Logo

It is currently 24 Oct 2017, 11:22

Post new topic Reply to topic  [ 176 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message

06 May 2010, 13:34 

Haha, ja daar valt wel over te onderhandelen denk ik ;)

Ben erg blij met die kasten. Heb ze op maat laten maken. Iets duurder maar het kwam beter uit. De hoogte tussen de plankjes was indertijd (een paar jaar geleden) met de standaardmaten ook wat krap. Heb geloof ik een paar centimeter extra genomen.

Offline Profile  

06 May 2010, 15:09 

Interessant allemaal. Ik heb zelf een hele rij archiefstellingen staan, meegenomen uit de boedel van een gesloten ABN-AMRO kantoor, maar bijzonder fraai staat het niet. Beetje kantoorderig. Toch nog maar 's rondsnuffelen naar iets mooiers en meer kasten heb ik hoe dan ook nodig. Nog steeds 1000+ dvd's die noodgedwongen in dozen zitten.

Offline Profile  

06 May 2010, 19:49 

tolpol wrote:
Fotootje zou leuk zijn, maar hoeft niet, hoor. Maar zou wel willen weten hoeveel rijen erin gaan. Vermoed dat het bij acht blijft - zoals bij de Billy's. Met eentje bovenop de kast erbij is dat 5,40 meter plankruimte per kast. Betekent dat ik er tien nodig zou hebben, dus zes meter kast, en daar heb ik de ruimte niet voor.

Welja, kleine moeite:

Image

Het zijn nu zeven rijen, maar zoals je kunt zien zit er tussen elke plank een paar centimeter speling. Acht rijen is dus mogelijk, plus twee rijen in een eventueel opzetdeel.

Offline Profile  

06 May 2010, 20:25 

Cool - bedankt ! Ben nog aan 't overpeinzen. Die grote-reuze-enorme-dvd kasten zeggen me ook wel wat. Even in m'n financiën neuzen.

Offline Profile  

09 May 2010, 18:25 

M'n voorste muur maakt teveel rare bochten - zelf leggers in de muur schroeven bleek daardoor quasi-onmogelijk en moet wel voor kasten gaan.

Heb dan toch voor die verzamelkasten gekozen. Een bestelling geplaatst voor de standaardkasten, zo viel de prijs nog mee - voor zo'n grote kast van 80 cm breedte met tien dvd-leggers betaal je 139 euro/stuk. Zijn precies wat ik zocht, dus mocht wel wat kosten. Zestien van die kleine Besta's zouden me in prijs nauwelijks verschillen en extra leggers van de grote modellen vind ik bij de plaatselijke Ikea's nergens voorradig.

Jelger en Alex, bedankt voor de tips.

Offline Profile  

15 May 2010, 19:22 

heb zelf m'n rekken hier vandaan:

http://www.cd-rek.nl/

2 x 550 DVD-Rek

Offline Profile  

26 Jun 2010, 14:31 

Azazel wrote:

2 x 550 DVD-Rek

Even een vraagje over deze rekken, kun je daar nog relatief simpel een houten plank o.i.d. tegenaan zetten? Zo passen ze namelijk niet echt in mijn woonkamer.

Offline Profile  

03 Jul 2010, 09:08 

the hulk wrote:
Azazel wrote:

2 x 550 DVD-Rek

Even een vraagje over deze rekken, kun je daar nog relatief simpel een houten plank o.i.d. tegenaan zetten? Zo passen ze namelijk niet echt in mijn woonkamer.

lastig te zeggen, ligt eraan hoe handig je bent. De rekken zijn gemaakt van dun metaal.

Offline Profile  

03 Jul 2010, 11:10 

Hmz oke bedankt voor het antwoord, ben zelf in elk geval niet echt handig.

Offline Profile  

24 Jul 2010, 10:03 

Ik zou wel eens willen weten hoe jullie je collecties gesorteerd hebben. Ikzelf ben er altijd mee aan het klooien en verander het geregeld.. waarom? Waarschijnlijk omdat ik niet helemaal lekker ben. :?

