Logo

It is currently 20 Nov 2017, 06:15

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message

01 Feb 2007, 13:00 

Oef - dat scherm zie ik nu ook. Moet erop gezet zijn als startpagina net nadat ik inlogde. ik stop NU met hyperventileren.

Offline Profile  

01 Feb 2007, 20:38 

tolpol wrote:
Oef - dat scherm zie ik nu ook. Moet erop gezet zijn als startpagina net nadat ik inlogde. ik stop NU met hyperventileren.

Ik was ook al even bang dat er iets aan de hand zou zijn met mijn favoriete internetwinkel, maar loos alarm dus :mrgreen:

Offline Profile  

10 Feb 2007, 04:47 

Van zowat de beste Japanse exploitaion-serie ooit is er nu een boxset te pre-orderen bij dvdpacific voor een weggeefprijs.

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=788734

Bevat deel 1, 3 en 4 van de Female Scorpion-reeks. Wie dit aan zich laat voorbij gaan weet niet wat-ie mist. Nachtelijke dromen over Meiko Kaji, bijvoorbeeld.

Offline Profile  

19 May 2007, 15:16 

Preacher wrote:
melville wrote:
Godver, de douane heeft weer een pakketje onderschept.

Bij mij ook. Vandaag een brief in de bus, of ik maar even een factuur wil opsturen. Gatver, krijgen we dit geneuzel om een paar euro weer!

Na talloze bestellingen bij D.Pacific...kreeg ik vandaag een brief in de bus van TNT mbt een douaneverklaring. Ik heb 2 zendingen lopen.....dus ik weet helaas niet om welke het gaat. Ik moet dus een formulier invullen met daarbij de factuur. Nu staat mn factuur natuurlijk gewoon op mn account bij D.Pacific. Dus die uitprinten? Het bedrag bedraagd 57,63. Je kan de factuur natuurlijk in word copieeren en dan het bedrag lager maken.... Is dat een optie denken jullie? Als je verzending boven de 50 bedraagd, betaal je 16,75 ofzo....excl btw van 19%. Dat btw bedrag zou dan op 10 euro komen. Dus in totaal zo'n 26 euro bijbetalen? Is dat het bedrag wat ik kan verwachten? Balen zeg......... :evil:

Offline Profile  

19 May 2007, 15:48 

Melzz wrote:
Preacher wrote:
melville wrote:

Bij mij ook. Vandaag een brief in de bus, of ik maar even een factuur wil opsturen. Gatver, krijgen we dit geneuzel om een paar euro weer!

Na talloze bestellingen bij D.Pacific...kreeg ik vandaag een brief in de bus van TNT mbt een douaneverklaring. Ik heb 2 zendingen lopen.....dus ik weet helaas niet om welke het gaat. Ik moet dus een formulier invullen met daarbij de factuur. Nu staat mn factuur natuurlijk gewoon op mn account bij D.Pacific. Dus die uitprinten? Het bedrag bedraagd 57,63. Je kan de factuur natuurlijk in word copieeren en dan het bedrag lager maken.... Is dat een optie denken jullie? Als je verzending boven de 50 bedraagd, betaal je 16,75 ofzo....excl btw van 19%. Dat btw bedrag zou dan op 10 euro komen. Dus in totaal zo'n 26 euro bijbetalen? Is dat het bedrag wat ik kan verwachten? Balen zeg......... :evil:

Ben ook weer de lul, ook vandaag zo'n leuke brief in de bus, en zit ook te wachten op 2 bestellingen. Ik stuur de laagste wel op, ze krijgen maar de rambam. Overigens mogen we in onze handen knijpen dat ze Pacific niet someren om de werkelijke waarde te vermelden zoals destijds met Soon.

Offline Profile  

20 May 2007, 14:23 

Preacher wrote:
Melzz wrote:
Preacher wrote:
melville wrote:

Ben ook weer de lul, ook vandaag zo'n leuke brief in de bus, en zit ook te wachten op 2 bestellingen. Ik stuur de laagste wel op, ze krijgen maar de rambam. Overigens mogen we in onze handen knijpen dat ze Pacific niet someren om de werkelijke waarde te vermelden zoals destijds met Soon.

Als ik het goed begrijp gaat het dus om een paar luttele euro's?

