Logo

It is currently 24 Apr 2017, 23:10

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message

11 Jan 2010, 21:39 

tolpol wrote:
Oef - dat doet deugd. Ik ga je profiler bookmarken zodat ik troostend naar dat cijfer kan kijken als die kutdvds me hier weer 'ns allemaal teveel worden.

het kan nu belachelijk klinken maar voelde me toch niet echt "super" toen ik ging beseffen hoeveel dvds ik ongeveer heb (en vooral hoeveel duizenden euro's ik eraan heb gegeven). ik dacht eerder aan 3500 stuks of zo. ik voelde me wel beter toen ik gisteren op dvdprofiler forum gasten zag met 8000 of 12.000 titels. voelde me weer even "normaal" of toch normaler :)

het is een verslaving geworden maar deze verslaving zorgde er toch grotendeels voor dat ik geen anderhalf pakje per dag meer rook sinds aantal jaar. films zijn dan toch nog minder ongezond :-)

het is een kostelijk hobby waar ik veel geld tegenaan gooi maar ik ben dan weer "gierig" op het gebied van vb concerten. ik hou heel veel van muziek maar ik krijg het quasi niet over mijn hart om vb 50 euro te betalen voor 1 band / optreden van 2 uur.

Offline Profile  

11 Jan 2010, 21:48 

tolpol wrote:
matt wrote:
mijn living ligt dan weer vol met cd's en boeken

Heb je daar een lijstje van? :)

don't ask haha

cd's heb ik jaren lijsten bijgehouden maar ook laten schieten. muziek verzamelen was mijn eerste grote passie. veel zitten tape traden. met honderden cassettes tot gevolg. die staan nu in mijn kelder (naar de kloten te gaan veronderstel ik) cd's heb ik er tussen de 1500 en de 2000 schat ik. maar bon, zoals mijn dvds al bewezen kan ik niet goed schatten. ik koop en beluister alle mogelijke genres: jazz, punk, oi, hardcore, trance, surf, new wave, exotica, crust, thrash, black, soundtracks, lounge, ambient, pop, dance, beetje klassiek...

Offline Profile  

11 Jan 2010, 21:55 

matt wrote:
cd's heb ik er tussen de 1500 en de 2000 schat ik.

Vergeleken met deze persoon ben je dan nog een beginner maar gecombineerd met je DVD's ben je op de goede weg: http://www.noiseaddicts.com/2008/09/big ... mawhinney/
3 miljoen platen, 300000 cd's en dat alles "stored in a 16,000 square foot climate – controlled warehouse". :shock:

Offline Profile  

11 Jan 2010, 22:10 

cool; zal zeker die documentaire uitchecken :-)

Offline Profile  

11 Jan 2010, 23:11 

ga het ook nog even bekijken. Die collectie van Paul Mawhinny met 3 miljoen platen moet The Library of Congress of een ander instituut 's naar kijken. Niet normaal zeg!

Offline Profile  

12 Jan 2010, 11:51 

Hmm - via m'n excel-bestand 'ns nagegaan hoe het met m'n kijkachterstand gesteld is. Nog 974 titels onbekeken in de kast - fucking hell. Op een totaal van 3358 films/series is dat 29%. Pretty sick. Tussen die ongekeken films nog pareltjes als 'Brain Twisters' en 'Breaker! Breaker!' - wanneer - en 'of' - ik me zulke dingen wil aandoen is nog de vraag. Moet vanavond trouwens naar het postkantoor, want daar zou weer een stapeltje op me liggen wachten. Ha.

Last edited by tolpol on 12 Jan 2010, 12:09, edited 1 time in total.

