Logo

It is currently 20 Oct 2017, 01:22

Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message

29 Mar 2010, 09:07 

Junior Bonner is ook zo eentje die steevast omschreven wordt als 'minor Peckinpah', maar die vind ik ook erg goed - uiteindelijk nogal een relatieve term, want de man heeft gewoon ijzersterke films gemaakt. Of ze spreken me erg aan - heb vele ervan in de jaren tachtig gezien en net als Melzz was ik er toen al helemaal ondersteboven van, ook bij mij lieten ze een onuitwisbare indruk achter.

Offline Profile  

29 Mar 2010, 09:11 

Melzz wrote:
Ik heb nog een levendige jeugdherinnering aan de film. Was als klein ventje diep geschokt toen McQueen een vrouw sloeg....een vrouw!! Ook vond ik het bijzonder sadistisch dat een bad guy met een vrouw loopt te vozen terwijl haar man hulpeloos moet toekijken. En de bitch vind het niet eens erg! Bijzonder verwarrend allemaal toendertijd.

Hehe. Bestaat er überhaupt een Peckinpah film waarin de vrouwmensch er een beetje fatsoenlijk vanaf komt?

Offline Profile  

17 Sep 2010, 00:06 

The Killer Elite (1975)

Hoofdrollen voor James Caan en Robert Duvall die met zijn tweeën alleen al een film overeind kunnen houden. Ze opereren hier als een soort double-crossing buddies die elkaar tussen duistere organisaties, de CIA en allemaal Chinese en Japanse clans te slim af proberen te zijn. Veel 70s karakterkoppen als Gig Young, Tom Clancy en Burt Young en ninja's, vreselijk veel ninja's. Nogal zotte film, maar erg van genoten.

Die Belgische poster is wel weer een fijne:

Image

(met dank aan Belgian Original Posters)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3