Logo

It is currently 24 Apr 2017, 01:37

Post new topic Reply to topic  [ 262 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next
Author Message
  Ergernissen ....
30 Mar 2007, 11:28 

Ik erger mij de laaste maanden helemaal kapot aan het megahoge 'moet je mij eens zien!' gehalte op dvd.nl, en ik merk dat ik mij daarom nog maar met moeite door een (ogenschijnlijk interessant) topic kan sleuren.

Zowat driekwart van de posts bevat wel een 'hint' waarmee de poster zichzelf voor de zoveelste meent te moeten promoten. Irritant en zielig tegelijk, die egocircussen. Maar vooral staatsvijand nr 1 voor mij op het moment ....

Zo. Dat moest ik even kwijt.

Offline Profile  

30 Mar 2007, 12:02 

Vanmorgen plofte een tiep naast me neer op de trein. Een kerel een heupbreedte waar een vrouw met kinderwens jaloers op mag zijn, waardoor ik in een hoekje gedrumd werd.

Hij haalde een appel boven, en blijkbaar genoot hij ervan daar zo groot mogelijke stukken uit de bijten. Sloeg z'n snijtanden HAK erin en trok dan GRWAAAAR een reuzegroot stuk van de appel om daar dan bedachtzaam en tergend langzaam op te kauwen.

GRAT...GRAT...GRAT...GRAT...

Volgens mij vormde z'n holle schedel een optimale akoestische klankkast.

GRAT...GRAT...GRAT...GRAT...

Dan tolde hij de appel rond, op zoek naar een plekje om z'n tanden weer erin te slaan.

HAK - GRWAAAAAR - GRAT...GRAT...GRAT...GRAT...

Z'n appel eindelijk in een klokhuisje veranderd, zocht hij zich een weg tussen m'n knieën naar het vuilbakje, waarna een weëe zoete appelgeur me voortdurend in de neus zat.

Vervolgens duwde hij me verder in m'n hoekje om wat rond te vissen in z'n tas en haalde nog een tweede appel boven !

HAK - GRWAAAAAR - GRAT...GRAT...GRAT...GRAT...

Daaraan ergerde ik me wel.

Of hij lid is van dvd.nl weet ik niet.

Offline Profile  

Re: Ergernissen ....
24 Apr 2007, 15:28 

Bogart-Fan wrote:
Ik erger mij de laaste maanden helemaal kapot aan het megahoge 'moet je mij eens zien!' gehalte op dvd.nl, en ik merk dat ik mij daarom nog maar met moeite door een (ogenschijnlijk interessant) topic kan sleuren.

Zowat driekwart van de posts bevat wel een 'hint' waarmee de poster zichzelf voor de zoveelste meent te moeten promoten. Irritant en zielig tegelijk, die egocircussen. Maar vooral staatsvijand nr 1 voor mij op het moment ....

Zo. Dat moest ik even kwijt.

Ik eis namen....NAMEN....hoor je me!!

Ik irriteer me aan zoveel...maar zal me beperken aan dvd en films achtig geneuzel. Op dvd.nl...de verkooptopic. Ik moet me vaak echt bedwingen om niet te reageren...omdat ik er met mn kop niet bij kan dat bepaalde titels voor MEER geld 2e hands worden verkocht dan dat ze gewoon in de winkel of webwinkel te koop zijn. Je bent er zelf bij en men mag vragen wat hij of zij wil...maar toch.....heb het gevoel dat ik voor een halve gare wordt gezien die niet weet dat dezelfde titel voor de helft minder NIEUW te koop is....

Offline Profile  

24 Apr 2007, 15:41 

DVD.nl is eigenlijk nauwelijks interessant, gewoonweg omdat het veel te veel op dvd's is toegespitst. Voor de tips kun je beter op dit forum kijken, omdat alles vrij goed is opgedeeld. Ook irritant op DVD.nl vind ik de mensen die INLAND EMPIRE dan een kutfilm vinden en dat er dan vervolgens twee pagina's discussie komt over "de mening". Ik wil gewoon wat over de film weten.

Maar goed, neemt niet weg dat ik er dagelijks wel even een kijkje neem...

