Logo

It is currently 25 Apr 2017, 04:48

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
  Cult en kutfeedback
24 Apr 2007, 09:12 

't Wordt tijd voor een gedegen marktonderzoek :wink:

http://www.cultfilmsenkutfilms.com/

Wat vinden jullie van die kortere snelreviews?

Lezen jullie liever meer tekst met beter beschreven plot-elementen en eventueel wat achtergrond van de regisseur in een volwaardige bespreking zoals voorheen, of toch maar best wat meer gebalde tot de essentie herleidde tekst over de film zoals in die snelreviews?

Liefst vijf grote screenshots zoals in de reviews of acht kleinere zoals in de snelreviews?

Drinken jullie liefst Pepsi of cola van een 'onbekend' merk?

Offline Profile  

24 Apr 2007, 09:34 

Vind die snelreviews wel fijn weglezen. Uitvoerige plotbeschrijvingen mogen van mij altijd achterwege blijven maar achtergrond van regisseurs is wel leuk. Misschien moet je gewoon alles onder reviews laten vallen en ga je qua lengte er ongeveer tussenin zitten met wat uitwaaiers beide kanten op.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 09:38 

jim2873 wrote:
Vind die snelreviews wel fijn weglezen. Uitvoerige plotbeschrijvingen mogen van mij altijd achterwege blijven maar achtergrond van regisseurs is wel leuk. Misschien moet je gewoon alles onder reviews laten vallen en ga je qua lengte er ongeveer tussenin zitten met wat uitwaaiers beide kanten op.

Die 'snelreview' onderverdeling maakt het nogal onoverzichtelijk, ja. Eerst wilde ik het echt op 10-seconden reviews houden, maar daar slaag ik niet steeds in. Zit nu met twee review-indexen wat nogal dwaas is.

Vraag me wel af of 't leuker is met acht kleine plaatjes, zoals in die snelle reviews, of vijf grote, zoals in de gewone reviews. Op de grote kan je iets beter de technische kwaliteiten van de transfer inschatten, maar door kleinere te gebruiken kan ik er meer plaatsen, wat een beter beeld geeft van de film.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 09:42 

mijn stem gaat naar de kleinere shots, de kwaliteit wordt toch wel besproken.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 14:27 

Voor wat het waard is (aangezien mijn filmsmaak meer uitgaat naar andere genres en ik daarom geen vaste klant ben op je site): :oops:

Hoe meer screencaps hoe beter, want dat geeft direkt een beeld van de film. Vergelijkbaar met een al dan niet aansprekende cover in de videotheek. De plaatjes moeten natuurlijk wel secuur zijn gekozen en de film zo compleet mogelijk vertegenwoordigen.

Met betrekking tot de technische kant en de kwaliteit van de dvd's heb je nog minder aan mijn bevindingen, want dat zegt mij allemaal maar erg weinig. Je zou wat mij betreft kunnen volstaan met 'goed' of 'slecht'. En ik lees dit soort dingen ook eigenlijk helemaal nooit, eerlijk gezegd. Alhoewel ik mij mbt de kwaliteit wel laat beinvloeden door reacties/recencies van filmliefhebbers.

Toen ik laatst zag dat je twee soorten reviews hield nam ik eigenlijk automatisch aan dat je gekozen had voor de snelreviews wegens tijdgebrek.
Los daarvan, als een film interessant voor mij lijkt lees ik (graag!) alles. Maar als ik al twijfelde en de recensie blijkt ellenlang te zijn, dan sla ik direkt om naar de volgende bladzijde.
En alle reviews onder 1 kopje lijkt mij inderdaad ook wel overzichtelijker. Misschien zou je dmv kleuraccenten (bv zwart en donkergrijs) in het totaaloverzicht kunnen aangeven wanneer het om een uitgebreidere (ipv kortere) reviews gaat.

