Logo

It is currently 19 Nov 2018, 18:36

Post new topic Reply to topic  [ 262 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next
Author Message

25 Jul 2010, 14:39 

Dat geldt alleen voor het buitenland dacht ik.

Na ja, het zij zo, maar je rekent er niet op dat je 280 euro (er komt deze maand nog een stuk achteraan merkte ik) kwijt bent voor een keertje per avond je mail checken als er overal wordt geadverteerd met voor 10 euro onbeperkt mobiel internetten. Naïef van me misschien, maar had er niet bij stilgestaan dat je in zo'n korte periode zo ongelooflijk bestolen kan worden.

Offline Profile  

28 Jul 2010, 20:45 

Misschien niet de juiste plek voor deze vraag maar vooruit:

Weet iemand een goede upscaling DVD speler die regiovrij gemaakt kan worden? Ik heb me suf gezocht, maar zonder succes. Uiteindelijk maar een cheapie gekocht bij de blokker, die was wel regiovrij maar de beeldkwaliteit was zo belabberd dat ik hem de volgende dag teruggebracht heb:(

Offline Profile  

28 Jul 2010, 22:47 

Geen idee - wie koopt er nu nog dvd-spelers :D

Neen - sorry. Je kan altijd kijken naar het aanbod in je locale MM en consoorten, als een verdwaalde trainspotter een paar modellen noteren, daarna zoeken op deze site welke ervan regiovrij kunnen gemaakt worden, om dan via google enkele reviews erop na te pluizen en een model te kiezen dat je wat lijkt.

Offline Profile  

29 Jul 2010, 10:43 

Ik had ergens gehoord dat ze bij de MM de speler voor je regiovrij kunnen maken, maar daar kreeg ik ook laatst nul op het rekest.

Ik ken die site waarnaar je linkte, staan idd veel hacks op, maar probleem is dat met mediaspelers je tegenwoordig door de bomen het bos niet meer ziet, zoveel modellen en bijgaande typenummers, vaak zijn ze bij de lokale elektronikaboer al lang vervangen door andere modellen. Daar komt bij dat bij veel hacks gebruik gemaakt wordt van een universele remote die ik niet heb. Daarom dacht ik dat misschien hier iemand recentelijk een dvd speler aanschafte die beproefd bevonden was, zowel qua kwaliteit als qua gemak met regiovrij maken.
Ik kom namelijk op zoek naar Japanse films vaak bij de keuze tussen de peperdure Japanse regio 2 of de veel goedkopere Amerikaanse regio 1.

Toch bedankt voor je tip:)

Offline Profile  

29 Jul 2010, 11:05 

Ik weet niet wat je budget is, maar misschien een idee om toch een Blu-ray speler aan te schaffen? Mijn LG BD-370 geeft prima beeldkwaliteit (DVD upscaling), was standaard regiovrij voor DVD's en kost nu rond de 120,- volgens mij.

Offline Profile  

30 Jul 2010, 07:39 

Ik wist niet dat Blu-ray spelers ook DVD's konden afspelen :oops: Als hij ook nog regiovrij is dan is dat eigenlijk precies wat ik zoek. Ik zal eens kijken of ik hem ergens vandaan kan halen. Bedankt voor de tip!

Offline Profile  

30 Jul 2010, 09:08 

Zijn er nog andere blu-ray regio vrije spelers (het blu-ray gedeelte dan) dan de Momitsu en Hiteker?
Iemand een idee waar er nog te koop zijn?
Hiteker is op bij mijn lokale Kruidvat's...
Verkoopt Mediamarkt de Momitsu nog?

Ik ben op zoek... ;)

Offline Profile  

30 Jul 2010, 10:05 

Euh,bedoelde de Ambiance bd speler bij Mediamarkt... ;)

Offline Profile  

30 Jul 2010, 20:18 

Oppo heeft regiovrije bluray-spelers, echter een stuk duurder. Wel van bijzonder goede kwaliteit (stukken beter dan Momitsu en consorten).

Offline Profile  

14 Sep 2010, 23:14 

mensen die zeuren nadat ze een dvd ruilen en het blijkt een snapper te zijn. blijkbaar mis ik wat algemene kennis over échte filmliefhebbers.

"Het is algemeen bekend dat een échte filmliefhebber geen snapper wenst." - Verhoeven

Offline Profile  

15 Sep 2010, 08:52 

Haha, krijg je dat toch maar even voor je kiezen. Geen echte filmliefhebber dus. Dvd's lopen ruilen met dhr. verhoeven?

Offline Profile  

15 Sep 2010, 09:19 

Snappers? Bestaan die nog...? :D

Offline Profile  

15 Sep 2010, 09:21 

De man doet er alles aan om zijn reputatie als rondreizend circus hoog te houden.

Offline Profile  

15 Sep 2010, 10:13 

Camera Obscura wrote:
Haha, krijg je dat toch maar even voor je kiezen. Geen echte filmliefhebber dus. Dvd's lopen ruilen met dhr. verhoeven?

ja, wel gelijk de laatste keer. het is niet echt een ergernis maar kon het "hilarische quotes" topic even niet vinden.

