Logo

It is currently 24 Apr 2017, 01:44

Post new topic Reply to topic  [ 653 posts ]  Go to page Previous  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Next
Author Message

11 Jun 2010, 14:16 

Ik ga morgen hier heen, lijkt me erg leuk:

KING KONG VS. GODZILLA VS. THE ANACONDAS

De Nederlandse surfband The Anacondas neemt het op 12 juni op tegen de Japanse monsterfilm KING KONG VS. GODZILLA.

The Anacondas maakten een schitterende soundtrack bij de Japanse monsterfilm KING KONG VS. GODZILLA (Ishiro Honda, 1963). Hun live optreden was eerder te zien tijdens het Rocket Cinema festival, en gaat nu in de herhaling in het Amsterdamse Tolhuis.

Een fraaie clash! Kong, een Nisei God, verdedigt Japanse vissers op een door de Amerikanen bezet eiland; hij neemt het op tegen een gigantische octopus; speelt voetbal met rotsblokken op Mont Fuji en vertrapt in de finale ook even de Japanse hoofdstad, met de hulp van vuurspuwer Godzilla. En dat alles onder begeleiding van Nederlandse 'kick ass, spaced out, groovy, reverb drenched and heavily surf influenced rock 'n' roll'!

Tolhuistuin Amsterdam
Tolhuisweg 2
Open 20.00 Aanvang film: 22.00 uur.
Entree 10 euro

Film en een concert in 1....wat wil je nog meer???

Offline Profile  

12 Jun 2010, 16:23 

nice, ben er wellicht ook!

Offline Profile  

23 Jun 2010, 10:46 

Vorige week een leuke week gehad gehad qua concerten. Woensdag naar de Deftones geweest in de Melkweg. De laatste twee cd's vond ik niets aan en ik was die gasten een beetje uit het oog verloren. Hun laatste cd klinkt eigenlijk wel weer ok dus wilde ik ze wel weer eens zien. Wow.....zijn die gasten even terug! Een zeer goede setlist waarbij "moeilijke" nummers niet werden geschuwd. Chino was goed bij stem en zag er echt goed uit. Een jaar geleden was ie flink aangekomen maar nu was het weer een slanke stuiterbal die energiek het hele podium benutte. Geweldige show.

Vrijdag naar Laborintus II geweest in het muziekgebouw over t IJ. Een experimentele opera met chaotische klanken waarbij Mike Patton was uitgenodigd. Vocaal had hij een mindere rol, hij praatte in het Italiaans de boel aan elkaar en schreeuwde af en toe wat door een megafoon. Hij stelde zich bescheiden op en vormde echt een onderdeel van een groter geheel.

Na de pauze vond ik persoonlijk alleen maar beter worden toen Patton met ICP een improviserende jazzsessie ging houden. Echt geweldig. Ook dit keer stelde Patton zich bescheiden op en liet hij het schreeuwen en krijsen varen en ging hij liever in de weer met electronica. Drummer Han Bennink was weer lekker bezig met zn drumpartijen en ging, zoals we van hem gewend zijn, weer achter zijn drumkit vandaan en begon het podium als drumstel gebruiken. Op zich jammer dat Patton niet meer zang voor zijn rekening nam, dat bleef toch wel erg op de achtergrond. Maar dat mocht de pret niet drukken, ik heb echt een topavond gehad. Geweldig om dit soort projecten live te kunnen zien. Het Holland Festival wordt weer bedankt!

Offline Profile  

09 Jul 2010, 14:38 

Gaan er nog mensen naar NSJ zondag?

Finale WK wordt in Ahoy op 4 grote schermen getoond met daarna een optreden van Stevie Wonder! Voor de wedstrijd nog optredens van o.a. Elvis Costello, Buddy Guy en Ornette Coleman. Of ze nou winnen of niet, wordt een legendarische avond.

Kaarten worden op marktplaats een stuk goedkoper aangeboden. Heb er zelf minder dan de helft voor hoeven te betalen.

Offline Profile  

14 Jul 2010, 17:18 

Zaterdag naar Werchter Boutique geweest, met als hoofdact Prince. Het eerste voorprogramma, Jamie Lidell, hebben we wegens autopecht moeten missen, wat we hoorden was dat geen heel best optreden dus dat viel mee. De twee andere voorprogramma's die we wel zagen, Larry Graham (Graham Central Station) en Mint Condition, waren super. Lekker funky en af en toe had ik het idee naar de soundtrack van een lekker foute blaxploitation film te luisteren. Halverwege het optreden van Larry Graham, toen het nog steeds ruim in de dertig graden was, ging het weer voor de eerste keer helemaal los. De enorme wolkbreuk mocht de pret echter niet drukken.

Nog geen twee minuten na het laaste voorprogramma stond Prince tot ieders verrassing al op het podium, ruim drie kwartier te vroeg. Veel mensen waren nog even wat aan het eten en de hits knalden direct door de lucht: 'Let's Go Crazy', '1999' en 'Little Red Corvette'. Hij was goed in vorm, zowel qua stem als met zijn danspasjes en hij had een fijne arrogantie over zich: 'All eyes on me, please.' Hoogtepunt van de avond was voor mij denk ik toch wel 'Purple Rain'. Normaal niet een van mijn favoriete nummers van Prince, maar onder deze omstandigheden was het toch wel een memorabel moment. Inmiddels waren we namelijk bij de tweede wolkbreuk van de avond aangekomen en de technicus stond goed op te letten en knalde elke lamp die hij kon vinden in het paars aan. Vlak daarna 'Kiss', het publiek ging hier helemaal los en een paar nummers later verdween Prince van het podium om vervolgens nog vier keer een toegift te geven. Vaak maar van een nummer, waar de band wel jamde er wel lekker op los. Had wel zo mijn bedenkingen bij de set, de toegiften hadden beter het middelste deel van het concert kunnen zijn en dan weer wat hitjes in de toegift. Maar al met al zeker een van de beste concerten die ik heb mogen aanschouwen!

