Logo

It is currently 21 Aug 2017, 02:45

Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
  Re: Martin Scorsese
11 Dec 2011, 17:16 

Shutter Island zou ik in ieder geval niet meteen afschrijven, Melvin: in tegenstelling tot veel andere, meer oppervlakkige 'twist'-films vind ik deze juist met elke nieuwe kijkbeurt meer te waarderen. Nadat hij de eerste keer best tegenviel (zie reactie hierboven) heb ik hem een tweede kans gegeven nadat filmcriticus Matt Zoller Seitz een scène eruit had opgenomen in zijn lijst 'Best Film Scenes of 2010'. Sindsdien heb ik hem nog een paar keer op blu-ray bekeken, en hij bevalt me eigenlijk elke keer beter, vooral omdat het uiteindelijk niet zozeer om die ene 'twist' blijkt te gaan, maar om de ambiguïteit die elke vorm van herinnering en identiteit in de film verstoort. Het woord 'meesterwerk' laat ik mezelf maar niet ontvallen, maar ondergewaardeerd vind ik hem inmiddels zeker! Voor Hugo houd ik echter ook wel een beetje m'n hart vast...

Offline Profile  

18 Jan 2012, 12:55 

Gisteren Hugo gaan kijken - degelijk gemaakt maar werd helemaal niet geraakt door het flauwe verhaaltje. Richt zich natuurlijk vooral op een jong publiek, maar er zat niemand onder de twintig in de zaal - dus ja. En ik wil hiermee ook niet impliceren dat 'voor een jong publiek' meteen goedpraat dat een verhaaltje flauw mag zijn. Overigens gezien als 3D projectie, en opnieuw betekende dit voor mij bewondering om de technische prestatie, maar waar die techniek een verhoogde immersie betracht - of zo toch wordt gepromoot - was het voor mij een zoveelste 3D-ervaring die net een grotere afstandelijkheid creëerde. 7/10

Offline Profile  

19 Feb 2012, 15:24 

Verhaal van Hugo kon me ook niet echt boeien nee. Wel heel mooi gemaakt en vond de rol van Sacha Baron Cohen wel geinig. Als ze het nog eens nodig vinden om een nieuwe Pink Panther film te maken moeten ze hem maar vragen ipv Steve Martin.

7/10

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3