Offline Profile  

20 May 2007, 18:09 

Tja...we blijven Nederlander he? :wink:

Ik dacht in de eerste instantie een bedrag van 26 euro....op een bestlling van 56 euro vind ik dat inderdaad vrij hoog. Het blijkt nu toch mee te vallen...ik geloof zo'n 17 euro. Ik kom er wel overheen maar het is gewoon vervelend. Vooral omdat ik voornamelijk betsel van Pacific. Als dit vaker gebeurt zal ik denk ik toch minder gaan bestellen. En....dat gedoe met papieren invullen, wachten etc.

Mn bestelling van Play van 1 mei (zou er max 5 dagen over moeten doen) is er ook nog steeds niet. Ik wordt er gewoon een beetje moe van.... Moet de dus 21 dagen wachten voordat je om een refund kunt vragen.

Ach ja....beetje zeiken af en toe mag toch wel...? :D

Maar effe serieus....ik heb het nu wel steeds vaker aan de hand dat pakketjes niet aankomen of heel erg laat en nu worden ze weer onderschept en komt er weer een bedrag bij. Het internetwinkelen wordt op deze manier niet echt bevorderd....

Offline Profile  

20 May 2007, 18:23 

Melzz wrote:
Tja...we blijven Nederlander he? :wink:

Ik dacht in de eerste instantie een bedrag van 26 euro....op een bestlling van 56 euro vind ik dat inderdaad vrij hoog. Het blijkt nu toch mee te vallen...ik geloof zo'n 17 euro. Ik kom er wel overheen maar het is gewoon vervelend. Vooral omdat ik voornamelijk betsel van Pacific. Als dit vaker gebeurt zal ik denk ik toch minder gaan bestellen. En....dat gedoe met papieren invullen, wachten etc.

Mn bestelling van Play van 1 mei (zou er max 5 dagen over moeten doen) is er ook nog steeds niet. Ik wordt er gewoon een beetje moe van.... Moet de dus 21 dagen wachten voordat je om een refund kunt vragen.

Ach ja....beetje zeiken af en toe mag toch wel...? :D

Maar effe serieus....ik heb het nu wel steeds vaker aan de hand dat pakketjes niet aankomen of heel erg laat en nu worden ze weer onderschept en komt er weer een bedrag bij. Het internetwinkelen wordt op deze manier niet echt bevorderd....

Ik had zes keer Pokemon besteld bij CD-Wow. Ik kreeg 4x de Pearlversie perfect binnen, maar de Diamondversies kreeg ik maar niet. Dus ik netjes een mail sturen en ze hebben nu weer nieuwe versies opgestuurd. Opvallend is wel dat alleen Diamond mist, wellicht heeft een postbode zijn kinderen aan de pokemon gezet ;)

Play.com stuurt ook altijd netjes een extra DVD'tje (1x kwam er iets niet aan). Dus daar ligt het probleem niet echt.

Maar Pacific zet t och een nepwaarde op de DVD? Dus dan kun je toch onmogelijk op een bedrag van 17 euro uitkomen? Zo bedoelde ik het meer. 17 euro is nog best veel namelijk.

Offline Profile  

20 May 2007, 20:17 

Vincent wrote:
Melzz wrote:
Play.com stuurt ook altijd netjes een extra DVD'tje (1x kwam er iets niet aan). Dus daar ligt het probleem niet echt.

Maar Pacific zet t och een nepwaarde op de DVD? Dus dan kun je toch onmogelijk op een bedrag van 17 euro uitkomen? Zo bedoelde ik het meer. 17 euro is nog best veel namelijk.

Ja...die dvd van Play komt er ook wel. Ik heb nog maar 6 bestellingen gedaan ofzo bij play...waarvan er twee niet zijn aangekomen. Ik vind het zelf gewoon vervelend. Als je nu al 20x besteld hebt ofzo en het gaat een keer fout...maar nu heb ik zeg maar 1/3 van mn bestellingen opnieuw moeten laten opsturen.

Over Pacific, inderdaad ze zetten een waarde op de doos van zo'n 20 euro...het bedrag wat is toegestaan. Maar de inhoud is uiteraard vaak meer. Je moet dus over het werkelijke bedrag 19% btw betalen en nog eens een naheffing. TNT wil nu dat ik de nota opstuur met daarop het bedrag van de inhoud van mn bestelling. Als ik de waarde van 56 euro opgeef, moet ik dus zo'n 17 euro extra betalen....denk ik....hoop ik...

