Logo

It is currently 24 Sep 2017, 17:53

Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message

06 Jul 2006, 00:05 

Wat ben ik blij dat die Portugezen eruit zijn. Wat een vervelende rotzakjes zijn het toch. Met afstand de meest onsportieve en theatrale ploeg van het toernooi. Hoop dat Italie zondag wint. Spelen sterk en gepassioneerd en met alles wat er gebeurt in hun land hebben ze mijn sympathie ook. Frankrijk vond ik vandaag alweer ondermaats.

Offline Profile  

18 Aug 2006, 20:31 

Verrassend nieuws. Iig genoeg Nederlanders in de Premiership dit jaar.

Chelsea en HSV eens over Khalid Boulahrouz

18/8/2006 20:00

Khalid Boulahrouz staat voor een nieuwe onverwachte stap in zijn carrière. De Nederlandse verdediger reist dit weekeinde af naar Londen om een transfer naar Chelsea af te ronden. Op de website maakt Chelsea kond van het akkoord dat de Londense club heeft bereikt met Hamburger SV over een afkoopsom. Over de hoogte van het bedrag willen The Blues geen mededelingen doen. 'Hij kan zowel centraal als op rechts spelen', vertelde assistent Steve Clarke op Chelsea TV. 'Het is belangrijk een of twee spelers in de selectie te hebben die op meerdere positie uit de voeten kunnen.'

Dit weekend wordt Boulahrouz in Londen verwacht voor een medische keuring. De vijftienvoudig international moet het zelf ook nog eens worden over een contract. Boulahrouz verraste twee jaar geleden ook al met de transfer van RKC Waalwijk naar Hamburger SV. In de Duitse havenstad maakte hij naam als solide verdediger en groeide hij ook uit tot international.

VI

Offline Profile  

18 Aug 2006, 20:57 

Erg verrassend inderdaad. Leuk voor Boulahrouz.

Offline Profile  

18 Aug 2006, 21:39 

idd leuk voor hem, da's weer een Bentley erbij(nu eentje met het stuur aan de rechterkant).

Offline Profile  

30 Sep 2006, 19:57 

Wow! Vanavond zeker even naar Match of the Day kijken.

Offline Profile  

01 Oct 2006, 22:27 

Zonet in Studio Voetbal: Van Bommel is het gesol met hem beu en bedankt voor dit Nederlands elftal. Hulde!!

Offline Profile  

02 Oct 2006, 10:15 

melville wrote:
Zonet in Studio Voetbal: Van Bommel is het gesol met hem beu en bedankt voor dit Nederlands elftal. Hulde!!

en terecht! Van Nistelrooy ook trouwens!

Offline Profile  

14 Jan 2008, 17:50 

even mijn grote vreugde met jullie delen :-)

KV Kortrijk till i die!!!

Offline Profile  

17 Jan 2008, 00:10 

matt wrote:
even mijn grote vreugde met jullie delen :-)

KV Kortrijk till i die!!!

Gefeliciteerd!

Ben ook blij: NAC - Ajax 4-2!
Ajax uitgeschakeld. Jammer dat ik niet gekeken heb, had ze graag zien verliezen.

Offline Profile  

31 Jan 2008, 13:22 

dankzij onze hollander :mrgreen:

KV Kortrijk stuurt AA Gent wandelen
wo 30/01/08 - Kortrijk heeft Gent met maar liefst 5-1 afgetroefd. De tweedeklasser staat met anderhalf been in de halve finales.
KVK- GNT
5-1
"Wij zijn sowieso de underdog", had Hein Vanhaezebrouck, de coach van Kortrijk voor de match gezegd. Maar de leider in tweede klasse speelde als een volwassen eersteklasser. (Belga) Kortrijk stuurde Gent van het kastje naar de muur en de Nederlander Istvan Bakx trapte snel de 1-0 erin.

Bakx, die door Vanhaezebrouck via Google werd ontdekt, bleef een gesel voor Gent en legde nog voor de pauze de 2-0 erin.

Na de rust bleef Gent slap acteren. Pas toen de 4-0 op het bord stond, langs Nfor en nog eens Bakx, schoot de vijfde uit eerste klasse wakker.

Een eerste poging van Ruiz strandde nog op de lat, even later was het wel prijs. Maar de 4-1 was niet meer dan een pleister op een houten been.

