Logo

It is currently 30 Apr 2017, 11:03

Post new topic Reply to topic  [ 176 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
  S.O.S. Plaatsgebrek
17 Mar 2007, 12:47 

Dit wilde ik even met jullie delen...

Zat zonet wat te bladeren op dvdforum en kwam een foto tegen van m'n collectie anno juli 2004.

Image

Ondertussen zitten we nog geen drie jaar later en HELP !

Image

Image

Offline Profile  

17 Mar 2007, 13:50 

Ja, ik lieg niet als ik zeg dat de plaatselijke bibliotheek hier minder DVD's in haar assortiment heeft :lol:

Ik heb eigenlijk nog nooit foto's gemaakt van mijn collectie, omdat ik altijd wel last heb van "lege plekken" in de kast en omdat ik weinig gevoel heb ik het sorteren van DVD's.

Offline Profile  

17 Mar 2007, 13:55 

3 jaar geleden zat ik op 600, nu bijna op het dubbele. 3 jaar geleden zat alles netjes in 1 dvdkast, nu liggen ze ook mijn eettafel, onder mijn salontafel, in mijn boekenkasten, op mijn slaapkamer en vond er gisteren nog eentje in de keuken. soms heb ik wel eens het idee om er een paar honderd te verkopen en ga vervolgens een half uurtje, lichtelijk verdwaasd naar mijn collectie zitten staren. daar blijft het dan bij.

Offline Profile  

17 Mar 2007, 14:24 

Ik heb onlangs een hele muur volgezet met Ikea kastjes en sindsdien heb ik weer een stuk meer ruimte. De dvd's moeten wel nog gesorteerd worden, waardoor ik soms een kwartier lang naar een bepaalde titel op zoek ben.

Image
Image

Mijn Criterions en MoC's staan in een apart kastje, maar verhuizen wellicht ook naar de Ikea muur.

Image

Offline Profile  

19 Mar 2007, 12:13 

Allemachtig, dat is toch best schrikbarend, zo'n collectie. :shock:
Maar ik zou erg graag even rond willen neuzen in jullie kasten! Als een kind in een snoepwinkel.
Mijn 'collectie' is ongeveer even groot als de eerste foto in Tolpol's 'voor & na' vergelijking. :)

EDIT:
Even de boxjes bij elkaar geraapt en een plaatje gemaakt.

Image

[img=http://img28.imagevenue.com/loc544/th_02028_DSC04922_122_544lo.JPG]

Damn, wat een zielig hoopje karton vergeleken bij het geweld hierboven. :(

:D

Offline Profile  

20 Mar 2007, 08:35 

Mijn bescheiden verzameling telt pas zo'n 100 titels dus ik heb nog geen last van plaatsgebrek. Ooit hoop ik natuurlijk ook zo'n geweldig grote collectie te hebben maar ik bouw het rustig op. :)

Offline Profile  

21 Mar 2007, 01:38 

Heb drie kasten staan waarin plaats is voor ongeveer 1200 dvd's... Maar inmiddels stond er een stapel van vier gevulde vouwkratjes à 60 dvd's per stuk vóór. Vorige week wat moed verzameld en er 250 titels tussenuit gehaald die weg mogen*... Toen paste het weer even. Maar inmiddels is er alweer zoveel bijgekomen dat het niet meer past. :(

Heb ze gescheiden op 'gezien' (850) en 'niet gezien' (350 :oops: ), en binnen die selecties op alfabet. Terugvinden is dus gelukkig geen probleem - al moet ik eens in de zoveel tijd een paar uurtjes vrijmaken om de boel door te schuiven en de laatstgeziene titels op de goede plek in te voegen.

* Nu alleen nog de stap zetten die 250 dvd's daadwerkelijk ergens te koop aan te bieden.

Offline Profile  

29 Mar 2007, 15:18 

Ik woon nog steeds bij mijn ouders, dus ruimte om het allemaal dwars, breed en vierkant weg te zetten heb ik niet, ik ben al lang blij dat ik er een nieuwe kast bij heb opdat ik mijn DVD’s tenminste iets kan ordenen. Merchandise en andersoortig prularia doe ik niet aan, zonde van mijn geld, het gaat mij om de films. Goed, de grove indeling:

Criterion/Masters of Cinema/Silent film/Early Comedy/Early musical
Hollywood (Klassiek, New Hollywood, New New Hollywood)
Arthouse/World
Cult/Exploitation/Horror
Gay & Lesbian/Muziek/Dans
Avant-garde
TV series

Uiteraard loop je bij iedere indeling tegen allerlei problemen aan, maar voorlopig hou ik het zo, ik kan nu tenminste weer wat terugvinden. Ik heb binnen de categorieën ook nog onderverdeeld op regisseur bij Hollywood, land en regisseur bij arthouse en de Criterions en MoC heb ik op spine nummer gehouden.

Overzicht Criterion/Masters of Cinema/Silent film/Early Comedy/Early musical

Image

Overzicht Hollywood (Klassiek, New Hollywood, New New Hollywood)

Image

Overzicht Arthouse/World

Image

Overzicht Cult/Exploitation/Horror

Image

Overzicht Gay & Lesbian/Muziek/Dans/Avant-garde/TV series

Image

En wat dichterbij…

Criterion

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Hollywood

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Arthouse/World

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Cult/Exploitation/Horror

Image Image Image Image Image Image Image

Gay & Lesbian/Muziek/Dans/Avant-garde/TV series

Image Image Image Image Image

Gekeken films

Offline Profile  

29 Mar 2007, 15:22 

Erg hè ?

