Logo

It is currently 24 May 2017, 13:37

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message

05 Sep 2009, 01:27 

tolpol wrote:
Kill Bill vond ik aanvankelijk ontzettend goed, maar vind ik bij herbekijkbeurten minder en minder - nog steeds goed hoor, maar toch niet meer het meesterwerk waar ik het eerst voor hield. Beetje zielloos. Bij Kill Bill 2 had ik ook al het gevoel dat er teveel slappe dialogen in zaten - vooral de scenes met Michael Madsen, meen ik me te herinneren - maar die moet ik nog 'ns opnieuw zien - heb 'm nu op Blu-Ray dus komt er binnenkort nog 'ns van.

Gisteren en eergisteren de twee Kill Bills opnieuw gezien en ik neem m'n woorden terug - heb er erg van genoten en vreemd genoeg vooral van het tweede deel, terwijl ik dat aanvankelijk zo teleurstellend vond. Had het wel niet meer teruggezien na het cinemabezoek.

Deel één zag ik al voor een vierde keer en denk dat de voorlaatste keer zo tegenviel omdat ik 'm toen zag na een onderdompeling in Pinky Violence. Het gevecht in de sneeuw - waar ik aanvankelijk zwaar van onder de indruk was - voelde toen aan als een slap afkooksel. Toch vind ik nog steeds dat Lucy Liu ondanks haar mooie ogen maar zwakke presence heeft in die scene, waardoor het daar een beetje bij een steriele ode blijft.

Last edited by tolpol on 05 Sep 2009, 11:08, edited 1 time in total.

Offline Profile  

05 Sep 2009, 10:41 

ik vond de twee kill bills van in het begin al echt goed met na een aantal kijkbeurten toch een voorkeur voor het tweede deel :-)

Offline Profile  

05 Sep 2009, 18:36 

IB (2009)
Toch wel een tegenvaller. Dat vooral kwam door de lengte van de film. Naar de pauze had ik gewoon last van mijn zitvlees in de bioscoop die compleet uitverkocht was.

Ik vond bijvoorbeeld Brad Pitt de minste van het stel. Hij doet min of meer hetzelfde trucje als in Burn After Reading. Alleen werkt het voor mij niet omdat ik het doorzie en dus beschouw als acteren. De manier hoe hij praat, uit zijn ogen kijkt en met zijn hoofd (zo extreem naar voren) beweegt vond ik iets te veel op acteren lijken. Het is een typetje een karikatuur niet meer dan dat. Hij leek af en toe extreem veel op Marlon Brando in The Godfather. Kan dat kloppen?

Verder vond ik de vele verwijzingen naar andere films op een gegevenmoment ook storend worden. Terwijl ik zeker weet dat ik niet eens alle verwijzingen gezien heb. Het is natuurlijk leuk om als één van de weinige cinefielen in de bioscoop hartelijk te mogen lachen naar de zoveelste verwijzing. Maar naar de zoveelste verwijzing werd ik er eerlijk gezegd een beetje moe van. De film kent daardoor geen eigen hart en laat op een gegevenmoment zien dat we het gewoon niet allemaal serieus moeten nemen. Neem nou de allerlaatste woorden die Brad Pitt zijn personage uitschreeuwt. It's a Masterpiece! Wat moet ik daar wel niet van vinden...?

Tel daarbij veel nietszeggende eindeloze woordenwisselingen. Daar hoef ik niet eens voorbeelden van te geven want de film begint er eigenlijk meteen mee en houd er nooit mee op. Eindeloos gepraat, gezever en nog meer woorden die niet aankomen en dan plots een shoot-out die nog geen vijf seconde duurt waarnaar we naar het volgende hoofdstuk mogen. En dan begint het verhaal weer van voor af aan.

Er zijn genoeg pluspunten om de film geen onvoldoende te geven. Toch hoop ik dat Tarantino in de toekomst met zijn artistieke ruimte eens iets anders gaat doen. Juist, iets compleet anders! Iets wat wij filmliefhebbers totaal niet verwachten en ons geshockt achter laten door bijvoorbeeld in plaats van oppervlakkige entertainment eens een gelaagde arty-farty film te maken waarbij de gesproken woorden vervangen worden door existentieel beeldtaal en dat alles mag afspelen in Burkina Faso zodat het lijkt alsof hij wat geeft om die ondervoede Afrikanen. Anders doe ik het wel… :lol:

Offline Profile  

05 Sep 2009, 19:03 

Lange films vallen mij ook altijd tegen. Ik kijk liever na korte films.

