Logo

It is currently 27 Jun 2017, 21:01

Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
  Voetbal
05 Jun 2006, 19:12 

Teleurstellend tegen Australie. Aan de andere kant als je een paar van die open kansen benut dan win je eenvoudig. Hoop dat het met de blessures van Sneijder en Cocu meevalt want daarna was het een stuk minder.

Ze mogen wel op corners oefenen want dat was naadje. Met name Van Persie schiet ze structureel te hoog voor. Had een dag ervoor Engeland-Jamaica gezien. Die dodespelsituaties van Beckham zijn levensgevaarlijk. Hij schiet ze lager voor het doel waardoor veel meer spelers er tegen aan kunnen lopen.

Offline Profile  

11 Jun 2006, 17:49 

nog meer mensen die het WK via de BBC kijken?
breedbeeld en veeeeeel leuker commentaar.

'Robben was just faaaaabulous'

Image

Last edited by jim2873 on 11 Jun 2006, 17:50, edited 1 time in total.

Offline Profile  

11 Jun 2006, 17:50 

Redelijke start van het wk. Met name de eerste helft was heel behoorlijk. Grootste winst is dat Robben in vorm is geraakt. Die gaat onmisbaar worden denk ik. Vond het wel opmerkelijk dat er zo weinig over rechts werd aangevallen; de verdedigers openden veel te vaak over links. Van Persie kwam zo nauwelijks aan bod.

Offline Profile  

11 Jun 2006, 17:55 

jim2873 wrote:

Yep, de wedstrijden die ze uitzenden kijk ik bij hun. Heb het al een tijd gehad met de NOS. Frank Snoeks en Evert ten Napel kan ik echt niet niet meer horen; die doen al 20 jaar hetzelfde. CL-voetbal kijk ik ook bij de Belg.

Offline Profile  

12 Jun 2006, 10:14 

melville wrote:
jim2873 wrote:

Yep, de wedstrijden die ze uitzenden kijk ik bij hun. Heb het al een tijd gehad met de NOS. Frank Snoeks en Evert ten Napel kan ik echt niet niet meer horen; die doen al 20 jaar hetzelfde. CL-voetbal kijk ik ook bij de Belg.

Zal de BBC ook 's proberen; ben benieuwd.

Heb me gister laten overhalen voetbal te kijken bij vriendinnen van mijn vrouw... Die fout maak ik nóóit meer.
Was de enige die het probeerde te volgen, de dames zaten liedjes te fluiten op bierflesjes, de weinige hapjes waren vergeven van de olijven, het scherm was te klein en zat vol met reflecties waardoor ik de bal soms niet eens kon zien... :evil:
Dat gaan we vrijdag héél anders doen. :twisted:

Offline Profile  

12 Jun 2006, 19:01 

Ik heb sinds de aanstelling van Van Basten eigenlijk nooit vertrouwen gehad in het Nederlands Elftal. Er wordt gespeeld op balbezit, om zodoende kansen te creëeren. Echter, tegen goed georganiseerde tegenstanders (vrijwel alle deelnemers op het WK zijn goed georganiseerd) wordt geen donder gecreëerd uit balbezit-situaties. Omdat er met de punt naar achter wordt gespeeld raakt de spits geïsoleerd, en kan er voor geen meter worden gecombineerd in het centrum. Nederland is daardoor volkomen afhankelijk van de buitenspelers die, willen ze penetreren, van heel ver moeten komen vanwege de sterke en hechte organisatie die tegenstanders realiseren tijdens balbezit-situaties (gelukkig hebben we Robben). Tegenstanders kunnen bij een snelle omschakeling moeiteloos penetreren.

Ergo, de Cruijff-taktiek (punt naar achter) werkt niet naar behoren. Nederland zou op momenten, wanneer het wil aandringen, met de punt naar voren moeten spelen. Sneijder en v/d Vaart kunnen zowel met de punt naar achter als de punt naar voren spelen, dus daarin ligt het probleem niet.

Zo ongeveer denk ik erover haha.

Offline Profile  

13 Jun 2006, 00:56 

Beat wrote:
Ik heb sinds de aanstelling van Van Basten eigenlijk nooit vertrouwen gehad in het Nederlands Elftal. [...] Zo ongeveer denk ik erover haha.

