Logo

It is currently 29 May 2017, 11:23

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

04 Mar 2010, 10:42 

tolpol wrote:
Je had beter DON opgezet :D

Don is besteld. Duurt nog even voordat ik kan Donnen. Maar dat er geDont gaat worden is zeker. Ben trouwens druk aan het bedenken waar ik op vakantie zal gaan dit jaar. Af en toe popt India in mn gedachten. Wellicht dat Don me over de streek kan trekken. Verder hoop ik ook te lachen met Don, wellicht meer dan met Dr Strangelove (maar dat is niet zo moelijk) Maar dit is een Kubrick-topic, laten we Don vooral Don houden en het geDon niet de overhand laten nemen in non-Don-related topics.

Offline Profile  

04 Mar 2010, 11:07 

Melzz wrote:
Ik vond Dr Strangelove zelf, die trouwens maar bijzonder weinig screentime krijgt toebedeeld, eigenlijk erg flauw met zn Hitlertic.

Ik zal proberen het niet persoonlijk op te vatten. :evil:

Offline Profile  

04 Mar 2010, 12:11 

Dr. Strangelove wrote:
Melzz wrote:
Ik vond Dr Strangelove zelf, die trouwens maar bijzonder weinig screentime krijgt toebedeeld, eigenlijk erg flauw met zn Hitlertic.

Ik zal proberen het niet persoonlijk op te vatten. :evil:

Sorry man! :mrgreen: Vond Dr Strangelove de minste rol van Sellers in de film. Gek accentje, een hand waar ie geen controle over heeft....vond het persoonlijk effe te makkelijk. Maar goed, vele vinden het een geniale film. Ik zag het niet.

Offline Profile  

14 Dec 2010, 12:29 

Ik was gewoon even vergeten hoe briljant The Killing is. Met een gezonde dosis opwinding zat ik het geheel te aanschouwen. Wat een film.....spanning, humor, geweldige acteurs. En wat een dialogen!! My God....ik kon niet anders dan deze film een 10 te geven. Meesterwerk. Tevens bijzonder dat Kubrick vooral bekend staat om zn latere meesterwerken maar ondertussen ook even 1 van de beste Noirs op zn naam heeft staan. Die bitch in de film...geniaal hoe ze dr man volledig verbaal de grond in trapt. Bijzondere vertelstructuur ook.

Offline Profile  

17 Dec 2010, 01:14 

17 minutes of 2001: A Space Odyssey lost footage found

Offline Profile  

07 Feb 2011, 19:49 

Een prachtige hommage aan de meester

http://www.youtube.com/watch?v=UaVDM4a4nL0&feature=player_embedded

Offline Profile  

26 Mar 2011, 10:06 

Nog zo'n leuke montage :

http://videos.arte.tv/fr/videos/blow_up ... 89242.html

Offline Profile  

01 Apr 2011, 09:46 

Ik keek gisteren de US Blu Ray van de Shining, die dus +/- 25 min langer is dan de Europese release. Ik vond het toch wel vreemd om nieuwe scenes te zien in een film die zo in m'n geheugen gegrift staat.
Ik zou niet zeggen dat de langere versie beter is ofzo, maar ik vond het toch ook wel fris om wat nieuwe plaatjes te zien. De oorpronkelijke bioscooprelease schijnt zelfs een ander einde gehad te hebben, maar die versie werd al snel gekortwiekt.

http://movie-censorship.com/report.php?ID=1215

Offline Profile  

29 Apr 2011, 16:40 

jim2873 wrote:
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)

Stond al jaren op de plank en nu eindelijk eens gekeken. Weet ook niet waarom ik er zo lang mee heb gewacht, dat heb ik wel vaker met die oude klassiekers. Singin In The Rain ligt bijvoorbeeld ook al jaren op me te wachten. Vond Dr. Strangelove in ieder geval helemaal geweldig! De koude oorlog wordt echt op meesterlijke wijze op de hak genomen. Vooral George C. Scott is briljant bezig maar ook de rest van de cast is subliem. Gaat zeker vaker bekeken worden en dan krijgt hij waarschijnlijk gewoon een tien.

9/10

Grappig dat je Singin' In The Rain als voorbeeld gebruikt. Ik heb die film namelijk een aantal weken geleden voor het eerst gezien en zette toevallig twee dagen later ook voor het eerst A Clockwork Orange op. Dit gaf "a bit of the old ultraviolence" toch net dat beetje extra. Ik doel hiermee natuurlijk op de scene waarin Alex tapdansend op een ouder koppel in staat te trappen. Dit zelfde geldt voor de latere badscene; Kippenvel!
Het gebruik van klassieke muziek tijdens de geweldadige scenes, het sinistere deuntje in de melkbar en het dik aangezette eigen taaltje zitten al een tijd in mijn hoofd. Ik hoorde mezelf al "Kick him in the yarbles" roepen tijdens Real - Barcelona. Gelukkig noem ik mijn vriendin nog net niet 'devotchka'.
Even zonder gein: een geniale film, oh my brothers.

9

Dr. Strangelove beviel me overigens ook top, daar schrijf ik misschien later nog een stukje over.

The Shining was voor mij toch de minste van de drie, maar het staat buiten kijf dat ook dat een erg goede film is. Roger Ebert schreef dat de acteurs tijdens het maken gek werden van het perfectionisme van Kubrick. Een scene moest zo vaak over gedaan worden, dat ze zelfs gek van elkaar werden. Dit zorgt voor geniale acteerprestaties. De beste scene van de hele film voor mij is er overigens een waar weinig acteerwerk in voor kwam: de scene waarin de camera achter de driewieler aan gaat.

8

Offline Profile  

Re: Stanley Kubrick
03 Jun 2012, 15:08 

Zojuist Lolita en Day Of the Flight gezien (dankje voor de link). Nou voelde ik de oncontroleerbare dwang om een lijstje te maken van de Kubrick films die ik tot nu toe heb gezien en dat met jullie te delen. Dus, here goes:

A Clockwork Orange - 10
2001: A Space Odyssey -10
Paths of Glory - 9
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - 9
The Shining - 8,5
Eyes Wide Shut - 8 (tijd geleden dat ik die heb gezien, heeft een nieuwe kijkbeurt nodig)
Lolita - 7,5
Full Metal Jacket - 7
Day of the Fight - 6,5

Nog niet of niet volledig gezien:
Flying Padre: An RKO-Pathe Screenliner
Fear and Desire
The Seafarers
Killer's Kiss
The Killing
Spartacus
Barry Lyndon

Offline Profile  

09 Jun 2012, 16:49 

"Anglist Dan Hassler-Forest in gesprek met Christiane Kubrick en uitvoerend producer Jan Harlan over leven en werk van Stanley Kubrick. Aansluitend wordt Eyes Wide Shut (1999) vertoond, waar beiden aan meewerkten."

22 juni 17:00

http://eyefilm.nl/eyes-wide-shut-met-in ... _id=502766

Offline Profile  

13 Jun 2012, 14:19 

Ah, onze eigen dr.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2