Het slotakkoord was immers nog voor Kortrijk, Bétrémieux scoorde de 5-1 vanaf de stip.

Kortrijk vertrekt alvast met uitstekende papieren richting Gent voor de terugwedstrijd. "Een van mijn zwaarste momenten"
AA Gent-voorzitter Ivan De Witte moest de rammeling even laten bezinken. (Photonews) "Ik heb aan een aantal betrokkenen mijn gedacht gezegd in de kleedkamer."

Ivan De Witte was teneergeslagen na de pandoering in Kortrijk. "Dit is een van mijn zwaarste momenten als voorzitter van Gent."

"We moeten deze klap verwerken, maar ik ben enorm ontgoocheld. Onvoorstelbaar wat hier gebeurd is.

"De sfeer in onze kleedkamer was bedrukt. Maar we moeten voort. We kunnen niet anders, hé."

Offline Profile  

06 Feb 2008, 01:29 

Niet verkeerd!
Wat jammer dat er een maand tussen heen- en terugwedstrijd zit; hopelijk weten ze deze flow vast te houden.

Nog nooit van die Bakx gehoord... maar hij scoort drie keer, dus zal wel worden opgeroepen door Van Basten.

Offline Profile  

06 Feb 2008, 11:26 

wmvankoppen wrote:
Niet verkeerd!
Wat jammer dat er een maand tussen heen- en terugwedstrijd zit; hopelijk weten ze deze flow vast te houden.

Nog nooit van die Bakx gehoord... maar hij scoort drie keer, dus zal wel worden opgeroepen door Van Basten.

Bakx kon een paar jaar geleden een contract tekenen bij sparta maar heeft het uiteindelijk niet gedaan omwille van studies

speelde vorig jaar bij Hoek en is dan opgeroepen geweest voor oranje bij de amateurs. het is ook op die manier dat kortrijk hem op het spoor is gekomen. onze trainer vond er na het op het nippertje afspringen van een transfer niets beter op dan gewoon een aantal zoektermen (stijl linker aanvaller) in te geven op google. vandaar dat hij nu in belgië door het leven gaat als de googlespits.

leuk om eens te lezen:

Voetbal en zoekmachine optimalisatie (van de site de internetmarketeer)

Zoekmachine zichtbaarheid kan vele nuttige effecten hebben. Zo wat voor alles wat bestaat wordt er wel een zoekopdracht uitgevoerd via een zoekmachine. Een mooi voorbeeld van hoe het internet in het dagelijkse leven wordt gebruikt vinden we in Kortrijk, een voetbalclub uit de Belgische tweede klasse.

Istvan Bakx is een linkeraanvaller die bij KV Kortrijk in Belgie terecht kwam nadat coach Hein Van Haezebrouck in Google op zoek ging naar een linkeraanvaller.
De coach van Kortrijk kwam zo terecht bij een beschrijving van Istvan Bakx, een Nederlandse linkerspits die bij de amateurploeg HSV Hoek in Nederland speelde. Daaruit kwam uiteindelijk een samenwerking voort die alsmaar meer roem verwerft in het Belgische voetbal.
KV Kortrijk draait mee aan de absolute top in tweede klasse en schakelde in de Belgische beker eerste klasse ploegen uit zoals Zulte-Waregem, Moeskroen en AA Gent(onder voorbehoud terugmatch). AA Gent werd zelfs verslagen met zware 5-1 cijfers.
Istvan Bakx scoorde 3 keer tegen Gent en geselde de Gentse verdediging zoals hij dat doet in de competitie van de tweede klasse.

Bakx komt uit Vlissingen en was enige tijd geleden geselecteerd voor een selectie van de Nederlandse amateur ploeg. Die Nederlandse selectie ging enkele matchen voetballen in Engeland en Ierland. Daar speelde ie zo goed dat ie in een verslag terecht kwam dat werd gepubliceerd op het internet. De dribbelvaardige linkeraanvaller kreeg op die manier een zoekmachine zichtbaarheid die hem tot bij KV Kortrijk bracht.
Bakx zelf gebruikte eveneens een zoekmachine om meer te weten te komen over zijn toekomstige club.

