Logo

It is currently 19 Nov 2017, 16:14

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
  Shoppen in Italië
10 Feb 2007, 22:03 

Iemand wel eens wat besteld bij Unilibro?

http://www.unilibro.com

De begeerde Raro Video titels zijn daar zo'n 10 euro/st, lijkt me een mooie prijs

verzendkosten zijn 11 euro tot 2kg.

Offline Profile  

10 Feb 2007, 22:26 

Bij www.dvdland.it zijn de Raros ook 10 euro

verzendkosten
1-2 5.99 €
3-5 6.99 €

wordt al interessanter.

Offline Profile  

10 Feb 2007, 22:32 

Ik gebruik meestal Kultvideo, dvdland.it of Raro's eigen shop.

Offline Profile  

10 Feb 2007, 22:32 

ok, geloof dat ze overal 10 euro kosten op moment.

www.dvdcom.it

verzendkosten zijn hier het voordeligst:
1 DVD - €. 2.00
2 DVD - €. 4.00
3 DVD - €. 5.00
4 DVD - €. 6.00

Offline Profile  

10 Feb 2007, 22:47 

jim2873 wrote:
tolpol wrote:
Ik gebruik meestal Kultvideo, dvdland.it of Raro's eigen shop.

die kultvideo zat ik net ook naar te kijken, wat zijn daar de verzendkosten? kan het zo snel even niet vinden.

tot 1 kilo voor 9 euro. Wordt aangetekend verzonden. 12 euro tot 2 kilo met maximum 5 dvds.

http://www.thrauma.it/ gebruik ik ook, trouwens.

Daar sturen ze een mailtje nadat je dvds klaar zijn voor verzending met de uiteindelijke rekening en de portkosten. Zodra je dit betaalt gaan ze op de bus. Sympathieke shop. Verzendingskosten zijn laag - enkele euro's per dvd.

Offline Profile  

10 Feb 2007, 23:14 

Bedankt, dvdcom lijkt het voordeligst maar als niemand daar ervaring mee heeft hou ik het maar op dvdland denk ik. Wat bedoelen ze daar eigenlijk met 'Special offer only' bij de verzendkosten? Betaal je meer bij aanbiedingen of zo? vreemd.

Offline Profile  

10 Feb 2007, 23:18 

jim2873 wrote:
Wat bedoelen ze daar eigenlijk met 'Special offer only' bij de verzendkosten? Betaal je meer bij aanbiedingen of zo? vreemd.

Daar lijkt het op. Is al een tijdje geleden dat ik er nog wat kocht, maar dat stond er vroeger niet bij.

Waarom probeer je dvdcom niet 'ns ? Verzending kost meestal veel bij Italiaanse shops. Dat ze bij dvdcom zo laag ligt is wel erg interessant. Mij krijgen ze zeker 'ns over de vloer binnenkort.

Offline Profile  

10 Feb 2007, 23:28 

tolpol wrote:
Waarom probeer je dvdcom niet 'ns ? Verzending kost meestal veel bij Italiaanse shops. Dat ze bij dvdcom zo laag ligt is wel erg interessant. Mij krijgen ze zeker 'ns over de vloer binnenkort.

Misschien wel een goed plan. Kan natuurlijk eerst eens eentje proberen, dat maakt voor de kosten niet gek veel uit.

Offline Profile  

20 Feb 2007, 17:24 

goed nieuws wat betreft www.dvdcom.it

11/2 besteld
15/2 verzonden
20/2 binnen

Offline Profile  

20 Feb 2007, 17:35 

Misschien kan onderstaande Italiaanse prijsvergelijkingssite behulpzaam zijn bij toekomstige bestellingen:
http://ulysses.vivereonline.com

Offline Profile  

20 Feb 2007, 18:22 

Qzyn wrote:
Misschien kan onderstaande Italiaanse prijsvergelijkingssite behulpzaam zijn bij toekomstige bestellingen:
http://ulysses.vivereonline.com

Bedankt, die kende ik nog niet. Mijn ervaring is dat de prijzen in Italiaanse webshops nagenoeg overal gelijk zijn en dat de verzendkosten echt de doorslag geven. DVDCom lijkt me op moment de beste keuze maar een vergelijking kan nooit kwaad.

Last edited by jim2873 on 20 Feb 2007, 21:28, edited 1 time in total.