Misschien moet Van Basten ook maar Hattrick gaan spelen... :wink:

Offline Profile  

13 Jun 2006, 13:26 

Beat wrote:
Omdat er met de punt naar achter wordt gespeeld raakt de spits geïsoleerd, en kan er voor geen meter worden gecombineerd in het centrum.

Ik vind dat ook jammer. Van Basten wil daarmee wat extra zekerheid inbouwen. Toegegeven, afgezien van die oefenpot tegen Italie geven we weinig weg. Maar in de aanval zouden de middenvelders idd veel meer moeten aansluiten. Wat ik trouwens niet snap waarom Kuyt rechts moet spelen als Ruud gewisseld wordt. De grote kracht van Kuyt is juist als spits. Tegen Ivoorkust afwachten hoe Ruud speelt maar anders vind ik het tijd om Kuyt in de spits te laten beginnen. Vind hem dynamischer en heb het gevoel dat hij meer kan forceren.

Offline Profile  

14 Jun 2006, 12:45 

Ik moet wel zeggen dat niveau echt bedroevend is. Ga ik daar een maand bijna geen DVD's meer voor kijken denk ik dan (de hitte werkt ook al niet echt mee natuurlijk).

Spanje - Oekraine is ook zo'n wedstrijd die in potentie aardig klinkt, maar zal het nu wel wat worden? Blijkbaar werkt de bal en het veld niet mee? Ligt het alleen daar aan? Het is nu echt een balletje overtikken en af en toe een schot van afstand.

Offline Profile  

14 Jun 2006, 14:44 

Vincent wrote:
Ik moet wel zeggen dat niveau echt bedroevend is.

Ik heb me goed vermaakt tot nu toe. Pas gisteren met Brazilie en Frankrijk de eerste tegenvallende teams gezien. Maar Argentinie, Tsjechie, Italie, Ivoorkust hebben toch een hoog niveau gehaald en de meeste andere wedstrijden vond ik ook prima. De omstandigheden werken zeker niet mee. Het gedoe over het sproeien vind ik wel onzin. Met deze temperaturen is het veld binnen 10 minuten weer kurkdroog.

Offline Profile  

16 Jun 2006, 19:59 

Handjes dichtknijpen en snel vergeten.
Waarom al die lange ballen? Waarom zo zelden over de zijkanten, terwijl het àls het gebeurde meteen gevaarlijk was?

Hulde aan Van Persie.

Het moet echt véél beter, wil Nederland er wat van maken de volgende ronde. Hoop dat ze tegen Argentinie bij de les zijn.

Offline Profile  

16 Jun 2006, 22:12 

wmvankoppen wrote:
Waarom al die lange ballen? Waarom zo zelden over de zijkanten, terwijl het àls het gebeurde meteen gevaarlijk was?

Mee eens. De organisatie was ver te zoeken. Van een fatsoenlijke opbouw was geen sprake en verdedigend stond het steeds op een kluitje. De Ivorianen werden nauwelijks een strobeed in de weg gelegd.

Na afloop stonden ze weer (net als in 2004 tegen Zweden) te springen alsof ze de finale hadden gewonnen. Nog maar de tweede ronde jongens en als jullie zo blijven spelen blijft het daarbij!! Durf woensdag eigenlijk niet te kijken :shock:

Offline Profile  

19 Jun 2006, 11:31 

als Belg vind ik het eerlijkheidshalve meestel wel leuk om Oranje op de bek te zien gaan :mrgreen: , heb het echt niet voor bepaalde van de omgehooggevallen vedetten die bij Nederland rondlopen. los daarvan, als neutraal voetballiefhebber, vind ik Oranje toch wel tegenvallen op dit WK

Offline Profile  

19 Jun 2006, 18:21 

Quote:
als Belg vind ik het eerlijkheidshalve meestel wel leuk om Oranje op de bek te zien gaan :mrgreen:

Ik vind het ook heerlijk dat de Belgen zich wederom niet voor een eindronde geplaatst hebben.

Quote:
heb het echt niet voor bepaalde van de omgehooggevallen vedetten die bij Nederland rondlopen.

Noem eens namen? Ik zie erg weinig vedetten bij Oranje en dié er zijn staan naar mijn idee (voor Nederlandse begrippen) met de voetjes stevig op de grond.

Quote:
los daarvan, als neutraal voetballiefhebber, vind ik Oranje toch wel tegenvallen op dit WK

6 punten uit 2 wedstrijden, ja echt heel tegenvallend. Waar is dat topland Belgie deze zomer? Ach.....die hebben zich niet geplaatst......