Het zou heus niet zo gek zijn dat voetballers en vooral ook trainers hun zoekmachine zichtbaarheid op het internet zo optimaal mogelijk benutten. In het voetbal worden er immers vaak op zeer korte tijd beslissingen genomen wat betreft het aanwerven van een speler of trainer. Zoekmachines spelen daar alsmaar meer een rol in.
Zoekmachine optimalisatie zou in zulke gevallen de aangewezen manier zijn om in het lijstje van kandidaten terecht te komen.

Zoekmachine optimalisatie is simpelweg een must voor de toekomst, dit is in alle geval een mooi voorbeeld van hoe het kan lopen.
Bijna iedereen heeft er baat bij om zoekmachine optimalisatie dringend op de agenda te gaan zetten, men kan gewoon niet negeren dat er massaal gebruik wordt gemaakt van zoekmachines.
Belgie moet dringend wakker worden en zich beginnen realiseren dat het internet een medium is dat ver boven de andere uitsteekt. Het is echt niet meer van deze tijden dat zulke kanalen niet optimaal worden benut.

Tijden evolueren en het internet is veruit de meest gebruikte bron in alle denkbare zoektochten.
Ook voor linkeraanvallers in het voetbal dus …

Offline Profile  

06 Feb 2008, 11:32 

Istvan Bakx Istan Bakx Istvan Bakx olé olé :mrgreen:

ondertussen is het zowat de bekendste nederlandse voetballer die in België speelt (er zijn er wel niet veel lol)

Nederlandse vrienden van Bakx komen naar Kortrijk en zijn door het
dolle heen

Istvan in oranje !!!! :mrgreen:

De negen levens van de Kortrijkse google-spits Istvan Bakx
'Dat West-Vlaams klinkt voor mij als abracadabra'

Istvan Bakx draaide de verdedigers van Moeskroen en Zulte Waregem al helemaal tureluurs in de beker. De Zeeuwse spits van KV Kortrijk, dat zijn diamantje zomaar via google vond, plant vanavond in de kwartfinale tegen AA Gent hetzelfde. Op het veld is Bakx lenig als een kat. Net als het beestje lijkt hij over negen levens te beschikken.

1 Google-spits

In onze tweede klasse heeft Bakx op een half jaartje tijd al een stevige reputatie opgebouwd. De 22-jarige Nederlandse linksbuiten maakt bij leider KV Kotrijk indruk met venijnige dribbels en al negen doelpunten. Maar het grote Belgische voetbalpubliek leerde hem vooral kennen toen zijn coach Hein Van Haezebrouck toegaf dat hij Bakx vond via de internetzoekmachine google. Op zoek naar iemand voor die positie tikte Van Haezebrouck 'linkeraanvaller' in. Hij kwam terecht bij een beschrijving van Bakx. Even later ruilde Bakx de Nederlandse amateurclub Hoek voor Kortrijk.

'Scout Eddy Mestdagh van Kortrijk was me voordien nochtans al komen bekijken', vertelt Bakx. 'Schijnbaar had ik toen toch niet zoveel indruk gemaakt. Omdat hij deze zomer nog snel iemand zocht, is de coach gewoon eens op internet gaan kijken. Dat vind ik niet zo gek. Ik had het geluk dat er eens iemand een verslagje over mij had geschreven met het woord linkeraanvaller in en dat dat bovenaan de zoeklijst stond. Ik ben zelf ook gaan kijken op internet om wat meer over Kortrijk te weten te komen.'

Bakx zelf vindt het een leuke anekdote. 'De aandacht die ik erdoor krijg, is best een leuke bijkomstigheid. Al zou ik natuurlijk liever hebben dat mensen over me zeggen dat ik een goede voetballer ben dan dat ik die internetvoetballer ben. Ach, binnen een paar weken zal dit wel weer van de baan zijn. We moeten het niet groter maken dan het is.'

2 Begeleider van ex-gedetineerden

Als voorbereiding op de bekermatch tegen AA Gent vanavond legde Bakx de voorbije weken examens af. Hij studeert Sociaal-Pedagogische Hulp aan de hogeschool in Vlissingen. Hij zit in zijn tweede van vier jaar.