Offline Profile  

24 Jul 2010, 11:09 

Als er al van een systeem sprake is, dan ben ik waarschijnlijk zowat de enige die het erin terugvindt. Staat op verschillende categorieën, waarbij je onherroepelijk overlap en inconsequenties krijgt.

Zo krijgt bijvoorbeeld Hong Kong een sectie apart, en daar binnenin is dan nog min of meer een systeempje te vinden. De Shaws staan apart. Jackie Chan en Bruce Lee staan apart. Sammo Hung min of meer, samen met een rijtje oldschool van Golden Harvest. Dan een rij triadfilms, een rij CAT-III, enzovoort. Johnnie To heeft een eigen rijtje. Stephen Chow samen met nog wat andere comedy. Enzovoort.

M'n grootste onderverdelingen zijn Hong Kong, Japan, Eurocult, Horror, Exploitation, Westerns, Hollywood Classics, New Hollywood, Europese arthouse en klassiekers en dan nog een wanordelijke zooi die nochtans per regisseur staat geklasseerd. Of zo.

Heel vaag systeem. Krijg eigenlijk hoofdpijn om er bij stil te blijven staan en over te schrijven. Moet even gaan liggen.

Offline Profile  

24 Jul 2010, 11:24 

heb 8 smalle kastjes gesorteerd op regisseur, 4 planken losjes gesorteerd op decennium, 1 plank met asian, 1 kastje met series, 1 grote ladenkast met van alles en nog wat waar geen logische plek voor is, 1 plank met nieuwe binnenkomers en nog een plank met hd. weet 99% binnen 5 seconden te vinden, al ben ik wel heel vaak op zoek naar die andere 1 %.

Offline Profile  

24 Jul 2010, 11:27 

@ Tolpol haha, dat systeem ken ik. :wink: en zo iets ga ik ook maar weer doen.
Ik snap echt niet waarom ik het steeds "moet" veranderen van mezelf. Als je alles maar terug kunt vinden, toch?

@jim2873 Misschien moet je een plank maken: moelijk te vinden films? :wink:

Offline Profile  

24 Jul 2010, 17:25 

heb nu wat plankjes met Silent/Classic Hollywood (tot 1967 grofweg), Europees (tot '90), Europees (na '90), Asian en Hollywood ('67)/Overig. Binnen die categorieën dan allemaal alfabetisch. Heb het ook wel 's chronologisch neergezet.
Zou eigenlijk de boxen apart moeten zetten - die leveren voor indelingen vaak problemen op.

Offline Profile  

06 Aug 2010, 12:36 

Na al eerder een groot deel van m'n dvd's weggeborgen te hebben in grote zwarte klappers van CaseLogic, ben ik van plan om in m'n nieuwe huis nu echt alle plastic doosjes van de planken te verbannen. Het liefst wil ik alles in plastic sleeves stoppen die ik in opbergdozen weg kan stoppen. Er bestaan diverse soorten plastic sleeves voor dvd's waarin ook ruimte is voor de inlay. Heeft er iemand hier ervaringen mee? Alle aanbevelingen en/of afraders zijn welkom! :)

Offline Profile  

11 Aug 2010, 15:05 

mijn systeem (waar niemand anders wijs uit geraakt):

we gaan van links naar rechts (hmm even denken)

ASIAN
- japanse films met onderverdelingen pinky, chambara, gore, arthouse etc
- koreaanse films
- HK films met als belangrijkste onderverdelingen shaw brothers, hong kong legends en heroic bloodshed
- andere aziatische landen
CULT / PULP
met als onderverdelingen die me te binnen schieten:
- zombie films met zombie in de titel
- films met dead in de titel
- zombie films
- nature gone wild (black sheep, rogue, rats etc)
- slashers
- sci-fi / robots van de jaren 50/60
- mondo macabro stuff
- italiaanse genre films (per regisseur en of per genre)
- mexicaanse films
- spaghetti westerns
- kannibalen films
- something weird
- blackploitation
- nazisploitation
- xxx (70's)
- vampieren films
- underground horror / lowbudget
... (paar dingen die ik vergeet)
- BOXSETS (buiten dan de pulp en asian stuff)
- CINEFIEL met onderverdeling Masters of cinema, Criterion en Artificial eye
- DOCUMENTAIRES
- TV Series
- Blu-Ray
- HD- dvd
- MAINSTREAM volgens verdeler A-film, DFW, RCV, Columbia, Warner etc. bij bepaalde verdelers zitten de films per decenium, bij andere niet, dus niet logisch