Offline Profile  

24 Apr 2007, 16:31 

Nou, ik kan beter maar geen namen noemen. En dat zou ook helemaal geen zin hebben, want het is slechts mijn persoonlijke ergenis. En mijn 'ergenis' beperkt zich ook niet eens zozeer tot dat ene forum maar heeft betrekking op de maatschappij in het algemeen. Maar aangezien mijn smaak zich vrijwel beperkt tot de Amerikaanse klassiekers kom ik meestal sowieso al niet verder dan de topics die daar over handelen. En in die paar topics die ik bijhoud kom je vaak genoeg dezelfde opvallende namen tegen ....

Echte filmdiscussies komen maar amper op gang (je kunt in feite immers maar 1 keer per topic lopen opscheppen over je verzameling, anders begint het op te vallen) of sterven een vroege dood omdat het de meesten ook vaak helemaal niet te doen is om de film an sich. Het willen samenklonteren in een virtuele wereld en dan je uiterste best doen om geaccepteerd te worden dmv doorzichtige maar uiterst overcompenserende grootspraak komt vooral voort uit redenen die helemaal niets met films te maken hebben. En dat is eigenlijk nog veel erger aangezien het zich niet uitsluitend beperkt tot een dvd-forumpje. Het is volgens mij een behoorlijk nauwkeurige afspiegeling van de hedendaagse maatschappij, en ook in dit geval geldt hoe groter de club mensen die samen komen, hoe pijnlijk duidelijker de leegtes van het gros. Daarom is het ook zo relaxed op dit forum. Terwijl ook hier een aantal van de egotrippers van .nl zijn wezen rondkijken, maar wegens gebrek aan volgelingen weer rap zijn afgetaaid.

Offline Profile  

24 Apr 2007, 21:16 

Bogart-Fan wrote:
Nou, ik kan beter maar geen namen noemen. En dat zou ook helemaal geen zin hebben, want het is slechts mijn persoonlijke ergenis. En mijn 'ergenis' beperkt zich ook niet eens zozeer tot dat ene forum maar heeft betrekking op de maatschappij in het algemeen. Maar aangezien mijn smaak zich vrijwel beperkt tot de Amerikaanse klassiekers kom ik meestal sowieso al niet verder dan de topics die daar over handelen. En in die paar topics die ik bijhoud kom je vaak genoeg dezelfde opvallende namen tegen ....

Echte filmdiscussies komen maar amper op gang (je kunt in feite immers maar 1 keer per topic lopen opscheppen over je verzameling, anders begint het op te vallen) of sterven een vroege dood omdat het de meesten ook vaak helemaal niet te doen is om de film an sich. Het willen samenklonteren in een virtuele wereld en dan je uiterste best doen om geaccepteerd te worden dmv doorzichtige maar uiterst overcompenserende grootspraak komt vooral voort uit redenen die helemaal niets met films te maken hebben. En dat is eigenlijk nog veel erger aangezien het zich niet uitsluitend beperkt tot een dvd-forumpje. Het is volgens mij een behoorlijk nauwkeurige afspiegeling van de hedendaagse maatschappij, en ook in dit geval geldt hoe groter de club mensen die samen komen, hoe pijnlijk duidelijker de leegtes van het gros. Daarom is het ook zo relaxed op dit forum. Terwijl ook hier een aantal van de egotrippers van .nl zijn wezen rondkijken, maar wegens gebrek aan volgelingen weer rap zijn afgetaaid.

:mrgreen:
Ik vind eigenlijk de horde fans die sommigen daar hebben vele malen irritanter dan de door jouw benoemde egotrippers. Er zijn er enkelen die veel van film afweten en dat heel, heel erg graag kenbaar maken en daar behoorlijk op geilen. Ik heb daar niet zoveel moeite mee en steek er zo nu en dan best wat van op. De fanboys vind ik daarentegen tegen het irritante af. Ineens doet iedereen daar bijvoorbeeld alsof Tarkovsky dagelijkse kost is en roepen ze na de eerste keer zien van Zerkalo: "ik begreep er niks van, maar 9/10 en dat zou de volgende keer zomaar hoger kunnen worden." Flikker toch een eind op.