Offline Profile  

05 Sep 2009, 19:35 

En ik maar geloven dat Brad Pitt echt een moonshining redneck was, maar hij staat gewoon te acteren, verdomme! Was er bijna ingestonken.

En Burkina Faso natuurlijk.

Offline Profile  

05 Sep 2009, 21:22 

Dr. Strangelove wrote:
Ik kijk liever na korte films.

:lol:

Ik heb IB gisteren ook eindelijk gezien en kwam onbevredigd de zaal uit. Lang zitten peinzen na afloop: ik wilde 'm echt goed vinden, maar vond 'm eigenlijk niet zo goed.
In het begin wel - érg goed zelfs - maar naarmate de film vorderde werd het steeds minder interessant - met de spanning die in die eerste scènes werd opgebouwd gebeurde niet zoveel, er werd te veel en te lang geluld, te veel in de tijd gesprongen (uiteindelijk die Basterds maar weinig in actie gezien), iedereen ging 'zomaar' dood... Ligt ook aan mij waarschijnlijk, dat ik een einde wilde waarin Shosanna die Landa om zeep helpt en de Basterds allemaal levend de aftiteling halen en Von Hammersmark weer kan gaan bergbeklimmen...
Er zaten geweldige momenten en shots in - bijv. peuk in de strudel, en heb met open mond gekeken naar het shot van Shosanna in de rode jurk, weerspiegeld in die ronde ruit - maar het werd in mijn ogen naar het einde toe een rommeltje.

6,7/10

Offline Profile  

17 Sep 2009, 02:15 

Inglourious Basterds
Quentin Tarantino blijft verrassen en ook deze keer weer. Typische elementen van zijn oeuvre zijn ook hier weer terug te vinden en zijn zeker geslaagd te noemen. De tweeënhalf uur vliegen voorbij en dat getuigt van een knap staaltje vakmanschap. De spanning wordt in meerdere scènes geniaal opgebouwd. Christoph Waltz steelt de show met zijn gedenkwaardige performance als nazi. Dieptepunt was fan boy Eli Roth, die naast wat brute kills niet toevoegde aan het geheel.
Kortom, een solide Tarantino-film: grappig, bruut, fout maar tevens briljant.

8/10

Offline Profile  

17 Sep 2009, 10:03 

Inglourious Basterds

De superlatieven vliegen je om de oren en tja....dat schept toch verwachtingen. Briljant, meesterwerk, geniaal....ik heb ze allemaal voorbij zien komen. En zeker....het was geen slechte film maar....ik zag er maar niet meer in dan "gewoon goed". Ik liep toch weer een beetje de bioscoop uit van...oh...eh...was dit het nou?

De film begint ijzersterk en de spanning wordt zeer hoog opgevoerd. Vanaf dat moment dacht ik echt dat dit wel eens ijzersterk kon gaan worden. En er zaten ook zeer goede stukken in zoals de barscene en de slotacte. Maar er zaten ook stukken in die me toch even deden schuiven op mn stoel. Veeeel te lang uitgesponnen scènes met heel veel geouwehoer. En daar ligt wellicht een stukje verwachting....ik had meer Basterds en meer actie verwacht. De film voelde heel erg fragmentarisch. Zo zat ik echt goed in de film om vervolgens een beetje verveeld te raken door de lange bioscoopscene ergens in het midden. En zo dacht ik bij wel meer scènes....nou...er mag nu wel wat gebeuren!

De film vond ik ook bijzonder luchtig. Ik had dus meer spannende scènes verwacht. De film bevat vele typetjes en deed me een beetje denken aan een Coenbrothers comedy. Zoals al uitvoerig benoemd, Christoph Waltz was inderdaad heerlijk om te zien spelen (de man deed me denken aan Peter Heerschop). Brad zet zn karakter lekker dik aan waardoor zn rol vooral erg luchtig blijft. Een echte hoofdpersoon zoals in de Kill Bill reeks ontbrak in deze film. De flm zit vol verwijzingen en het was leuk om ze te spotten. Echter moet de film geen zoekplaatje gaan worden want dan leidt het alleen maar af.

Dusss...ja...toch wat teleurgesteld. Had gehoopt net zo enthousiast te kunnen zijn als anderen en keihard kunnen gaan roepen: "TARANTINO IS TERUG!!!" Zeker een stap voorwaarts na Death Proof, dat zeker En wie weet wat een 2e kijkbeurt zal brengen. Dan zijn tenminste al die verwachtingen pleitos. Tijdens de 2 Kill Bills was ik wel meteen razend enthousiast toen ik de bios uit kwam. Dat zegt misschien ook wel wat.... Ik kan ook gewoon tot de conclusie komen dat Basterd een leuke, onderhoudende film is en niet meer dan dat.

