Logo

It is currently 23 Oct 2017, 11:37

Post new topic Reply to topic  [ 521 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Next
Author Message

23 May 2011, 12:53 

In Zuid-Amerika ben ik in totaal ruim een half jaar geweest, daar kan ik je zo vijf of zes routes van die lengte aanraden. Als je iets specifieks wilt weten, moet je dat maar even aangeven. Midden-Amerika ken ik niet, hoewel vrienden van me wel positief waren over Belize en (met name) Guatemala.

Offline Profile  

23 May 2011, 12:56 

Ik ben in Belize, Guatemala en Suriname geweest. Erg mooi en allemaal eigenlijk wel aanraders.

Guatemala voor de vulkanen, Maya tempels en Antigua (stad).
Belize voor het snorkelen.
Suriname voor de jungle en de zo goed als totale afwezigheid van toerisme.

Offline Profile  

23 May 2011, 20:04 

3 jaar geleden vier weken naar Mexico geweest. Beetje de standaard dingen gedaan(Mexicostad-Oaxaca-San Christobal-Palenque-Uxmal - Merida-Chitzen Itza en als laatste een weekje strand in Playa del Carmen). Mooie mix van cultuur/natuur en ontspanning. Grote stad/Tempels/Jungle/bergen/strand/lekker eten&drinken etc. Ik vond het enorm gaaf maar kan dus niet vergelijken met de rest van midden en zuid Amerika.
Wel handig als je wat Spaans spreekt trouwens.

Offline Profile  

23 May 2011, 20:55 

Dan doe ik eens een geheel andere tip: Equador!!

Ik koos zelf dat land uit omdat ik toen ook "maar" drie weken had en dit een relatief klein land is. Mooie combi van bergen (cotopaxi), cultuur, strand en natuur. We zijn 5 dagen en 4 nachten in de amazone geweest en dat was fantastisch!! Zoveel scary beesten gezien...heel gaaf: alligators, tarantula's, anaconda's, piranha's, apen en big motherfokkin' insecten waarvan ik het bestaan niet eens wist. Je kunt er ook een gave treinreis boeken waarbij iedereen op het dak zit. Prachtig uitzicht door dorpjes en berglandschappen. Tevens heb ik springende walvissen gezien. Kortom; heel divers en veel indrukwekkende dingen te zien binnen een paar weken.

Offline Profile  

23 May 2011, 22:45 

Eens! Ecuador is in Zuid-Amerika inderdaad een erg goede optie wanneer je een paar weken ter beschikking hebt. Ook goed te doen met een beperkt budget. Zo kun je de walvissen waar Melvin het over heeft zien bij Isla de La Plata, een goedkope variant op de Galapagos waar het stikt van de vogels.

En tussen de jungle in het noorden en een Inca-trail die je in het zuiden kunt doen zitten misschien 12 busuren, dat is voor Zuid-Amerikaanse begrippen lachwekkend weinig.

Met de mountainbike de Cotopaxi af is trouwens een waanzinnige belevenis:

Image

Offline Profile  

26 May 2011, 11:30 

Thanks heren! Heb gister even met mijn broertje om tafel gezeten en Guatemala en Ecuador zijn serieuze opties.

Offline Profile  

20 Jun 2011, 14:47 

Weekje naar de Noorse fjorden geweest. Mooi gebied:

Image

Offline Profile  

Re: Reizen
18 Jul 2011, 12:27 

Toch een redelijke wijziging in de plannen. Ecuador gaat dit jaar niet door, het wordt Thailand van 5 t/m 26 november. Zat bijna 500€ verschil in de tickets en daarnaast kregen we van aardig wat mensen te horen dat je een beetje Spaans moet spreken om je te kunnen redden, gezien mijn broertje en ik geen woord Spaans spreken leek het ons toch geen heel goed plan.

We beginnen en eindigen in Bangkok. Nu maar eens verder verdiepen en de reis globaal invulling gaan geven.