Offline Profile  

19 Jun 2006, 19:26 

Quote:
6 punten uit 2 wedstrijden, ja echt heel tegenvallend.

Kom op Vincent, Matt heeft natuurlijk gelijk. Nederland is tot nu toe één van het meeste waardeloos spelende teams van het WK. Optisch gezien zeker. Om over die 6 punten te beginnen vind ik wat makkelijk en kort door de bocht. Sowieso vind ik het opvallend op diverse fora dat wanneer men zich kritisch uitlaat over Oranje de Nederlanders massaal en fel in de verdediging schieten. Ik dacht dat we als nuchtere 'ollanders wel boven dat soort chauvin-taferelen zouden staan. Of zie ik het gewoon verkeerd en speelt het Nederlands Elftal de sterren van de hemel.

Quote:
Noem eens namen? Ik zie erg weinig vedetten bij Oranje en dié er zijn staan naar mijn idee (voor Nederlandse begrippen) met de voetjes stevig op de grond.
Oké, Seedorf, Kluivert en Davids zijn geloosd, maar er blijven nog wel een paar over hoor. Nota bene bondscoach Van Basten komt erg arrogant en omhooggevallen over in mijn optiek, zeker naar de media toe (toegegeven, ik zou ook niet netjes blijven tegen zo'n harlekijn à la Maalderink, maar toch).

Offline Profile  

20 Jun 2006, 00:43 

Quote:
Kom op Vincent, Matt heeft natuurlijk gelijk. Nederland is tot nu toe één van het meeste waardeloos spelende teams van het WK.

Onzin. Dat we niet spelen als het Ajax van '95 (want dat was "optisch" ECHT mooi voetbal), heeft voor het grootste deel te maken met het spelermateriaal waarover van Basten beschikt, en daarnaast de tegenstanders die ze tot nu toe gehad hebben (het uiterst defensieve Servie en het zeer, zeer sterk spelende Ivoorkust). Daarbij als Nederland tot de groep slechtst spelenden behoort, voelen ze zich zeer zeker niet eenzaam met die 28 andere landen, want op Spanje, Argentinie en Ivoorkust na is het allemaal niet om aan te zien (en dan heb ik het dus niet over strijd en wedstrijdspanning, maar wederom over het "optische" spel). Daarnaast mag dit Nederlands elftal optisch niet mooi spelen, het is blijkbaar wel moeilijk te verslaan en gaat uiterst effectief met de kansen om. Met het "optische" aantrekkelijk voetbal zijn we nooit wereldkampioen geworden, wie weet nu wel..........(och, hopen mag toch zeker).

Quote:
Om over die 6 punten te beginnen vind ik wat makkelijk en kort door de bocht.

Het gaat toch om de punten? Nederlanders zeiken veel teveel over mooi voetbal.

Quote:
Sowieso vind ik het opvallend op diverse fora dat wanneer men zich kritisch uitlaat over Oranje de Nederlanders massaal en fel in de verdediging schieten. Ik dacht dat we als nuchtere 'ollanders wel boven dat soort chauvin-taferelen zouden staan. Of zie ik het gewoon verkeerd en speelt het Nederlands Elftal de sterren van de hemel.

Men moet mijn uitspraken waar het de Belgen betreft niet al te serieus opvatten ;) Neemt niet weg dat Oranje niet mooi speelt, maar wel wint. En een beetje chauvinisme mag best zo nu en dan. Er is tegenwoordig al zo weinig om als Nederlander trost op te zijn.

Quote:
Nota bene bondscoach Van Basten komt erg arrogant en omhooggevallen over in mijn optiek, zeker naar de media toe.

Ik zal wel een blinde vlek hebben voor de man, maar ik heb hem nimmer arrogant of omhooggevallen gezien. Eén keer geirriteerd vlak voor de eerste wedstrijd op dit WK. Voor de rest juist uiterst correct en professioneel. Een verademing na Dick Advocaat twee jaar geleden.

Offline Profile  

20 Jun 2006, 13:58 

Beat wrote:
Quote:
6 punten uit 2 wedstrijden, ja echt heel tegenvallend.

