Logo

It is currently 17 Aug 2017, 07:44

Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message

22 Nov 2009, 20:59 

Het is opmerkelijk dat de R1-versie van Cobra Verde (ook van Anchor Bay) unaniem lovende kritieken voor de beeldkwaliteit krijgt, en aan de screenshots te zien, klopt dat ook wel. Omdat Fitzcarraldo en Aguirre in deze box aan hetzelfde euvel lijden (zij het in iets mindere mate), stond ik al op het punt om dan maar direct de Amerikaanse dvd's aan te schaffen. Maar ik heb me toch maar ingehouden: het zal hopelijk niet al te lang duren voordat de klassieke Herzog-films in HD verschijnen, en dan is de upgrade toch onvermijdelijk.

Offline Profile  

22 Nov 2009, 21:05 

De Amerikaanse uitgave is in NTSC zonder interlacing, en heeft blijkbaar die compressieproblemen niet - screenshots op Beaver tonen alleszins een mooier plaatje. Van Fitzcarraldo heb ik beide de US en de UK-uitgaves en de Amerikaanse ziet er opvallend beter uit.

EDIT: Ah - iets te laat.

Offline Profile  

22 Nov 2009, 21:13 

Aha....weer een "probleem" erbij waar ik het bestaan niet van wist... :lol: Koester die box wel. Wel balen dat blijkt dat de US-versies een stuk beter zijn. Zal het morgen eens even checken op mn scherm en het met mn eigen ogen aanschouwen. Hopelijk komen er mooie Blu-Ray uitgaves....en dan meteen maar in boxvorm zodat het hele zootje in een keer kan worden vervangen. Hier Beaver is nog een screenshotvergelijking te zien tussen de US en de UK. Je ziet zeker een verschil maar zoals ik het nu zo zie, valt het me nog mee.

Offline Profile  

23 Nov 2009, 09:45 

Op die screenshots tonen ze de interlacing van de Britse uitgave niet, ze hebben die geBobt of zo. Die interlacing zorgt voor een hoop problemen. Fitzcarraldo ziet er wel beter uit op het US-schijfje, maar is ook dan nog bijlange na geen goeie transfer, vind ik. Zou ook enkel upgraden naar een HD-transfer, niet dat ik verwacht dat die er komt.

Bij Cobra Verde moet je de scenes naar het einde toe 'ns bekijken, waarin Kinski in sneltreinvaart door de dorpjes in de brousse wordt gedragen met z'n voet in die kruik - die zagen er ontzettend pover uit, meen ik me te herinneren.

Offline Profile  

29 Nov 2009, 21:22 

Encounters at the End of the World ***1/2
Eindeljik gezien, en al viel er uiteraard veel te genieten bij Herzogs poolexpeditie viel hij me toch een beetje tegen. De sterke focus die de beste Herzog-documentaires zo sterk maakt, miste ik in de manier waarop hij heen en weer blijft schakelen tussen persoonlijke portretten, natuurbiologische uitleg, en exotische plaatjes met indringende koormuziek. De verschillende elementen trokken de film voor mij sterk verschillende kanten op, waarbij zelfs de betrouwbare Werner-voiceover er niet in slaagde om er een duidelijk geheel van te maken.
Overigens valt de beeldkwaliteit van de blu-ray ook tegen: lijkt vaak te kampen met interlacing en conversieproblemen.

Offline Profile  

07 Jan 2010, 19:05 

Klaus Kinski by Beat Presser
10 maart - 4 april, Melkweg, Amsterdam
open: wo t/m zo van 13.00 tot 20.00, toegang: vrij toegankelijk.

"Beat Presser (1952, Basel) ontmoette de excentrieke acteur voor het eerst in 1977. Korte tijd later verscheen een speciale editie van zijn fotoblad, opgedragen aan Klaus Kinski. Alle 10.000 exemplaren waren binnen de kortste keren uitverkocht.

