Logo

It is currently 28 Jun 2017, 16:01

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
  Fotografie
03 Mar 2006, 16:25 

Misschien houdt het nog meer mensen bezig.

Moet het nu nog doen met een Canon Ixus 430 maar zit wel te loeren op een digitale reflex.

Wat ik vanmorgen zag toen ik vanuit mijn slaapkamer naar buiten keek:

Image

Offline Profile  

03 Mar 2006, 20:22 

Wauw wat een mooie foto. Jammer dat ik de hele week geen tijd heb om foto's te gaan maken :cry: s'occhtends meteen naar mijn werk.

Offline Profile  

03 Mar 2006, 23:31 

Wil hier geen reisfoto-topic van maken, maar eerlijkgezegd heb ik m'n toestel tot hiertoe enkel maar tijdens m'n laatste reis naar Maleisië en Singapore echt gebruikt. Genomen met een Canon Powershot A70 - eenvoudig maar met toch veel pruts-mogelijkheden.

Image

Image

Image

Image

Offline Profile  

05 Mar 2006, 12:46 

Fotografie is zeker een hobby van me. Ik zou er alleen graag wat meer tijd en aandacht aan besteden, maar tot nu toe komt dat er niet echt van. Ben maar zelden tevreden over de foto's die ik neem en weet dat het veel beter moet kunnen met wat meer oefening. Heb nog wel twee analoge camera's, maar sinds de aanschaf van mijn Canon A80 heb ik daar eigenlijk niks meer mee gedaan. Net als tolpol waardeer ik de pruts-mogelijkheden van deze camera. Zit ook al een tijdje tegen de aanschaf van een digitale spiegel-reflex aan te hikken. Naast de obligate vakantiekiekjes waren mijn katten tot nu toe een dankbaar foto-object, maar met de komst van mijn dochter hoop ik een heus fotomodel gevonden te hebben voor de komende jaren.

Image

Image

Image

Image

Image

Last edited by lodi on 05 Mar 2006, 14:59, edited 1 time in total.

Offline Profile  

05 Mar 2006, 13:30 

voor de fotografen onder ons: de limiet voor foto's is hier 550px breed.
groter plaatsen kan wel maar dan vervormen ze en moet je ze dus in de pop-up bekijken voor het originele beeld.

Last edited by jim2873 on 02 May 2006, 14:46, edited 1 time in total.

Offline Profile  

16 Apr 2006, 20:17 

jim2873 wrote:
Be Your Own Pet

(mijn poging tot een Anton Corbijn ;) )

Image

Heb jij deze foto gemaakt? Ik ben zelf een liefhebber van fotografie en deze foto ziet er echt prachtig uit!!! Mn complimenten. Iets teveel zwart aan de onderkant maar een kniesoor die daar op let! Heel mooi!!

Offline Profile  

16 Apr 2006, 20:25 

Melzz wrote:
Heb jij deze foto gemaakt? Ik ben zelf een liefhebber van fotografie en deze foto ziet er echt prachtig uit!!! Mn complimenten. Iets teveel zwart aan de onderkant maar een kniesoor die daar op let! Heel mooi!!

Yep. Thnx. Na jaren met een point and shoot geklooid te hebben ben ik sinds een week of 2 eindelijk in het bezit van een echte camera, de Nikon D50. Bevalt me voorlopig goed, erg leuk speelgoed. Waar schiet je zelf mee?

De zwarte onderkant kan inderdaad wat beter, zal er nog een beetje mee knoeien, misschien kan ik haar benen nog tevoorschijn toveren.

ps. zal de discussie naar het fotografie topic verplaatsen, gebeurt er daar ook nog wat.

Offline Profile  

18 Apr 2006, 11:18 

jim2873 wrote:
Melzz wrote:

Yep. Thnx. Na jaren met een point and shoot geklooid te hebben ben ik sinds een week of 2 eindelijk in het bezit van een echte camera, de Nikon D50. Bevalt me voorlopig goed, erg leuk speelgoed. Waar schiet je zelf mee?

De zwarte onderkant kan inderdaad wat beter, zal er nog een beetje mee knoeien, misschien kan ik haar benen nog tevoorschijn toveren.

ps. zal de discussie naar het fotografie topic verplaatsen, gebeurt er daar ook nog wat.

