Logo

It is currently 26 May 2017, 05:31

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

19 Nov 2009, 15:08 

Melzz wrote:
Net Sweet and Lowdown weer eens gekeken. Uitgave van Indies. Een pan en scan versie in 4:3. What the@##$%%??? Waarom?? Indies. Wat een klotemaatschappij.

Dit is volgens mij al een vrij oude DVD, en in die tijd waren veel DVD's pan en scan versies.
Indies brengt soms erg goede titels uit. Kijk bv eens naar the Living and the Dead; fantastische film

Offline Profile  

19 Nov 2009, 18:25 

Whatever Works (Woody Allen, 2009)
Vermakelijke film van Woody Allen met een heerlijke hoofdrol van Larry David, erg vergelijkbaar met zijn rol in Curb your Enthusiasm. Er valt genoeg te lachen, al slaat niet alles echt aan, maar de film bevat gelukkig genoeg leuke typische Woody Allen dialogen. Wel heel wat schoonheidsfoutjes, zo is de microfoon meerdere malen duidelijk in beeld te zien, misschien dat Allen toch iets meer tijd per project uit moet trekken om dit soort zaken te voorkomen. Liefhebbers van Woody Allen en Larry David zullen zich in elk geval prima vermaken met deze film. 7.2

Offline Profile  

19 Nov 2009, 18:54 

the hulk wrote:
Whatever Works
Liefhebbers van Woody Allen en Larry David zullen zich in elk geval prima vermaken met deze film.

Ik mag mezelf een groot liefhebber van Woody Allen noemen, en wellicht zelfs een nog grotere fan van Curb - maar met deze wanstaltig slechte film heb ik me geenszins vermaakt. Het is overduidelijk dat het script uit de jaren '70 dateert: een en al belegen one-liners, met enkel flauwe grappen die overduidelijk geschreven zijn. Het contrast met de geïmproviseerde humor van Larry David in Curb is vaak schrijnend - met name in de scènes waarin hij de kijker direct toespreekt. Daarbovenop is de film gefixeerd op het in beeld brengen van de prettig ogende maar volstrekt nikszeggende Evan Rachel Wood, die voortdurend in haar ondergoed door die ene set huppelt en David probeert te verleiden. Vanaf het moment dat Patricia Clarkson als een soort Blanche Dubois verschijnt, is er helemaal geen redden meer aan. In bijna alle opzichten een pijnlijke ervaring, waarbij liefhebbers van zowel Woody Allen als Larry David voor het hoofd gestoten worden. *1/2

Offline Profile  

19 Nov 2009, 23:09 

Dr. Strangelove wrote:
In bijna alle opzichten een pijnlijke ervaring, waarbij liefhebbers van zowel Woody Allen als Larry David voor het hoofd gestoten worden.

Deze Woody Allen liefhebber niet. Ik heb de film bijna 180 graden omgedraaid beleefd. Ok, het script is misschien wat rommelig en voorspelbaar en het is allemaal al eens eerder en beter gedaan, maar ik vond hem echt grappig. Lekker flauwe one-liners, de cynische wanna-be genius, het naïeve 'domme' meisje uit het zuiden...heerlijk! De kwaliteit van zijn eind jaren '70, begin jaren '80 periode zal Allen nooit meer evenaren, maar met een aantal van zijn laatste films (Vicky Cristina Barcelona, Match Point en nu Whatever Works) vind ik hem behoorlijk op de goede weg.

8/10

Offline Profile  

22 Nov 2009, 03:25 

Eén van mijn favoriete stukjes stand-up van Woody:

Offline Profile  

23 Nov 2009, 23:24 

Whatever Works (2009), 2/10

Opvallend dat deze zulke uiteenlopende reacties oproept en blijkbaar nog op zoveel bijval kan rekenen van Allen-fans. Ik sluit me aan bij de nay-sayers, waarbij Strangelove voor een groot deel al aangaf wat er hier allemaal mis is gegaan.

Een compleet gedateerd script, dat duidelijk niet voor niets onder in de lade is beland, en in de jaren '70 nog oudbakken zou aanvoelen met de ene flauwe one-liner na de andere, pijnlijk geaccentueerd door een volledig misplaatste rol van Larry David als een 'groot denker' (en zelfs Nobelprijswinnaar, of was dat een grap?) die zichzelf pijnlijk te kijk zet. Evan Rachel Wood als een niet al te snuggere Zuidelijke bimbo is helemaal een verschrikking. Dat kind valt gewoon niet naar te kijken. Heb me er met de grootste moeite doorheen geworsteld en als groot fan van zowel Woody Allen als Curb is dit voor mij voorlopig de grootste sof van het jaar.

