Logo

It is currently 22 Nov 2017, 18:36

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
  Buried (Rodrigo Cortés, 2010)
30 Nov 2010, 10:15 

Image

Buried (2010) 8/10

De man in de kist. Verwacht je niet meteen aan een verhaal vol twists en turns zoals hij soms wordt verkocht, maar wel aan een intense zit over een man, in een kist. Vond het aanvankelijk echt wel retespannend, maar een dwaze sssspoiler halverwege creëerde een afstand voor me die nooit meer echt goed kwam. Maar goeie cinema. En meer dan een thriller, want na een tijd kwam die man, in zijn kist, symbool te staan voor het isolement waarin iedereen uiteindelijk verkeert in onze individualistische maatschappij. En ook het isolement waarin we onszelf gemakkelijkheidshalve plaatsen om grotere verantwoordelijkheid te ontlopen. Tot die buitenwereld op ons instort als zoveel ton zand. De film weet goed om te springen met de beperktheid van z'n setting *kuch*, met een camera die draait, keert en spint binnen de zes wanden en waarbij slim wordt omgesprongen met de belichting. Knappe Saul Bass-achtige begintitels, ook. Good stuff.

Offline Profile  

29 Dec 2010, 11:56 

Denk dat die overbodige sssspoiler voor mij ook een keerpunt was. Vond hem tot dan toe uitstekend maar het verzandde daarna in een nogal voorspelbaar heen en weer gebel. Ryan Reynolds acteerde wel goed, kwam vrij realistisch over, in tegenstelling tot sommige van de voice actors. Vooral die engelsman leek in een heel andere film te zitten.

6/10

Offline Profile  

30 Dec 2010, 10:53 

jim2873 wrote:
Denk dat die overbodige sssspoiler voor mij ook een keerpunt was. Vond hem tot dan toe uitstekend maar het verzandde daarna in een nogal voorspelbaar heen en weer gebel. Ryan Reynolds acteerde wel goed, kwam vrij realistisch over, in tegenstelling tot sommige van de voice actors. Vooral die engelsman leek in een heel andere film te zitten.

6/10

Had dezelfde ervaring. Goed geacteerd, maar na de spoiler kwam het allemaal niet meer goed. Jammer eigenlijk.

6,5/10

Offline Profile  

30 Jan 2011, 21:59 

Vond dit redelijk vervelende film. Ben beginnen internetten op gsm waardoor ik blijkbaar spoiler heb gemist

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]