Kom op Vincent, Matt heeft natuurlijk gelijk. Nederland is tot nu toe één van het meeste waardeloos spelende teams van het WK. Optisch gezien zeker. Om over die 6 punten te beginnen vind ik wat makkelijk en kort door de bocht. Sowieso vind ik het opvallend op diverse fora dat wanneer men zich kritisch uitlaat over Oranje de Nederlanders massaal en fel in de verdediging schieten. Ik dacht dat we als nuchtere 'ollanders wel boven dat soort chauvin-taferelen zouden staan. Of zie ik het gewoon verkeerd en speelt het Nederlands Elftal de sterren van de hemel.

Je moet het wel een beetje in perspectief zien. Als je zegt: Nederland is een van de meest waardeloos spelende teams van het WK, optisch gezien. Dan heb ik dus naar wedstrijden zitten kijken die nog onder het niveau van 'meest waardeloos' zaten. Je moet kritisch zijn op dit Oranje, maar je kunt het ook overdrijven.

--

Overigens: Dirk Kuyt moet gewoon in de basis in de achtste finale. Desnoods op het middenveld, want dit kan nooit goed gaan zo :D .

Offline Profile  

20 Jun 2006, 16:58 

Vincent wrote:
Overigens: Dirk Kuyt moet gewoon in de basis in de achtste finale. Desnoods op het middenveld, want dit kan nooit goed gaan zo :D .

Tegen Argentinie staat hij iig in de basis. Hoop dat de omzettingen voor nieuwe impulsen kunnen zorgen in het elftal. De Cler voor 'tikkie terug' Van Bronckhorst vind ik sowieso een versterking, al mag hij gelijk stevig aan de bak tegen Messi. In de basiself van de eerste twee wedstrijden heb ik nauwelijks hoop. Die zijn veel teveel afhankelijk van Robben en Van Persie.

Van Basten zal het systeem niet veranderen, maar vraag me af of deze generatie gewoon niet te licht is voor 4-3-3. Denk dat je met een middenveld Robben, Vd Vaart, Van Bommel, Van Persie met voorin Kuyt/Van Nistelrooy beter voor de dag zou zijn gekomen. Met 4-4-2 is ook uitstekend gespeeld en gepresteerd in '98 en 2000. Daarna probeerden Van Gaal, Advocaat en Van Basten het met 4-3-3 maar niemand heeft er een goed draaiend elftal van kunnen maken. Vind het jammer dat we van dat tweespitsensysteem zijn afgestapt.

@Beat: ben dus niet de enige die zich ergert aan Bert "Goedemiddag" Maalderink!

Offline Profile  

21 Jun 2006, 20:08 

melville wrote:
Vincent wrote:

Tegen Argentinie staat hij iig in de basis. Hoop dat de omzettingen voor nieuwe impulsen kunnen zorgen in het elftal. De Cler voor 'tikkie terug' Van Bronckhorst vind ik sowieso een versterking, al mag hij gelijk stevig aan de bak tegen Messi. In de basiself van de eerste twee wedstrijden heb ik nauwelijks hoop. Die zijn veel teveel afhankelijk van Robben en Van Persie.

Van Basten zal het systeem niet veranderen, maar vraag me af of deze generatie gewoon niet te licht is voor 4-3-3. Denk dat je met een middenveld Robben, Vd Vaart, Van Bommel, Van Persie met voorin Kuyt/Van Nistelrooy beter voor de dag zou zijn gekomen. Met 4-4-2 is ook uitstekend gespeeld en gepresteerd in '98 en 2000. Daarna probeerden Van Gaal, Advocaat en Van Basten het met 4-3-3 maar niemand heeft er een goed draaiend elftal van kunnen maken. Vind het jammer dat we van dat tweespitsensysteem zijn afgestapt.

Dan heb je heb je wel erg veel aanvallende spelers als ik jouw opstelling zo bekijk. Dan word je ook overlopen op het middenveld denk ik. Dus veel zal er niet veranderen dan :) .

Daarbij is het 4-4-2:

"Vier achter en vier op het middenveld kan nooit functioneren. Je driehoeken vallen weg. Je moet altijd driehoeken hebben, want alleen dan heb je constant twee afspeelmogelijkheden." :lol:

Offline Profile  

22 Jun 2006, 00:10 

Had niet de indruk dat Argentinie echt hun best deed maar over 90 minuten wel de meest solide pot van Nederland. Maar wederom duidelijk dat er aanvallend nauwelijks macht of creativiteit is. Hielp ook niet dat Kuyt en Vd Vaart op posities stonden waar ze nooit tot hun recht konden komen. Boulahrouz vond ik erg goed. Die moet blijven staan met Ooijer.

