Logo

It is currently 17 Aug 2017, 19:18

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

05 Oct 2009, 10:14 

Seraphim Falls (2007) 7/10

Liam Neeson zit als leider van een groepje premiejagers, Pierce Brosnam op de hielen terwijl ze die als een gewond dier voor zich uit jagen.

En daarmee is het zowat gezegd. De onderliggende motivaties worden pas gaandeweg duidelijk, maar ze lossen daarbij weinig in, want heel boeiend zijn ze niet - wordt naar het einde toe zelfs een beetje pretentieus. Rest vooral het kat en muis spel, en dat is zeker de moeite om voor te gaan zitten. Dat, het acteerspel van de twee hoofdrollen en de prachtige landschapsfotografie.

Offline Profile  

Re: Moderne Westerns
08 Dec 2009, 12:01 

jim2873 wrote:
The Quick and The Dead (1995) ***

Ik hou van Sam Raimi en ik hou van westerns maar toch wilde het hier maar niet klikken. Raimi is duidelijk beinvloed door de spaghetti western maar het wist me niet echt te overtuigen en vond het allemaal een beetje klinisch overkomen. Door het flitsende tempo kijkt het wel aardig weg maar kan helaas niet zeggen dat het een blijvende indruk heeft achter gelaten.

"Onzin!", zo dacht ik toen ik dit las, want had goeie herinneringen aan de film. Maar nu heb ik 'm opnieuw gezien en moet je helemaal gelijk geven. Enkele schaarse leuke visuele vondsten kunnen de zielloosheid van het hele gebeuren niet goedmaken, en Sharon Stone is ridicuul gecast. Snap niet waarom ik 'm indertijd zo leuk vond.

Offline Profile  

08 Dec 2009, 22:24 

Bij mij is het precies andersom. Vond hem toen die uitkwam juist niks en had eerder de hoop dat ik de film nu meer zou kunnen waarderen, maar ik denk dat ik het maar laat schieten. Te veel films en te weinig tijd.

Offline Profile  

Appaloosa (2008)
14 Mar 2010, 20:59 

Appaloosa (2008) - Blu-ray, 8,5/10

Geweldige, ingetogen Western zonder historische fouten. Boven verwachting! Met tevens prachtig camerawerk en Western-sfeerbeelden. De landschappen komen, in Blu-ray althans, prachtig over. En een filmduur (>-100 min.), die mij aanspreekt!

Renee Zellweger is mij dit keer erg meegevallen. Haar zwakte voor sterke mannen had iets meer uitgewerkt mogen worden, maar dat is niet aan haar te wijten. Zellweger kijkt ook in deze film weer op een wijze, dat je denkt dat ze voortdurend ergens pijn heeft.
De rolbezetting van Lars Hendriksen en Jeremy Irons had ik omgewisseld. Hendriksen heeft veel meer charisma.
Viggo Mortensen is in het begin wat op de achtergrond, maar na de komst van Zeil-weger wordt zijn personage steeds 3-dimensonaler en is de rol van Ed Harris weer iets meer op de achtergrond.
Trouwens, indrukwekkend Viggo Mortensen met zijn klassieke '8-gauge' shotgun.
Quote onverschrokken Virgil Cole (Ed Harris): 'Feelings get you killed'.

De 'story-telling' had op sommige momenten wat sneller gemogen, maar de mooie beelden en outfits maakten dat weer goed. Niet storend dus.
Appaloosa is een welkome uitbreiding van mijn Blu-ray Westerncollectie!

Er zijn nog 3 verhalen uit deze serie adv Robert B. Parker, hopelijk worden die ook verfilmd.

Binnenkort maar weer kijken, mede vanwege de vele extra's op de Blu-ray disc.