7,5

Offline Profile  

21 Sep 2009, 00:21 

Inglourious Basterds (2009) 8,5/10

Ik had nog nooit van Christoph Waltz gehoord, maar wat is die vent goed zeg! Ik ben weliswaar geen fan van Brad Pitt ben, terwijl ik hem ook nog nooit slecht heb zien spelen trouwens, maar Pitt's rol (de gemaakte vergelijking met Brando is wel op z'n plaats!) werd toch met gemak compleet overschaduwd door Christoph Waltz. Erg bijzonder dat Tarantino zo'n acteur weet te vinden voor een van de belangrijkste rollen. En Til Schweiger mag ik ook altijd graag zien, jammer dat hij maar zo weinig in beeld was.
De humor, de muziek (van beroemde westerns), de tenen, het geweld, etc., het zat er allemaal weer in. En hoorde ik daar ergens het stemgeluid van Keitel? Geweldig allemaal! Maar ja, ik vond Death Proof ook helemaal geweldig.

EDIT:
Er zat een hele instrumentale track in de film die ik niet kan thuisbrengen verdorie. Ik heb de volgende link kunnen vinden, maar daar staat hij niet tussen ....
http://www.tarantino.info/wiki/index.ph ... soundtrack

Offline Profile  

08 Oct 2009, 21:17 

Death Proof
Over het geheel genomen een volstrekt oninteressante film. Het deel in de bar bevat nog wel wat gesprekken die de moeite van het volgen waard zijn en Kurt Russell is altijd dik in orde. Maar wat er in het tweede deel gebeurt is werkelijk te slaapverwekkend voor woorden. Wat vrouwen die slechts lucht verplaatsen als ze hun mond opendoen en wat inspiratieloze verwijzingen naar Tarantino’s eerdere films. Gelukkig is Kurt bereid de situatie wat te verlevendigen, zodat de boel niet helemaal doodbloedt (figuurlijk dan).

Offline Profile  

17 Dec 2009, 19:27 

Met de recente release van Inglourious Basterds op blu-ray ben ik weer helemaal in de ban geraakt van QT - zodanig zelfs dat ik me geroepen voelde om een 'video essay' in elkaar te prutsen over de belangrijke rol die eten en drinken steeds speelt in z'n films:

Offline Profile  

18 Jan 2010, 19:30 

Dr. Strangelove wrote:
Met de recente release van Inglourious Basterds op blu-ray ben ik weer helemaal in de ban geraakt van QT - zodanig zelfs dat ik me geroepen voelde om een 'video essay' in elkaar te prutsen over de belangrijke rol die eten en drinken steeds speelt in z'n films:

Ik zie het nu pas, leuk gedaan!

Offline Profile  

27 Jan 2010, 17:17 

Bizar....nu thuis op de bank op Blu Ray genoot ik een stuk meer van Inglorious Basterds. Ik wist nu ook wat voor film ik kon verwachten. Het vele geouwehoer was nu beter te behappen als je languit en relaxed ligt te kijken. De tweede kijkbeurt deed dus wonderen. Waarschijnlijk een film die even neer moet dalen en steeds beter wordt. En ik spotte een nieuwe verwijzing.....volgens mij naar Night Train Murders. Als Shosanna haar zwarte sluier voordat, net als het karakter in Night Train Murders van Aldo Lado (Lado; naam van het karakter van Brad Pitt), van "rol" wisselt. De extra's stellen niet veel voor....veel cameo's krijgen wat screentijd. Opvallend dat de ster van de show, Christoph Waltz, niet op de extra's voorkomt. Het interview met Tarantino en Pitt is wel heeeel erg zelfbewust. Zit ook vol met schouderklopjes en dat stoorde me wat. Wel leuk dat de film "Nation's Pride" in zn geheel te zien is. Mooie Blu Ray ook. Weet alleen niet of het komt dat je ogen gewend raken aan Blu Ray maar echt heel overweldigend was het nu ook weer niet. Dat overweldigende gevoel had ik wel bij The Incredible Hulk of Hell Boy 2. Maar geen klacht hoor, het ziet gewoon scherp en mooi belicht uit. De tussenstukjes met hoofdstukindeling zijn trouwens verdwenen op de Blu Ray, daar zijn simpele Nederlandse ondertitels voor in de plaats gekomen.

