Logo

It is currently 17 Nov 2017, 23:21

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message

21 Nov 2010, 19:51 

Hé - makkelijk over te zetten naar Wordpress eigenlijk, je eerdere besprekingen?

Je had nooit moeten stoppen man. Schrijf gewoon door op Cultfilms- en Kutfilms en gooi 's een synopsis hier of elders. Als het ging om de combinatie van aangenaam schrijfwerk en technische kwaliteiten van het schijfje waren jouw stukjes verreweg de beste. En je schrijft toch wel door over de films die je kijkt.

Trowuens, houd je het nu alleen bij de film, geen dvd-info meer?

Offline Profile  

21 Nov 2010, 19:53 

mis een link naar cinemavanti!

maar verder zit het er goed uit :)

Offline Profile  

21 Nov 2010, 20:00 

Ja - moet nog een link-pagina in mekaar knutselen :D

Viel eigenlijk nog mee om over te zetten naar Wordpress - effe wat copy-paste werk. Maar meteen is 't een stuk makkelijker om wat nieuws erop te zetten dan voorheen. Heb ook hulp gehad van Riny die een heel hulpvaardige vraagbaak bleek.

Heb de dvd-info weggelaten, en ben ook niet meer van plan die erop te zetten. Denk dat de tijden veranderd zijn. Al die technische prietpraat, daar is toch geen hond meer in geïnteresseerd als ze hun bittorrent opengooien :)

En over dat 'goeie' schrijfwerk - toch even slikken als ik sommige oude besprekingen nu weer onder ogen kreeg. Een paar stukjes vind ik een heel hoge ouwehoer-factor hebben. Daar zal ik ook mee proberen te stoppen - haha.

Offline Profile  

21 Nov 2010, 22:21 

de link naar de rss feed lijkt bij mij niet te werken, http://www.cultfilmsenkutfilms.com/test/?feed=rss2

nog iemand problemen?

Offline Profile  

21 Nov 2010, 22:24 

dit is de juiste: http://www.cultfilmsenkutfilms.com/feed

werk aan de winkel wim

Offline Profile  

21 Nov 2010, 22:33 

Aha - scherp oog heeft die kuzine. Heb het aangepast - zou moeten werken.

Offline Profile  

21 Nov 2010, 23:31 

Ligt aan mijn nieuwe bril denk ik...

Nieuwe link doet het idd, opgeslaan!

Offline Profile  

22 Nov 2010, 10:04 

Leuk hoor. Veel van je besprekingen had ik al eens gelezen, maar ze lijken zo weer als nieuw. :wink:

Ik zou nog wat knutselen aan de banner alleen, die is nog niet helemaal aan het nieuwe design aangepast. Mooie foto, leuk cult- en kutlogootje erbij en het feest is compleet.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 11:00 

Vind eigenlijk niets mis met de banner - dacht 'm zo te houden om nog een link te bewaren met de oude site. Steekt hij sterk af tegen de rest? Valt me niet echt op, maar misschien omdat m'n ogen er zo aan gewend zijn geraakt.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 11:22 

Hm. Het kwam op mij een beetje over als een geavanceerde site met een banner die nog uit een vorig tijdperk stamt. Niet zozeer de afbeelding van Vampyros Lesbos, maar meer de letters. Met name de onderste regel, die is ook nog eens erg kartelig. Ik zou hem nu waarderen met 4/10 : kon me er nog net doorheen slepen en je wilt natuurlijk naar een 9/10 : uitstekend, of zelfs een 10/10 : meesterwerk(je).

Offline Profile  

22 Nov 2010, 11:31 

Ah zo - daar zit wat in. Ben m'n Photoshop kwijt sinds ik veranderde van PC en behelp me nu met Irfanview, die doet zulke dingen niet zo netjes. Zal 'ns zien of ik nog ergens een Photoshop kan opsnorren.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 17:54 

Gimp: http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html
Freeware photoshop alternatief.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 20:09 

tolpol wrote:

Heb de dvd-info weggelaten, en ben ook niet meer van plan die erop te zetten. Denk dat de tijden veranderd zijn. Al die technische prietpraat, daar is toch geen hond meer in geïnteresseerd als ze hun bittorrent opengooien :)

technische info weglaten? Zou je niet eens lukken als je een Blu-Ray van Fulci of Argento zou bespreken. :P
Ik ben er wel in geïnteresseerd hoor, dus zou het jammer vinden. En zelfs bij torrents staat toch waar de rip vandaan komt, om maar te zwijgen van toekomstige Blu-Ray besprekingen.

