Logo

It is currently 20 Oct 2017, 03:27

Post new topic Reply to topic  [ 521 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Author Message
  Re: Reizen
23 Sep 2011, 23:53 

Programma van Sitges staat online: http://sitgesfilmfestival.com/eng/programa/projeccions

Offline Profile  

09 Oct 2011, 12:57 

Helaas, dat was het alweer.

Image

Offline Profile  

12 Oct 2011, 15:50 

Michael Ironside in Sitges. Vlak voor The Yellow Sea zou beginnen, kwam hij ineens twee rijen voor ons uit de stoelen omhoog om de Time Machine Award in ontvangst te nemen.
(sorry, beetje gaar fotootje met mijn telefoon - beter kon ik er even niet van maken).

Image

Offline Profile  

21 Oct 2011, 16:00 

Over twee weken naar Thailand, hopen dat het water nog een beetje gaat zakken....

Offline Profile  

03 Nov 2011, 12:42 

Zaterdag is het zo ver.. we vliegen gewoon op Bangkok en zien dan wel waar we heen kunnen, wel iets meer avontuurlijke vakantie dan verwacht zo. Iemand nog tips waar we, indien mogelijk, echt een kijkje moeten gaan nemen?

Offline Profile  

03 Nov 2011, 12:51 

't Is alweer een eeuwigheid geleden dat ik er geweest ben, maar als je naar de River Kwai gaat vond ik dit een erg leuke plek om te verblijven: http://www.samsguesthouse.com/.

Qua decor althans, geen idee meer of de kamers er ook mee doorkonden.

Offline Profile  

03 Nov 2011, 13:07 

Paar tips van mijn kant:

Natuurpark Koa Sok; slapen op het water in bamboehutjes. s' Ochtends wakker worden met natuurgeluiden en een verfrissende duik in het meer. Leuke tour van een paar dagen.

Sangkhlaburi bij de grens van Burma. Paar jaar geleden stond dit plaatsje nog niet vermeld als highlight in de Lonely Planet. Heel rustig maar prachtig. Scooter huren en de omgeving verkennen. Leuke accomodaties, vriendelijke mensen. Nog niet "verpest" door toeristenshops, nog heel erg local. Lekker eten op de plaatselijke markt; aanrader!

Pai in het Noorden van Thailand, vier uur van Chang Mai. Beetje een hippieplaatsje met wederom prachtige omgeving, heerlijk eten en een beperkt maar zeer relaxed nachtleven. Er zijn restaurants waar je tot diep in de nacht kunt eten, drinken met uitzicht op de rivier. Paar keer geweest. typisch een plaatsje waar je moeilijk wegkomt. Ik heb door ook een geweldige rafttour gedaan met overnachting in de jungle.

Offline Profile  

03 Nov 2011, 16:06 

Oei - da's een beetje ongelukkig getimed allemaal. Als je ook in het zuiden terecht komt - Ko Muk in de Trang provincie vind ik een heel leuk maar piepklein luilekkereiland. Is wel absoluut geen partyplek - aan de westkust van het eilandje ligt een geïsoleerde baai met strand en - tien jaar geleden toch - slechts één hotel.

Aan Kanchanaburi heb ik ook goeie herinneringen, zat toen ook in zo'n hotel op de rivier zoals Jelger er eentje aanraadt - er zijn er verschillende en ze lijken sterk op mekaar. Makkelijk te combineren met Melzz' Sangkhlaburi-tip.

Offline Profile  

03 Nov 2011, 18:56 

Bedankt voor de reacties, tips neem ik mee die kant op. Inderdaad geen hele beste timing helaas, we zien wel waar we wel of niet heen kunnen. Mocht het echt tegenvallen vliegen we misschien door naar Maleisië.

Offline Profile  

03 Nov 2011, 20:06 

Hmm - heb uit nieuwsgierigheid 'ns gekeken hoe het allewijl gesteld is met Ko Muk, en blijkbaar is daar toch veel veranderd de laatste jaren:

Ko Muk (Muuk/Mook) - updated June 2010

Moest je naar Maleisie gaan - de Perhentian eilanden liggen vlak onder de Thaise grens - je komt er via Kota Baru. Perhentian Kecil is de partyplek, maar Perhentian Besar is veel rustiger. Zat er een jaar of acht geleden in Abdul's Chalets, vlak op het strand helemaal in het zuiden aan de westkust van Besar, mooie plek.

Penang ligt ook vlakbij de Thaise grens - oud Georgetown vind ik echt te gek. Zelfs in China kan je niet zo'n plekken vinden - stadje gebouwd door Chinese migranten en heeft nog een heel oudwereldse sfeer.

Offline Profile  

29 Nov 2011, 20:47 

Hoe is je reis uiteindelijk meegevallen? Opgerolde broekspijpen?