Offline Profile  

25 Apr 2007, 01:37 

Ik kom nooit op dvd.nl... Ooit wel eens rondgekeken, maar vond twee fora wel genoeg om bij te houden.

Waar ik me op dvdforum.nl aan stoor is
1/ de grote hoeveelheid plaatjes. 'Wat ik nou toch weer heb besteld: PLAATJE PLAATJE PLAATJE PLAATJE.' En natuurlijk, een paar dagen later: 'Het kwam niet echt als een verrassing, maar wat ik nu toch weer heb ontvangen: PLAATJE PLAATJE PLAATJE PLAATJE.' Je scrolt je een ongeluk.
2/ dat mensen melden dat ze Afblijven! en Click gezien hebben, maar niet wat ze er dan van vonden. Al was het maar in de vorm van een paar sterretjes.
3/ de nadrukkelijke aanwezigheid van enkele behoorlijk rechtse forummers, die alles met 'n NEKSCHOT op willen lossen.

En hier erger ik me aan het feit dat ik steeds besluit de topics maar niet te vervuilen met de niet-goed-maar-ook-niet-slecht-genoeg-om-te-vermelden-films waarmee ik mijzelf pleeg te vermaken... Het moet wel een kwaliteitsforum blijven, tenslotte. Zit er iemand te wachten op 'ik heb Mama is boos! gezien, en ik vond het bagger'? Bovendien: in de tijd dat ik bezig ben een gefundeerde mening over The Lake House te typen (die dan, ben ik bang, toch door iedereen zou worden overgeslagen), kan ik ook een tweede film opzetten. :?

Offline Profile  

25 Apr 2007, 11:06 

wmvankoppen wrote:
En hier erger ik me aan het feit dat ik steeds besluit de topics maar niet te vervuilen met de niet-goed-maar-ook-niet-slecht-genoeg-om-te-vermelden-films waarmee ik mijzelf pleeg te vermaken... Het moet wel een kwaliteitsforum blijven, tenslotte. Zit er iemand te wachten op 'ik heb Mama is boos! gezien, en ik vond het bagger'? Bovendien: in de tijd dat ik bezig ben een gefundeerde mening over The Lake House te typen (die dan, ben ik bang, toch door iedereen zou worden overgeslagen), kan ik ook een tweede film opzetten. :?

Een kwaliteitsforum? Zal alleszins niet aan de kwaliteit van de films liggen die worden besproken. Tenslotte kan je hier topics terugvinden die volledig aan nunsploitation en Turkish pop cinema besteed worden :mrgreen:

Jouw besprekingen hebben toch meer inhoud dan 'ik heb Mama is boos! gezien, en ik vond het bagger'? Of je er zin in hebt om je ei over deze of gene film kwijt te raken, ligt gewoon aan jezelf - ik kom hier ook lang niet elke keer wat posten als ik een film gezien heb. Moest 't zijn omdat je eraan twijfelt of 't gelezen wordt - ik lees alles wat er hier gepost wordt, hoor. Of je daar wat aan hebt is natuurlijk een andere zaak :wink:

Offline Profile  

25 Apr 2007, 14:55 

tolpol wrote:
wmvankoppen wrote:

Een kwaliteitsforum? Zal alleszins niet aan de kwaliteit van de films liggen die worden besproken. Tenslotte kan je hier topics terugvinden die volledig aan nunsploitation en Turkish pop cinema besteed worden :mrgreen:

Dat bedoel ik dus met 'niet goed maar ook niet slecht genoeg'... Er wordt hier veel gekeken naar de betere klassiekers, waar ik vaak nog nooit van gehoord heb, óf inderdaad naar kannibalenhorror met naakte nonnetjes. Het middensegment komt weinig aan bod; ik heb Happy Feet nog niet besproken zien worden (behalve dan door mijzelf :mrgreen: ).
Ik blijf daarom van mening dat dit forum toch wel een eliteforum is, hoewel dat een groot woord is.
tolpol wrote:
Jouw besprekingen hebben toch meer inhoud dan 'ik heb Mama is boos! gezien, en ik vond het bagger'?