'Ik doe nu ook stage, twintig uur per week, in een huis waar een twaalftal ex-gedetineerden wonen. Ik begeleid ze met het zoeken naar werk, het aflossen van schulden. Hen weer voorbereiden op het leven buiten de gevangenis. Ze komen er net uit. Wat ik nu doe, wil ik wel blijven doen. Er zit een beetje van alles bij ons in het huis. Soms schrik je wel als je over hun verleden hoort, maar dan blijken het aardige venten te zijn. Soms is het beter om hun verhalen niet te kennen, maar soms denk ik ook dat ik het in hun situatie misschien niet gedaan had. Die jongens weten dat ik voetbal. Als ze in de plaatselijke krant lezen dat ik gewonnen heb, spreken ze me er over aan. Maar Kortrijk en het hele Belgische voetbal zijn hier niet zo bekend.'

3 Nederlands international

Tijdens het interview haalt Bakx trots zijn mobiele telefoon boven en toont ons een fotootje: het is Bakx zelf in oranje outfit als Nederlands international. Bakx telt meerder selecties voor Oranje. De amateurploeg dan wel.

'Ik ben bijzonder trots op deze foto. We kregen een volledig passende outfit. Het was een prachtige ervaring. Ook al was het maar bij de amateurs, we werden begeleid als een echte nationale ploeg. Met allemaal jonge jongens die in de amateurafdelingen spelen zijn we naar Engeland en Ierland gaan voetballen. Het was wellicht een verslag van een van die matchen dat de trainer gevonden had op internet.'

4 Zeemanszoon zonder zeebenen

Bakx is een jongen uit Vlissingen, in de Zuidelijke Nederlandse provincie Zeeland. Een stad met een zeehaven.

'Mijn vader is zeeman. Nu is hij loods in de haven van Rotterdam. Maar vroeger ging hij echt de zee op. Naar Afrika en zo. Dan was hij een lange tijd weg van huis. Voor mij is dat zeemansbestaan echt niets. Ik ben een keer mee geweest met mijn vader. Vijf uur waren we weg. Ik verveelde me te pletter en wilde meteen terug naar de wal.'

5 Zeeuw in West-Vlaanderen

Bakx voetbalt in Kortrijk, maar woont nog altijd in Vlissingen.

'Omdat ik mijn studies hier wil afwerken. Met mijn stage, de lessen en de trainingen is het wel druk, maar daar heb ik voor gekozen.'

'In België is het wat gemoedelijker dan in Nederland. Wat me meteen opviel, was dat iedereen elkaar de hand schudt op de club. Dat deden we in Nederland niet. En de taal, hè: als ze echt West-Vlaams gaan praten, klinkt dat voor mij als abracadabra.'

6 Pleintjesvoetballer

Bakx is een typische linksbuiten. Zijn knappe dribbel is zijn sterkste wapen. Geleerd bij het voetballen op de pleintjes in Vlissingen.

'Vroeger voetbalden we dag in dag uit op straat: vier tegen vier, dan moet je wel een actie maken. In de wedstrijd probeer ik dat nog. In de zomer spelen we nog met vrienden op straat. Lionel Lord (Eendracht Aalst, red.) doet ook altijd mee. Het is toffer om op die manier je conditie op peil te houden dan op het strand te gaan rennen.'

7 Rotterdamse passant

In de jeugd speelde Bakx bij RCS, Feyenoord en Kloetinge.

'Bij Feyenoord zat ik op mijn tiende een half jaar. Maar het was te ver rijden en niet te combineren met school. Op een gegeven moment had ik daardoor zelfs helemaal geen zin meer om nog te voetballen. Dan hebben mijn ouders me teruggehaald naar RCS. Om weer lekker te voetballen en lekker naar school te gaan.'

In 2005 kwam Bakx echter weer in Rotterdam terecht: bij Sparta. Hij mocht twee keer invallen in de Nederlandse hoogste afdeling. 'Ik was gehaald voor de beloften, maar nam een heel goede start. Erna was het wat minder. Ik kon twee jaar bijtekenen, maar ik wilde dan wel meetrainen bij de A-kern. Daar raakten we het niet over eens. Ik koos voor zekerheid en ben bij Hoek gaan spelen omdat ik dat kon combineren met mijn studies.'

8 On-Hollandse nuchtere kerel

Die keuze typeert de houding van Bakx. De vlotte Nederlandse babbel heeft hij, maar zijn nuchterheid is on-Hollands. Hij draagt tijdens het interview een trainingspak van Manchester United, maar van die club durft hij zelfs nauwelijks te dromen.

