Logo

It is currently 29 Apr 2017, 11:19

Post new topic Reply to topic  [ 521 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Next
Author Message
  Reizen
05 Feb 2006, 21:06 

nog meer reisliefhebbers hier?

repeat after me...

1. Waar ging je heen in je tienerjaren?

Frankrijk (Frejus)

2. Wat waren je meest exotische bestemmingen?

Cuba (Cayo Coco, Trinidad), India (Goa), Thailand (Koh Samui), Egypte (Hurghada, Cairo)

3. Waar ga je dit jaar heen?

USA (Tennessee en omstreken)

4. Waar wil je heel graag nog eens heen?

Japan, Hong Kong, Korea, Schotland

5. Meest indrukwekkende ervaring?

Pyramides van Gizah

6. Meest traumatische ervaring?

Binnenlandse vlucht in Cuba in een rammelend, vooroorlogs bouwpakket.

Offline Profile  

Re: Reizen
05 Feb 2006, 21:26 

Costa Brava en de Belgische kust - jawel.

Einde 1994 ben ik voor een hele tijd in m'n eentje naar Azië vertrokken met de rugzak. Twee maanden Thailand, maand Maleisië, even in Singapore, vier maanden Indonesië, acht maanden India en een maand Nepal. Begin 1996 graatmager weergekeert met een indrukwekkende collectie tropische ziektes op zak.

De jaren daarna af en toe een maandje er tussenuit geknepen: twee keer een maandje Egypte, twee keer een maand Thailand en één keer een maand Maleisië. Ook steeds met de rugzak, Thailand en Maleisië met m'n toenmalige vriendin er nog bij op de rug.

Nog niets van plan - vooral heen en weer naar m'n werk, vrees ik.

Japan, China - vooral Hong Kong, wil graag ook nog 'ns terug naar India.

Na twee maanden stof eten in het dorre Rajasthan terug oostelijk trekken en in een groene vallei afdalen. Een mistige morgen op de oude markt van Bhaktapur waar het leven van de dag langzaam begint. Een tiep in Pushkar die me genoeg vertrouwt om even op z'n winkel te letten terwijl hij om boodschappen moet. Snorkelen boven koraal. Aan de hand geleid worden door een tandeloos ventje naar de kamelenmarkt bij Kom Ombo. Een nachtelijke busrit langs dramatisch gapende afgronden op Flores en de lichten van de bus zijn stuk. Zatte flikken die met pistolen zwaaien op bezoek tijdens het jaarfeest van That Phanom. Een weg zoeken door de smalle steegjes achter de ghats van Benares. In de laadbak van een truck met wegenarbeiders naar de pasola van Sumba trekken en net een halfuurtje te laat komen. Een week door de jungle van Borneo en met dengue-fever weerkeren. In bedevaartsoort Dwarka op het westelijke punt van Gujarat met een paar Bengali's rondhangen. De Gouden Tempel van Amritsar bij zonsopgang.

India was één trauma van acht maanden :mrgreen: Fantastisch land.

Offline Profile  

06 Feb 2006, 10:41 

tolpol wrote:
Begin 1996 graatmager weergekeert met een indrukwekkende collectie tropische ziektes op zak.

Klinkt bekend, 3 weken india liet mij vervolgens 3 weken halfdood op bed belanden. Maar zou toch graag weer teruggaan ;)

Offline Profile  

07 Feb 2006, 09:48 

Mijn ouders hebben diversen lokaties in Nederland bezocht met de sleurhut, in mijn tiener jaren ben ik dus nooit

Mexico (playa del carmen), Egypte, Aruba, Puerto Rico, US Vergin Eilanden, Dominica en Barbados

Nog geen idee

Rond reis China

Luxor met al zijn oudheden, Egypte

Terug vlucht van Kreta, Griekenland. Veel te krappe ruimte.