Hmm, als ik naga wat voor epistels anderen soms schrijven, komt het toch wel in die buurt... :) Ik vind het eigenlijk ook wel lastig om te verwoorden waarom ik een film goed of slecht vond, en wellicht laat ik daarom een poging maar achterwege... Maar misschien moet ik daar in het vervolg toch maar overheen stappen dan, zeker nu blijkt dat er toch wel publiek voor is. Schrijf ik vanavond met terugwerkende kracht toch nog die laaiend enthousiaste review van Commando.

Ik moet bekennen dat ikzelf niet alles lees... sinds Vampyros Lesbos en Tenebrae hier getipt werden, en ik verbijsterd voor de buis zat met de vraag wat dit nou de moeite waard maakte, sla ik de Cult/Exploitation/Horrorsectie maar over... Het is niet aan mij besteed. :(

Offline Profile  

25 Apr 2007, 15:46 

wmvankoppen wrote:
Ik moet bekennen dat ikzelf niet alles lees... sinds Vampyros Lesbos en Tenebrae hier getipt werden, en ik verbijsterd voor de buis zat met de vraag wat dit nou de moeite waard maakte, sla ik de Cult/Exploitation/Horrorsectie maar over... Het is niet aan mij besteed. :(

Die reactie begrijp en respecteer ik, maar moet dit toch even kwijt :

M'n eerste Franco viel me ook tegen. Duurde even vooraleer ik z'n films kon smaken en ik denk dat dit voor meer mensen het geval is. Maar als die eerste film niet tenminste nieuwsgierigheid en verwondering oproept zal 't je inderdaad waarschijnlijk nooit liggen - toch niet als je begint met Vampyros Lesbos, welke toch bij z'n beste films gerekend kan worden.

Tenebrae is volgens mij niet de juiste film om kennis te maken met Argento. Door z'n kille belichting en klinische stijl steekt hij nogal sterk af tegen het jaren zeventig-werk waarmee hij z'n bekendheid verwierf. Zou Argento toch nog een kans geven - probeer Deep Red of The Bird with the Crystal Plumage eens - die films moeten volgens mij zowat iedereen kunnen aanspreken.

Offline Profile  

25 Apr 2007, 16:11 

tolpol wrote:
Zou Argento toch nog een kans geven - probeer Deep Red of The Bird with the Crystal Plumage eens - die films moeten volgens mij zowat iedereen kunnen aanspreken.

Staan genoteerd! Merci.

Offline Profile  

25 Apr 2007, 20:51 

VincentVega wrote:
Ik vind eigenlijk de horde fans die sommigen daar hebben vele malen irritanter dan de door jouw benoemde egotrippers. Er zijn er enkelen die veel van film afweten en dat heel, heel erg graag kenbaar maken en daar behoorlijk op geilen. Ik heb daar niet zoveel moeite mee en steek er zo nu en dan best wat van op. De fanboys vind ik daarentegen tegen het irritante af. Ineens doet iedereen daar bijvoorbeeld alsof Tarkovsky dagelijkse kost is en roepen ze na de eerste keer zien van Zerkalo: "ik begreep er niks van, maar 9/10 en dat zou de volgende keer zomaar hoger kunnen worden." Flikker toch een eind op.

LOL, hoor ik hier mijn naam?

Gekeken films

Offline Profile  

25 Apr 2007, 21:46 

maikel_1981 wrote:
VincentVega wrote:

Heb jij fans die Zerkalo hebben aangeschaft? :P

Offline Profile  

25 Apr 2007, 21:52 

Ja

Gekeken films

Offline Profile  

25 Apr 2007, 23:39 

maikel_1981 wrote:
VincentVega wrote:

In die twee zinnen waarin ik in positief ben (zie "veel van film weten" en "ik steek er wat van op") wel ja. JIJ bent godzijdank authentiek, en daar doet het feit dat je jezelf graag hoort/ziet lullen voor mij niks aan af. Voor de rest gaat mijn stukje eigenlijk alleen maar over uhm....mja de rest. Ach ja, who cares eigenlijk ook ;)