8,8

Offline Profile  

08 Feb 2010, 21:13 

Dr. Strangelove wrote:

Erg informatief en bovendien erg sterk gemonteerd :)

Overigens zie je bij andere films vaak eten op tafel staan dat met geen vinger wordt aangeraakt, dat vind ik ook zo merkwaardig. Een continuiteitsfout zit blijkbaar in een klein hoekje, maar het oogt altijd zo onnatuurlijk.

Offline Profile  

08 Feb 2010, 21:38 

Wat ik ook nooit snap. Iemand besteld drinken aan de bar en drinkt het niet op....laat het glas gewoon vol staan...nouja!! Drink het dan gewoon in 1 teug op...en loop dan pas weg.... :D

Offline Profile  

18 Feb 2010, 16:31 

tolpol wrote:
Aangekondigd met als releasedatum 6 november :

Kill Bill - The Whole Bloody Affair: 4-disc boxset

Ik heb nog steeds beide Kill Bill delen niet omdat ik geen zin had om later weer een langere/verbeterde/special/extra versie te kopen. Heeft iemand nog wel eens wat gehoord over die Whole Bloody Affair? Dat is de versie die ik graag op Blu Ray zou zien maar of hij nog eens verschijnt...? :?

Offline Profile  

18 Feb 2010, 16:33 

Zou er niet meer op rekenen. Las een tijd geleden dat Tarantino geen zin meer heeft om nog terug te komen op de film - er is te lang mee gewacht.

Offline Profile  

18 Feb 2010, 16:37 

Er wordt nu en dan nog wel eens gerept over een Kill Bill sequel/prequel, maar denk ook niet dat je moet rekenen op het verschijnen van meer uitgebreide uitgave tot dat er eens van komt (áls het al gebeurt). Tot die tijd zou ik mezelf de prima (en goedkope) bestaande BD-versies van Kill Bill zeker niet onthouden.

Offline Profile  

18 Feb 2010, 16:46 

Aan de andere kant verscheen dit bericht dan weer een half jaartje geleden :

http://scifiwire.com/2009/08/what-taran ... -add-t.php

Maar zou toch niet teveel belang hechten aan al die geruchten. Tarantino heeft al zovéél lopen beweren.

En niet onbelangrijk: Miramax is ondertussen failliet.

Offline Profile  

18 Feb 2010, 22:37 

ik was dus ook nog altijd aan het wachten

Offline Profile  

20 Dec 2010, 23:38 

Dus ik dacht vanavond - ik doe eens wat onverwachts en kijk naar Reservoir Dogs met audiocommentaar. Heb het maar een kwartiertje volgehouden, overigens. Maar!

Ben ik nu helemaal gek geworden of zit er een cameo van Steven Seagal in de film? Rond de tweede minuut loopt hij of iemand die verdomd hard op 'm lijkt in de achtergrond naar links, om af te rekenen aan de kassa en dan met een hufterig zwiertje van z'n ponytail rechtsomkeer te maken. Heb zitten googlen maar vind er niets over terug.

Dus samengevat: ben ik helemaal gek geworden?

a: ja
b: neen

Offline Profile  

21 Dec 2010, 00:18 

je bent helemaal gek geworden

maar je bent blijkbaar niet de enige:
http://www.youtube.com/comment?lc=lCh12 ... R4qHkG31vU

Offline Profile  

21 Dec 2010, 00:25 

Ah - er is een club. Toch fijn.

Op youtube zit hij helemaal verdwenen onder de macroblokken, maar echt - heb zitten voor en achteruit gaan op de bluray en daarna de dvd op m'n pc en ben nog steeds 50/50. Indien niet is 't een moedwillige wink. Denk ik. Moet wel.

Offline Profile  

01 Mar 2011, 22:39 

Gonst plots van de geruchten dat Tarantino een Western zou gaan maken met Franco Nero (!).

http://www.movieplayer.it/news/15926/fr ... tarantino/
http://blogs.indiewire.com/theplaylist/ ... quentin_/#

Twee jaar terug stond het overal vol met berichten over Caribbean Basterds, waar Enzo G. Castellari bij betrokken zou zijn. Geen idee wat daar nu precies de bedoeling van was, maar weinig meer van gehoord.

En Kill Bill - The Whole Bloody Affair schijnt dan toch ook te komen:

http://www.tarantino.info/2011/02/27/ki ... -march-27/

Offline Profile  

30 Apr 2011, 19:31 

Quentin Tarantino's volgende zou Django Unchained moeten worden, als we de Tarantino Archives tenminste mogen geloven.

Image

Unconfirmed: This is going to be a "Southern", about a freed slave bounty hunter. Might be starring Christoph Waltz.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3