Offline Profile  

20 Feb 2007, 21:14 

dvdcom kan je niet in het engels zetten?

what the hell zijn Codice Fiscale en cap?

Offline Profile  

20 Feb 2007, 21:34 

matt wrote:
dvdcom kan je niet in het engels zetten?

what the hell zijn Codice Fiscale en cap?

Nee, heb ook even zitten klooien maar dit werkt:

Codice Fiscale: 0000000000000000
Cap: 00000
Indirizzo: straat + nr

de rest spreekt wel voor zich denk ik.
tijdens het uitchecken kan je je adres nog even aanpassen als er wat teveel nullen in zitten.

Offline Profile  

13 Mar 2010, 01:01 

Iemand enig idee wat er aan de hand is met de Raro-site? Kan daar niet meer inloggen.
http://www.rarovideo.com/default.aspx

Offline Profile  

13 Mar 2010, 18:25 

dat opnieuw registeren bij Raro lukte me gister niet. Nu blijkbaar wel na een uur klooien, maar nu accepteren ze mijn creditcard niet. Geen idee wat ze daar aan het doen zijn, maar ik geef het op. Jammer, want veel engelsvriendelijk spul ligt er dirt cheap. Ik stuur ze wel een mail binnenkort, want de site is vrijwel onnavigeerbaar geworden (en het was al geen klantvriendelijke site).

Offline Profile  

16 Mar 2010, 18:05 

Steeds meer shops stappen over de SecureCode, een extra 'wachtwoord' voor je creditcard dat sinds een half jaar bestaat en dat steeds meer internetwinkels inmiddels vragen. Raro doet dit ook en leidt je om naar je bank en vervolgens moet je die suffe code invullen. Kan me niet herinneren dat ooit te zijn tegengekomen bij shops of dat ING mij die code ooit heeft opgestuurd.

Wel weer een handig truukje van armlastige banken om je op kosten te jagen. Kostte me uren klooien en een paar euro belkosten om die rotcode los te peuteren. Het is weinig geld, maar ik haat dat soort onzin als je reeds een X bedrag per jaar betaalt voor je creditcard. Maar goed, inmiddels ben ik klaar voor 2010, want steeds meer shops schijnen die SecureCode te gaan vragen.

Offline Profile  

16 Mar 2010, 18:12 

Heel irritant inderdaad, heb daardoor al eens wat aankopen laten schieten. Ik had ooit weliswaar zo'n code gekregen, maar die kennelijk vervolgens beschermd via een geheime vraag. Als ik niet kon melden wat mijn favoriete kleur was, mocht ik ook niets kopen. Nou ja, dan niet.

Ik weet nu trouwens nog steeds niet wat mijn favoriete kleur is, dus ik hoop niet dat die SecureCode echt gemeengoed gaat worden. Ik haat dat soort uitzoekwerk.

Offline Profile  

16 Mar 2010, 18:38 

Ja, kreeg ook die geheime vraag. Volgens mij waren de vragen en antwoorden ('in welke straat stond je geboortehuis') allang door elkaar gescrambeld, want dat antwoord klopte bij mij steeds niet. Had het nog nooit eerder meegemaakt, maar het lijkt er wel op dat steeds meer shops die SecureCode gaan gebruiken, dus het loont misschien toch wel het te activeren.

Offline Profile  

17 Mar 2010, 12:36 

Wat is nou het probleem? Een extra security stap is toch niet slecht. Hier al een paar keer gelezen dat mensen hun creditcard hebben moeten stoppen, omdat iemand het gehacked had. Deze extra stap maakt de kans daarop alleen maar kleiner.
Ja, je moet natuurlijk wel je wachtwoord onthouden.

Offline Profile  

17 Mar 2010, 16:00 

De security hoort in eerste instantie gewoon op orde te zijn, niet door eindeloos veel extra codes en vragen te introduceren, en zo ongemak voor klanten te genereren en ze op extra kosten te jagen. En je wachtwoord onthouden? Het zijn er nogal wat die je per jaar krijgt toegestuurd en een mens kan wel 's wat vergeten of kwijtraken, lijkt me.

Het probleem is verder dat ING mij nooit heeft laten weten dat ik zo'n SecureCode nodig zou kunnen hebben, en als ik die Code wil opvragen of aanmaken ik extra kosten moet maken. En zelfs al zouden ze dat hebben gedaan, dan moet ik toch op zijn minst kosteloos gebruik kunnen maken van diensten waar ik reeds ruim en breed voor betaald heb?