Over cola kan ik je wel veel vertellen! Mijn favoriet is Coke. You can't beat the real thing. Maar sinds ik mijn 40e levensjaar diep in de ogen aan het loeren ben zie ik mij steeds meer genoodzaakt om Coke Light of zelfs Coke Zero te kopen. En ik kan je vertellen dat rum en beerenburg stukken minder lekker smaakt na toevoeging van dit soort surogaten. En bij iedere fles Light die ik bij de kassa op de lopende band leg voel ik weer die midlifeschaamte ....
Mickey Mouse, Elvis en Coca Cola. Dat zijn de 3 laatst overgebleven oprechte Americana-iconen!
Al sinds jaar en dag mijn grote droom: een coke-machine in de woonkamer, en dan bij voorkeur de Vendo 39, of 44, of 56, of .... ach, als het maar een Vendo is!

Offline Profile  

24 Apr 2007, 14:49 

Bogart-Fan wrote:
Hoe meer screencaps hoe beter, want dat geeft direkt een beeld van de film. Vergelijkbaar met een al dan niet aansprekende cover in de videotheek. De plaatjes moeten natuurlijk wel secuur zijn gekozen en de film zo compleet mogelijk vertegenwoordigen.

Ik haal er steeds zorgvuldig momenten uit die compositorisch mooi ogen, die intrigerende aktie (tieten) tonen of waar de hoofdacteurs op te indentificeren zijn. Soms zijn ze wel een beetje een 'best of' en zien ze er mooier uit dan de film eigenlijk is, maar het oog wil nu eenmaal ook wat.
Bogart-Fan wrote:
Toen ik laatst zag dat je twee soorten reviews hield nam ik eigenlijk automatisch aan dat je gekozen had voor de snelreviews wegens tijdgebrek.

Klopt - ik stak er teveel tijd in omdat ik veel te perfectionistisch begon om te gaan met wat uiteindelijk maar een ijdelheidsprojektje is. Vergalde m'n kijkplezier soms omdat het als 'werk' begon aan te voelen.
Bogart-Fan wrote:
En alle reviews onder 1 kopje lijkt mij inderdaad ook wel overzichtelijker. Misschien zou je dmv kleuraccenten (bv zwart en donkergrijs) in het totaaloverzicht kunnen aangeven wanneer het om een uitgebreidere (ipv kortere) reviews gaat.

Goeie tip!
Bogart-Fan wrote:
Over cola kan ik je wel veel vertellen! Mijn favoriet is Coke. You can't beat the real thing. Maar sinds ik mijn 40e levensjaar diep in de ogen aan het loeren ben zie ik mij steeds meer genoodzaakt om Coke Light of zelfs Coke Zero te kopen.

Zelf drink ik ook liefst Coke - al drink ik het eigenlijk nauwelijks. Mijn vloek heet bier en m'n buik begint ook al naar die naam te luisteren.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 15:35 

Wat vinden jullie van die kortere snelreviews?

Sinds ze geen "quickies" genoemd meer worden, vind ik het prima :) . De snelreviews zijn verder gewoon prima, want het is toch vaak de vraag: Is de film interessant genoeg? En zo ja, is de DVD goed genoeg? Die vragen worden goed van een antwoord voorzien.

Lezen jullie liever meer tekst met beter beschreven plot-elementen en eventueel wat achtergrond van de regisseur in een volwaardige bespreking zoals voorheen, of toch maar best wat meer gebalde tot de essentie herleidde tekst over de film zoals in die snelreviews?

Plotbeschrijvingen vind ik eigenlijk maar tot bepaalde hoogte nodig, even een beetje een idee geven waar de film nou over gaat is genoeg.

Liefst vijf grote screenshots zoals in de reviews of acht kleinere zoals in de snelreviews?

Ik geef de voorkeur aan grote screens.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 17:23 

Doe mij, in tegenstelling tot de meeste hier precies, toch maar die langere besprekingen. Door de vlotte schrijfstijl lezen ze vlot weg ... de foto's maken niet zo veel uit zolang ze met zorg gekozen zijn (wat over het algemeen goed gedaan wordt :wink: )

Keep up the good work zou ik zeggen

Offline Profile  

24 Apr 2007, 18:20 

Fuck - feedback vragen leidt dus naar nog meer verwarring door elkaar tegensprekende wensen. Misschien dan toch maar best gewoon stug m'n zin blijven doen.

