizarre situaties en een aardige dosis humor. De setting op het strand is prachtig, mede door het gebruik van maar liefst 2000 figuranten en 1000 bommen en granaten.

8/10

Misschien oud nieuws maar nu ook uit in NL.
Slechts 4.49 bij Wehkamp:
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... mer=193727

Image

Offline Profile  

27 May 2011, 16:07 

Gister uit dezelfde reeks (het bijzonder leuke) A Man Named Rocca en The Pariah bij Van Leest uit de bakken gevist voor 2,50 per stuk.

Weekend at Dunkirk niet zien liggen, maar best kans dat 'ie bij andere vestigingen wel te vinden is.

Offline Profile  

Re:
04 Feb 2013, 00:51 

woensdagmiddag op TV5, met NL subs

Image

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2