Logo

It is currently 22 Nov 2017, 15:09

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

16 Nov 2009, 19:24 

Camera Obscura wrote:
Dat personage was wel irritant ja, maar zal me er niet van weerhouden The Mist nog een keer te bekijken. Volgens mij de eerste Darabont waar ik me niet aan irriteerde, grotendeels te danken aan het feit dat, zoals Strangelove al aangaf, Darabont zijn gebruikelijke portie goedkoop sentiment dit keer thuis laat en gewoon een puike genrefilm maakt.

Ik ga dan wel voor de zwart-wit versie - heb de film alleen in kleur gezien.

Ja, zeker de zwart-wit versie kijken. Ik vond de film op die manier veel meer als een 50's monster film overkomen en zo zijn de dialogen imo ook een beetje.
Die irritante dame irriteert steeds minder bij elke kijkbeurt :wink:

Offline Profile  

22 Apr 2010, 09:00 

Land of The Dead verdient een tweede kijkbeurt. Vond er de eerste keer niet veel aan maar nu ineens heel goed mee vermaakt. Van een 6 naar een 7,5!

Offline Profile  

22 Apr 2010, 09:21 

jim2873 wrote:
Land of The Dead verdient een tweede kijkbeurt. Vond er de eerste keer niet veel aan maar nu ineens heel goed mee vermaakt. Van een 6 naar een 7,5!

Ik had juist min of meer het omgekeerde bij Land of the Dead: vond er de eerste keer weinig aan, maar vermoedde dat een tweede kijkbeurt wel zou 'helpen'. Laatst eindelijk weer eens opnieuw opgezet, en ik vond hem zo mogelijk nog irritanter: niet eng genoeg voor horror, niet scherp genoeg voor satire, en als actiefilm bleef het te veel een willekeurige aaneenrijging van slecht gechoreografeerde explosies. Romero's nieuwste 'Dead'-film heb ik nog niet gezien, maar van de eerste vijf vind ik dit met afstand de slechtste.

Offline Profile  

22 Apr 2010, 20:02 

Beheer, mag de discussie over Miami Vice in het topic over Michael Mann? Dan vinden we het allemaal wat makkelijker terug straks.

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

22 Apr 2010, 20:08 

bij deze

Offline Profile  

Re: De "tweede kijkbeurt"
04 Sep 2011, 12:22 

House of the Devil beviel me nu thuis, op Blu-Ray een stukje beter dan in de bios. Nog steeds vind ik dat er eenmaal in het huis, iets meer spanning in had gemogen en de finale is nog steeds vrij abrupt en gehaast. Vooral een leuke sfeerfilm en de retrolook is echt volledig geslaagd. De heavy grain op de BD benadrukt dat nog eens extra.

Bios: 7,2
BD: 7,8

Offline Profile  

15 Oct 2011, 11:38 

Bizar. Ik zag The Thin Red Line nu voor de vierde keer en ditmaal op Blu-Ray. Werd ik de vorige kijkbeurten nog volledig omver geblazen, ditmaal bleef dat grotendeels uit. De beeldkwaliteit wordt op vele reviewsites geroemd als demomateriaal maar ik vond bv Apocalypse Now een stuk indrukwekkender qua beeldkwaliteit. De kleuren leken wat flets, ik had het wat levendiger verwacht. Het is nog steeds een goede film maar zo goed als ik hem voorheen inschatte, is nu verdwenen.

Offline Profile  

18 Oct 2011, 20:40 

Heb ik ook soms. De volgende keer wordt je gewoon weer overrompeld. ;)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2