Logo

It is currently 24 Nov 2017, 07:48

Post new topic Reply to topic  [ 653 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next
Author Message

22 Nov 2010, 11:49 

Crossing Border was weer geslaagd,
recensie + foto's:
http://www.clubcircuit.nl/tagged/crossing_border

en nog een soort van portret van Michael Madsen:
http://www.flickr.com/photos/monsieurar ... 195956208/

Offline Profile  

22 Nov 2010, 20:54 

zeer geslaagd ja.

Ik vond het (mits je inderdaad een beetje op tijd bent en niet voor The National ging) nog wel meevallen met de drukte, maar misschien toch de moeite voor het festival om met het oog op de toekomst en tonnen minder subsidies nog 's goed na te denken voordat 'grote' muziekacts helemaal de boventoon gaan voeren. Grensoverschrijdend is een mooie term, maar ik kende het festival toch eerder als een literair festival, maar goed, dat is het al lang niet meer, en ook hier, tijden veranderen.

Ik kwam ook voornamelijk voor de muziek (met Michael Madsen als extra push, ik geef het toe), maar vind het eigenlijk maar een ondankbaar podium geworden voor poëzie en literatuur. En voor jonge dichters; Lieke Marsman die voor het optreden van Peter Wolf Crier nog wat mag voordragen, terwijl het publiek beleefd wacht op waar ze eigenlijk voor komen (Peter Wolf Crier dus). Beter dan niets, een beetje dichter moet eerst voordragen voor een rumoerig publiek op Lowlands, anders krijg je je bundeltje niet gepubliceerd. Je ziet ook dat bassende podiumbeesten als Ton Lanoye of Ilja Leonard Pfeijffer daar wel goed mee uit de voeten kunnen. Alsof voordragen bepalend zou zijn voor wat goede poëzie is. Maar goed, vertel ik niets nieuws mee, zo gaan die dingen, maar het is jammer dat Crossing Border met die trend is meegegaan.

Offline Profile  

23 Nov 2010, 16:46 

Lees net dat Mr. Madsen aan het eind van de Crossing Border avond op zijn bek is gegaan en vier ribben heeft gebroken. Misschien had hij toch wat teveel met Mr. Daniels opgetrokken.

Offline Profile  

23 Nov 2010, 19:19 

In Antwerpen ja, hoorde het ook. Had even het idee dat Mr. Badass het rustig aan zou doen, vrouw erbij enzo, maar het is ook algemeen bekend dat de stoepen en vloeren in Antwerpen bijzonder glad zijn. Met die laarzen van hem is dat natuurlijk vragen om moeilijkheden.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 101123_082

Eerder dit jaar schijnt 'ie bewusteloos in een hotelkamer in Los Angeles te zijn aangetroffen na een paar dagen doorzuipen. Vervolgens probeerde hij uit de rijdende ambulance te springen.

Offline Profile  

26 Nov 2010, 14:20 

Lowlands is al uitverkocht (binnen een paar uurtjes).

Offline Profile  

26 Nov 2010, 14:33 

MvdH wrote:

Neeeeee..haha....net nog twee kaartjes bemachtigd!

Offline Profile  

26 Nov 2010, 14:35 

Melzz wrote:
MvdH wrote:

Neeeeee..haha....net nog twee kaartjes bemachtigd!

Ik kan dit jaar helaas niet, heb het rond die tijd erg druk op mijn werk. Hoop nog wel een ander festival mee te kunnen pakken, ga in elk geval mijn best doen voor Eurosonic kaartjes.

Offline Profile  

26 Nov 2010, 14:37 

MvdH wrote:

kan er niet mee zitten, er zijn veel leukere festivals.
zoals Le Guess Who?, gisteren de 1e dag...

Vooral Giant Sand was echt geweldig. Had ze zelf nog niet eerder gezien maar de echte fans naast mij piesten spontaan in hun broek toen hij geliefde nummers uit de jaren 80 begon te spelen. IJzersterk optreden.