Offline Profile  

16 Apr 2010, 13:00 

Unforgiven (Eastwood, 1992) ***1/2

Slecht is het allemaal niet, maar om nou te zeggen dat ik er echt enthousiast van ben geworden....nee. Geen enkel moment het gevoel gehad echt "in" de film te zitten en dat kwam niet in de laatste plaats door dat gemekker van opa Munny. Op een gegeven moment was ik het zat en toen schoot hij de hele boel aan flarden. Dat was voor mij meteen het hoogtepunt en tevens einde van de film. Vond de bluray er ook niet spectaculair uitzien trouwens.

Offline Profile  

16 Apr 2010, 14:56 

VincentVega wrote:
Unforgiven (Eastwood, 1992) ***1/2

Slecht is het allemaal niet, maar om nou te zeggen dat ik er echt enthousiast van ben geworden....nee..

Mee eens.
VincentVega wrote:
Geen enkel moment het gevoel gehad echt "in" de film te zitten Vond de bluray er ook niet spectaculair uitzien trouwens.
Zelfde ervaring; misschien komt dat, omdat (te) veel scenes zich in 't schemer en het donker plaats vinden. DVD-zwart en Blu-ray zwart maakt dan niet meer uit.
The Searchers (1956) - Blu-ray steekt nog steeds ver boven andere Western Blu-ray's uit.

Offline Profile  

28 Aug 2010, 18:02 

Appaloosa (Ed Harris - 2008), 7/10

Sfeervol maar wel erg schematisch opgebouwd en daardoor wat voorspelbaar, al is klagen over voorspelbaarheid in een Western misschien een beetje raar. De fijne score, de mooie fotografie, een goed oog voor historisch detail en de geweldige rollen van Ed Harris en Viggo Mortensen maken in elk geval veel goed. Jeremy Irons was ik ook niet zo niet van de onder de indruk - die rol hadden ze dan inderdaad beter aan Lance Henriksen kunnen geven (of iemand anders).

Offline Profile  

29 Aug 2010, 14:09 

Ik ben nog steeds erg onder de indruk van THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD en THE PROPOSITION.

Offline Profile  

02 Nov 2010, 11:33 

Camera Obscura wrote:
Appaloosa (Ed Harris - 2008), 7/10

Sfeervol maar wel erg schematisch opgebouwd en daardoor wat voorspelbaar, al is klagen over voorspelbaarheid in een Western misschien een beetje raar. De fijne score, de mooie fotografie, een goed oog voor historisch detail en de geweldige rollen van Ed Harris en Viggo Mortensen maken in elk geval veel goed. Jeremy Irons was ik ook niet zo niet van de onder de indruk - die rol hadden ze dan inderdaad beter aan Lance Henriksen kunnen geven (of iemand anders).

Ja, degelijke western, misschien iets TE degelijk. Mooi gefotografeerd inderdaad maar had soms wel het idee dat het ook tegen de film werkte. Op momenten dat Ed of Viggo iets diepzinnig zei werd er soms wat teveel aandacht besteed aan de compositie van de omgeving ipv het karakter zelf waardoor het beoogde effect een beetje verloren ging. Althans, zo ervaarde ik het. Had op die momenten liever een fijne close-up gezien. Zellweger had van mij ook weg mogen blijven. Maar toch, wel de moeite waard om een keer te bekijken.

7/10

Offline Profile  

Re: Moderne Westerns
25 Aug 2011, 00:20 

Meek's Cutoff (2010), 7/10

Meer een Indie Road Movie dan een Indie Western, dit avontuur van Kelly Reichardt (Wendy and Lucy, Old Joy) over een groep kolonisten die in 1845 de Oregon trail volgen en hun vertrouwen om de tocht tot een goed einde te brengen in handen leggen van een mysterieuze Indiaan. Ontvouwt zich als een sober, ingetogen psychologisch drama met veel gevoel met authenticiteit, fraaie landschapsplaatjes en een sterke bezetting (Michelle Williams mag er wezen). Kan er weinig kwaads over zeggen, maar halverwege zakte mijn aandacht soms wat weg. Toch wel memorabel en zeker een kijkje waard.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2