:mrgreen:

Alleszins bedankt voor de tips! Leuk wat te horen, want 't voelt toch vaak aan alsof ik wat in de onmetelijke leegte zit te schrijven. Ga zeker dat snelreview-concept omgooien want dat was eigenlijk te belachelijk voor woorden. Persoonlijk vind ik acht screenshots per review ook leuker, dus dat ga ik wel bewaren, denk ik.

Offline Profile  

25 Apr 2007, 21:01 

tolpol wrote:
Leuk wat te horen, want 't voelt toch vaak aan alsof ik wat in de onmetelijke leegte zit te schrijven.

Haha, dat gevoel ken ik inderdaad, blijft toch altijd een issue zeg maar. Maar ik mag je stukjes graag lezen iig.

Gekeken films

Offline Profile  

25 Apr 2007, 23:43 

Hey Wim,

zoals ik al vaker heb aangegeven ben ik een fan van je schrijfstijl, met als recentelijk hoogtepunt je review van Cobra. Briljant. Verder vind ik je snelreviews lekker weglezen en zie ik die liever dan de wat uitgebreidere versies. Dit kan overigens ta maken hebben met mijn enorm minimale concentratievermogen.

Offline Profile  

26 Apr 2007, 14:10 

tolpol wrote:
Fuck - feedback vragen leidt dus naar nog meer verwarring door elkaar tegensprekende wensen. Misschien dan toch maar best gewoon stug m'n zin blijven doen.

Tja, wie heeft er ook weer gezegd dat democratie de beste samenlevingsvorm is? :wink:

Offline Profile  

01 May 2007, 19:02 

Beetje laat, mijn feedback, maar ik was er even tussenuit voor een (bijna) filmloze vakantie.

Ik vind de vormgeving prima en de reviews ook. Persoonlijk kan een uitgebreide plotbeschrijving best leuk, met name bij "slechte films". De beschrijving van de gebeurtenissen alleen kan al op de lachspieren werken. Persoonlijke motivatie waarom je deze film hebt gekeken of aangeschaft en wat achtergrondinformatie over de regisseur of voornaamste acteurs/actrices vind ik ook erg prettig. Of misschien is dat laatste meer iets voor de extras? Een feature over één van de vele eurocultsterren bijvoorbeeld? Florinda Balkan, Ray Lovelock, Tomas Milian, etc.

Heb je wel eens overwogen om de screenshots naast de review te plaatsen en dan onder elkaar, zoals eccentric-cinema doet? Zie http://www.eccentric-cinema.com/cult_mo ... s_skin.htm

(en dan natuurlijk als de bliksem weer terug naar cultfilmsenkutfilms...)

Het leest zo wel prettig, vooral omdat ze vaak uitgebreide plotbeschrijvingen hebben, misschien wat te uitgebreid, maar met de vele screenshots er direct naast, is het toch nog aangenaam lezen. Ik wil hiermee niet zeggen dat je hun format moet kopiëren, maar ik vind het wel een aardige opzet.

Een kleinigheidje. Waarom geen datum bij de reviews? Vind je dat niet leuk om later terug te kunnen vinden. Misschien dat het nu niet zo relevant lijkt, maar jaren later waarschijnlijk wel.

Hoe dan ook, doorgaan!

Offline Profile  

01 May 2007, 19:56 

Camera Obscura wrote:
wat achtergrondinformatie over de regisseur of voornaamste acteurs/actrices vind ik ook erg prettig. Of misschien is dat laatste meer iets voor de extras? Een feature over één van de vele eurocultsterren bijvoorbeeld? Florinda Balkan, Ray Lovelock, Tomas Milian, etc.

Goed idee - zou ik me wel 'ns aan kunnen wagen in de extra's-rubriek, want in een filmreview kan ik 't moeilijk elke keer opnieuw over iemands carrière hebben. Zal wel veel tijd in kruipen, maar zal er wat werk van maken.