Offline Profile  

12 Jan 2010, 12:09 

Ik constateer dat een aantal mensen hier vindt dat hun koopgedrag en de daardoor ontstane kijkachterstand absurde vormen begint aan te nemen. Dit is eenvoudig op te lossen: op verzoek zal ik een adres doorgeven waar nog voldoende ruimte is om flink wat bananendozen met films op te slaan. Hiervoor zal ik slechts een kleine vergoeding voor de verwerkingskosten in rekening brengen. Ik doe het graag - we zijn hier tenslotte om elkaar te helpen.

tolpol wrote:
Hmm - via m'n excel-bestand 'ns nagegaan hoe het met m'n kijkachterstand gesteld is. Nog 974 titels onbekeken in de kast - fucking hell.

Zo, dat is 300 titels meer dan mijn complete collectie. En ik maar denken dat mijn werkkamertje vol stond...

Offline Profile  

12 Jan 2010, 12:10 

Iedere keer als ik me schuldig voel i.v.m. mijn kijkachterstand of als ik voor mijn gevoel weer teveel DVD's heb gekocht surf ik altijd even snel hierheen en dan doen dit soort topics me goed. Ook handig als antwoord op de af en toe zuchtende vragen van mijn vriendin als de postbode weer langs is geweest: "uh ja klopt, maar op Cinemavanti zitten mensen met 4500 DVD's of een kijkachterstand van 1000".

Offline Profile  

12 Jan 2010, 12:53 

Haha....het eeuwig terugkerende dilemma. Bij mij staan ook overal stapels en stapels. Dit is vast ook herkenbaar.....dan sta je voor die stapels en kun je zogezegd "niets vinden" om op dat moment te kijken. Ha...vaag fenomeen. Wat moet ik nu kijken terwijl je bijna omkomt van de films. Ik neem me steeds voor dat het straks allemaal wel minder gaat worden omdat ik ga samenwonen. Op elk vrij moment een film kijken zal denk ik dan wel minder worden. Ik merk echt, understatement, dat er iets verslavends in film kijken en verzamelen zit. Het houd niet op....het blijf maar leuk!

En wat ik me al eens eerder heb afgevraagd....houd het ooit op? Als dit zo doorgaat met deze hobby....hoeveel hebben we er dan over 5, 10 of 15 jaar? Komt er ooit een punt waarop we zeggen....ik heb genoeg?

Offline Profile  

12 Jan 2010, 14:32 

Melzz wrote:
En wat ik me al eens eerder heb afgevraagd....houd het ooit op? Als dit zo doorgaat met deze hobby....hoeveel hebben we er dan over 5, 10 of 15 jaar? Komt er ooit een punt waarop we zeggen....ik heb genoeg?

Heb het al vaak tegen mezelf gezegd, maar ben het dan de volgende dag blijkbaar alweer vergeten. Besef het wel meer en meer, vooral omdat ik weer tegen m'n plaatsgebrek aan 't aanlopen ben. Maar ja - dan vind ik opnieuw een stapeltje in de bus, en slaat dit weer allemaal nergens op.

'Probleem' is ook dat ik graag naar B-films kijk - als je je beperkt tot 'kwaliteitsfilms' dan kan je het nog allemaal binnen de perken houden, lijkt me, maar als je plezier hebt om in de kelders af te dalen dan komt er blijkbaar geen einde aan, en stoot je af en toe weer op een holle muur die onverwacht naar een nooit eerder bezochte kelderruimte leidt. Voor mij moeten het niet altijd 'goeie' films zijn - twee laatste die ik zag waren matige Shaw-producties, maar ben toch blij ben ze te hebben gezien, want vullen het grote plaatje weer verder aan. En zo gaat het maar door. En dan zwijg ik nog over al de 'kwaliteitsfilms' die ik nog helemaal niet gezien heb.

Heb een boel films op dvd die ik in m'n hele leven niet meer opnieuw hoef te zien, maar door m'n verzamelwoede wil ik er geen afstand van doen omdat ze voor mij toch recht hebben op een plaatsje in de kast. Hou er eigenlijk wel van om zo'n rijtje triad-films naast mekaar te zien staan, of een rijtje giallo's - ik zie de titels staan, en het lijkt alsof er een hele wereld bij mekaar geharkt staat. De verzamelende completist in me krijgt het daar lekker warm van.

