Logo

It is currently 23 Apr 2017, 14:00

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message

25 Jan 2010, 12:46 

Ik denk dat hij in zijn kinderjaren heel erg veel geplaagd is, en heeft gedacht 'Ooit, ooit, als ik de baas ben, dan ....'. Nee serieus, er zit een steekje los aan dat mannetje (met z'n 'Gruppe Nord', laat me niet lachen). Als ik het woord 'mannetje' type merk ik dat ik hem dus totaal niet serieus neem, en het lijkt inderdaad een karakter van Van Kooten en De Bie. Maar er zullen ongetwijfeld vele leeghoofdige onaangepasten zijn die hem er graag bij hebben op hun feestje, want hij lult dat soort lui allemaal met gemak onder de tafel natuurlijk.

Ik zie mogelijkheden voor een volgend samenzijn van de harde kern van Cinemavanti: een bezoekje brengen aan Stefan Wijkamp, de Hitler van Kerkrade. Of misschien is het beter dat Joris Linssen bij hem langs gaat voor een item in zijn 'Showroom'. Ja.

Offline Profile  

25 Jan 2010, 13:04 

Jelger wrote:
Camera Obscura wrote:
Hij heeft overigens wel gelijk met zijn punt dat een burgemeester natuurlijk wel verantwoording moet afleggen over zijn acties. Klinkt als pure willekeur, en die burgemeester (van Nieuw-Scheemda, hoe heet die gemeente?) kan natuurlijk niet naar willekeur zoveel ME en politie inzetten zonder nadere gronden of verdenking op ordeverstoring.

Als je in een Hitler-outfit over straat loopt zal je toch wel een of andere discriminatiewet overtreden? Het blijft een bijzondere man: ,,Ik ben hier niet aan de macht. Nog niet.'' Ik houd de peilingen in de gaten.

Geen idee eigenlijk wat de Nederlandse wet zegt over het dragen van Duitse uniformen, of (historische) uniformen in het algemeen. Lijkt me niet dat hij daarin rondloopt. Als hij alleen in traditionele Beierse outfit rondloopt, zal er weinig aan de hand zijn, lijkt me. Bekijks trek je wel, maar daar zorgen zijn kapsel en snor sowieso wel voor.

Offline Profile  

26 Jan 2010, 19:57 

Camera Obscura wrote:

Geen idee eigenlijk wat de Nederlandse wet zegt over het dragen van Duitse uniformen, of (historische) uniformen in het algemeen. Lijkt me niet dat hij daarin rondloopt. Als hij alleen in traditionele Beierse outfit rondloopt, zal er weinig aan de hand zijn, lijkt me. Bekijks trek je wel, maar daar zorgen zijn kapsel en snor sowieso wel voor.

Het dragen van Duitse of andere historische uniformen is niet verboden in Nederland. Er zijn dan ook talloze reenactment groepen die in hun vrije tijd soldaatje spelen. Zie bv hier de website van een Nederlandse groep die een Duitse Panzergrenadiers compagnie naspeelt: http://www.3kompanie.org/ of hier de website van een groep die een regiment van de Amerikaanse 101 Airborne naspeelt: http://www.everyoneweb.com/101Airborne502PIR/.
Het dragen van het swastika teken is overigens wel verboden. Runentekens weet ik niet.

Offline Profile  

27 Jan 2010, 00:41 

Aparte lui allemaal, daar bij die re-enactment groepjes. Loop je zelf eigenlijk ook wel eens rond in uniform, Hitch-fan, aangezien je wel eens op militaria-beurzen komt? ;)

Ik ben even te lui om het op te zoeken, maar er zijn trouwens wel wetsartikelen (de meeste landen hebben dit) dat je je niet voor mag doen als gezagsdrager of kledij of uniformen mag dragen die daar de schijn van wekken. Je mag bijvoorbeeld niet zomaar een uniform aantrekken en daarmee overal in en uit lopen en dat kan ook opgaan voor sommige historische uniformen. Een 'oud' uniform uit de jaren '90 kan immers ook al 'historisch' zijn. Een maat van me heeft ooit bij de legerdump een hele zooi materiaal gekocht en daar een combi van had gemaakt die waarschijnlijk in de verste niet leek op wat ooit voor een 'officieel' uniform moest doorgaan, maar toen hij daarmee over straat ging, is hij wel aangehouden. Dat liep allemaal op niets uit, waarschijnlijk omdat het hier wettelijk een beetje een grijs gebied betreft en het natuurlijk maar onschuldig vertoon was.

