Logo

It is currently 19 Nov 2017, 01:16

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
  Lord of War (2005)
25 Jan 2006, 00:17 

Lord of War (2005) ***1/2

Andrew Niccol had met Gattaca en S1m0ne al bewezen dat hij visueel interessante films weet te maken. Lord of War is op dat vlak ook dik in orde, vooral in de eerste helft komt hij regelmatig met stijlvolle shots. Nicolas Cage speelt een cynische wapenhandelaar en doet dat eigenlijk maar met 1 gelaatsuitdrukking, de nicolas cage-gelaatsuitsdrukking. Erg weinig variatie dus, maar ach...het past ook wel een beetje bij hem.

Het verhaal is gebaseerd op ware feiten maar echt geloofwaardig wil de film nooit worden. Het laatste half uur van de film gaat men op de dramatische tour maar omdat de personages redelijk oppervlakkig zijn neergezet was er bij mij absoluut geen emotie te besporen. Jammer. Toch heb ik me uitstekend vermaakt voor de volle 2 uur, waarschijnlijk mede door enkele schoonheden met M16's en hotpants. De film is niet echt geslaagd in zijn bedoelingen maar qua entertainment is er weinig op aan te merken.

Image

Last edited by jim2873 on 10 May 2006, 19:10, edited 1 time in total.

Offline Profile  

25 Jan 2006, 00:25 

Ik heb deze film een week of twee geleden gezien en kom tot ongeveer dezelfde conclusie als jij. Met name de groei van het "wapenimperium" ging zo snel en werd weinig verklaard dat het voor mij allemaal weinig geloofwaardig was. Neemt niet weg dat het visueel zeer in orde was en de entertainmentwaarde ok was. Film is wel wat overroepen heb ik het idee.

Offline Profile  

25 Jan 2006, 03:45 

Ik zag Lord of War in de bioscoop maar hij kon me toen niet echt boeien. Ik stoorde me gelijk al aan de optiteling, dat computergeanimeerde volgen van die kogel - veel te opzichtige kunstgreep. Acteerwerk was wel in orde en alles zat filmtechnisch goed in elkaar, maar het raakte me niet. Het kon me totaal niet schelen wat er met de personages gebeurde. Had me meer van de film voorgesteld; op de IMDb heb ik 'm een 6 gegeven.

Offline Profile  

25 Jan 2006, 13:56 

Ik vind dit een van de de beste films van vorig jaar. Als ik moet denken aan een waardering zal dat iets worden van ****1/2.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]