Logo

It is currently 29 Jun 2017, 07:35

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

14 Jun 2009, 18:13 

Die blog-post doet me eraan denken; heb je Sleazoid Express eigenlijk al gelezen? Ga je vast geweldig vinden - razend interessant boek over de grindhouse scène rond Times Square tot de vroege jaren tachtig. Reken er alvast op dat je je daarna ziek koopt in de Something Weird-uitgaves.

Taxi hoort natuurlijk in een NY-topic, maar lijkt me wel dat die serie - op de titelsequentie en misschien enkele establishing shots na - zowat integraal in de studio werd geschoten in Los Angeles.

Offline Profile  

14 Jun 2009, 23:50 

tolpol wrote:
\ heb je Sleazoid Express eigenlijk al gelezen? Ga je vast geweldig vinden - razend interessant boek over de grindhouse scène rond Times Square tot de vroege jaren tachtig.

Damn, die had ik al een tijdje op mijn lijstje staan - schijnt een fantastisch boek te zijn. Meteen maar even besteld en Cinema Sewer er ook meteen bijgegooid.

Offline Profile  

08 Jul 2009, 21:08 

Laatst twee aardige boeken ontvangen en gelezen:

Celluloid Skyline - James Sanders
Mooi vormgegeven en prachtig geïllustreerd overzicht van de vele manieren waarop New York in meerdere opzichten een prominente rol in de filmgeschiedenis heeft gespeeld. Is voor een opmerkelijk schappelijke prijs bij Amazon.co.uk (via de 'Used & New' aanbiedingen) te bestellen; het boek heeft ook een mooie website.

The City's End: Two Centuries of Fantasies, Fears and Premonitions of New York's Destruction - Max Page
Een meer wetenschappelijk georiënteerd overzicht van de publieke obsessie met de verwoesting van NYC sinds midden 19e eeuw. Door de enorme hoeveelheid aan bronnen (boeken, films, radio, strips, beeldende kunst) en de besproken periode van meer dan 150 jaar blijft het naar mijn idee toch net te oppervlakkig. Toch zeker de moeite waard voor wie serieus in dit onderwerp geïnteresseerd is.

Offline Profile  

14 Feb 2011, 09:50 

New York films: off the beaten track

Offline Profile  

19 May 2011, 15:49 

Geen idee of het een leuk boekje wordt, maar mag natuurlijk niet onvermeld blijven:

http://www.amazon.com/World-Film-Locati ... 1841504823

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2