Klaus Kinski (1926 – 1991) is een wereldster, roemruchtig, aanbeden en … gehaat. Regisseur Werner Herzog maakte verschillende opmerkelijke films met Klaus Kinski, die filmgeschiedenis gemaakt hebben. De legendarische fascinerende acteur, door velen gevreesd, kreeg door deze films wereldfaam.

Begin 1981 ontmoette Werner Herzog de Zwitserse fotograaf Beat Presser en vroeg hem als camera-assistent en fotograaf op de locaties en sets van zijn films mee te werken. Inmiddels beschikt Beat Presser over het grootste en meest “levendigeâ€

Offline Profile  

03 Mar 2010, 12:09 

Er is ook een Klaus Kinski retrospectief in de melkweg zie ik net.
Mooie selectie films van Herzog, Franco, Zulawski en enkele Spaghetti's

http://melkweg.nl/artikelpagina.jsp?art ... mid=166175

Offline Profile  

03 Mar 2010, 12:15 

Mooie titels - vraag me wel af of het om dvd-projecties of filmkopijen zal gaan.

Offline Profile  

03 Mar 2010, 15:08 

Denk dvd-projectie, plus gratis concertgeluiden op de achtergrond als je pech hebt. Wel leuk programma.

Offline Profile  

03 Mar 2010, 17:03 

Kreeg te horen dat - wat de spaghetti's met Kinski betreft - For a Few Dollars More op 35mm zal vertoond worden in de Melkweg, The Great Silence op digi beta en de rest waarschijnlijk op dvd.

Offline Profile  

31 Mar 2010, 12:10 

gisteren serieus genoten van bad lieutenant - port of call new orleans. wellicht heiligschennis voor velen maar ik vond deze beter dan de versie van Ferrara.

Offline Profile  

31 Mar 2010, 19:35 

matt wrote:
gisteren serieus genoten van bad lieutenant - port of call new orleans. wellicht heiligschennis voor velen maar ik vond deze beter dan de versie van Ferrara.

Ik heb ook écht genoten van de film, hij is zeker niet perfect maar er zitten zoveel goede scenes en momenten in.
De scene waarin Nic Cage boos wordt op die oude vrouw, geniaal.

Offline Profile  

12 Apr 2010, 18:23 

3D achtervolgt ons nu overal. Herzog gaat een documentaire maken over prehistorische rotstekeningen. In 3D:

http://www.cinematical.com/2010/04/12/w ... um=twitter

Offline Profile  

30 May 2010, 04:31 

Wo die grünen Ameisen träumen (1984) (Where the Green Ants Dream)

Een geoloog in dienst van een mijnbedrijf onderroekt nieuwe mogelijke sites ergens in de Australische outback, maar stuit daarbij op verzet van de plaatselijke Aboriginal die hun heilige grond niet geschonden willen zien worden. Het mijnbedrijf probeert tot een deal te bereiken, maar door het complete onvermogen zich in elkaars wereld in te leven leveren de pogingen niet direct iets op.

Wordt precies niet veel genoemd in Herzog's oeuvre (had er toch niet direct veel over gehoord), maar vind deze zeker het zien waard. Veel van de gekende thema's zijn aanwezig en er zijn genoeg vreemde nevenpersonages en zijplots om het geheel nooit echt te laten slabakken. De hoofdrolspeler (Bruce Spence, speelde later ook nog de Mouth of Sauron aldus het dvd hoesje) misschien wat vlak, maar dat maakt de rest van de cast meer dan goed.

Offline Profile  

03 Dec 2010, 16:30 

My Son, My Son, What Have Ye Done (2009) 8/10

Herzog op volle toeren in mysterieuze film over een man die na een reis naar Peru bevangen wordt door een geest en zijn moeder vermoord. Uitstekend acteerwerk van Michael Shannon in de hoofdrol, met als enig kritiek punt dat het moeilijk is voor te stellen wat anderen (zijn vriendin Chloe Sevigny en theaterregisseur Udo Kier) in hem zien dat ze hem blijven steunen.

