Logo

It is currently 18 Nov 2017, 08:14

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
  The Lost City (2005, Andy Garcia)
06 Sep 2006, 17:56 

Image

The Lost City (2005, Andy Garcia)
De regie is dus van Garcia, die zelf ook de hoofdrol speelt. Begrijpelijk, want hij is de ideale schoonzoon die mag rijden in mooie wagens en zich omringt door leuke dames. Hij is namelijk de baas van de club 'El Tropico' in Cuba, laat 1950. Veranderingen zijn dus op komst en via Garcia's familie wordt dit verteld (een beetje zoals La Meglio gioventù waar deze film me sowieso wel aan doet denken). Qua doel is het allemaal wat onsamenhangend: Wat wil hij nou precies? Waarschijnlijk het in beeld brengen van zijn liefde voor Cuba, maar hier betrekt hij de kijker niet bij. Mede doordat het allemaal erg Godfatherachtig is, want Andy Garcia loopt constant als een soort 'Don' door de film. Zijn personage is daardoor zo afstandelijk, zodat de kern van de zaak (zijn liefde voor Cuba) nooit goed tot bloei komt. Je huppelt als kijker van scene naar scene, alsof je bezig bent met een bustour door Cuba. Het is daardoor vrij rommelig, maar door de mooie Cubaanse muziek en de goede acteurs (waaronder een leuke Bill Murray) een aardig filmpje. Dat neemt niet weg dat het onbegrijpelijk is dat de film 143 minuten duurt.

Image

Offline Profile  

23 Feb 2007, 16:05 

Ik vond Lost City één van de slechtste films die ik in 2006 gezien heb. Geen enkele scene wist me te overtuigen. Garcia kan als acteur fantastisch zijn, maar helaaas kan hij zichzelf blijkbaar niet regisseren. Murray was zo verschrikkelijk slecht dat ik hem met terugwerkende kracht nooit meer in een film wil zien. Ik ben na 40 minuten weggelopen.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]