Nu kan je dus heel makkelijk de nota aanpassen zodat je op een heel laag bedrag uitkomt. Maar dat doe ik denk toch maar niet.....heb geen zin in meer gezeik.

Offline Profile  

20 May 2007, 22:47 

Melzz wrote:
Vincent wrote:
Melzz wrote:

Ja...die dvd van Play komt er ook wel. Ik heb nog maar 6 bestellingen gedaan ofzo bij play...waarvan er twee niet zijn aangekomen. Ik vind het zelf gewoon vervelend. Als je nu al 20x besteld hebt ofzo en het gaat een keer fout...maar nu heb ik zeg maar 1/3 van mn bestellingen opnieuw moeten laten opsturen.

Over Pacific, inderdaad ze zetten een waarde op de doos van zo'n 20 euro...het bedrag wat is toegestaan. Maar de inhoud is uiteraard vaak meer. Je moet dus over het werkelijke bedrag 19% btw betalen en nog eens een naheffing. TNT wil nu dat ik de nota opstuur met daarop het bedrag van de inhoud van mn bestelling. Als ik de waarde van 56 euro opgeef, moet ik dus zo'n 17 euro extra betalen....denk ik....hoop ik...

Nu kan je dus heel makkelijk de nota aanpassen zodat je op een heel laag bedrag uitkomt. Maar dat doe ik denk toch maar niet.....heb geen zin in meer gezeik.

Overigens lees ik steeds meer slechte verhalen over TNT waar wij dus de dupe van worden. We geven betrouwbare websites als play en cd-wow de schuld, terwijl ik veel mensen hoor die ineens pakketjes niet zien aankomen.

Gehoord van iemand, spreekt over TNT: "Wel vreemd, want mijn tante zegt ook dat zij een verjaardagskaart naar mij verstuurd heeft, inclusief een aardigheidje, maar die heb ik ook nog niet gekregen. En die is al op 2 Mei verstuurd".

Dit lijkt me toch een structureel probleem te worden. Er was echt niets mis met de TPG Post, maar nu krijgen we ineens allemaal gezeik met de TNT. Ik hoop dat dit aanloopproblemen zijn...

Offline Profile  

21 May 2007, 06:14 

Ik ben ooit (in een vorig leven) postbode geweest, en wat er met pakjes aan de hand is is best moeilijk.. Vaak worden die niet eens meer bezorgt door de gewone postbode's maar door de pakketservice van TNT. Tevens kan het zijn dat een bedrijf als SANDD of Selektmail de pakketjes hoort te bezorgen, maar daar laks in zijn.. Dus het hoeft niet persé de fout te zijn van de gleufenvuller!

Offline Profile  

21 May 2007, 08:54 

stephan73 wrote:
Ik ben ooit (in een vorig leven) postbode geweest, en wat er met pakjes aan de hand is is best moeilijk.. Vaak worden die niet eens meer bezorgt door de gewone postbode's maar door de pakketservice van TNT. Tevens kan het zijn dat een bedrijf als SANDD of Selektmail de pakketjes hoort te bezorgen, maar daar laks in zijn.. Dus het hoeft niet persé de fout te zijn van de gleufenvuller!

Inderdaad, volgens mij worden die van Play bij mij altijd door Selektmail bezorgd.

Offline Profile  

21 May 2007, 10:12 

wiljan wrote:
stephan73 wrote:

Inderdaad, volgens mij worden die van Play bij mij altijd door Selektmail bezorgd.

Met Play nog nooit problemen gehad. Feit is gewoon dat je niet precies weet wie nou de "schuldige" is. Het is alleen vervelend voor de filmliefhebber als er een film niet aankomt.

Offline Profile  

22 May 2007, 00:50 

Vincent wrote:
wiljan wrote:
stephan73 wrote:

Met Play nog nooit problemen gehad. Feit is gewoon dat je niet precies weet wie nou de "schuldige" is. Het is alleen vervelend voor de filmliefhebber als er een film niet aankomt.

Wat me stoort bij Pacific (en bij vele anderen, Play, Caiman) is dat ze bezorgtermijnen beloven die ze vrijwel nooit waarmaken. Als het überhaupt aankomt... Bij Pacific zit ik nu voor de zoveelste maal eindeloos te wachten op een bestelling. Ik wacht nu al bijna 7 weken op mijn Bava-box. Maar eens gemaild en als het er deze week niet zo zijn, krijg ik weer een refund. Financiëel komt dat dus meestal wel goed, maar wat schiet ik er mee op? Mijn "succesrate" bij Pacific is überhaupt uitermate laag, dus als het even kan, vermijd ik ze.