Maar goed, kan me goed voorstellen dat je voor veel films waar inmiddels vele prima uitgaves van zijn het net zo goed weg kan laten.

Maar ik klaag niet, denk alleen dat je met het soort films dat je bespreekt mét de technische blablabla een unieke niche vervulde van alle Nederlandstalige filmsites. Just saying.. maar goed, tijden veranderen.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 20:25 

Camera Obscura wrote:
Zou je niet eens lukken als je een Blu-Ray van Fulci of Argento zou bespreken.

Dat heeft er eigenlijk mee te maken - naast het feit dat ik geen screenshots kan maken van Blu-Rays. Vind het moeilijk een waardeschaal te kleven op dvd-transfers na de komst van HD. Sowieso vind ik het moeilijk - Bollywood-dvds bijvoorbeeld, als je ze naast andere dvds zet verdienen de meeste een nul op technisch vlak. Maar door daar zo'n waardeschaal op te zetten kan dat mensen afschrikken om ze te kijken, en dat wil ik niet. Uiteindelijk draait het om de film.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 21:34 

Misschien is een alternatief om gewoon de beste dvd uitgave te vermelden. Dan kan men na het lezen van een recensie gelijk shoppen. Eventueel met een Amazon affiliate link voor r1 en r2uk, dan kan je van die opbrengsten een nieuwe koelkast kopen ;)

Offline Profile  

22 Nov 2010, 21:46 

Hmm - zit wat in. Veel gekoeld bier, hopelijk. Man man - net nu ik m'n vriesvak volgestouwd had, krijgen we dit weer.

Maar 'beste uitgave', daar kan ik wel mee om. Zal binnenkort 'ns kijken.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 22:01 

Ik vindt de vernieuwing zeker geslaagd, lekker fris uiterlijk weer. Hij staat nog steeds bij mn favorieten dus ik zal je site blijven bezoeken.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 22:10 

tolpol wrote:
Hmm - zit wat in. Veel gekoeld bier, hopelijk. Man man - net nu ik m'n vriesvak volgestouwd had, krijgen we dit weer.

Maar 'beste uitgave', daar kan ik wel mee om. Zal binnenkort 'ns kijken.

Da's vervelend van die koelkast, maar met deze temperaturen kan je het bier gelukkig op je balkon zetten.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 22:13 

kuzine wrote:
Gimp: http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html
Freeware photoshop alternatief.

Bedankt - heb m'n banner ermee bewerkt en ziet er al beter uit zo. Hopelijk is Jelger tevreden :)

Offline Profile  

22 Nov 2010, 22:16 

Melzz wrote:
Ik vindt de vernieuwing zeker geslaagd, lekker fris uiterlijk weer. Hij staat nog steeds bij mn favorieten dus ik zal je site blijven bezoeken.

Wow - die moet daar wel onder de spinneraggen en stof gestaan hebben - altijd welkom Melzz! Maar breng momenteel best zelf wat fris mee.

Camera Obscura wrote:
Da's vervelend van die koelkast, maar met deze temperaturen kan je het bier gelukkig op je balkon zetten.

Ja - da's nog een geluk. Traag balkon heb ik wel. Traag! M'n bier blijft maar lauw.

Offline Profile  

23 Nov 2010, 10:09 

tolpol wrote:
Bedankt - heb m'n banner ermee bewerkt en ziet er al beter uit zo. Hopelijk is Jelger tevreden :)

Stuk netter zo. Je kunt weer rustig slapen: ik ben tevreden. :)

Offline Profile  

09 Dec 2010, 16:25 

Dacht dat ik me er makkelijk vanaf zou kunnen maken door korte besprekingen van hier op 't forum te copy-pasten naar een nieuwe categorie 'kortweg' op de site, maar fuck - kruipt verdomd veel werk in. Had hier nooit zoveel mogen posten - haha.

http://www.cultfilmsenkutfilms.com/category/kortweg

Lijkt het ergens op?

Nog maar 400 besprekingen ver, maar ben er al dagenlang mee bezig geweest. Ugh. :)

Offline Profile  

09 Dec 2010, 16:32 

goed werk hoor

Offline Profile  

09 Dec 2010, 16:34 

Goed werk inderdaad. En als je er nu voor het gemak vanuit gaat dat de helft van je posts hier bestaat uit reacties op anderen of geneuzel... dan hoef je er nog maar tweeduizend in te voeren!

Offline Profile  

09 Dec 2010, 16:37 

Verwacht eigenlijk dat driekwart van m'n posts in het 'Laatste aankopen' topic zal staan. :mrgreen:

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next