Sinds ik weer aan het stapelen ben geslagen omdat de kasten vol zitten, kan ik er geen orde meer in bewaren. Ik word er weer mee geconfronteerd hoezeer het uit de hand loopt omdat ik om de haverklap moet zoeken om deze of gene film terug te vinden in de chaos. Als er niet min of meer een structuur in zit, doet de gigantische zooi films me enkel duizelen.

Volgens mij heb ik er genoeg :)

Offline Profile  

12 Jan 2010, 21:20 

james, the valium please

achterstandlijstjes. hmm neen daar begin ik niet aan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: gewoon al het aantal tv series dat ik nog moet bekijken is krankzinnig: alles van the x-files, alles van the west-wing, alles van deadwood, alles van buffy, 13 seizoenen van ER, alles van battlestar gallactica, alles van six feet under (het seizoen dat ik ooit zag ben ik vergeten) hawaii five-o, 6 seizoenen van homicide, 6 seizoenen van frasier, 7 seizoenen van gilmore girls, 7 seizoenen van will & grace, paar seizoenen van ncis, without a trace, heroes, lost, alles van desperate housewives, alles van the oc, medium, bones....

heb zelfde probleem als wim, verzamel graag b-films
+ nog grootste probleem : ik kan geen neen zeggen tegen koopjes. oh dvds tegen 2,5 euro per stuk. tja het zal wel crap zijn maar voor die prijs kan ik het niet eens gaan huren --> gedachten waar ik veel last van heb

Offline Profile  

13 Jan 2010, 01:11 

Voor mensen met ruimtegebrek, het is blijkbaar geen goed idee om discs in zo van die sleeves ipv doosjes te steken.

Ik heb momenteel mijn ruimtegebrek wat kunnen omzeilen door een oude matras bak (die onder je bed schuift om een 2de bed te maken) van zolder te halen en vol te steken met dvds. Gingen er toch wel ettelijke honderden in. Enige probleem is dat die bak nu zo zwaar is dat ik hem amper nog kan verschuiven :)

Offline Profile  

02 Nov 2010, 21:03 

Meer mensen problemen met tonen van hun online-collectie? Profiel van veel titels verschijnt bij mij niet meer online. Erg suf.

Programma lijkt met instorten DVD-markt überhaupt een langzame dood te sterven. Worden weinig nieuwe gegevens meer ge-upload, zo lijkt het..

Offline Profile  

02 Nov 2010, 21:04 

Meer mensen problemen met tonen van hun online-collectie? Profiel van veel titels verschijnt bij mij niet meer online, terwijl de gegevens gewoon in de database staan en 'off-line' bij mij gewoon zichtbaar zijn.

Programma lijkt met instorten DVD-markt trouwens überhaupt een langzame dood te sterven. Worden weinig nieuwe gegevens meer ge-upload, zo lijkt het..

Offline Profile  

02 Nov 2010, 21:10 

geloof niet dat ik er last van heb

Offline Profile  

02 Nov 2010, 21:14 

Er is een optie om 'adult titles' al dan niet te tonen in je publieke profiel. Had het ook ooit aan de hand - bizar wat dvdprofiler onder 'adult titles' verstaat - misschien is dat het probleem.

Trouwens - hey - regiovrije bluray speler aangeschaft?

Offline Profile  

02 Nov 2010, 22:14 

tolpol wrote:
Er is een optie om 'adult titles' al dan niet te tonen in je publieke profiel. Had het ook ooit aan de hand - bizar wat dvdprofiler onder 'adult titles' verstaat - misschien is dat het probleem.

