Logo

It is currently 25 Apr 2017, 04:45

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
  dvdprofiler
17 Jun 2007, 19:33 

blijkbaar is het niet meer mogelijk om verder dvdprofiler gratis te gebruiken?

ik moest versie 3.0 installen en kan dan uiteindelijk slechts 50 titels invoeren?

Offline Profile  

Re: dvdprofiler
17 Jun 2007, 20:54 

matt wrote:
blijkbaar is het niet meer mogelijk om verder dvdprofiler gratis te gebruiken?

ik moest versie 3.0 installen en kan dan uiteindelijk slechts 50 titels invoeren?

Volgens mij is die limiet er enkel voor de collectie die je online wil tonen. Lokaal kan je gewoon alles invoeren. Zelf heb ik in een opwelling geld naar het programma gegooid, gebruik het ondertussen al een paar jaar gratis, dus ik vond dat ze dat wel verdienden. Al blijft dat maar dubbel - uiteindelijk zijn het de gebruikers die de database bijhouden. Maar ja.

Offline Profile  

17 Jun 2007, 21:52 

Hoewel ik al lang een betalende gebruiker ben vind ik deze nieuwe regeling voor gratis gebruikers onzin. Je kan nl ook geen dvds meer toevoegen aan de database tenzij je betaalt. En de database activiteiten van de 2.4 versie zijn nu ook compleet stop gezet.

Bovendien ben ik totaal niet te spreken over v3. Buiten een belachelijke ogende en onoverzichtelijk interface is er ampers iets veranderd. Aan de werkelijke problemen is niks gedaan ofwel zijn ze alleen nog maar erger gemaakt (zoals het lang beloofde linking systeem voor filmcredits).

Spijtig genoeg word ik nu gedwongen over te schakelen ofwel moet ik al mijn nieuwe dvds manueel gaan ingeven.

Offline Profile  

18 Jun 2007, 10:50 

zal wellicht dan ook eens betalen, gebruik dvdprofiler al jaren gratis en zie het niet zitten om een alternatief vanaf 0 te herbeginnen

Offline Profile  

18 Jun 2007, 12:57 

Met de intens lelijke 'upgrade' naar v.3.0 ben ik wel maar eens naar alternatieven gaan zoeken, en heb dat gevonden in DVDpedia: een mooie en gebruiksvriendelijke dvd-database waar ik in de laatste paar weken erg enthousiast over ben geworden. Het is een Mac-applicatie, dus ik hoef nu ook niet meer m'n computer in Windows op te starten enkel om DVDProfiler bij te werken. Ik hoefde ook niet 'from scratch' te beginnen, want het xml-bestand dat DVDProfiler exporteert, werd volstrekt probleemloos door DVDpedia geïmporteerd: verbazend soepel!
De database waar hij uit put is minder compleet dan die van DVDProfiler, maar het is functioneel genoeg en zeer makkelijk te onderhouden. De 16 euro die het kostte, heb ik er in ieder geval zonder enig bezwaar aan besteed. Voor Mac-gebruikers is dit dus naar mijn idee een uitstekend alternatief.

Offline Profile  

18 Jun 2007, 17:22 

Hoor alleen maar ellende over die 3.0 upgrade dus ik ga me er niet eens in verdiepen. De oude profiler werkt al jaren uitstekend en heb verder geen fratsen nodig.

Offline Profile  

18 Jun 2007, 17:30 

jim2873 wrote:
Hoor alleen maar ellende over die 3.0 upgrade dus ik ga me er niet eens in verdiepen. De oude profiler werkt al jaren uitstekend en heb verder geen fratsen nodig.

Zo dacht ik er eerst ook over - maar klote is dat de dvd-databank niet meer gekoppeld zit aan de oude versies, en nieuwe titels er dus niet door teruggevonden worden.

Offline Profile  

18 Jun 2007, 17:42 

tolpol wrote:
jim2873 wrote:

Zo dacht ik er eerst ook over - maar klote is dat de dvd-databank niet meer gekoppeld zit aan de oude versies, en nieuwe titels er dus niet door teruggevonden worden.

Echt? oh.
Nieuwe titels vanaf wanneer?

Offline Profile  

18 Jun 2007, 17:44 

jim2873 wrote:
Echt? oh.

Per direct. Probeer maar eens 'Update profiler list' te doen... :?

Offline Profile  

18 Jun 2007, 17:49 

Dr. Strangelove wrote:
jim2873 wrote:
Echt? oh.