'Als je in de Belgische tweede klasse speelt, is het niet reëel om te dromen dat je binnen twee jaar in de Premier League zit. Ik heb niet het grootste contract bij Kortrijk. Maar ik woon nog thuis, dus dan kan ik ervan leven. Natuurlijk droom ik ervan om prof te worden, maar mijn studies wil ik nu wel afmaken. Het leven als voetballer is zo relatief: het kan snel gaan.'

Een makelaar die een grotere club voor hem zoekt, heeft Bakx niet. 'Bij Sparta had ik er wel eentje. Maar toen ik naar Hoek ging, ben ik ermee gestopt. Een amateur met een makelaar, dat vind ik een beetje raar. Ik ben er niet zo happig op. Als je geen bal recht schopt, heb je ook niets aan een makelaar. Nu telt voor mij alleen het voetbalplezier: schoenen aan, bal pakken en spelen maar.'

9 Kortrijkse bekerheld

Vorig jaar sneuvelde KV Kortrijk in de kwartfinales van de beker nipt tegen Club Brugge. Met nieuwkomer Bakx schakelde de tweedeklasser dit seizoen weer twee eersteklassers uit: Moeskroen en Zulte Waregem.

'De derbywinst tegen Zulte Waregem was een fantastische ervaring. Nog nooit speelde ik voor zoveel mensen. Tegen Gent wordt het natuurlijk moeilijk. Dat is nog een niveau hoger. Maar in het voetbal weet je nooit: wij gaan ons best doen en laten zien dat we goed kunnen voetballen. De competitie is het belangrijkste, maar nu we zo ver zitten in de beker willen we nog wel even doorgaan.'

Offline Profile  

11 Feb 2008, 15:23 

Istvan is van ons olé olé
:mrgreen:

Volop belangstelling voor Istvan Bakx
In ieder geval drie eredivisieclubs volgen de ontwikkling van aanvaller Istvan Bakx (foto) van de Belgische tweedeklasser KV Kortrijk.
Tijdens de wedstrijd tegen Geel van zaterdag zaten de scouts van NAC, NEC en Roda JC voor de Zeeuw op de tribune. Mede dankzij twee treffers van de oud-Spartaan won de koploper met 6-0. Bakx liep wel een heupblessure op, waardoor hij enkele weken uit de roulatie is.

www.ad.nl (11.02.2008)

Offline Profile  

29 Apr 2008, 15:16 

nog 1 keer winnen en we zijn kampioen :-)

1ste klasse here we come :-)

Offline Profile  

08 May 2008, 00:22 

matt wrote:
nog 1 keer winnen en we zijn kampioen :-)

1ste klasse here we come :-)

Gefeliciteerd met kampioenschap & promotie!

Offline Profile  

09 May 2008, 10:47 

was leuk feestje

er stond vandaag in de kranten dat Bakx misschien met nederland zal deelnemen aan de olympische spelen (zit nu nog bij de grote kern)

hopelijk kunnen we hem houden volgend seizoen, ligt nog onder contract in ieder geval

Offline Profile  

18 May 2008, 16:32 

FC TWENTE! :D

Offline Profile  

10 Jun 2008, 00:39 

:shock: :D

Offline Profile  

10 Jun 2008, 11:08 

uhm vooruit dan maar

hup holland hup :mrgreen:

Offline Profile  

10 Jun 2008, 19:30 

Extra steun is nooit weg! Ik kan mijn voorspelling dat Italie Europees kampioen zou worden nu al in de prullenbak gooien geloof ik. Zat stomverbaasd naar Oranje te kijken, moet diep graven om me een wedstrijd te herinneren waarin ze zo overtuigden. Maar goed, toernooi is pas begonnen, maar deze wedstrijd kan niemand Nederland meer afpakken.

Offline Profile  

14 Jun 2008, 00:57 

Individuele klasse en het nodige geluk...
maar wat een heerlijke uitslag!

:shock: :D

Offline Profile  

14 Jun 2010, 14:50 

De vuvuzela's blijven verrassend stil hiero.

Offline Profile  

14 Jun 2010, 16:40 

wmvankoppen wrote:

Offline Profile  

14 Jun 2010, 21:18 

Evidence wrote:
wmvankoppen wrote:

Die 4-1 tegen Frankrijk was destijds wel een stuk leuker om naar te kijken...

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next