Logo

It is currently 27 May 2017, 10:07

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

25 Jun 2010, 05:06 

Een paar weken terug hier de nieuwe Metropolis resto in de cinema gezien en was behoorlijk onder de indruk. Had de film vroeger 1 keer in zijn oude versie gezien en was daar nu niet bepaald van omver geblazen, wat hier met momenten toch wel het geval was. Vooral de scenes die zich in Yoshiwara afspelen en die waarin de Thin Man een rol speelt. De nieuwe toevoegingen zitten ook quasi overal in de film verspreid, van extra shots van enkele sec tot volledige scenes. Wel nog altijd niet echt direct mijn favoriete Lang of zo, vooral dan vanwege heel de moraal die vooral op het einde op de film weegt.

Offline Profile  

10 Dec 2010, 20:33 

While the City Sleeps (1956) is pas uitgekomen in de UK bij Exposure. Goede uitgave van een puike noir en nergens eerder verschenen, meen ik. En voor een R1 zal je waarschijnlijk moeten wachten op een drie keer zo dure dvd-r van de Warner-archive collection (als 'ie daar ooit al opduikt), dus meteen maar even besteld.

Image

Offline Profile  

14 Jun 2011, 16:32 

House by the River (1950) 10/10
Ontzettend van genoten. Het verhaaltje is niet zo heel bijzonder, maar wordt prachtig naar film vertaald - bloedmooi gefotografeerd met koortsachtig drukkend camerawerk. Bij een verkrachtingspoging vermoordt een ijdele hooghartige schrijver 'per ongeluk' de mooie jonge huishulp en hij zinkt alsmaar dieper weg in leugens en bedrog, als hij nietsontziend z'n straf probeert te ontlopen.

Offline Profile  

20 Jun 2011, 20:50 

Sjit....ik zit te dubben over welke uitgave ik van M ga kopen op Blu-Ray. De Criterion of de MoC. Ik twijfel hier al langer over maar de MoC is nu zo goedkoop. Reviews neigen wat naar de MoC maar de wat donkere screencaps van de Criterion zien er ook erg mooi uit.

Zijn er hier nog meningen....?

Offline Profile  

20 Jun 2011, 21:50 

Heb de MoC versie besteld. Qua beeldkwaliteit lijken me ze allebei fantastisch, maar de MoC lijkt toch iets natuurlijker, dichter bij hoe de film 'hoort' te zijn. Bovendien heeft die BD twee audiocommentaar tracks! Met de huidige prijs van 7,50 pond heb ik echt geen seconde meer getwijfeld.

Offline Profile  

21 Jun 2011, 22:59 

Ik heb de Criterion niet, dus vergelijken kan ik niet, maar de MoC heb ik in elk geval geen klachten over. Met die aanbiedingen van Eureka is de keus snel gemaakt, lijkt me.

Offline Profile  

25 Jun 2011, 13:10 

Ha...net nu ik dacht, er zou eigenlijk een versie moeten verschijnen die tussen de MoC en Criterion valt qua contrast, is daar een Duitse release:

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_ ... lu-ray.htm

Schijnt volgens beaver een erg sterke release te zijn met interessante extra's.

Offline Profile  

Re: Fritz Lang
21 May 2012, 14:06 

Frau im Mond

Er zou goud op maan te vinden zijn. Aan de schaduwzijde dan nog, waar er blijkaar wel (handig!) een atmosfeer is. Dus wil een stel wetenschappers wel eens een kijkje gaan nemen, maar hun financiers willen ook graag een graantje meekpikken...
Start als een Mabuse-achtige misdaadfilm om na de indrukwekkende lanceringssequentie meer de sci-fi kaart te trekken. Met een liefdesdriehoek erbij voor extra dramatische spankracht. Zeer onderhoudende film, maar kon me het laatste half uur wat minder boeien (kan ook aan de +2h30 speelduur gelegen hebben). Volgens de overlevering hebben we blijkbaar aan deze film ook de countdown bij lanceringen te danken.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2