Offline Profile  

25 Apr 2007, 23:55 

VincentVega wrote:
Ach ja, who cares eigenlijk ook ;)

Nou ja, ik eigenlijk niet :P

Ach ja, ik heb ook een hekel aan mensen die alles klakkeloos overnemen of naar iemands mond praten en daar zitten er wel enkele van. Maar toch, ik denk dat je het te negatief ziet. Allereerst, toen ik Zerkalo voor het eerst zag was ik ook compleet van de wereld zonder te weten wat ik zojuist gezien had. Het was een van mijn eerste serieuze films en daarmee is het voor mij allemaal begonnen. En ik zal daarin vast niet de enige zijn. Natuurlijk zijn er vast mensen die zo'n film zien en dan roepen dat het zo mooi is enkel omdat het verantwoord klinkt. Maar als je er echt niets kunt uithalen blijf je dat soort films ook niet kijken of je bent wel heel masochistisch. En het is toch uiteindelijk enkel goed als mensen in contact komen met dat soort zaken, ongeacht of datgene wat ze er over schrijven ook daadwerkelijk hun mening weerspiegelt?

Ik ben overigens nog steeds erg benieuwd wie nu als die egotrippers gezien worden, daar merk ik namelijk totaal niets van.

Gekeken films

Offline Profile  

26 Apr 2007, 00:01 

maikel_1981 wrote:
VincentVega wrote:
Ach ja, who cares eigenlijk ook ;)

Nou ja, ik eigenlijk niet :P

Ach ja, ik heb ook een hekel aan mensen die alles klakkeloos overnemen of naar iemands mond praten en daar zitten er wel enkele van. Maar toch, ik denk dat je het te negatief ziet. Allereerst, toen ik Zerkalo voor het eerst zag was ik ook compleet van de wereld zonder te weten wat ik zojuist gezien had. Het was een van mijn eerste serieuze films en daarmee is het voor mij allemaal begonnen. En ik zal daarin vast niet de enige zijn. Natuurlijk zijn er vast mensen die zo'n film zien en dan roepen dat het zo mooi is enkel omdat het verantwoord klinkt. Maar als je er echt niets kunt uithalen blijf je dat soort films ook niet kijken of je bent wel heel masochistisch. En het is toch uiteindelijk enkel goed als mensen in contact komen met dat soort zaken, ongeacht of datgene wat ze er over schrijven ook daadwerkelijk hun mening weerspiegelt?

Ik ben overigens nog steeds erg benieuwd wie nu als die egotrippers gezien worden, daar merk ik namelijk totaal niets van.
`

En gelijk heb je, gewoon lekker je ding blijven doen en je weet best dat ik je op waarde schat ;)
Voor de rest denk je er (blijkbaar) hetzelfde over als ik, en je hebt gelijk dat het positief is dat mensen in contact komen met een schare filmmakers, die normaliter slechts door een "kleine" groep mensen gekend zijn. Hun mening is dan inderdaad minder belangrijk.
Oja, de term egotrippers heb ik overigens bij de topicstarter laten liggen, ik zie het in ieder geval niet zo.

Offline Profile  

30 May 2007, 11:42 

mijn laatste twee pakjes van pacific zijn nooit toegekomen waardoor ik momenteel niet meer bij hen wil bestellen (nog twee dagen en ik kan wel een claim doen) en cd-wow zal er wellicht de brui aan moeten geven.

aargh i need some regio 1 stuff

Offline Profile  

30 May 2007, 14:40 

Dat domme, rechtse, discrimenerende en racistische zooitje Wilders vereerders op dvdforum, die nog niet eens de beschaafdheid hebben om in goedlopende zinnen hun punt te maken, goed te spellen en/of hun feiten te checken....

Ik verbijt me telkens weer, maar weet dat ik me moet weerhouden me in die enorme hoop stront te laten trekken....

Ik heb het sowieso gehad met dat deel van onze bevolking die nog steeds zonodig "de linkse kerk" als aartsvijand bestempeld, zonder ook maar een moment erover na te hebben gedacht wie daar wel en niet deel van uit maakt en waarom dit ooit ddor die ene vent als "kerk" is bestempeld.