Offline Profile  

01 Dec 2011, 15:47 

Super tijd gehad. Helaas toch wel veel van de gevolgen van de overstromingen meegekregen, met name aan het einde van de reis in Sukhothai en Ayutthaya. En dan bedoel ik uiteraard niet helaas voor ons zelf, wij hebben nagenoeg wel kunnen zien wat we wouden, maar de gevolgen voor de mensen daar. We werden overigens totaal niet als "ramptoeristen" gezien, maar juist heel open ontvangen omdat wij een van de eerste toeristen weer waren in Ayutthaya. Een van de grootste inkomstenbronnen daar, zeker nu veel van de fabrieken nog onder water staan. Sommige guesthouses waren nog dicht en daar stond dan de volledige inventaris nog in de tuin op te drogen. Op de terugweg kwamen we ook nog langs het tweede vliegveld van Bangkok, echt te bizar voor woorden. Een groot meer met af en toe de staart van een boeing er bovenuit. Ook raar om maar met zijn tweeën bij de ruïnes van Ayutthaya te lopen.

Maar goed, de reis zelf: we zijn begonnen in Bangkok en toen naar het zuiden gegaan met de nachttrein. Eerst richting Krabi, toen Phi Phi en Phuket. Vanaf daar naar het Chiang Mai gevlogen. Daar zijn we een aantal dagen geweest, o.a. drie dagen de jungle in. Vervolgens via Sukhothai en Ayutthaya weer terug naar Bangkok.Bangkok vond ik persoonlijk geen hele fijne stad, Chiang Mai daarentegen wel. Phuket viel me ook erg tegen, het oude centrum was nog wel leuk, maar verder niks bijzonders. Aardige brandwonden opgelopen daar trouwens tijdens het snorkelen, paar dagen met enorme blaren op mijn rug gelopen. Daardoor moesten we in Chiang Mai wat rustig aan doen in het begin en hebben we helaas niet de jungle tocht kunnen doen die we wouden doen (vanuit Eagle House), maar moesten we met een andere tour mee die een stuk commerciëler was. Wel leuke mensen ontmoet tijdens die tour en toch nog een erg leuke tijd gehad.

Enkele foto's (uit een selectie van 1500), met mijn simpele compact camera gemaakt, dus niet van zeer hoge kwaliteit. Mijn broertje had wel een goede camera mee, dus die ga ik maar gebruiken om een aantal foto's op canvas te zetten.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

En nog we kwamen per ongeluk nog op een locatie van Rambo 4:
Image
Image

Offline Profile  

01 Dec 2011, 17:18 

Leuk! Zelf hou ik trouwens wel van Bangkok, al is die plek door de jaren erg veranderd en kijk ik waarschijnlijk nog steeds een beetje door m'n ouwe bril, terwijl ik van Chang Mai veel minder gecharmeerd ben. Zo zie je maar - reistips uitwisselen kan al net zo moeilijk zijn als filmtips. Ugh - m'n zin om weer 'ns Azië-waarts te trekken steekt op.

Offline Profile  

13 Jan 2012, 19:14 

Wil eind mei naar het Primavera festival in Barcelona. Iemand nog een tip voor een leuk hotel?
Of andere Barcelona tips, ben er nog nooit geweest.

Offline Profile  

30 Mar 2012, 10:36 

Deze zomer gaat de reis van Bangkok naar Hanoi. Ben benieuwd!

Offline Profile  

30 Mar 2012, 11:57 

Zijn de mensen daar al verwittigd?

Offline Profile  

30 Mar 2012, 12:12 

Nog niet, ik wil het nieuws voorzichtig brengen.

Ben jij nog niet in Vietnam geweest? Ik zie er niets over op je blog in elk geval.

Offline Profile  

30 Mar 2012, 13:03 

Neen - heb indertijd getwijfeld toen ik voor een lange periode in de regio zat, maar is er nooit van gekomen. Toen had je vooral verhalen over verplichte tourboekingen via louche staatsbedrijfjes - ik spreek nu wel van bijna twintig jaar geleden, dat zal ondertussen helemaal verleden tijd zijn.

Offline Profile  

30 Mar 2012, 18:16 

Vietnam stond altijd erg laag op mn lijstje vanwege verplichte tourtjes en dergelijke. Toch gegaan voor een maand in mn eentje in 2007. Ik begon in het Zuiden en vond er eigenlijk weinig aan en overwoog een ander land te bezoeken. Maar dat veranderde compleet toen ik eenmaal in het Noorden kwam. Daar vond ik het helemaal geweldig. Hanoi, Sapa, Ninh Binh...geweldige plekken.

Offline Profile  

02 Apr 2012, 09:43 

Na wat gelees en plaatjes kijken lijkt het noorden me ook leuker. Maar een planning is er nog niet en die gaat er voor vertrek ook niet komen - we zullen zien!

Offline Profile  

04 Apr 2012, 11:04 

denk eraan om in september - oktober seattle en vancouver te verkennen. vluchten vallen redelijk goed mee met KLM (580 euro) maar ik schrik wel even van de prijzen voor hotels die me hoger lijken dan in vb san francisco.
ik ga wellicht alleen reizen en had graag onder de 100 euro per nacht gebleven maar lijkt me helemaal niet evident. voor seattle kom ik na het spelen met data op zowat 110-130 euro per nacht voor een hotel dat in de stad zelf ligt. nog niet zo belachelijk duur als new york maar toch meer dan vb toronto, los angeles of montreal

iemand tips? goeie adressen? geen ymca etc voor mij maar bed & breakfast, motel of hotels zijn goed :-)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 521 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21