Offline Profile  

09 Feb 2006, 14:01 

Frankrijk, Balearen, Canarische eilanden

Cuba (Havana, Varaderro)
zijn Hong Kong en de VS exotisch? lol

missschien wel opnieuw naar de VS. Thailand zie ik ook wel zitten

paar bestemmingen die ik nog niet gedaan heb en die me zeer interesseren: Japan, Brazilië, Canada.

wil zeker ook nog eens mijn mooiste reis overdoen. gedurende drie weken alleen in San Francisco, Las Vegas, San Diego, Los Angeles, opnieuw San Franciso en New York

Skyline van Hong Kong, fancy diner op het Belgisch consulaat in New York met een prachtig uitzicht op central park

een zware diarree aanval tijdens bezoek van de Aya Sofia (Istanboel). fijn om het te moeten doen in een gat in de grond terwijl je van vingertop tot schouder in het gips zit.

Offline Profile  

06 Jun 2006, 14:04 

Griekenland, Turkije, Spanje, Hongarije, Egmond...

Indonesie, Thailand, Laos, Cambodja, Equador

Waarschijnlijk Cuba omdat ik eens van mn Azie-tic afmoet en daar elke jaar heenga omdat ik me simpelweg geen betere plek op aarde kan wensen...

Micronesie, Brazilie...etc etc etc etc etc

Drie maanden Indonesie en Thailand...teveel gekke dingen meegemaakt.

Kotsend en schijtend van de bedorven vis met 35 graden zwetend in een houten hokje zitten. Of die keer dat we op een boot zaten, als enige twee blanken, volgestauwd met vluchtelingen vanwege politieke onrusten in Indonesie en zo zijn er nog wel meer "traumatische" ervaringen die juist dat soort reizen zo boeiend maakt...

Offline Profile  

08 Jun 2006, 06:06 

Europa rond (duitsland, frankrijk, denemarken, zwitserland, engeland,...)

japan, nepal

chili-bolivie-peru/ washington + virginia (voor "twerk" momenteel)

z-o azie, china, afrika, zowat overal waar ik nog niet geweest ben

half dome in yosemite opklauteren, death valley, zonsopgang op gokyo ri en in bhaktapur (idd), scheef gaan in een karaoke met een deel japanners, ....

per ongeluk in tenderloin verzeild geraken in frisco, medereiziger die ineens onderkoeld geraakt

Offline Profile  

19 Jun 2006, 11:34 

kuzine wrote:

Europa rond (duitsland, frankrijk, denemarken, zwitserland, engeland,...)

japan, nepal

chili-bolivie-peru/ washington + virginia (voor "twerk" momenteel)

z-o azie, china, afrika, zowat overal waar ik nog niet geweest ben

half dome in yosemite opklauteren, death valley, zonsopgang op gokyo ri en in bhaktapur (idd), scheef gaan in een karaoke met een deel japanners, ....

per ongeluk in tenderloin verzeild geraken in frisco, medereiziger die ineens onderkoeld geraakt

tenderloin is toch zo erg niet ;-)

deze zomer ga ik terug naar san francisco, tevens naar las vegas (2de keer) en new york (5de keer)