Maar de meesten maken er een potje van. Xploited daarentegen heeft de meest overzichtelijke en koopvriendelijke site van allemaal en gebruiken FedEx, soms al na drie dagen (!) perfect verpakt in de bus. Je kan er als shop gewoon voor kiezen een fatsoenlijke bezorgdienst te gebruiken en geen valse beloftes te doen. Caiman dreigt hier nu voor internationale bestellingen in de problemen door te komen door "vals adverteren" (ik heb het zelf bij een Amerikaanse consumentensite aangekaart, want ze vallen onder Amerikaans recht, lijkt te werken..

Nederlandse sites, die doen alsof ze iets hebben en dan vervolgens (in mijn geval althans) de titels die ik wil nooit op voorraad blijken te hebben. Denk je iets snel te krijgen, nee hoor. Een paar extra dollars heb ik er dan wel voor over.

Vooral het afgelopen half jaar gaat het in mijn geval steeds vaker mis. Vandaar dat ik even mijn grieven kwijt wilde, snik...

Offline Profile  

22 May 2007, 08:32 

Ik gebruik Pacific voor al m'n regio 1-bestellingen, en dat zijn er heel wat. De levering is soms ontzettend traag, maar daar heb ik mee leren leven. Ik bestel trouwens steeds via surface mail - en dan moet je je zeker niet te druk maken om leveringstermijnen. Zo wachtte ik ooit 95 dagen (!) op een bestelling. Andere keren krijg ik m'n bestellingen daarentegen na minder dan een week al binnen. Blijft een goedkope shop, en ik bestel er zo vaak dat - ondanks het lange wachten - er geregeld wat in de bus zit, dat kan wel helpen veronderstel ik.

Offline Profile  

22 May 2007, 12:14 

Ik gebruik bij Pacific altijd priority air mail en daar heb ik vrijwel alleen goede ervaringen mee. Je bent een paar euro per bestelling meer kwijt maar dan voorkom je ook absurde levertijden als 95 dagen. Binnen de 2-3 weken heb je het dan altijd binnen. Soms wil een pakketje half kwijt lijken te raken, de laatste keer viel er een pakketje bijna buiten de gestelde levertijd maar als dat zo is kun je een mailtje sturen en krijg je volgens mij alles opnieuw gestuurd. DVD Pacific is veruit de allerbeste internetshop (buiten de EU dan) die ik tot op heden ben tegengekomen als je alle factoren meerekent. En het feit dat ik bij al mijn 82 bestellingen (waarvan velen over de 100 euro) nog nooit invoerrechten heb hoeven te betalen telt bij mij dan zwaar mee.

Gekeken films

Offline Profile  

22 May 2007, 13:03 

Die 95 dagen was wel een uitschieter - soms duurt het lang met surface mail, maar gemiddeld zitten ze na twintig dagen bij me in de bus. Bestelde ooit een keer met airmail maar omdat dat pakje er dan toch nog twee weken over bleek te doen, ben ik er mee gestopt. Ook koop ik meestal per twee titels om de strenge Belgische douane geen grote dozen in handen te geven en dan scheelt het per dvd best wat in verzendingskosten. Misschien beeld ik me wat in, maar ik denk dat je met surfacemail ook makkelijker onder de douane-radar vliegt.

Offline Profile  

22 May 2007, 13:15 

Ik geloof dat Belgie sowieso wat strenger is qua douanes (en niet alleen qua douanes :P ) maar al mijn 82 bestellingen waren via air mail en daarvan is er geen door de douane aangehouden. En dat zijn bestellingen van 4-15 DVD's per keer.

Gekeken films

Offline Profile  

22 May 2007, 18:47 

Jahoor, 2e bestelling ook onderschept, gaat lekker!!

Offline Profile  

22 May 2007, 22:10 

Meestal gaat het ook wel goed hoor (behalve met Preacher dan, maar ja, da's de douane, daar heb ik dan weer nooit last van) en vooral voor grote hoeveelheden DVD's zijn de bezorgkosten gunstig. Op de Pacific-site staat nog wel 9 to 20 Business Days voor International Surface Mail. Dit redden ze wel eens, maar vaker niet dan wel en mijn indruk is dat het steeds trager gaat. Normale post in Europa is trouwens de afgelopen twintig jaar überhaupt trager geworden. Wat Maikel doet, moet ik ook maar eens overwegen, Priority Air Mail gebruiken.