Offline Profile  

16 Aug 2011, 09:50 

Over ruim drie weken begint onze trip naar Nieuw-Zeeland. Het zou wel fijn zijn als de eerste sneeuwstorm in dertig jaar tegen die tijd plaats heeft gemaakt voor een lekker voorjaarszonnetje.

Offline Profile  

16 Aug 2011, 11:24 

Edit: Drie kwartier later is het alvast gestopt met sneeuwen.

Offline Profile  

16 Aug 2011, 11:35 

Top! Als je dan over drie kwartier nog even wilt melden dat de zomer is begonnen?

Offline Profile  

01 Sep 2011, 10:50 

Woohoo - gisteren in een bevlieging toch een ticket en kamer geboekt voor Sitges - 6 daagjes naar het oudste festival van de fantastische film aan de Spaanse kust in oktober - yeah ! Of misschien beter: olé !

Offline Profile  

01 Sep 2011, 10:53 

nice!

zie niet veel films op het programma, neem aan dat het meeste nog niet bekend is?
http://sitgesfilmfestival.com/eng/programa/pel_licules

Offline Profile  

01 Sep 2011, 10:59 

Programma duurt nog even, maar is alle jaren wel de moeite - kan je vol vertrouwen heen.

Offline Profile  

01 Sep 2011, 12:50 

Leuk man!

Zou ook wel willen gaan, maar dat wordt hooguit een weekendje. Beetje voordelige vlucht kunnen boeken? Vanaf Schiphol zit je toch al snel tegen de 170 euro met die weekenden. Tempting..

Offline Profile  

01 Sep 2011, 13:33 

Vanuit Brussel geraak ik er voor 140 euro met Vueling - een Catalaanse vliegmaatschappij. Zie dat ze ook op Amsterdam vliegen, geen idee of ze daar ook de goedkoopste optie zijn. Van de luchthaven van Barcelona is 't een half uur met de bus naar Sitges, naar 't schijnt.

Offline Profile  

01 Sep 2011, 14:42 

Dit voorjaar hebben we nog geprobeerd Sitges per fiets te bereiken vanaf het centrum van Barcelona. Is volstrekt onmogelijk - je komt steeds uit in een containerhaven, bij een klif of op een landingsbaan. Met de trein ging het prima. Leuk plaatsje, Sitges, met goede terrasjes.

Offline Profile  

08 Sep 2011, 12:00 

Zo! Op naar Nieuw-Zeeland.

Offline Profile  

08 Sep 2011, 12:58 

Have fun ! En probeer je alsjeblieft een beetje te gedragen.

Offline Profile  

08 Sep 2011, 19:53 

Veel plezier. Lijkt me een geweldig land.

Offline Profile  

09 Sep 2011, 21:39 

Jeuh! Ik ga op 6 oktober ook even een paar dagen het filmfestival in Sitges uitchecken. Geen accreditatie, dus het aantal films blijft waarschijnlijk beperkt. Misschien huur ik nog een auto. Nog wel een paar plekken in de omgeving waar ik even een kijkje wil nemen. We'll see.

Was incl. additionele boekings- en creditcardkosten bij Vueling (vanaf Schiphol) voor 119.48 EUR klaar. Vind ik toch netjes.

Offline Profile  

09 Sep 2011, 23:14 

mmm, Sitges. Welk hotel zitten jullie? Wil niet zeggen dat ik ook kom maar overwegen doe ik graag.

Offline Profile  

10 Sep 2011, 13:11 

Ik heb een kamer geboekt in Hotel Subur - ligt zowat in de buurt van alledrie de zalen van het festival en ik had wel zin in zeezicht.

Offline Profile  

10 Sep 2011, 13:18 

Ziet er wel ok uit, ze hebben zelfs 'specialiteiten zoals nacho's en hamburgers'.

Offline Profile  

10 Sep 2011, 15:32 

Ik heb nog geen hotel, nog even naar kijken.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 521 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Next