Logo

It is currently 19 Nov 2017, 16:15

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
  Barnes and Noble
14 Jul 2009, 08:52 

Barnes and Noble offers 50% off Criterion DVD’s and Blu-Ray’s.

Sections are:
Criterion Bestsellers / Criterion Box Sets / Criterion Blu-Ray’s

There are also coupons available for an extra discount, enter at checkout:
10% Off 1 Item – K3W4T3D, N8M7U3T, U4W8R8B, C3L8N4A (Expire 7/20)

Shipping $7.49 + $0.99 per item

Offline Profile  

14 Jul 2009, 11:05 

Thanks.
Iedere keer denk ik: nu heb ik wel alle Criterions die ik wil hebben. En dan bestel ik er nu toch weer 5, met als excuus dat ze zo goedkoop zijn...

Offline Profile  

17 Jul 2009, 12:19 

Wat is bij deze winkel de "pakkans" mbt douaneshit? Zit aan een box en twee losse titels te denken. Iemand ervaring met deze winkel?

Offline Profile  

17 Jul 2009, 12:59 

Geen ervaring met B&N, maar ik ga uit van een pakkans van 100%.

Als je een high-tier met een low-tier Criterion combineert en een coupon gebruikt, zit je volgens mij net rond de grens van 22 euro.

Offline Profile  

17 Jul 2009, 13:03 

Mmmm.....daar heb ik dus geen zin in. Vind de Criterions al prijzig (zelfs met korting) en ik heb dan absoluut niet de behoefte om daar nog weer eens een bedrag bovenop te betalen. Ik kom niet onder de 22 euro, zit bv al een box bij met drie dvd's.

Ik bestel al bijna een jaar niet meer vanuit Amerika. Een paar keer moeten bijbetalen en de minder gunstigere koers doen me uitwijken naar de UK.

Offline Profile  

17 Jul 2009, 13:48 

Geen idee hoe het in NL zit, maar hier in B heb ik de afgelopen 8 maand ofzo geen enkele keer problemen meer gehad met de douane. En daar zaten bijv Amazon dozen tussen van rond de 100$ die er vroeger 100% gegarandeerd uitgehaald werden.

Offline Profile  

17 Jul 2009, 13:56 

Dan heb je geluk gehad, want heb het afgelopen half jaar tweemaal moeten betalen - eenmaal voor een zending vanuit Australie en eenmaal voor iets van secondspin. Beide keren ging het om een pakje met waarde rond de 25 euro.

Lijkt wel alsof men bij de Belgische douane sinds een paar jaar eindelijk de 22 euro grens hanteert, was vroeger niet het geval - toen moest je soms twaalf euro ophoesten voor pakjes van vijf euro. Volslagen ridicuul, maar nu gelukkig verleden tijd.

Alhoewel - bij Amazon.com heb ik een jaar geleden nog moeten betalen voor een zending van 14 euro, vreemd genoeg. Amazon.com blijft toch een geval apart.

Offline Profile  

21 Jul 2009, 09:39 

buzzmeekz wrote:
Geen ervaring met B&N, maar ik ga uit van een pakkans van 100%.

Als je een high-tier met een low-tier Criterion combineert en een coupon gebruikt, zit je volgens mij net rond de grens van 22 euro.

Nog eens bekeken en jouw berekening snap ik niet helemaal.

Een dure Criterion 19,99 + een goedkopere Criterion 14,99 + verzendkosten 7,50 + 1 + 1 = 44,50 in dollars. Gaat er natuurlijk nog wel een korting vanaf maar dan nog kom je nooit op de grens van 22 euro.

Vanaf 23 juli krijg je 20% korting op het duurste artikel.

Het lokt wel. Maar inklaringskosten a 12,50 + 19% belasting over het totale bedrag is niet zo'n fijn vooruitzicht. Dan worden ze alsnog erg duur......shit!! Hoe krijg je tegenwoordig nog Criterions hier heen!!??

Offline Profile  

21 Jul 2009, 10:43 

Verzendkosten tellen niet in de berekening. Je betaalt immers belasting over de waarde van het product. Dus dan kom je met een dure en goedkope Criterion uit op ongeveer 35 dollars, plus een 10% coupon is uiteindelijk iets van 32 dollars, wat redelijk in de buurt van 22 euro komt.

Offline Profile  

21 Jul 2009, 12:04 

buzzmeekz wrote:
Verzendkosten tellen niet in de berekening. Je betaalt immers belasting over de waarde van het product. Dus dan kom je met een dure en goedkope Criterion uit op ongeveer 35 dollars, plus een 10% coupon is uiteindelijk iets van 32 dollars, wat redelijk in de buurt van 22 euro komt.

Dat zou al voordeliger zijn inderdaad. Ik ga een beetje uit van de rekenvoorbeelden op www.douane.nl en daar wordt dus wel een berekening losgelaten op de verzendkosten. Hieristie:

http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P57_4957

En nog een:

http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P88_6061

Ben ik nou een ei en snap ik er weer es geen zak van?? :roll:

Offline Profile  

21 Jul 2009, 12:22 

In mijn ervaring kijken ze naar de waarde die op het pakje staat en dat is vrijwel altijd exclusief verzendkosten.