:wink:

Offline Profile  

29 Mar 2007, 15:27 

Ja.

:mrgreen:

Gekeken films

Offline Profile  

02 Jul 2007, 19:39 

Image

Bij mij is het nog niet heel erg.

Offline Profile  

03 Jul 2007, 09:37 

prijs jezelf allemaal gelukkig met al die fijne plankruimte: zelf zit ik alweer sinds februari zonder vaste woning, wat betekent dat er twaalf verhuisdozen vol dvd's van het ene logeeradres naar het andere mee-migreren. Heb één Ikea-kastje waar ik nieuwe aanschaffen en wat 'essentials' in kan zetten, maar verder is het een kwestie van in dozen spitten als ik iets zoek. Ben er inmiddels best handig in geworden! ;)

Image

Offline Profile  

03 Jul 2007, 20:20 

@Maikel: waar heb je die mooie verrijdbare kasten vandaan? Dat is precies waar ik ook naar zoek. Ikea of heb je ze zelf in elkaar geknutseld? :wink:

Offline Profile  

03 Jul 2007, 21:31 

BigLebowski wrote:
@Maikel: waar heb je die mooie verrijdbare kasten vandaan? Dat is precies waar ik ook naar zoek. Ikea of heb je ze zelf in elkaar geknutseld? :wink:

Mijn vader is erg handig :wink:

Gekeken films

Offline Profile  

04 Jul 2007, 16:01 

Maar jongens...al die dvd's kijken jullie toch niet allemaal 2x of meer....dan is dat toch zonde van het geld.... :D

(ik citeer even de non-dvdverzamelaars)

Offline Profile  

04 Jul 2007, 16:06 

Melzz wrote:
Maar jongens...al die dvd's kijken jullie toch niet allemaal 2x of meer....dan is dat toch zonde van het geld.... :D

(ik citeer even de non-dvdverzamelaars)

Ja, misschien leuk voor n nieuw topic: Hoeveel dvd's uit je collectie heb je 2x of vaker gezien?

Ik vrees dat ik misschien net de 10 haal. :?

Offline Profile  

12 Aug 2007, 10:47 

een deel van mijn collectie. i need help... heb nog dvds liggen in slaapkamer, op zolder, in living, in bureau *zucht*

Image

Image

Image

Offline Profile  

12 Aug 2007, 11:08 

Nog iemand die al boven op z'n kasten moet beginnen stapelen - altijd een opbeurend beeld :wink:

Offline Profile  

13 May 2008, 13:28 

Ugh - heb 't 'ns bekeken en blijkbaar heb ik momenteel 2526 films/tv-series in de kast staan, waarvan ik er echter nog maar 1592 gezien heb. Da's minder dan 2 op 3.

Best twee jaar stoppen met dingen erbij te schuiven - rampzalig is het.

En ziekelijk.

Vooral ziekelijk.

Offline Profile  

13 May 2008, 14:30 

tolpol wrote:
Ugh - heb 't 'ns bekeken en blijkbaar heb ik momenteel 2526 films/tv-series in de kast staan, waarvan ik er echter nog maar 1592 gezien heb. Da's minder dan 2 op 3.

Best twee jaar stoppen met dingen erbij te schuiven - rampzalig is het.

En ziekelijk.

Vooral ziekelijk.

Echt 2 jaar stoppen of wishful thinking? We zitten in hetzelfde schuitje, misschien het beste een praatgroep oprichten..

Offline Profile  

13 May 2008, 14:45 

wei wrote:
Echt 2 jaar stoppen of wishful thinking? We zitten in hetzelfde schuitje, misschien het beste een praatgroep oprichten..

Vooral wishful thinking, vrees ik. Maar - en dit klinkt idioot - ik zie nu echt wel in dat ik moet minderen.

Volgend weekend ga ik naar Ikea om eindelijk wat kasten bij te halen zodat ik van die stapels verlost ben waarin ik niets meer terugvind. Heb 't allemaal gemeten - met die nieuwe kasten erbij staat m'n filmkamer helemaal vol - zal confronterend genoeg zijn, hoop ik.

Moet me leren erbij neer te leggen dat ik interessante dingen OOP zal zien gaan - zoals ik nu bezig ben kom ik toch nooit aan kijken toe.

Offline Profile  

13 May 2008, 15:46 

tolpol wrote:

Volgend weekend ga ik naar Ikea om eindelijk wat kasten bij te halen...

is dat wel slim? dan heb je ineens weer ruimte op de grond voor nieuwe stapels aankopen ;)

Offline Profile  

13 May 2008, 16:18 

jim2873 wrote:
is dat wel slim? dan heb je ineens weer ruimte op de grond voor nieuwe stapels aankopen ;)

Ik hoop die ruimte vooral te benutten om opnieuw meer dan een halve meter diep te kunnen wandelen in dat kamertje :D

Offline Profile  

13 May 2008, 18:14 

Kan je niet even een recent klikbaar fotootje plaatsen Wim? Waarop de zijkantjes (ik ben gek op zijkantjes, vooral die van Warner!) goed te zien en te lezen zijn.

Offline Profile  

13 May 2008, 19:06 

Bogart-Fan wrote:
Kan je niet even een recent klikbaar fotootje plaatsen Wim? Waarop de zijkantjes (ik ben gek op zijkantjes, vooral die van Warner!) goed te zien en te lezen zijn.

Maken ze al 128 megapixel toestellen ?

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 176 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next