Offline Profile  

07 Dec 2009, 00:02 

Small Time Crooks (Woody Allen, 2000)
Small Time Crooks is een van de mindere films van Woody Allen, enkele leuke momenten maar helaas ook niet veel meer dan dat. Het begint allemaal best aardig maar halverwege kakt de film behoorlijk in. Vond het acteerwerk niet heel sterk, Tracey Ullman en Hugh Grant weten niet echt te overtuigen. Net leuk genoeg om een keertje te zien. 6.5

Offline Profile  

31 Dec 2009, 00:01 

Anything Else (Woody Allen, 2003)
Geen hele beste film van Allen, net leuk genoeg om een keertje te zien maar ben hem nu eigenlijk ook alweer direct vergeten. Normaal gesproken mag ik Christina Ricci wel graag zien, maar in deze film heeft ze echt een te irritante rol en Jason Bigs in de hoofdrol was natuurlijk ook al wel een slecht voorteken. Toch heeft de film nog wel zijn momentjes met typische Woody Allen dialogen. 6.8

Alice (Woody Allen, 1990)
Degelijke film van Allen, niet heel speciaal en er valt wat minder te lachen, maar toch zeker niet slecht. De sterke cast levert prima werk af, dit gaat ook zeker op voor de bijrollen en hetis ook wel eens fijn om een film van Allen te zien zonder de beste man zelf in een van de hoofdrollen. Einde viel me wel enigszins tegen, beetje te happy. 7.2

Offline Profile  

03 Feb 2010, 19:24 

Stardust Memories (Woody Allen, 1980)
Eerbetoon van Woody Allen aan 8 1/2 van Fellini, die film heb ik helaas nog niet gezien dus dat viel voor mij persoonlijk niet echt terug te zien. Valt genoeg te lachen (met name om de opdringere fans), maar het is zeker niet de beste film van Allen. Op een gegeven moment had ik het eigenlijk allemaal wel gezien en voelde film behoorlijk langdradig aan ondanks zijn speelduur van nog geen 90 minuten. 7.2

Offline Profile  

20 Feb 2010, 16:08 

Deconstructing Harry (Woody Allen, 1997)
In mijn ogen een middenmotor in de lange lijst van Woody Allen films die ik inmiddels heb gezien. Leuke aanpak deze keer, waarbij de op zichzelf al voor enkele leuke situaties weet te zorgen. "Out of focus" :). De film beschikt over een grote cast vol bekende namen en de nodige lekkere Allen dialogen. 7.0

Offline Profile  

22 Feb 2010, 11:22 

De 'out of focus' grap is echt briljant, maar inderdaad, daarna kabbelt het allemaal heel leuk en gezellig voort, maar veel meer wordt het ook niet echt.

Offline Profile  

26 Apr 2010, 00:13 

Zelig (1983)
Een van de meesterwerken van Allen die ik nog ongezien in de kast had staan. Zonde dat ik 'm niet eerder gekeken heb, want de meesterlijke reputatie werd alleszins waargemaakt. Geweldige komedie over conformisme, identiteit, hoe de liefde van een vrouw een man kan veranderen en zoveel meer waar ik 'm eigenlijk binnenkort nog een keer voor moet zien. De beste mockumentary?

Offline Profile  

27 Jul 2010, 09:25 

Bullets Over Broadway
Tamelijk vervelende film: 4,5.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 15:19 

Ben toch wat milder en vergevingsgezinder over deze film.

Whatever Works (2009) 7/10

Misschien niet Woody's sterkste film van de afgelopen tijd, maar toch heb ik er goed van kunnen genieten. Larry David speelt een wel erg cynische misantroop die ineens opgescheept zit met een leeghoofd uit het platteland in de mooie vorm van Evan Rachel Wood. Deze absurde combinatie zorgt voor de nodige, vaak voorspelbare, humor. Toch zitten er genoeg leuke vondsten en scherpe oneliners in om mij geboeid te laten.

Offline Profile  

Re: Woody Allen
22 Aug 2011, 23:40 

Midnight in Paris (2011) 6/10

Wordt de lucht ingeprezen als de beste van Allen sinds jaren maar ja. Owen Wilson als nostalgische schrijver met writers block die in Parijs elke nacht zowat een eeuw terug in de tijd reist en daar z'n helden ontmoet. De voortdurend opdravende kunstenaars beginnen al snel te vervelen, want veel wordt er niet mee gedaan, waardoor het verzandt in "zozo, u bent Cézanne, leuk, oh, u bent Gauguin - kijk 'ns aan" en de uiteindelijke boodschap is wellicht welgemeend, maar nogal triviaal. Licht wegkijkfilmpje, niet veel meer.

Zat eigenlijk ook erop te wachten om Wilson in het hedendaagse Parijs een met grafitti bekladde metro te zien binnenstappen en een voet te zetten buiten het schoongeborstelde toeristenghetto, op een dakloze die hem om een peuk vraagt, stiekem zelfs op een straatbende die hem in mekaar timmert als hij in z'n eentje met z'n zatte kop door de nachtelijke straten loopt te ijlen. Neen - Allen's Parijs is niet veel meer dan een samenraapsel aan vijfsterrenhotels vanwaar je met opgeboende geruisloze voiture door lege straten naar postkaartlocaties glijdt. Waarschijnlijk een onterechte bemerking, want Allen wil dat echte Parijs helemaal niet tonen, maar alles werd daardoor nog extra in de verf gezet als louter wereldvreemd rijkeluisgeneuzel.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2