Offline Profile  

15 Sep 2010, 13:50 

jim2873 wrote:
"Het is algemeen bekend dat een échte filmliefhebber geen snapper wenst." - Verhoeven

Steek die maar in je zak Riny :mrgreen:

Offline Profile  

15 Sep 2010, 18:24 

imdb heeft ook weer een nieuwe look zie ik.
dat is wel een echte ergernis, ziet er niet uit
:?

Offline Profile  

15 Sep 2010, 19:00 

Ze hanteren sinds een tijdje ook een nieuwe onnavolgbare logica bij de officiële filmtitels. Geen touw aan vast te knopen - soms baseren ze zich op de officiële titel in land van productie, soms op de internationale titel bij release, soms op de alternatieve titel van een vhs-release uit Turkmenistan.

Offline Profile  

15 Sep 2010, 19:17 

Ja, het is niet altijd even consequent, maar ik vind het toch een hele vooruitgang. De 'oorspronkelijke' titel staat er nu direct onder en als je de oorspronkelijke titel intypt komt 'ie gewoon bovenaan de search results. Ook fijn voor lijstjes, want je ziet meer dan een eindeloze rij fonetisch neergekwakte Aziatische namen.

Offline Profile  

16 Sep 2010, 09:21 

Je kunt de filmtitel presentatie trouwens wijzigen via je account: Personalize > Update your site preferences > Title display default: Original.

Offline Profile  

16 Sep 2010, 17:36 

Voor de rest wordt IMDb natuurlijk steeds meer ingelinkt met share-buttons voor Twitter, Facebook etc. tot alle populairste sites op aarde tot één groot netwerk zijn versmolten. Of zoiets. En sinds de overname door Amazon is een ordinair voorportaal geworden van de verkoopsite. Geen authentieke posters, maar tacky blu-ray covers. Debiele links onderaan. Na ja.. So it goes. Die heerlijk rustige, maagdelijk witte pagina's lijken inmiddels echt prehistorie.

Offline Profile  

16 Sep 2010, 18:00 

Camera Obscura wrote:
En sinds de overname door Amazon is een ordinair voorportaal geworden van de verkoopsite.

Is dat al niet meer dan 10 jaar geleden? :)

Offline Profile  

16 Sep 2010, 23:01 

Ja, in 1998 al. Maar wat er toen precies veranderde.. Heb niet het idee dat er na de overname veel gebeurde eigenlijk, en het is een geleidelijk proces natuurlijk. Na een paar make-overs kan ik me vaak nauwelijks meer herinneren hoe een site eruit zag, zo lang terug.

Tot 2004 (?) hadden ze dacht ik alleen in de faq of de gebruikersvoorwaarden (for legal purposes) heel klein staan dat het van Amazon was, alsof ze gebruikers niet teveel wilden afschrikken, en kwam ook ergens rond die tijd een minuscuul linkje (rechts bovenaan geloof ik) naar de afzonderlijke Amazon-sites, maar bleef heel bescheiden en de rest van de ads waren minimaal. Daarna werd het een stuk groter met het logo zelf, maar vooral de laatste 2-3 jaar is het helemaal los gegaan.

De pagina van The Wicker Man bijvoorbeeld:
http://www.imdb.com/title/tt0070917/combined

lijkt meer een mix tussen YouTube en de reguliere Amazon-site. Groot de dvd voorop natuurlijk, grote foto's van de cast (meer talent bios dan 'gewoon' info), Watch trailer en vaak hele vervelende ads met audio aan de zijkant (deze niet geloof ik). Over een paar jaar moet je waarschijnlijk eerst drie ads wegklikken, de nieuwste trailer van Michael Bay bekijken, of betalen als je volledige specs en info wilt.

Ik vraag me trouwens af hoe lang het nog duurt voor Wikipedia door een commerciële partij wordt overgenomen. Vergelijkbare ontstaansgeschiedenis als de IMDb en wordt toch al een tijdje over gespeculeerd. Kan toch ieder moment gebeuren, valt een shitload aan te verdienen als je het goed aanpakt.

Last edited by Camera Obscura on 17 Sep 2010, 10:26, edited 2 times in total.

Offline Profile  

17 Sep 2010, 00:03 

hey, ik zie nu het vorige design weer.

Offline Profile  

17 Sep 2010, 00:13 

Yep, hier ook.

Offline Profile  

24 Sep 2010, 18:20 

Had twee dvdboxen besteld bij Secondspin en zou daarmee over de 22 euro-limiet zijn gegaan, maar zelfs als ik rekening hield met belasting kwam ik nog goedkoper uit dan elders. Maar één van de twee - de duurste van de twee waar het me eigenlijk vooral om te doen was - werd gecancelled omdat ze niet meer in stock bleek. De andere box verstuurden ze wel. So far so good.

Maar de pipo's van Secondspin hebben echter de volledige prijs van de twee boxen op de douane-klever geschreven, waardoor ik nu tien euro tax heb kunnen betalen voor een box met waarde van elf euro. Ga de douane aanschrijven om m'n geld terug te vorderen, maar heb weinig hoop.

Grmbl.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 262 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next