Broken Social Scene was ook weer fijn. Heb ze eerlijk gezegd wel eens beter gezien maar zelfs in iets mindere vorm zijn ze nog beter dan de meeste bands.

foto's:
http://www.clubcircuit.nl/post/16903464 ... uess-who-1

nog 3 dagen te gaan

Offline Profile  

06 Dec 2010, 20:51 

jim2873 wrote:
Lees net dat Mr. Madsen aan het eind van de Crossing Border avond op zijn bek is gegaan en vier ribben heeft gebroken. Misschien had hij toch wat teveel met Mr. Daniels opgetrokken.

Net een stukje in DWDD, dat was tijdens Crossing Border. Hij was daar al vrij vroeg op de dag aan de zuip met een van de Jakhalzen.

Offline Profile  

11 Dec 2010, 13:55 

Gisteren voor het eerst in het Antwerpse Trix geweest, wel een geinige tent. Veel baarden en tattoos, voelde me best thuis. De Belgische band Creature With The Atom Brain begon met lekkere psychedelische rock, prima band. Tim VanHamel deed stiekem ook mee door aan wat knoppen te draaien vanachter de bar. De opstelling van het 2e podium waar ze speelden is alleen wel bizar idioot. Precies in het smallere gedeelte tussen de ingang en de bar waardoor je eigenlijk niet meer naar binnen kan, niet meer naar buiten kan, niet meer kan bestellen en niet echt voor het podium kan komen. Een slechtere opstelling is haast niet te bedenken. Maar goed, prima set van de band die vernoemd is naar een nummer van de hoofdact waar iedereen voor kwam, de legendarische 13th Floor Elevators frontman en zo'n beetje uitvinder van de psychedelische rock, Roky Erickson. Voor wie hem niet kent, bekijk de indrukwekkende docu "You're Gonna Miss Me" maar eens:

Roky heeft heel wat meegemaakt en was op een gegeven moment zo ver van de wereld dat hij zich officieel liet registreren als een buitenaards wezen. Het is dus sowieso een wonder dat hij weer op het podium staat. Niet dat hij weer helemaal 100% is, hij is nog steeds erg schuchter en kijkt op het podium iedere 5 seconden angstig om zich heen. Alsof hij bang is dat zijn band hem stiekem alleen laat, of misschien ziet hij nog steeds overal demonen. Zijn stem is gelukkig nog steeds indrukwekkend en hij speelde veel klassiekers waardoor het zeker een memorabel optreden was. Technisch was het allemaal verre van perfect maar als je de geschiedenis van Roky kent is dat ook niet verwonderlijk. Heel mooi om deze man nog een keer gezien te hebben.

Image

Offline Profile  

13 Dec 2010, 15:05 

Afgelopen weekend voor het eerst naar State-X New Forms geweest in Den Haag. Leuk festival, voor herhaling vatbaar.

http://www.clubcircuit.nl/post/23001243 ... -new-forms

Offline Profile  

14 Dec 2010, 16:06 

Niet echt een concert maar een theatervoorstelling: Hans Teeuwen.
Hij gaat in het nieuwe jaar weer optreden. Tjongejonge....heeft wat moeite gekocht om een kaartje te bemachtigen. Sites niet bereikbaar, ontelbaar wachtenden voor je. Nu noodgedwongen uitgeweken naar Scheveningen, het Circustheater. Maar lachen zal ik.....mijdunkt!

Offline Profile  

14 Dec 2010, 16:42 

Nou, de site van Betty Asfalt is overleden. Denk dat ik Hansie moet overslaan.

Offline Profile  

23 Dec 2010, 21:27 

Yessss....kaartjes gescoord voor PJ Harvey in Paradiso. Maar de tering....wat een prijzen man. 45 euro p/st incl alle toeslagen. Komt er nog een lidmaatschap bij. Zit je op zo'n 50 euro.....en dan heb je nog niets te zuipen gehad. Sorry maar ik moest effe zeiken....

Rob Zombie komt ook, moet je hetzelfde voor neertellen. Is dit al de erfenis van die verhoogde tarieven.... :?

Offline Profile  

23 Dec 2010, 23:06 

ben ook bij PJ, op de dinsdag. jij maandag neem ik aan?

zou ook wel naar Zombie willen maar goedkoop is anders ja

Offline Profile  

24 Dec 2010, 00:14 

Ja, inderdaad de maandag. Kunnen we elkaar vertellen hoe het was :D Maak je ook weer foto's? PJ vindt ik wel echt heel gaaf. Nu drie keer gezien en haar concerten zijn altijd de moeite waard. Nieuwe cd is er ook bijna.