Offline Profile  

21 Jul 2009, 13:34 

Melzz wrote:
Ben ik nou een ei en snap ik er weer es geen zak van?? :roll:

Voor de vrijstellingsgrens van €22 is alleen de waarde van het artikel bepalend, dus verzendkosten e.d niet meegerekend:

Quote:
Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)

Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
Bron: http://www.douane.nl/actueel/nieuwsberi ... _2008.html

Als de waarde van het bestelde artikel de €22 overstijgt, worden de eventuele verzendkosten en afhandelingskosten weer wel meegerekend voor de bepaling van de BTW-kosten:

Quote:
De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.
Bron: http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P28_2307

Voor inklaringskosten, zie:
http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/c ... ngskosten/

Offline Profile  

31 Jul 2009, 09:27 

Gisteren m'n bestelling binnen gehad. Ik zat iets over de $100 heen, en gelukkig geen douane gezeik.

Offline Profile  

13 Jul 2010, 14:38 

Barnes & Noble heeft weer een Criterion-Sale met 50% korting :

hierzo

Geen prijzen om van achterover te vallen, maar door code W3P3V9Y te gebruiken bij 't afrekenen krijg je nog 15% korting erbovenop - zo kosten de (regio A) Blu-Rays momenteel 20 euro incl.

Offline Profile  

09 Nov 2010, 15:01 

Barnes & Noble heeft weer een Criterion-Sale met 50% korting

Offline Profile  

12 Nov 2010, 20:54 

MdB wrote:
Barnes & Noble heeft weer een Criterion-Sale met 50% korting

Zo te zien met verzendkosten erbij ($8,49 bij één schijfje) grofweg even duur als play.com.

Offline Profile  

12 Nov 2010, 23:49 

Play is stout geweest, zit voorlopig op het strafbankje.

Offline Profile  

13 Nov 2010, 10:20 

Criterion bij play?

Playusa of 3th party sellers?

Offline Profile  

13 Nov 2010, 11:59 

Geen idee, was een grapje.

Offline Profile  

13 Nov 2010, 15:13 

stanley had het over play ;-)

Offline Profile  

19 Nov 2010, 13:34 

Het ziet er naar uit dat ik een regiovrije Blu-Ray-speler op de kop kan tikken zodat ik nog meer, meer, meer, meer Blu-Rays kan kopen.

Dan is deze B&N-sale best interessant om enkele Criterion-blu's te kopen. Tijdens de laatste sale duurde de levering geloof ik nogal lang. Iemand al wat besteld? Ervaringen?

Twee Blu's komen boven de 22 euro uit....damn. Per stuk komt de verzendkosten op 8,95....best relatief hoog. Wordt pas interessant als je er twee in een order gooit...maarja....dan krijg je weer gezeik met de douane.

Offline Profile  

19 Nov 2010, 15:09 

Ja - ik bestel ze per stuk, want als je douane bijrekent is het niet meer interessant. Komen dan op iets meer dan 19 euro incl. via de 10% kortinglink: http://www.bn.com/library

Best nog duur, maar goedkoper vind je die Criterions nu eenmaal niet.

Veel ineens kopen om zo slechts eenmalig de aangiftekosten hoeven te betalen is ook geen optie, want bij B&N splitsen ze je order naar willekeur, waardoor je mogelijk meermaals aangiftekost moet betalen voor één bestelling.

Ze zijn nogal traag in afhandeling van bestellingen, en af en toe cancellen ze eentje zonder dat echt duidelijk is waarom.

Offline Profile  

19 Nov 2010, 15:53 

Bedankt voor je reactie. Per stuk bestellen kom ik op een totaalbedrag van 125 euro.

Alles in 1x keer kom ik op een bedrag van 96. Een verschil van 29 euro....zo'n beetje de douanekosten.

Ik dacht dus....dan gok ik de boel, kom je toch op hetzelfde bedrag uit.

Als ze de bestelling gaan splitsen heeft dat geen enkele zin.

5 Blu-Rays konden wel binnen 24 uur worden verzonden en 1 binnen twee weken. In 2-en splitsen is in dat geval niet zo erg....juist niet....omdat het totaalbedrag van de grootste zending alleen maar afneemt.

Dit gaan natuurlijk niet op als ze willekeurig gaan splitsen.... Er is geen optie om alles in 1 zending te sturen? Mmmm....blijkbaar niet dan.

Offline Profile  

19 Nov 2010, 16:21 

Iedere blu-ray die in Engeland wordt uitgebracht heb je inmiddels in bezit? Ik moet zeggen dat ik ook erg hebberig word van die Criterions. Maar ik houd me voor de verandering maar eens in. Met moeite, dat wel.

Offline Profile  

19 Nov 2010, 17:51 

Jelger wrote:
Iedere blu-ray die in Engeland wordt uitgebracht heb je inmiddels in bezit? Ik moet zeggen dat ik ook erg hebberig word van die Criterions. Maar ik houd me voor de verandering maar eens in. Met moeite, dat wel.

Neeeee.....nog veel UK-blu's te gaan. Criterion heeft voor mij toch wel een paar must haves uitgebracht; The Thin Red Line, Seven Samurai, Night of the Hunter, Walkabout, Hausu en Otto e Mezzo.

Wel allemaal films die ik allemaal meerdere keren heb gezien (behalve Hausu, maar die is in veel opzichten superieur aan de MoC). Stuk voor stuk films die ik zeer hoog waardeer en die nu met een vrachtlading aan interessante extra's zijn uitgebracht.

Ik heb via marktplaats nog zo'n Hiteker weten te kopen, schijnt nog nieuw in de doos te zitten. En tja...daar horen natuurlijk een paar regio A schijfjes bij....

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next