Offline Profile  

28 Jun 2006, 15:16 

Nog even een kort reisverslagje...
dag 1: Chicago, IL - Mustang Sally ophalen
dag 2: Indianapolis, IN - schone stad waar de eekhoorntjes vrolijk door het centrum huppelen. was er maar 1 dag maar dat was eigenlijk wel genoeg, heel veel bleek er downtown niet te beleven.
dag 3: Louisville, KY - potje gebasketbald en lekker gegeten bij de indiaan.
dag 4: Nashville, TN - overdag een paar uur repeteren met mmj (jawel, ook mijn bliksemoptreden was tot in details voorbereid) en 's avonds naar de downtown bar The 2nd Fiddle waar 5 mooie country dames de hele avond uit volle borst Lynnyrd Skynnyrd nummers zongen. yeeeeehaaa.
dag 5/6/7: Manchester, TN - Bonnaroooooooo
dag 8: Rockvale, TN - oude vriend Panama Red opgezocht in Rockvale wat het meest republikeinse redneck plaatsje ter wereld bleek te zijn. de oprichter van de KKK schijnt uit die contreien te komen. toch was het erg gezellig.
dag 9: Louisville, KY - nog wat rondgehangen in the ville en me 's avonds platgezopen in The Mag Bar. wat een coole tent.
dag 10: Fairmount, IN - zie james dean
dag 11: Gas City, IN - Chicago redde ik niet dus moest het even doen met Gas City. veel gas industrie daar.
dag 12/13/14/15: Chicago, IL - wat een leuke stad! kan zich makkelijk meten met steden als New York en San Francisco. zat midden in het centrum in het Hilton Palmer House, wat een afzetters zijn dat. maar ach, de locatie was wel perfect. alles wat ik bezocht was op loopafstand: Chicago Art Institute (voor je dagelijkse portie Picasso's en Rembrandts), Shedd Aquarium (heel veel mooie visjes), Adler Planetarium (trippy 6 dimensionale filmvoorstellingen), The Field Museum (veel skeletten van dinosauren en ander oud spul, Indiana Jones schijnt er graag te komen), Grant Park (groot park aan het meer), Millennium Park (iets kleiner park maar wel superleuk met zeer kunstige bezienswaardigheden), Chicago Beach (nooit geweten dat ze daar gewoon een volwaardig strand hebben waar scheveningen jaloers op mag zijn. je kan daar gewoon liggen bakken met op de achtergrond de skyline van Chicago en op de voorgrond volleyballende schoonheden. wat wil je nog meer), Chicago Zoo (gratis toegankelijke dierentuin, nog steeds allemaal op loopafstand). 3 dagen was eigenlijk veel te weinig, moet daar zeker nog eens terug gaan.

Offline Profile  

18 Jul 2006, 11:39 

Niet echt een reisverslag, maar n.a.v. de tsunami bij Pangandaran van gisteren het volgende:
Afgelopen april was ik daar een dagje met familie. Zij wonen ongv. 60km ten noorden van het kustplaatsje Pangandaran en zelfs daar was de schok te voelen. Kreeg 'goosebumps' toen ik het nieuws hoorde...

Offline Profile  

18 Jul 2006, 11:47 

Ben ook ooit een weekje in Pangandaran geweest. Is een heel merkwaardig langerekt schiereilandje van een honderdtal meter breed met aan weerszijden strand - zo'n tsunami moet er echt wel verwoestend zijn. Vraag me eigenlijk af - haalden tsunami's vroeger nooit het nieuws ?

Offline Profile  

18 Jul 2006, 12:20 

tolpol wrote:
Ben ook ooit een weekje in Pangandaran geweest. Is een heel merkwaardig langerekt schiereilandje van een honderdtal meter breed met aan weerszijden strand - zo'n tsunami moet er echt wel verwoestend zijn. Vraag me eigenlijk af - haalden tsunami's vroeger nooit het nieuws ?

Volgens mij noemden ze het vroeger gewoon vloedgolven. Echt verwoestende tsunami's zijn vrij zeldzaam en het is dan ook vrij opmerkelijk dat het nu binnen relatief zeer korte tijd weer raak is.

Offline Profile  

18 Jul 2006, 14:59 

tolpol wrote:

Mijn moeder is in die streek opgegroeid en 'vroeger' (jaren 40-50) kwamen tsunami's/vloedgolven daar in ieder geval niet (nauwelijks?) voor...

Offline Profile  

18 Jul 2006, 19:40 

Ik ga naar Syrie en Jordanie dit jaar :roll: . Wel naar filmlocaties van Lawrence of Arabia, maar wel hopen dat Israel zich rustig houdt.

Offline Profile  

08 Aug 2006, 18:36 

binnen een week of twee ga ik er weer even tussenuit. Las Vegas, San Francisco en vooral New York begin ik al te kennen. vandaag heb ik ook beslist om twee dagen Toronto te doen. iemand hiervoor tips?