Punt is vooral dat ik best wel even wil wachten op mijn DVD's en er kan altijd iets misgaan, maar als het standaard 40 Business Days in plaats van de beloofde 9 tot 20 is, voel ik me lichtelijk bekocht. Er zijn maar weinig shops die over de 20-dagen termijn durven te gaan, dat is voor de meeste klanten echt de bovengrens (en voor mij eigenlijk ook), maar als ze dit praktisch nooit halen, zullen ze dat moeten aanpassen. Juridisch hebben ze zich wel ingedekt (Pacific geeft als max. 90 dagen in de kleine lettertjes) maar het blijft een vorm van vals adverteren met prijzen en harde data erbij, Ik betaal voor een deelproduct, namelijk de verzendkosten en ze komen hun deal niet na. Sneller zal ik mijn DVD's voorlopig niet krijgen, maar dan wil ik lagere verzendkosten en een eerlijke tijdslimiet. That's all!

Overigens, las ik dat nu hier op dit forum of ergens anders? International Surface Mail zou in de V.S. helemaal verdwijnen als verzendoptie?

Offline Profile  

22 May 2007, 22:22 

Camera Obscura wrote:
International Surface Mail zou in de V.S. helemaal verdwijnen als verzendoptie?

Yep - daar lijkt het op : http://www.cinemavanti.nl/viewtopic.php?t=888

Overigens - die belofte over twintig dagen moeten ze niet maken, maar die hebben ze zelf natuurlijk niet in de hand. Misschien is dat gewoon de standaard periode die de US Mail aangeeft voor die internationale Surface Mail? Bestel soms ook wat via Amazon marketplace en daar doet de surface mail er even wispelturig over. Volgens mij komt toch zowat drie kwart van m'n bestellingen van Pacific binnen die 20-dagen marge aan.

Offline Profile  

23 May 2007, 08:52 

tolpol wrote:
Misschien beeld ik me wat in, maar ik denk dat je met surfacemail ook makkelijker onder de douane-radar vliegt.

Of het waar is weet ik niet maar dat idee heb ik ook. Vind het ook geen probleem om een paar weken te wachten, dat is dan weer het voordeel van een gigantische kijkachterstand.

Offline Profile  

23 May 2007, 10:16 

Preacher wrote:
Jahoor, 2e bestelling ook onderschept, gaat lekker!!

Balen man!!

Ik heb gisteren mn douaneformulier op de bus gedaan. Ik heb ook twee orders open staan....dus wellicht wordt mn tweede zending nu ook onderschept....I cross my fingers. Wel opvallend dat het nu ineens veel vaker gebeurt....geen goede ontwikkeling.

En na 21 dagen wachten kon ik vandaag bij Play mn refund vragen....kijken hoe dat afloopt....

Nog even over post in het algemeen...mn pakjes van Pacific liggen steeds bij allerlei buren...soms niet eens in dezelfde straat! Ik merk dat er erg makkelijk mee wordt omgesprongen. laatst liep ik door mn straat met een boodschappentas....komt er zo'n gozer met een pakje of ik die even aan wil nemen want de buren zijn niet thuis. Ik wilde dat wel en vroeg meteen....hoe weet je eigenlijk dat ik in deze straat woon en dus buren ben?? Hij had geen antwoord.... Pakjes worden dus gewoon afgegeven aan mensen....ook al ben je geneens buren! Erg vaag vond ik dat...

Offline Profile  

23 May 2007, 19:05 

Nou....dit is vaag... Mn andere bestelling is vandaag aangekomen...zonder problemen met douane. Alleen.....ik had, zoals altijd, de traagste verzendoptie gekozen. Hij is er echter binnen 10 dagen....zo snel is het nog nooit aangekomen. Wat zie ik....er staat ook priority op de doos...wat een snellere verzendoptie is. Deze had ik echter niet gekozen...wellicht een foutje van Pacific? Wellicht dat priorityzendingen wel door de douane heen slippen? Maar misschien is er ook wel totaal geen verband... Ik kan weer wat films kijken in ieder geval... :D

Offline Profile  

24 May 2007, 09:04 

En ja hoor ook ik heb een mooi formulier thuis gekregen...... :roll:
Weet iemand hoelang eea gaat duren?

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 121 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next