Logo

It is currently 24 Nov 2017, 07:44

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

23 Mar 2010, 15:01 

Jelger wrote:
Vincent wrote:
Tussenoplossing is misschien niet het goede woord, want de Nikon D5000 die ik op het oog heb is eigenlijk soortgelijk aan de D80. Wat me bij de Nikon D5000 vooral aansprak is het feit dat er veel voorgeprogrammeerde afstellinen zijn en dat het menu vrij behulpzaam is. Instapmodel is dan niet het goede woord wellicht.

Ja, ik had een ander model voor ogen, met die term doe ik de D5000 te kort zie ik nu. Maar ik ben inderdaad nog erg blij met mijn D80. Deze 18-200 lens heb ik erbij, zodat ik niet steeds van objectief hoef te wisselen. Nooit over onscherpe foto's te klagen gehad.

Met die voorgeprogrammeerde instellingen moet je wel oppassen: die standaard knop voor nachtfoto's vernaggelt je foto's bijvoorbeeld behoorlijk.

Klopt het dat vooral een goede lens voor een mooie foto zorgt? Misschien is de aanschaf van een wat goedkopere body (bijvoorbeeld de D80) met een echt goede lens een betere optie. Moeilijk, moeilijk al die keuzemogelijkheden :D

Offline Profile  

23 Mar 2010, 15:14 

Ja, de lens is belangrijker dan de body. Er zijn veel van die pakketten te koop bestaande uit een body en een lens, die 150 euro duurder zijn dan alleen de body. Dat is dus eigenlijk een miskoop, omdat die lens de allergoedkoopste is die ze in huis hebben.

Maar 500 euro hoeft een lens natuurlijk ook weer niet te kosten: als je voornamelijk landschappen fotografeert zul je de maximale zoom weinig gebruiken (hoewel het wel erg leuk is om die te hebben). Je zou dan een goedkopere 18-70 kunnen kopen en er als je het interessant vindt later een objectief met meer zoom bij kunnen nemen.

Tja, ik vond 't ook lastig, al die opties. Na flink wat gezoek heb ik maar gewoon besloten naar mijn vader te luisteren, die al jaren die Nikon-serie gebruikte. Hij blij, ik veel tijd bespaard en uiteindelijk ook blij.

Offline Profile  

26 Sep 2010, 19:33 

Vandaag de knoop doorgehakt en de Tamron 18-270 lens gekocht. Vooral op reis heerlijk veelzijdig omdat je niet steeds van lens hoeft te wisselen. Vandaag getest en de foto's zien er prima uit. De lens zal ongetwijfeld nadelen hebben maar geen lens is perfect. Ben erg benieuwd hoe hij op den duur zal bevallen. Met name het wisselen en meezeulen van twee lenzen vond ik vervelend. En deze lens heeft beeldstabilisatie...dat moet me in donkere situaties ook voordeel opleveren.

Offline Profile  

29 Nov 2010, 00:30 

Hier op mn fotografiesite staan al wat foto's van India. Er zullen er nog veel meer bijkomen want ik heb er nogal wat....

http://www.flickr.com/photos/7757463@N07/?saved=1

Offline Profile  

29 Nov 2010, 10:41 

Ben benieuwd, die aap en dat portret zijn alvast erg mooi.

Offline Profile  

29 Nov 2010, 11:44 

Ja - mooie start!

Offline Profile  

29 Nov 2010, 11:47 

cool. goed werk

Offline Profile  

06 Dec 2010, 21:05 

heb mijn site even een update gegeven
http://www.shootgringoshoot.com/

Offline Profile  

23 Dec 2010, 16:17 

jim2873 wrote:

Bling-bling-blinkt toch mooi hè - die startpagina. Mooi. Blinkt-ie.

En hey Melzz - wil bij jou niet echt opschieten, lijkt het :)

Offline Profile  

23 Dec 2010, 16:20 

tolpol wrote:
jim2873 wrote:

Bling-bling-blinkt toch mooi hè - die startpagina. Mooi. Blinkt-ie.

En hey Melzz - wil bij jou niet echt opschieten, lijkt het :)

Weet je....ik heb echt honderden foto's. Ben zelf erg kritisch. Mensen die ze zien, vinden ze prachtig maar zelf denk ik vaak....mmm...is die wel goed genoeg? En dan laat ik het maar liggen. Er staan op die site ook heel weinig foto's van Thailand/Cambodja van vorig jaar. Moet ik ook nog doen. Dussss....ik moet mezelf er gewoon even toe zetten er weer wat op te knallen.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2