Ook al is het maar een paar euro aan belkosten, het gaat om het principe. Ik betaal al een jaarlijks bedrag voor die creditcard, wat in mijn ogen al veel te hoog is (de kosten voor een creditcard betaal je natuurlijk al dmv van exorbitante rentetarieven). Het is niets meer dan een goedkoop truukje om mensen naar een duur nummer te laten bellen om zo nog wat extra inkomsten te genereren.

Offline Profile  

17 Mar 2010, 16:12 

Het overkomt me niet bij alle shops, maar sinds kort moet ik bij het afrekenen met m'n visa-kaart soms extra codes invoeren. Gebeurt dan via zo'n home-banking kaartlezertje :

Image

Daarop moet je je PIN-code en een unieke cijfercombinatie voor de transactie intoetsen om daarna een nieuwe code te krijgen en die weer moet invoeren op je PC als bevestiging. Nogal omslachtig, maar went wel - alleszins maakt het alles een stuk veiliger, lijkt me.

Offline Profile  

17 Mar 2010, 16:24 

Als ik die codes weet en kosteloos krijg, hoor je me niet.

Overigens heb ik zelf wel een PIN-code voor mijn creditcard, maar die gebruik ik nooit. Ik weet niet eens wat de code is. Als ik hem gebruik om te betalen, zowel op internet als in hotels of zo, verifiëren ze het gewoon bij de bank. Daar heb ik hem voor, om niet eindeloos codes in te toetsen.

Valt me trouwens op dat ik tegenwoordig veel jonge mensen hoor die geen creditcard hebben. Zijn ze daar moeilijker in geworden? Toen ik 18 werd, kon ik er tien krijgen als ik wilde - werd bestookt door alle banken, terwijl ik nog gewoon op school zat en eigenlijk nul inkomen had! Nu lijkt het bijna alsof geen enkele student of jongere een creditcard heeft. Is dat iets van na de credietcrisis of zo?

Offline Profile  

19 Mar 2010, 11:52 

Camera Obscura wrote:
Valt me trouwens op dat ik tegenwoordig veel jonge mensen hoor die geen creditcard hebben. Zijn ze daar moeilijker in geworden? Toen ik 18 werd, kon ik er tien krijgen als ik wilde - werd bestookt door alle banken, terwijl ik nog gewoon op school zat en eigenlijk nul inkomen had! Nu lijkt het bijna alsof geen enkele student of jongere een creditcard heeft. Is dat iets van na de credietcrisis of zo?

Eén woord: iDeal...

Veel mensen in mijn omgeving (leeftijd rond de 30) kopen eigenlijk alleen op Nederlandse sites. Weet ook niet waarom, is namelijk vaak duurder, maar goed, daar kan je tegenwoordig overal met je gewone bankpas betalen via iDeal.

Offline Profile  

19 Mar 2010, 15:53 

IDeal gebruik ik vrijwel altijd voor Nederlandse sites, als ze die mogelijkheid bieden tenminste. Bestel alleen zelden iets in Nederland. Niets te krijgen wat ik interessant vind en twee keer zo duur. In het buitenland rukt IDeal ook op - kom toch meer en meer sites tegen die de mogelijkheid aanbieden. Maak er graag gebruik van, nog veel makkelijker en je ziet meteen wat je uitgeeft. En die TAN-codes heb je al via de post gekregen of via sms. Ik hoef dus niks te onthouden. Dat scheelt. ;)

Offline Profile  

16 Dec 2010, 12:54 

Ik stel mijn vraag hier maar even. Ik heb nog drie Raro's op het oog. Voor drie dvd's ben ik zo'n 34 euro kwijt. Het gaat om:

To be Twenty
Kidnap Cyndicate
Naked Violence

Zijn deze de moeite waard? Hier op het forum heb ik alleen wat over Kidnap Cyndicate (Tolpol) gelezen. Laatst zag ik Mister Scarface (Rulers of the City) van Di Leo en die viel me vies tegen.

Leunen bovengenoemde meer richting de milieutrilogy? Indien ja, dan lijken ze me wel de moeite waard.

Het blijft zonde dat sommige extra's niet Engelsvriendelijk zijn....maar ik val in herhaling.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next