Logo

It is currently 19 Oct 2017, 18:25

Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message

13 Jan 2010, 00:01 

3 Women
Een prachtige, dromerige film van Altman over het verlegen, naive meisje Pinky Rose(Sissy Spacek) dat op haar nieuwe werk denkt haar rolmodel te hebben gevonden in één van haar nieuwe collega`s (Shelley Duvall) en wil direct vanaf het begin zo dicht mogelijk en zo vaak mogelijk bij haar zijn. Dat gaat van kwaad tot erger en wil zo veel mogelijk op haar lijken, terwijl ze niet door heeft dat ze eigenlijk helemaal zoveel niet verschillen.
Het is een mooie en spannende mix van thriller en een karakter studie, waarbij Spacek een geniale rol neerzet. De spanning wordt tot het einde vast gehouden en het einde is dan ook niet zozeer spannend als wel mooi en een beetje vreemd tegelijk.
Altman laat de ruimte aan de kijker om zelf mee te denken en de gaten in het verhaal in te vullen en maakt het daarmee tot een ontzettend enerverende film.

8,0/10

Offline Profile  

04 May 2010, 09:09 

Prêt-à-Porter viel me behoorlijk tegen. Ik vond de film ongeveer net zo interessant als het wereldje dat het persifleert. Die treurige running gag met de hondendrol is redelijk exemplarisch voor het niveau van de humor. Soms werkt het net niet, meestal absoluut niet.
4,0

Offline Profile  

04 May 2010, 09:30 

Is er wel 's een boeiende film gemaakt over de modewereld?

Offline Profile  

04 May 2010, 09:53 

Goeie vraag. Heel wat giallo's spelen zich af in de modewereld, maar daar is het natuurlijk niet het centrale thema. Absolutely Fabulous, misschien? Maar da's een TV-serie. Nooit volledig gezien want ben geen echte musical-liefhebber, maar uhm - Funny Face?

Offline Profile  

04 May 2010, 10:12 

Zoolander natuurlijk!

Offline Profile  

04 May 2010, 15:35 

Hm. De eerste film die bij me opkomt gaat over een homoseksuele Oostenrijker die als beroemdheid in Amerika probeert door te breken.

Kortom: ik ken geen boeiende films over de modewereld.

Offline Profile  

26 Feb 2011, 02:24 

Wilde zojuist mijn 2002 DVD van The Gingerbread Man kijken, maar kwam tot de conclusie dat deze niet anamorf is. Nu zie ik verschillende releases van na 2002, maar kan iemand met zekerheid zeggen of deze wel anamorf zijn?

Gekeken films

Offline Profile  

26 Feb 2011, 09:26 

De Engelse versie van The Gingerbread Man van Universal/UCA is anamorf, alleen mist die weer het altijd vermakelijke audiocommentaar van Altman.

Offline Profile  

26 Feb 2011, 11:55 

Evidence wrote:
De Engelse versie van The Gingerbread Man van Universal/UCA is anamorf, alleen mist die weer het altijd vermakelijke audiocommentaar van Altman.

Ok, bedankt. Op Amazon.co.uk staat idd dat die anamorf is, maar die info is niet altijd even betrouwbaar. Maar voor die paar euro zal ik de gok maar wagen, ik zie de film niet zo snel op BD verschijnen.

Gekeken films

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3