Offline Profile  

06 Oct 2010, 16:42 

Het gaat hard met al die mooie aanbiedingen; ik zit nu denk ik rond de 850 titels. Als dat niet de met afstand grootste collectie van dit forum is, eet ik mijn bureaustoel op.

Offline Profile  

06 Oct 2010, 16:53 

Kan je wat meer vertellen over die bureaustoel? Welke kleur? Bekleed met textiel, leder of zo? Poten of wieltjes? Kan ik me een beetje een leuker plaatje oproepen om je die te zien opvreten.

Oh - en trouwens - die kasten van www.verzamelkasten.nl zijn uiteindelijk toch niet zo'n meevaller. Leggers zijn te dun, waardoor ze doorbuigen - 't is geen zicht. Zagen er sowieso ook maar goedkoop uit ondanks de best hoge prijs. Had beter naar Jelger moeten luisteren.

Offline Profile  

06 Oct 2010, 16:57 

Uitslover. :mrgreen:

Er zitten wieltjes op en een zacht stofje. Een leren bureaustoel zou ik nooit op krijgen - je moet altijd uitkijken met wat je belooft.

Offline Profile  

06 Oct 2010, 16:58 

tolpol wrote:
Oh - en trouwens - die kasten van www.verzamelkasten.nl zijn uiteindelijk toch niet zo'n meevaller. Leggers zijn te dun, waardoor ze doorbuigen - 't is geen zicht. Zagen er sowieso ook maar goedkoop uit ondanks de best hoge prijs. Had beter naar Jelger moeten luisteren.

Zonde. De luxe versie had je, of de budgetvariant?

Offline Profile  

06 Oct 2010, 16:59 

Zo'n wieltje slik je toch ook niet makkelijk weg, lijkt me. Smakelijk !

Budget-variant, maar die heeft al luxe-prijzen, vind ik. Denk dat sommige 'luxe'versies hetzelfde materiaal gebruiken met een likje verf. Heb wel voor de breedste modellen van 80 cm gekozen - da's waarschijnlijk het probleem - kunnen de boel niet dragen.

Last edited by tolpol on 06 Oct 2010, 17:01, edited 2 times in total.

Offline Profile  

06 Oct 2010, 17:00 

Af en toe denk ik met enige weemoed terug aan de tijd dat ik minder dan 1000 titels op de plank had staan... (Slaakt nostalgische zucht)

Offline Profile  

06 Oct 2010, 17:04 

Dr. Strangelove wrote:
Af en toe denk ik met enige weemoed terug aan de tijd dat ik minder dan 1000 titels op de plank had staan... (Slaakt nostalgische zucht)

Had jij niet alles in mapjes gedaan? Of was dat slechts een klein percentage?

Offline Profile  

06 Oct 2010, 18:57 

Dat klopt: om te beginnen iets meer dan de helft, maar na m'n recente verhuizing is eigenlijk alles in grote klappers beland (op alfabetische volgorde). Enige uitzonderingen zijn een kastje met alle tv-series, en een half plankje in een boekenkast met een paar 'bijzondere' doosjes (Criterion-edities van Antoine Doinel-box, Ugetsu, Seven Samurai, etc) en een handjevol films die ik op de een of andere manier per se bij de hand wil hebben (Belle de Jour, The Godfather, Kill Bill, etc).
Het is geen ideaal systeem, maar ik ben wel heel blij met de ruimte die het oplevert. En ik woon niet meer middenin een videotheek... ;)

Offline Profile  

02 Nov 2010, 14:35 

houden jullie dvd en blu-ray gescheiden of zitten die door elkaar?

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 176 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next