Logo

It is currently 25 Sep 2017, 15:12

Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message

16 Jun 2010, 11:42 

Het moet allemaal even op gang komen. Gisteren had ik op mijn werk een liveverslag aanstaan van Portugal-Ivoorkust. Ook niet veel aan gemist als ik die zo teruglees. Veel overtredingen, dat wel:

Corner voor Ivoorkust
Overtreding door Portugal
Schot over het doel door Portugal
Wissel Ivoorkust: C. Romaric komt in het veld voor E. Eboué
Corner voor Portugal
Overtreding door Ivoorkust
Wissel Portugal: Ruben Amorim komt in het veld voor Raul Meireles
Buitenspel voor Ivoorkust
Wissel Ivoorkust: A. Keïta komt in het veld voor Y. Gervinho
Schot over het doel door Portugal
Schot naast het doel door Portugal

Corner voor Portugal
Buitenspel voor Ivoorkust
Corner voor Portugal
Corner voor Ivoorkust
Wissel Ivoorkust: D. Drogba komt in het veld voor S. Kalou
Schot naast het doel door Ivoorkust
Wissel Portugal: Tiago komt in het veld voor Deco

Kopbal over doel door Ivoorkust
Kopbal op doel door Portugal
Corner voor Ivoorkust
Wissel Portugal: Simão komt in het veld voor Danny

Schot op doel door Ivoorkust
Kopbal naast doel door Portugal
Corner voor Ivoorkust

Corner voor Ivoorkust

Corner voor Ivoorkust

Gele kaart voor Cristiano Ronaldo.
Gele kaart voor G. Demel.

Schot over het doel door Ivoorkust
Schot naast het doel door Ivoorkust
Buitenspel voor Portugal
Schot tegen de paal door Portugal
Corner voor Portugal
Gele kaart voor D. Zokora.

De wedstrijd is begonnen

Offline Profile  

12 Jul 2010, 14:38 

KUT!

Offline Profile  

12 Jul 2010, 14:53 

Best wel.

:'-(

Gisteren tijdens en kort na de wedstrijd was ik te bezopen om het te bevatten, maar ik betrap me er vandaag steeds op dat ik weer treurend de foto's van de verloren finale aan het bekijken ben.

Over de hele wedstrijd en het hele toernooi genomen is Spanje waarschijnlijk de terechte winnaar, maar Nederland was er zo dichtbij. Het kón.

Offline Profile  

12 Jul 2010, 18:51 

Ik ben nog enigszins bezig mijn teleurstelling te verwerken. Gisteravond was ik even niet in staat mijn gekleurde bril af te zetten, en hoe dichtbij we ook waren (we zijn niet weggespeeld), nu zie ik ook wel in dat Spanje gewoon verdiend heeft gewonnen. Er is ons niets ontnomen.

Alleen het was nu zó dichtbij. Nu kon het, en juist nu. Over vier jaar wordt heel lastig, hooguit over acht jaar met een andere spelersgroep. Teveel spelers stoppen en gaan geen WK meer spelen en vier jaar lijkt me te kort om nieuw talent met de ervaring van veel spelers van nu te combineren. Nu was echt hét moment. Zo jammer.

En dat kaartenfestijn van Howard Webb, tsja.. Nederland speelde hard, maar Webb liet zware overtredingen onbestraft en compenseerde dat door kaarten te trekken voor relatief onschuldige overtredinkjes. En zo fluiten in een finale werkt naar mijn idee buitelingen en theater alleen maar in de hand, met als gevolg nog meer overtredingen. Consequent was het niet, maar Nederland had eigenlijk niets te klagen - het was eerder in ons voordeel. Nigel de Jong had voor zijn Kungfu-trap gewoon rood moeten hebben en ook van Bommel mocht blij zijn dat hij er na de rust nog stond.

En in de buitenlandse pers krijgt Oranje er wel heel erg van langs. Dat Nederland zich er ordinair doorheenschopte met anti-voetbal, oké, maar zelfs Italië heeft in het verleden niet zulke unaniem vernietigende reacties gekregen. Het spel was bij vlagen niet om aan te zien, veel te hard spel en niets om trots op te zijn, maar zoals Oranje nu wordt afgeschilderd, zo erg vond ik het nu ook weer niet, zeker bekeken over het hele toernooi.

Offline Profile  

13 Jul 2010, 08:48 

Het zou ook wat kinderachtig zijn om het verlies van een compleet WK af te schuiven op het feit dat een scheidsrechter een keertje geen hoekschop maar een doeltrap geeft.

En de Engelse pers zal wel even geen inspiratie meer hebben om het eigen team de grond in te stampen, dus was Nederland een dankbaar nieuw slachtoffer. Als het de enige manier is om de tegenstander bij je doel weg te houden, mag er best het nodige geschoffeld worden. De Duitsers deden dat niet en waren compleet kansloos. Dat De Jong daarin geen maat weet te houden - tja - dat is bekend. Bij het zien van zo'n foto is de term 'Dirty Dutch' natuurlijk ook wel gerechtvaardigd:

Image

Maar ja, weer een goede generatie die het niet gehaald heeft inderdaad. Triest.

Offline Profile  

13 Jul 2010, 08:58 

Wel een uniek moment trouwens: een Heemskerkse aanvoerder in een WK-finale! :D

Offline Profile  

13 Jul 2010, 15:33 

Jelger wrote:
Het zou ook wat kinderachtig zijn om het verlies van een compleet WK af te schuiven op het feit dat een scheidsrechter een keertje geen hoekschop maar een doeltrap geeft.
Nou ja, die doeltrap was het begin van de aanval die eindigde met het doelpunt van Spanje.

Offline Profile  

13 Jul 2010, 15:39 

Oranje binnenhalen als helden en weer een rondvaart in Amsterdam als in '88 , vind ik echt overdreven. Word een beetje misselijk.

Offline Profile  

13 Jul 2010, 16:13 

Kaj wrote:
Nou ja, die doeltrap was het begin van de aanval die eindigde met het doelpunt van Spanje.

Tuurlijk. Maar als dit Spanje was overkomen, zou niemand hier nog met een woord over gerept hebben. Dat bedoelde ik met kinderachtig - het is toch niet echt te vergelijken met het onrecht dat Engeland is aangedaan.

Offline Profile  

13 Jul 2010, 17:51 

MdB wrote:
Oranje binnenhalen als helden en weer een rondvaart in Amsterdam als in '88 , vind ik echt overdreven. Word een beetje misselijk.

Nou, die rondvaart konden ze echt niet meer onderuit hoor en voor de fans is het een leuk gebaar. En zo kunnen de spelers zelf ook nog een feestje bouwen en de kater wegzuipen met een feestje (volgens mij was Sander Boschker echt al zo lam als een tor). Als ze gister het vliegtuig uit waren gegaan op Schiphol-Oost, bloemetje in de hand gedrukt kregen en stilletjes op vakantie waren gegaan, dan was het land te klein.

Offline Profile  

13 Jul 2010, 18:01 

Goed, nog even uit de oude doos (en over hard spel gesproken), de wedstrijd op het WK '74 tegen Brazilië blijft toch ook wel een legendarische schoppartij.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3