Zij-ergernis: Ik woon vlakbij het partijkantoor van Groenlinks, en dat zooitje neanderthalers kan het maar niet laten telkens hun keel leeg te hachelen op die ruimte.....constructieve vorm van je mening uiten....

zo...dat lucht op.... :D (en ja ik stem groenlinks...:p)

Offline Profile  

30 May 2007, 18:20 

matt wrote:
mijn laatste twee pakjes van pacific zijn nooit toegekomen waardoor ik momenteel niet meer bij hen wil bestellen (nog twee dagen en ik kan wel een claim doen) en cd-wow zal er wellicht de brui aan moeten geven.

DVDstars.com

Werkt bij mij perfect! Geen verzendkosten, goedkoop en wordt vanuit Canada verstuurt dus mischien geen problemen bij de douane? Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad!

Offline Profile  

30 May 2007, 18:25 

stephan73 wrote:
matt wrote:

DVDstars.com

Werkt bij mij perfect! Geen verzendkosten, goedkoop en wordt vanuit Canada verstuurt dus mischien geen problemen bij de douane? Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad!

goedkoop? misschien kijk ik niet goed maar zo op het eerste oog vind ik het maar erg prijzig.

Offline Profile  

30 May 2007, 19:46 

matt wrote:

Ik weet niet hoe lang je er al op wacht, maar een pakje van mij (van Pacific) is onderschept. De eerlijkheid gebiedt me dat wel te zeggen, omdat ik eerder een beetje zat te klagen over Pacific, maar in dit geval kunnen ze er weinig aan doen.

In NL lijkt het alsof de douane deze maand een soort actie aan het houden is, maar in België is er misschien weing aan de hand wat dat aangaat (al waren de posterijen in staking begreep ik?).

Offline Profile  

30 May 2007, 21:55 

jim2873 wrote:
stephan73 wrote:
matt wrote:

DVDstars.com

goedkoop? misschien kijk ik niet goed maar zo op het eerste oog vind ik het maar erg prijzig.

Hij zet eerst de prijzen op Canadese dollars, kan je veranderen..

Offline Profile  

30 May 2007, 22:01 

stephan73 wrote:
jim2873 wrote:

Hij zet eerst de prijzen op Canadese dollars, kan je veranderen..

ja, dat had ik wel gezien.
blijft veel te duur, de meeste titels zitten zo'n 10 us dollar boven de dvdpacific prijs.

Offline Profile  

31 May 2007, 01:42 

AZAI wrote:
Dat domme, rechtse, discrimenerende en racistische zooitje Wilders vereerders op dvdforum, die nog niet eens de beschaafdheid hebben om in goedlopende zinnen hun punt te maken, goed te spellen en/of hun feiten te checken....

Ik verbijt me telkens weer, maar weet dat ik me moet weerhouden me in die enorme hoop stront te laten trekken....

Ik heb het sowieso gehad met dat deel van onze bevolking die nog steeds zonodig "de linkse kerk" als aartsvijand bestempeld, zonder ook maar een moment erover na te hebben gedacht wie daar wel en niet deel van uit maakt en waarom dit ooit ddor die ene vent als "kerk" is bestempeld.

Qua spellen zijn er in het stukje hierboven ook nog wel wat dingen voor verbetering vatbaar, maar verder: het is inderdaad erg gesteld met ze. KING GEERT lost alles op, en anders, uiteraard, een NEKSCHOT. Jammer en gevaarlijk, deze houding. Wilders vergroot de problemen mijns inziens alleen maar - hoewel andere politici nu ook niet bepaald daadkrachtig optreden. Ik zie eigenlijk geen uitweg meer uit de negatieve spiraal waarin Nederland is terechtgekomen... Ik ben behoorlijk pessimistisch... (En ik acht een derde globale oorlog in our lifetime helemaal niet uitgesloten.)

Men zou, na het stelling nemen, ook 's bereid moeten zijn die stelling te verlaten - in plaats van te blijven schreeuwen om de ander te overstemmen, zodat je 'm niet hoeft te horen.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 262 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Next