Offline Profile  

09 Aug 2006, 18:03 

matt wrote:
binnen een week of twee ga ik er weer even tussenuit. Las Vegas, San Francisco en vooral New York begin ik al te kennen. vandaag heb ik ook beslist om twee dagen Toronto te doen. iemand hiervoor tips?

ben zelf nooit in Toronto geweest maar volgens een vriendin die daar woont:

"the andy warhol exhibit is looking really cool and i've heard great things.

the summerworks theatre festival(www.summerworks.ca) is on until the 13th of august.
www.nowtoronto.com is the best place to find interesting things to do.

he should visit kensington market, walk along college street (my 'hood), take a walk on queen street between yonge and bathurst.

my favourite places for food and drinks are: la hacienda on queen street, squirrely's (also on queen street - i took jim and bo and brucie there last time they were here), utopia on college street (reasonable and wonderful food).

if i know when he's here i can suggest shows to see. there's a lot of music that happens here.

the distillery is a neat place to visit if he's into arty shops (although the stuff is so expensive). the annex (bloor street between spadina and bathurst) is fun with lots of fun things and my favourite secondhand bookstore is up there.

the beaches (east end - queen and woodbine heading east) is fun and near the water.

you can pass my email address on to him if you'd like and i can give him my number in case he gets lost or has questions or whatever."

wil er zelf ook graag eens heen dus laat zeker weten hoe het was.
veel plezier!

Offline Profile  

09 Aug 2006, 18:31 

bedankt voor de hulp riny !

ik hou je zeker op de hoogte hoe het was

Offline Profile  

26 Aug 2006, 05:00 

misschien iets voor reis topic: bij deze groeten uit San Francisco

zou graag zeggen dat alles fantastisch is maar ik ben al mijn bagage kwijt zucht. net een paar veel te duren hoegaerdens achterover gekapt om depri gevoel wat te verlichten :(

Offline Profile  

26 Aug 2006, 08:35 

dat is mooi klote. hopelijk komt het snel terecht.

Offline Profile  

27 Aug 2006, 05:08 

heb gelukkig vandaag mijn stuff terug gekregen :)

vandaag ondermeer wat gaan shoppen in chinatown, op een half uur meer bootlegs gezien dan op 10 dagen hong kong lol

Offline Profile  

27 Aug 2006, 08:12 

matt wrote:
heb gelukkig vandaag mijn stuff terug gekregen :)

vandaag ondermeer wat gaan shoppen in chinatown, op een half uur meer bootlegs gezien dan op 10 dagen hong kong lol

ah, mooi!

vergeet ook japantown niet, daar zitten de beste restaurantjes ;)

Offline Profile  

27 Aug 2006, 19:43 

japan town staat straks op het programma, vorige keer inderdaad lekker gegeten, ga ook terug naar amoeba, misschien daar aantal koopjes op de kop tikken :)

Offline Profile  

31 Jul 2007, 16:06 

Woohoo ! Zonet een ticket geboekt naar Hong Kong !

Ga voor een maand in okt/nov - eerst een drietal weken in China en daarna een weekje Hong Kong. Denk dat ik gewoon in het Zuid-Westen ga blijven - drie weken lijkt me te weinig om ambitieuze plannen te maken. Yunnan en Guangxi of zo.

Offline Profile  

31 Jul 2007, 16:15 

Ah, ik vertrek ook naar China!

Ga een half jaar in Beijing toeven, werken en studeren. Daarna ga ik een maand naar Zhejiang en dan mag jij me vertellen of je nog ergens bent geweest waar ik heen moet!

Kom buurten als je nog naar het noorden vertrekt :)

Offline Profile  

31 Jul 2007, 17:45 

Mooi ! Wat ga je studeren ?

Ben je al in Hong Kong geweest ?

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 521 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Next