Ja, dat van die adult titles hoor ik vaker. Zou kunnen, maar ik denk het niet..als ik zie wat er meestal wel doorkomt. Zie die optie trouwens zo snel niet als ik even mijn display-opties zo doorscan (versie 3.6).. Onder welk menu zou dat moeten zitten?

Offline Profile  

02 Nov 2010, 22:18 

tolpol wrote:
Trouwens - hey - regiovrije bluray speler aangeschaft?

Heb al een tijdje een Hiteker, omdat 'ie makkelijk 'regio-switchbaar' was. Geen geweldige speler, maar even een tussen-oplossing, tot ik ruimte heb voor plasma (of misschien zelfs projecteren). Dan maar een betaalbare Oppo of iets vergelijkbaars zoeken.

Offline Profile  

03 Nov 2010, 02:16 

Camera Obscura wrote:
Ja, dat van die adult titles hoor ik vaker. Zou kunnen, maar ik denk het niet..als ik zie wat er meestal wel doorkomt. Zie die optie trouwens zo snel niet als ik even mijn display-opties zo doorscan (versie 3.6).. Onder welk menu zou dat moeten zitten?

Er zit geen echte logica in dat 'adult'-gedoe. Om het af te zetten moet je via de site gaan, inloggen op je profiel en dan bij je 'online collection settings' de 'adult titles' aanvinken bij 'show in public listing':
http://www.invelos.com/MyProfiler.aspx

Offline Profile  

13 Nov 2010, 17:38 

na uren werk de voorbije dagen eindelijk weer min of meer up to date met mijn collectie.

wel jammer dat ik niets kan vinden van mijn bollywood titels :(

Offline Profile  

13 Nov 2010, 17:42 

vreemd dacht dat alle adult titels bij mij gezien konden worden maar blijkbaar toch niet, red nights of the gestap is blijkbaar vermist

edit: kunnen veranderen in instellingen

Offline Profile  

13 Nov 2010, 19:40 

trouwens iets erg irritant ontdekt bij dvdprofiler

ik had een oude titel weggedaan en wou hernummeren om het gat op te vullen. --> gevolg verneukte volgorde, hij schuift niet gewoon een nummer op maar gaat ze opnieuw ordenen

gisteren vb 200 titels ingegeven, in volgorde van kopen maar wat doet profiler: per datum van ingave zet hij ze alfabetisch. de eerste honderden titels staan nu ook in een helemaal verneukte volgorde

vb 200 titles ingegeven op 5 oktober: zet deze allemaal alfabetisch
100 titels op 10 november: zet ze er allemaal achter maar weeral niet in volgorde van ingave maar alfabetisch

KUT

Offline Profile  

13 Nov 2010, 20:50 

als je bij purchase date de datum van aankoop invult en je dan reassign collection numbers based on purchase date doet staan ze toch goed? natuurlijk als je overal gewoon de datum van ingave invult, en dan alles ingeeft op dezelfde dag dan gaat het niet lukken

Offline Profile  

13 Nov 2010, 21:21 

ja dat zal nu niet meer lukken

ik vul eigenlijk zelf nooit iets aan. gewoon titel, editie en hup klikken maar. met al hetgene dat ik koop is het onbegonnen werk om prijzen in te vullen, aankoopdata etc.

moest ik nu eens iedere week alles ingeven zou het in toekomst misschien lukken maar ik wacht meestal paar maanden en er zijn dan meestal honderden titels bij

ideale oplossing: minder kopen ! :mrgreen:

Offline Profile  

12 Dec 2010, 23:41 

Versie 3.7 maar geïnstalleerd - dwingt Profiler je ook min of meer toe, want als je je online collectie wilt uploaden, verschijnt er plots een bericht dat je opnieuw je sleutel moet invoeren. Na 3.7 te hebben geïnstalleerd mag ik ineens wel mijn online-collectie uploaden, zonder opnieuw een code of sleutel in te voeren. Ik zie alleen weinig verschil met 3.6..

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next