Setlist: Venus de Milo / Let's Go Crazy / Delirious / Let's Go Crazy, Pt. 2 / 1999 / Little Red Corvette / Controversy / Take Me With U / Guitar / Hot Summer / Purple Rain / Angel / Nothing Compares 2U / Kiss / Mountains / Shake Your Body / Everyday People (Sly Stone) / I Want to Take You Higher (Sly Stone) / ENCORE 1 / Forever in My Life / ENCORE 2 / Dance (Disco Heat) (Sylvester) / ENCORE 3 / Partyman / ENCORE 4 / Musicology / God Instrumental

Offline Profile  

10 Aug 2010, 15:58 

http://www.clubcircuit.nl/post/93193756 ... -amsterdam

Offline Profile  

21 Aug 2010, 00:39 

Image

Offline Profile  

31 Aug 2010, 12:40 

Heb een kaartje te koop voor Modest Mouse in de Melkweg (7 sep) voor minder dan kostprijs.

http://is.gd/eLYHk

Offline Profile  

31 Aug 2010, 20:19 

wie komt er nog meer morgen?
eerste en laatste rondje is van mij.

Image

Offline Profile  

02 Sep 2010, 16:06 

Hoe was het in de Winston?

Offline Profile  

02 Sep 2010, 16:38 

Concert was weer geweldig. Leuk tentje wel die Winston, was er nog niet eerder geweest. Helaas wel wat geluidsproblemen door een brommende speaker en opkomst had beter gekund (man of 30, waarvan de helft amerikaanse toeristen) maar Astro sloeg zich er doorheen. Wordt wel hoog tijd dat hij een goede boeker/promoter voor Nederland krijgt. In Duitsland speelt hij gewoon 10 shows in 2 weken en dat zijn bijna allemaal volle zalen. Zijn nieuwe album komt misschien uit via Bella Union, dat zou in ieder geval een hoop helpen.

Offline Profile  

06 Sep 2010, 18:04 

Zaterdag Janelle Monae gezien in Paradiso. Geniaal optreden, de bovenzaal was eigenlijk al veel te klein voor haar. De volgende keer verkoopt ze gewoon de grote zaal uit en over een jaar misschien wel de HMH. Bijzondere dame.

http://www.clubcircuit.nl/post/10743329 ... -monae-4-9

Image

Offline Profile  

02 Oct 2010, 10:43 

Je hebt katers en je hebt katers daags na een Shellac-optreden waarbij Steve Albini gilde "haal die dronkelap van me af!". Optreden leek misschien iets te routineus, maar toch - sterk. The Ex was ook prima - hadden er weer dikke lol in.

Offline Profile  

03 Oct 2010, 21:32 

Staan al enkel clips van op Youtube :

The Ex :
Shellac :

Offline Profile  

18 Oct 2010, 22:21 

Nu vrijdag ga ik aanwezig zijn op: 22 oct 2010 Intergalactic FM party, Amsterdam. Komt er toevallig nog iemand?

Image Image

Offline Profile  

19 Oct 2010, 00:26 

nee, ga wel zaterdag naar ADE, voor Border Community Night

Offline Profile  

19 Oct 2010, 11:04 

Mijn ADE:

Donderdag: Hyperrhythm - Bimhuis
Vrijdag: Radical - OT301
Zaterdag: Sonic Warfare - Melkweg

Offline Profile  

19 Oct 2010, 21:34 

Zondag naar Selah Sue geweest, wat een stem, wat een toffe nummers....topwijf!!

Offline Profile  

04 Nov 2010, 00:55 

maandag naar PRINCE!

Offline Profile  

04 Nov 2010, 08:14 

jim2873 wrote:
maandag naar PRINCE!

Ik ga zaterdag kaartjes halen voor over twee weken in Arnhem.

Offline Profile  

04 Nov 2010, 15:35 

Binnenkort weer wat concertbezoekjes:

11-11 Black Keys - Oosterpoort Groningen
18-11 Prince - Gelredome Arnhem
19-11 Black Rebel Motorcycle Club - Vera Groningen
14-12 Angus & Julia Stone - Stadsschouwburg Groningen
09-04 Roger Waters - Gelredome Arnhem

Offline Profile  

07 Nov 2010, 18:23 

Heb nog een Crossing Border kaartje te koop voor de uitverkochte zaterdag, tegen kostprijs, 38 euro.

met o.a.

Image

Offline Profile  

08 Nov 2010, 14:14 

aanbod nog geldig? Heb wel interesse.

Offline Profile  

08 Nov 2010, 14:31 

nog steeds geldig, je hebt bericht...

Offline Profile  

15 Nov 2010, 16:05 

Afgelopen donderdag prima vermaakt met The Black Keys, deze week staan Prince en de Black Rebel Motorcycle Club op het programma.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 653 posts ]  Go to page Previous  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Next