Shit, moet ik me er dus wel in gaan verdiepen.

Offline Profile  

18 Jun 2007, 18:17 

jim2873 wrote:
Dr. Strangelove wrote:
jim2873 wrote:
Echt? oh.

Shit, moet ik me er dus wel in gaan verdiepen.

Tot nu toe nog geen "nieuwe titels" ingevoerd, anders moet ik inderdaad ook eens gaan zoeken naar een alternatief....

Offline Profile  

18 Jun 2007, 18:57 

Veel gratis alternatieven zijn er volgens mij niet.

Je kunt inderdaad wel invoeren, maar niet meer online zetten zonder te betalen. En persoonlijk heb ik er geen cent voor over om een overzicht van mijn dvd'tjes tegen betaling aan anderen te mogen laten zien ....

Offline Profile  

18 Jun 2007, 19:35 

Toch maar even een upgrade gedaan en dat ging eigenlijk geruisloos.

Lang leve 3.0 :mrgreen:

Offline Profile  

19 Jun 2007, 09:44 

jim2873 wrote:
Toch maar even een upgrade gedaan en dat ging eigenlijk geruisloos.

Same here, zelfs een digibeet als ik kon het!

Offline Profile  

17 Jul 2007, 21:43 

Ik heb nu DVDprofiler 3.0 gedownload en ik heb me ook gelijk geregistreerd.

Echter, nu zit ik met een probleem. Want op mijn PC zie ik mijn DVDlijst gewoon prima, maar als ik het upload naar internet missen er gewoon bepaalde titels. Die staan er dan gewoonweg niet tussen: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/capovincent. Bijvoorbeeld nummer 321, 322, 299...

Offline Profile  

18 Jul 2007, 01:10 

Vincent wrote:

Echter, nu zit ik met een probleem. Want op mijn PC zie ik mijn DVDlijst gewoon prima, maar als ik het upload naar internet missen er gewoon bepaalde titels. Die staan er dan gewoonweg niet tussen: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/capovincent . Bijvoorbeeld nummer 321, 322, 299...

Dit heeft waarschijnlijk te maken met je instelling van 'adult titles'. Ga naar www.invelos.com , sign in, ga naar Online Collection en vink daar bij Show In Private Listing 'Adult titles' aan. De definitie hiervan kun je aanpassen in Profiler zelf, onder Tools, Options, Parental Control (of de Nederlandse equivalenten daarvan).

Offline Profile  

19 Jul 2007, 20:29 

wmvankoppen wrote:
Vincent wrote:

Echter, nu zit ik met een probleem. Want op mijn PC zie ik mijn DVDlijst gewoon prima, maar als ik het upload naar internet missen er gewoon bepaalde titels. Die staan er dan gewoonweg niet tussen: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/capovincent . Bijvoorbeeld nummer 321, 322, 299...

Dit heeft waarschijnlijk te maken met je instelling van 'adult titles'. Ga naar www.invelos.com , sign in, ga naar Online Collection en vink daar bij Show In Private Listing 'Adult titles' aan. De definitie hiervan kun je aanpassen in Profiler zelf, onder Tools, Options, Parental Control (of de Nederlandse equivalenten daarvan).

Bedankt voor de tip. Het werkt :)

Offline Profile  

10 Jan 2010, 19:29 

ok hier komt het Fuck dvd profiler

man man man als ik hier geen krankzinnigheid aan overheid dan aan niets pfffffffff

omdat ik zeker wist dat ik mijn oude lijst (tot en met begin 2007) kon hergebruiken ben ik vorig weekend weer gestart met dingen in te geven. ik durf niet uitrekenen hoeveel uur ik van mijn leven al heb verspild met updaten. komt me volledig de strot uit. nadat het einde zowat in zicht leek (met nog max 200 titels) vond ik het tijd voor een controle van de al gemaakte lijst. het leek me wel verdacht dat hier en daar dingen niet in mijn profiler stonden maar dat zouden wel slordigheden zijn. tot ik even in mijn papieren begon te rommelen en nog papieren vonden met een pak titels die ik kocht in 2007 aaargh gruwelijk. enfin, het deed me in ieder geval nog meer inzien dat mijn collectie totaal ridicuul is geworden en dat ik dringend moet chillen met mijn aankopen :oops:

enfin, kon het even niet laten. zucht

Offline Profile  

11 Jan 2010, 17:33 

matt wrote:
ok hier komt het Fuck dvd profiler

man man man als ik hier geen krankzinnigheid aan overheid dan aan niets pfffffffff