Offline Profile  

24 Dec 2010, 01:24 

foto's weet ik nog niet, misschien.

Offline Profile  

22 Apr 2011, 11:21 

Vanavond nog eens de grens over!

Stellar OM Source + Zombie Zombie [FR] plays John Carpenter Versatile + Demdike Stare in de Korzo in Den Haag.
Erna nog naar de Awesome Tapes from Africa afterparty in het Paard.

Nog aanwezigen?

Zaal belgie heeft ook al heel het voorjaar een killer programatie dus daar passeer ik in de komende weken ook nog wel eens denk ik. Al zal ik nu zaterdag wel oassen vrees ik. De vorige keer dat ik Ghedalia Tazartes zag was dat zwaar de moeite (en Ignatz is ook altijd goed), dus ik zou wel aanraden van te gaan :wink: .

Offline Profile  

22 Apr 2011, 11:47 

Niet aanwezig maar Zombie Zombie wel al eens live gezien. Was goed!

Offline Profile  

22 Apr 2011, 13:47 

Ik woon in Den Haag, dus ik dacht misschien wel leuk, maar wat ik op youtube vind, ben ik niet kapot van.

Deze Halloween tune, ritme/timing klopt gewoon niet. Ik vind dat erg irritant. Electronische muziek is toch rekenen; als je dit niet eens strak kunt krijgen.

live is het ook niet je van het

Offline Profile  

22 Apr 2011, 14:38 

Zombie Zombie speelt eigen interpretaties van Carpenter nummers, het is helemaal niet de bedoeling dat ze qua ritme/timing exact hetzelfde klinken.

Offline Profile  

22 Apr 2011, 14:54 

jim2873 wrote:
Zombie Zombie speelt eigen interpretaties van Carpenter nummers, het is helemaal niet de bedoeling dat ze qua ritme/timing exact hetzelfde klinken.

Ik begrijp natuurlijk dat het een eigen interpetatie is, leuk..maar je moet wel je timing goed hebben. dit wringt aan alle kanten.
Misschien ben ik er gevoelig voor.

Ik vind dit zeer amateuristisch klinken en zelfs niet om aan te horen.

ok, dit is nog afschuwelijker, maar
het doet me eigenlijk wel denken aan de sinterklaasliedjes waar een house beat ondergezet word, past wel maar klinkt niet.

Last edited by MdB on 22 Apr 2011, 15:18, edited 1 time in total.

Offline Profile  

22 Apr 2011, 15:07 

Hoor wel een beetje wat je bedoelt maar denk toch dat het bewust is. Heb er zelf in ieder geval geen moeite mee. Luister hun albums nooit maar live was het gewoon erg fijn, al was dat wel erg laat op de avond, helpt ook wel denk ik.

Offline Profile  

25 Apr 2011, 00:16 

Was vooraf niet bekend met Zombie Zombie maar vond dat zeker ok. Synths leken mij allemaal gesequenced en ok de drummer heeft precies wel een jazz-achtergrond en verbergt dat niet, maar dat stoorde mij helemaal niet op strakheidsvlak ofzo.
Stellar OM Source & Demdike Stare waren beiden zeer goed vond ik, al kunnen de verruimende middelen + vermoeidheid het objectief beoordelingsvermogen wel enigzins beinvloed hebben.
Bij awesome tapes zat de schwung er niet echt in achteraf tot er een bende van een tiental zatte jeudige Britten toestuikte die op elk nummer volledig loos gingen, haha.

Offline Profile  

Re: Concerten
21 Jul 2011, 18:02 

Gisteren naar Swans geweest in de Melkweg. Ik kende de band niet maar ik vond het erg gaaf. Bij vlagen toch wat eentonig maar toch altijd spannend. Concert duurde twee uur. Ik houd wel van dit soort bands. Het had een hypnotiserende werking. Er werd gewaarschuwd voor het harde geluid en de oordopjes die ze uitdeelden, was geen overbodige luxe. Toch eens wat cd's van ze checken.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 653 posts ]  Go to page Previous  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Next