In Engeland lopen allemaal lui rond in uniformen uit WOI behangen met onderscheidingen en insignes die ze her en der hebben opgepikt, zonder dat ze ooit in het leger gediend hebben, en overal heb je dwazen rondlopen in Napoleontische uniformen. Strikt genomen zouden in de UK en Frankrijk deze mensen (buiten re-enactments of leden van historische verenigingen die veldslagen naspelen) in overtreding zijn. Alleen maakt over het algemeen niemand zich er druk over omdat er niet al te snel verwarring kan optreden met echte militairen en het bijna zonder uitzondering psychiatrische gevallen zijn. Bij mij woonde er ook jarenlang zo iemand in de straat.

Niet helemaal dezelfde discussie, maar op dit politieforum een discussie over het dragen van buitenlandse politie-uniformen:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=21216

Offline Profile  

27 Jan 2010, 09:14 

Camera Obscura wrote:
Loop je zelf eigenlijk ook wel eens rond in uniform, Hitch-fan

Het is dè manier om vrouwen te versieren, want we weten allemaal dat vrouwen houden van mannen in uniform.

Die reenactments heb ik wel eens gezien in Schotland en Ierland, en in historische dorpen als Bourtange, maar ik wist niet dat WO2 nagespeeld wordt in Nederland.
Die 'Der Windhund' site is trouwens erg interessant en geeft veel informatie.

Last edited by Bogart-Fan on 27 Jan 2010, 10:11, edited 1 time in total.

Offline Profile  

27 Jan 2010, 10:10 

Bogart-Fan wrote:
Het is dè manier om vrouwen te versieren, want we weten allemaal dat vrouwen houden van mannen in uniform.

Niet alle uniformen doen het even goed.

Offline Profile  

27 Jan 2010, 10:14 

http://www.buycostumes.com/browse/Adult ... ults1.aspx

8)

Offline Profile  

27 Jan 2010, 11:03 

Leuk. Het lijkt me wel wat om als Captain America te gaan lunchen.

Offline Profile  

27 Jan 2010, 18:00 

Camera Obscura wrote:
Aparte lui allemaal, daar bij die re-enactment groepjes. Loop je zelf eigenlijk ook wel eens rond in uniform, Hitch-fan, aangezien je wel eens op militaria-beurzen komt? ;)

Mijn vader was beroepsofficier bij het Korps Mariniers en later bij de Luchtmacht dus een uniform heb ik in mijn jeugd dagelijks kunnen aanschouwen. Maar nee, ik heb er geen fetisjisme voor uniformen aan overgehouden en soldaatje spelen doe ik ook niet meer sinds mijn jeugd. Wel ben ik zeer geinteresseerd in WOII. Naar zo'n militariabeurs ga ik dan ook omdat het eigenlijk een soort museum is, maar dan een waar je de dingen kan aanraken. En ik vind het fascinerend om te zien wat voor rare lui afkomen op de Nazi spullen die te koop worden aangeboden op zo'n beurs, zoals bv onze Hitler imitator.

Offline Profile  

28 Jul 2010, 11:43 

Hoe maak je van je zoon een Film-Noir fan:

Offline Profile  

28 Jul 2010, 17:48 

Top 10 Worst Movie Cliches

Offline Profile  

03 Aug 2010, 17:21 

Van een ander forum gejat want hij is best grappig:

Telefoongevecht tussen Cristian Bale en Mel Gibson. De tering....wat is die Gibson een freak zeg....hoor hem hijgen van woede....idioot.

Offline Profile  

04 Aug 2010, 10:21 

Die Big Kahuna Burger Szene aus Pulp Fiction ins Kölsche übersetzt:

Offline Profile  

04 Aug 2010, 15:28 

Toevallig, kom net terug uit Keulen. Wat ze daar soms voor taaltje zwetsen. Wordt op het eind wel een zeer vrije 'vertaling' en krijgt een nogal agressieve FC Köln anti-Düsseldorf wending. ;)

Du weisst was du bist. Ein dreckiger Düsseldorfer! Beng, bem bem!!

Offline Profile  

18 Sep 2010, 11:27 

Zeer leuke clip van de nieuwe Grinderman:

Offline Profile  

06 Dec 2010, 21:23 

Ik heb dit compilatie filmpje al meerdere keren gezien. De veelzijdigheid van Karen Black

Offline Profile  

06 Dec 2010, 21:48 

Ik heb echt een gigantisch zwak voor Karen Black met die loenzende en potentieel psychotische blik van haar.

Offline Profile  

06 Dec 2010, 22:49 

MdB wrote:
Ik heb dit compilatie filmpje al meerdere keren gezien. De veelzijdigheid van Karen Black

I love it.

Offline Profile  

23 Feb 2011, 23:42 

E.T.X - E.T. Extinction. Leuk gedaan. En in 3D. Met Bruce Willis.

En ook - Predator: The Musical - te gek!

Offline Profile  

24 Feb 2011, 20:22 

tolpol wrote:
E.T.X - E.T. Extinction. Leuk gedaan. En in 3D. Met Bruce Willis.

Nou, van mij mag E.T. Extinction gemaakt worden!

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4