omdat ik zeker wist dat ik mijn oude lijst (tot en met begin 2007) kon hergebruiken ben ik vorig weekend weer gestart met dingen in te geven. ik durf niet uitrekenen hoeveel uur ik van mijn leven al heb verspild met updaten. komt me volledig de strot uit. nadat het einde zowat in zicht leek (met nog max 200 titels) vond ik het tijd voor een controle van de al gemaakte lijst. het leek me wel verdacht dat hier en daar dingen niet in mijn profiler stonden maar dat zouden wel slordigheden zijn. tot ik even in mijn papieren begon te rommelen en nog papieren vonden met een pak titels die ik kocht in 2007 aaargh gruwelijk. enfin, het deed me in ieder geval nog meer inzien dat mijn collectie totaal ridicuul is geworden en dat ik dringend moet chillen met mijn aankopen :oops:

enfin, kon het even niet laten. zucht

niet bij stilstaan en gewoon doorgaan :)

Ik blijf kopen nu ik mij dat nog kan permiteren. Ben er ook van overtuigd dat veel dvds nooit nog op een ander formaat gaan verschijnen, net zoals bij vhs.

Vind wat ik er aan uitgeef trouwens niet echt overdreven. Heb net een nieuwe auto moeten kopen en die is enkel in aankoopprijs al ongeveer het equivalent van 10 jaar dvds. Ik had er veel liever dvds van gekocht dan een stomme auto die ik bijna enkel gebruik om gaan te werken, zowat mijn minst favoriete bezigheid.

Offline Profile  

11 Jan 2010, 18:01 

mja gezond kan ik het bij mij toch niet meer noemen hoor *zucht*

mijn lijst van begin 2007
http://www.intervocative.com/dvdcollect ... ilgoblin66

mijn lijst tot waar ik nu zit en ik denk dat er nog een stuk of 300 bij moeten

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/warp232

grappig dat je begint over auto. volgens mijn moeder (die gelukkig niet vaak genoeg op bezoek komt om de echte omvang te kennen) kon ik mij al een "wreed schone auto" gekocht hebben ipv al die films die ik "toch nooit meer ga bekijken"

maar candela, bedankt voor de troostende woorden :mrgreen:

Offline Profile  

11 Jan 2010, 18:16 

matt wrote:

Allemachtig, dat zijn er wel heel veel! Ik zit rond de 2000 en de helft zit in dozen. Kan het gewoon nergens kwijt.

Offline Profile  

11 Jan 2010, 19:56 

Oef - dat doet deugd. Ik ga je profiler bookmarken zodat ik troostend naar dat cijfer kan kijken als die kutdvds me hier weer 'ns allemaal teveel worden.

Offline Profile  

11 Jan 2010, 21:13 

Ik zat 5 jaar geleden op zo'n 1500 titels denk ik en dat vond ik op een gegeven moment toch te gek worden. Nog geen eens vanwege ruimtegebrek maar de kijkachterstand werd alsmaar groter en realistisch gezien ga je wat je al hebt ook nooit allemaal meer herkijken. Dus ben ik er met de bezem door heengegaan en heb het teruggebracht tot onder de 800. Als ik dat niet had gedaan had ik er nu ook waarschijnlijk wel zo'n 2500 tot 3000 gehad. Van sommige titels heb ik wel spijt dat ik ze heb weggedaan maar zo'n moment duurt maar even. Sindsdien, en geholpen door de komst van Blu-Ray, hou ik me aan een strak regime: alleen nog BD kopen en bijna alleen (cult)klassiekers. Aangezien er daar nog niet veel van uitkomen koop ik niet veel en zit ik nu slechts rond de 900 titels. Maar ik geef toe, het valt soms niet mee om het virtuele winkelwagentje niet vol te laden met DVD's die ik eigenlijk wel wil hebben.

Offline Profile  

11 Jan 2010, 21:32 

Camera Obscura wrote:
matt wrote:

Allemachtig, dat zijn er wel heel veel! Ik zit rond de 2000 en de helft zit in dozen. Kan het gewoon nergens kwijt.

er liggen dvds in mijn bureau, filmkamer en slaapkamer. volgende stap is de zolder *zucht* mijn living ligt dan weer vol met cd's en boeken

Offline Profile  

11 Jan 2010, 21:39 

matt wrote:
mijn living ligt dan weer vol met cd's en boeken

Heb je daar een lijstje van? :)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next