Vincent wrote:
Dan heb je heb je wel erg veel aanvallende spelers als ik jouw opstelling zo bekijk. Dan word je ook overlopen op het middenveld denk ik. Dus veel zal er niet veranderen dan :) .

En jij wil Kuyt op het middenveld hebben? Met 4 middenvelders kun je makkelijker balbezit houden waardoor je niet zo snel overlopen wordt. Ook aangezien iedere tegenstander met min. 4 middenvelders speelt. En ik zie liever Van Bommel in een houdende rol dan Sneijder, die fysiek tekortschiet. Van Bommel speelt bij Barcelona ook gedisciplineerder dan bij PSV dus het is het proberen waard lijkt me. En anders zet je Cocu of Maduro daar neer, zoveel maakt het niet uit.

Vincent wrote:
Daarbij is het 4-4-2:

"Vier achter en vier op het middenveld kan nooit functioneren. Je driehoeken vallen weg. Je moet altijd driehoeken hebben, want alleen dan heb je constant twee afspeelmogelijkheden." :lol:

Als ik 4-4-2 uitteken zie ik overal driehoeken. Niet alles geloven wat JC zegt ;)

Offline Profile  

30 Jun 2006, 12:42 

Volgen jullie het wk nog? Vanmiddag weer een mooie wedstrijd met Duitsland - Argentinie. Dat de Duitsers maar flink op de broek krijgen.. Hoop ook dat Argentinie kampioen wordt maar ik sluit Brazilie niet uit. Spelen nog niet super maar ze scoren wel heel makkelijk. Af en toe weer een lust voor het oog.

Offline Profile  

30 Jun 2006, 19:50 

melville wrote:
Volgen jullie het wk nog? Vanmiddag weer een mooie wedstrijd met Duitsland - Argentinie. Dat de Duitsers maar flink op de broek krijgen... Hoop ook dat Argentinie kampioen wordt maar ik sluit Brazilie niet uit. Spelen nog niet super maar ze scoren wel heel makkelijk. Af en toe weer een lust voor het oog.

Volg het WK nog wel, maar de lol gaat er langzaamaan wel een beetje af: al mijn favorieten vliegen eruit - te beginnen met Nederland, maar daarna ook Australië, Ghana en Spanje en nu weer Argentinië. Het zal me nu eigenlijk worst zijn wie er wint - hopelijk niet Duitsland, want och och och wat willen ze het graag weten. (On the other hand, als Nederland zover was gekomen, was ik ook zeer blij geweest.)

Offline Profile  

30 Jun 2006, 20:49 

En een terechte overwinning voor Duitsland, op naar de halve finale.

Offline Profile  

01 Jul 2006, 00:01 

wmvankoppen wrote:
melville wrote:
Volgen jullie het wk nog? Vanmiddag weer een mooie wedstrijd met Duitsland - Argentinie. Dat de Duitsers maar flink op de broek krijgen... Hoop ook dat Argentinie kampioen wordt maar ik sluit Brazilie niet uit. Spelen nog niet super maar ze scoren wel heel makkelijk. Af en toe weer een lust voor het oog.

Volg het WK nog wel, maar de lol gaat er langzaamaan wel een beetje af: al mijn favorieten vliegen eruit - te beginnen met Nederland, maar daarna ook Australië, Ghana en Spanje en nu weer Argentinië. Het zal me nu eigenlijk worst zijn wie er wint - hopelijk niet Duitsland, want och och och wat willen ze het graag weten. (On the other hand, als Nederland zover was gekomen, was ik ook zeer blij geweest.)

Ik had Italie voor het toernooi als wereldkampioen gegokt. Als die het redden, kan ik nog redelijk wat geld winnen met een voetbalpooltje. Maar net wat je zegt, alle leuke landen verdwijnen er langzaam uit. En ja, Duitsland. Ik loop me alleen maar te ergeren aan die gasten. Vooral die schouderklopjes aan scheidsrechters, nadat die de tegenstander weer eens geel heeft gegeven :roll: .

Offline Profile  

03 Jul 2006, 22:16 

Hier nog wat fraaie moves van technicus Peter Crouch:

www.trashhero.ch/petercrouch.php

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next