De foto is super geslaagd. Als je hem beneden een klein stukje afsnijd vind ik hem nog beter. Ziet er zeer professioneel uit, kan zo in een blad of op een website! Ik heb zelf een Canon Eos 50E met enkele lenzen. Ik druk zelf af in een doka thuis gefabriceerd in de badkamer. Een digiale reflex is zeker verleidelijk maar dat zou betekenen dat ik alles moet vervangen omdat de lenzen niet direct op een spiegelreflex kunnen zonder brandpuntafstand te verliezen. En als je alles vervangt gebruik je denk ik niet meer de oude... Een hele investering dus. Ik heb wel een kleine digitale camera en werkt perfect, je schiet maar raak en zoekt het later thuis uit. Ik gebruik mn camera ook erg veel tijdens mn backpackreizen. Een steeds groter nadeel vind ik het gesleep met de camera en lenzen. Is toch een heel gewicht. Een kleine digitale is dan toch gemakkelijker, alhoewel een spiegelreflex uiteraard meer mogelijkheden bied en mooiere foto's maakt.

Offline Profile  

18 Apr 2006, 14:56 

Melzz wrote:
Als je hem beneden een klein stukje afsnijd vind ik hem nog beter.

mmm, heb er nog een beetje mee geknoeid.

Image

Offline Profile  

18 Apr 2006, 22:40 

Cool!!! Is ie wat meer in evenwicht!!

Offline Profile  

30 Jul 2006, 14:17 

http://www.flickr.com/photos/monsieurarkadin/

zijn er nog meer mensen hier met een flickr account?

Offline Profile  

31 Jul 2006, 10:13 

Erg mooie foto's - zitten er ook nog een paar tussen die je met je oudere toestel trok ? Die van Willard Grant Conspiracy en Dhafer Youssef, bijvoorbeeld, voelen een beetje 'anders' aan.

Offline Profile  

31 Jul 2006, 14:56 

tolpol wrote:
Erg mooie foto's - zitten er ook nog een paar tussen die je met je oudere toestel trok ? Die van Willard Grant Conspiracy en Dhafer Youssef, bijvoorbeeld, voelen een beetje 'anders' aan.

nee, had mijn camera toen net een paar dagen. vandaar ;)

Offline Profile  

21 Jan 2007, 02:35 

Image

Offline Profile  

21 Jan 2007, 02:36 

(ik wist even niet zo snel waar ik deze foto's kon plaatsen, dan maar even in dit topic)

Vanmiddag waren we op weg naar huis, toen mijn dochter ineens deze megaposter zag in de etalage van een autodealer: 'hey pap, die man vind jij toch zo goed?'. Wow, wat een geweldig coole poster!
De foto's zijn belabberd omdat ze door de reflecterende ruiten heen zijn genomen. Maar toch, ik vind het erg bijzonder om McQueen zo tegen te komen anno 2007.

Image

Offline Profile  

04 Feb 2007, 16:48 

Ik ga binnenkort op vakantie naar Amerika (van de zomer pas, maar toch). En nu wil ik eindelijk eens op reis met een goede beginnerscamera waar je toch een beetje mee kunt klooien.

Nu lees ik in dit topic over de Canon Powershot A70, ik neem aan dat dat daar dit fototoestel (linkje naar BOL.com puur ter verduidelijking) mee bedoeld wordt?

Offline Profile  

04 Feb 2007, 17:06 

Vincent wrote:
Ik ga binnenkort op vakantie naar Amerika (van de zomer pas, maar toch). En nu wil ik eindelijk eens op reis met een goede beginnerscamera waar je toch een beetje mee kunt klooien.

Nu lees ik in dit topic over de Canon Powershot A70, ik neem aan dat dat daar dit fototoestel (linkje naar BOL.com puur ter verduidelijking) mee bedoeld wordt?

Die Powershot A70 is al enkele jaren oud, denk niet dat die nog gemaakt wordt. De ganse Powershot-serie heeft wel een goeie reputatie, maar veel ken ik er niet van.

Offline Profile  

04 Feb 2007, 17:22 

tolpol wrote:
Vincent wrote:

Die Powershot A70 is al enkele jaren oud, denk niet dat die nog gemaakt wordt. De ganse Powershot-serie heeft wel een goeie reputatie, maar veel ken ik er niet van.

Ik ben ook een redelijke leek op fotogebied, dus ik dacht: Vraag hier eens het een en ander na :)

Offline Profile  

04 Feb 2007, 17:47 

Vincent wrote:
Ik ben ook een redelijke leek op fotogebied, dus ik dacht: Vraag hier eens het een en ander na :)

Heb er geen ervaringen mee maar zo'n powershot lijkt me prima om mee te beginnen. De A530 is zo te zien een mooie instapper en heb je voor 169 euro.

Offline Profile  

22 Mar 2010, 20:24 

Aangezien ik binnenkort (nou ja, september pas) op lang op vakantie ga, ben ik aan het kijken naar een nieuwe camera. Op dit moment heb ik een Nikon Coolpix P5100, een camera die leuke foto's maakt. Bediening vind ik ook wel aardig, maar ik wil een camera met iets meer knutselmogelijkheden.