Camera Obscura wrote:
Heb je wel eens overwogen om de screenshots naast de review te plaatsen en dan onder elkaar, zoals eccentric-cinema doet? Zie http://www.eccentric-cinema.com/cult_mo ... s_skin.htm

M'n ontwerp voor de site heeft zich vooral laten bepalen door m'n gebrekkige kennis van html. De shots er domweg onder plaatsen was 't makkelijkst en 't is naderhand nooit in me opgekomen dat te veranderen. Misschien.

Camera Obscura wrote:
Een kleinigheidje. Waarom geen datum bij de reviews? Vind je dat niet leuk om later terug te kunnen vinden. Misschien dat het nu niet zo relevant lijkt, maar jaren later waarschijnlijk wel.
Hoe dan ook, doorgaan!

Ah ja - ook een goed idee.

Offline Profile  

03 May 2007, 19:12 

tolpol wrote:

M'n ontwerp voor de site heeft zich vooral laten bepalen door m'n gebrekkige kennis van html. De shots er domweg onder plaatsen was 't makkelijkst en 't is naderhand nooit in me opgekomen dat te veranderen. Misschien.

Ach ja, dat zeg ik nu wel makkelijk, maar ik weet zelf vrijwel niets van html of webdesign of in het algemeen. Misschien goed om me daar binnenkort eens in te bekwamen.

Offline Profile  

01 Jul 2007, 17:24 

Woohoo - cultfilms en kutfilms is nu al een keurmerk geworden :

http://www.lumiere.nl/films/producties/exiled

Offline Profile  

01 Jul 2007, 17:36 

nice.
what's next?

'Two Cunts Up!' op dvd covers? :wink:

Offline Profile  

01 Jul 2007, 18:04 

tolpol wrote:
Woohoo - cultfilms en kutfilms is nu al een keurmerk geworden :

http://www.lumiere.nl/films/producties/exiled

Aahhhh...je werk wordt bekroond! Wel geinig toch!! :D

Offline Profile  

01 Jul 2007, 21:30 

jim2873 wrote:
'Two Cunts Up!' op dvd covers? :wink:

Lip smacking GOOD !

Offline Profile  

03 Aug 2007, 09:08 

Gisteren de kaap van de 50.000 bezoekers genomen - hoera voor mezelf !

Image

Moet wel 'ns wat nieuws plaatsen, alweer een tijdje geleden.

Offline Profile  

31 Dec 2007, 13:44 

even off topic maar beste Tolpol wanneer mogen we nog eens een update verwachten van je cult en kutsite?

Offline Profile  

31 Dec 2007, 13:48 

Geen idee - heb er momenteel geen plezier meer in om lange stukken te schrijven. Zou best kunnen dat ik er niet meer aan verderwerk, en de site laat voor wat ze nu is.

Offline Profile  

14 Jan 2008, 20:31 

Heb 'ns zitten rommelen in m'n site-statistieken.

What the ? De afgelopen dagen meer dan tweeduizend bezoekers gehad, en dan ik kom ik hier terecht. Aan de reacties te zien was men wel laaiend enthousiast :mrgreen:

Helemaal verloren stond er ook eentje tussen die via een intrigerende google-search op de site terecht kwam :wink:

Oh - en op deze smaakvolle site - NSFW ! - blijkt een linkje terug te vinden naar m'n Love Letters of a Portuguese Nun-review :?

Offline Profile  

15 Jan 2008, 10:37 

tolpol wrote:
Geen idee - heb er momenteel geen plezier meer in om lange stukken te schrijven. Zou best kunnen dat ik er niet meer aan verderwerk, en de site laat voor wat ze nu is.

We kunnen dan nu misschien beginnen met een petitie...

Offline Profile  

21 Nov 2010, 18:33 

There's a new kid in town:

http://www.cultfilmsenkutfilms.com zit in een nieuw jasje. Ik ga proberen de boel weer draaiende te houden, en hoop dat een nieuwe start met een gebruiksvriendelijke wordpress-structuur me ietwat zal stimuleren, want werd dat geklooi in die oude html-site zo moe.

Kom eens een kijkje nemen, en laat weten wat je ervan vindt - is er iets wat je mist of anders zou willen?

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next