Wel weer een bizarre Herzogiaanse wending in dit verhaal, want deze op een ware gebeurtenis gebaseerde film heeft zich wederom in de werkelijkheid voorgedaan.

http://www.msnbc.msn.com/id/40334933/ns/us_news-crime_and_courts/

Offline Profile  

20 Jan 2011, 17:53 

Opnieuw vreselijk genoten van Aguirre, der Zorn Gottes en Fitzcarraldo. Beide al snel overgezet naar het audiocommentaar en niet meer afgezet. Vreselijk boeiend, vol anekdotes en achtergrondinformatie. Unieke films waarvan beide audiocommentaren zeer de moeite waard zijn. Ik vond beide films ditmaal beter dan de eerste keer.

Offline Profile  

21 Jan 2011, 15:09 

Het blijft me fascineren...Kinksi en zijn relatie met Herzog. Opnieuw de docu My Best Fiend gekeken. Zowel de audiocommentaren als de docu, belicht voornamelijk de kant van Herzog. Ook al spreken de beelden van een tierende Kinksi boekdelen. Kinski zou enkel leven voor het acteervak maar dat is moeilijk te rijmen met de eindelozen stroom aan b-films waarin hij speelde, slechts voor het geld naar eigen zeggen. De rampverhalen lijken voornamelijk te gaan tussen Herzog en Kinksi. Zijn deze verhalen ook bekend mbt zijn bijdragen aan andere films met andere regisseurs?
Zag gisteren de film Footprints en voor die film moet Kinski maar een half uur beschikbaar zijn geweest. Echt een minimale rol.

Dit is wel erg aardig om te lezen:

http://www.hatii.arts.gla.ac.uk/Multime ... rraldo.htm

Kinksi beschrijft per film met Herzog zijn kijk op de zaken.

Offline Profile  

03 Feb 2011, 12:40 

Interessant interview met Herzog:

http://www.guardian.co.uk/film/2009/jan ... -interview

Offline Profile  

Re: Werner Herzog
23 Aug 2011, 22:26 

Mooie boxset met documentaires van en over de man

http://www.wernerherzog.com/dvdedition2/

Offline Profile  

Re: Werner Herzog
12 Jun 2013, 12:07 

My Son, My Son, What Have Ye Done - Werner Herzog - 2009

Wat een film! Ik heb meerdere malen volledig in een deuk gelegen. Het is trouwens een mooi experiment om deze film met iemand anders te kijken om te zien hoe die op de film reageert. Op momenten dat ik iets briljants zag, leek de ander dat volledig te ontgaan. Deed me denken aan de strips van Gummbah, de een snapt niet wat er leuk aan is terwijl de ander niet kan stoppen met lachen.

De cast is werkelijk briljant, elke acteur is foutloos. Michael Shannon speelt de hoofdrol als een man die steeds verder zakt richting waanzin en het is rol waarmee hij uitstekend uit de voeten kan. Zijn blik is behoorlijk intens en beangstigend. Maar de bijrollen van Brad Dourif (levert de grappigste dialogen), Udo Kier en Grace Zabriskie zijn ook zeer de moeite waard. Ik ken geen enkele actrice die zo goed een "vreemde" vrouw kan spelen als Grace Zabriskie. Wat een topactrice is dat toch. De film is geproduceerd door David Lynch en zijn invloed lijkt wel merkbaar, zeker als er dwergen tevoorschijn komen. Maar het is vooral een Herzog-film.

De donkere, zwarte humor is zeer nadrukkelijk aanwezig en het zal zeer zeker mensen aanspreken of afstoten. De film gaat dus over een man die steeds krankzinniger wordt en tenslotte zijn moeder met een samoeraizwaard vermoord. Het hoofdthema gaat volgens mij over zijn omgeving en wat de invloed is op zijn mentale staat. Mensen lijken hun kop in het zand te steken voor de signalen, net zoals struisvogels doen. De film gaat dan ook over struisvogels…..en flamingo’s.

8.0

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3