Zelf zat ik te denken aan een "instapmodel" spiegelreflexcamera als de Nikon D5000. Of hebben andere mensen nog tips voor een soort "tussenvorm" van een complactcamera en een spiegelreflex. Een echt dure spiegelreflexcamera lijkt me niet zo nuttig, aangezien niet alle opties ga gebruiken. Of zie ik dat verkeerd?

Offline Profile  

22 Mar 2010, 21:22 

Persoonlijk zou ik meteen een model kopen waar je voorlopig wat mee kunt. Als je eenmaal lekker aan het fotograferen bent, ga ja later wellicht weer enkele functies missen. Als je er eenmaal een koopt, doe je daar ook weer jaren mee. Volgens mij worden ze ook steeds goedkoper, Voor 500-700 euro heb je volgens mij meteen een model waar je jaren mee vooruit kunt. Of je koopt een wat goedkopere body en een wat betere lens. Het is toch voornamelijk de lens die bepalend is, niet het aantal megapixels.

Offline Profile  

22 Mar 2010, 21:55 

Persoonlijk waardeer ik op reis vooral de compactheid van een camera - ben wel geen echte fotografie-liefhebber, maar vind 't handig als ik m'n cameraatje altijd makkelijk kan meenemen in m'n broekzak op wandeltochtjes door stad of zo. Maar dan spreek ik natuurlijk niet over spiegelreflex, of je zou willen dat vrouwen je ontzet aanstaren om de bobbel in je broek.

Offline Profile  

23 Mar 2010, 00:50 

Ik heb ook een keer voor zo'n 'tussenoplossing' (een camera die beter was dan een compactcamera, maar niet zo goed als een spiegelreflex) gekozen en had daar al snel spijt van. Op vakantie vergeleek ik foto's dan met medereizigers en jaloers moest ik dan vaststellen dat het verschil in kwaliteit behoorlijk was. Ben toen ook snel overgestapt, op een Nikon D80. Dat model is alweer min of meer verdwenen, maar ik ben er al een tijd erg tevreden mee. Of je nu alle opties gebruikt of niet is niet eens zo heel relevant, rommel wat met de instellingen en je ziet snel wat je mooi vindt en wat niet.

Als je toch geld uitgeeft doe het dan meteen goed, zou ik dus zeggen. Maar ik besef ook dat ik op vakanties meer dan gemiddeld fanatiek ben met fotograferen. Mijn reisgenoten zijn meestal meer van snel afdrukken en weer wegwezen. 't Is maar net hoe je jezelf inschat...

Offline Profile  

23 Mar 2010, 14:30 

Tussenoplossing is misschien niet het goede woord, want de Nikon D5000 die ik op het oog heb is eigenlijk soortgelijk aan de D80. Wat me bij de Nikon D5000 vooral aansprak is het feit dat er veel voorgeprogrammeerde afstellinen zijn en dat het menu vrij behulpzaam is. Instapmodel is dan niet het goede woord wellicht.

@Jelger: Maar jij bent nog steeds tevreden over je D80? Wat ik zoek is gewoon een goede camera voor op vakantie waar ik landschappen mee kan vastleggen. In de Grand Canyon merkte ik bijvoorbeeld dat de scherpte/diepte van een compactcamera vrij zwak is. Dus ik wil vooral panorama's mooier maken :D

tolpol wrote:
Persoonlijk waardeer ik op reis vooral de compactheid van een camera - ben wel geen echte fotografie-liefhebber, maar vind 't handig als ik m'n cameraatje altijd makkelijk kan meenemen in m'n broekzak op wandeltochtjes door stad of zo. Maar dan spreek ik natuurlijk niet over spiegelreflex, of je zou willen dat vrouwen je ontzet aanstaren om de bobbel in je broek.

Mwah, ik denk dat je in China al vrij snel uit de toon valt met iets van een bobbel (dus ook met compactcamera). Een spiegelreflex in je zak is dan zo groot dat ze vanwege de te grote bobbel geen associaties maken.

Offline Profile  

23 Mar 2010, 14:41 

Vincent wrote:
Tussenoplossing is misschien niet het goede woord, want de Nikon D5000 die ik op het oog heb is eigenlijk soortgelijk aan de D80. Wat me bij de Nikon D5000 vooral aansprak is het feit dat er veel voorgeprogrammeerde afstellinen zijn en dat het menu vrij behulpzaam is. Instapmodel is dan niet het goede woord wellicht.

Ja, ik had een ander model voor ogen, met die term doe ik de D5000 te kort zie ik nu. Maar ik ben inderdaad nog erg blij met mijn D80. Deze 18-200 lens heb ik erbij, zodat ik niet steeds van objectief hoef te wisselen. Nooit over onscherpe foto's te klagen gehad.

Met die voorgeprogrammeerde instellingen moet je wel oppassen: die standaard knop voor nachtfoto's vernaggelt je foto's bijvoorbeeld behoorlijk.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next