Logo

It is currently 17 Oct 2017, 02:27

Post new topic Reply to topic  [ 765 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31
Author Message
  Re: HD-DVD / Blu-Ray
08 Feb 2012, 00:30 

164. Image Velvet Goldmine (Todd Haynes, 1998) Image :: 8.0

De film zelf blijft een amusante 'Citizen Kane' rip-off met een imposante soundtrack van onder meer Brian Eno, Steve Harley, T. Rex, Lou Reed en zo ongeveer het complete oeuvre van Roxy Music (er zijn ergere dingen). De blu-ray van Lionsgate echter is spuug- en spuuglelijk. Het is alsof ze een SD scan genomen hebben en die zo vol met edge enhancement gepompt hebben om op die manier nog de illusie van scherpte te geven, maar dat lukt voor geen meter natuurlijk. Het resultaat is niet eens scherp, maar een beeld wat volledig dood is en constant afschuwelijk digitaal aanvoelt. Misschien dat de blu-ray nog werkt als je het als een hoorspel benadert. Zonder twijfel een van de meest lelijke BD's die ik tot op heden gezien heb, terwijl het zo mooi had kunnen zijn...

Gekeken films

Offline Profile  

08 Feb 2012, 22:36 

Image Il gattopardo (Luchino Visconti, 1963) Image :: 9.0

In tegenstelling tot zowel de BFI als Criterion blu-ray zijn de Franse en Australische release wel van de recente Scorsese restauratie genomen en het verschil is... ehm... zichtbaar. Het klinkt misschien vreemd om te zeggen over releases waar zoveel lof over afgestoken is, maar in vergelijking met de Australische Madman release zit de Criterion er uit als een DVD. De kleuren op de Madman zijn zo strak gesepareerd en alle buiten scenes kennen een prachtige gouden gloed die op de Criterion totaal niet tot zijn recht komt. Ik heb in de 3 uur dat de film duurt volgens mij letterlijk geen krasje gezien, dit is pure perfectie. Zonder twijfel een van de mooiste blu-rays in mijn collectie.

Enige nadeel is dat de Madman behoorlijk aan de prijs is, dus wie wil, ik heb de Criterion blu voor 22 euro incl verzenden te koop staan.

Gekeken films

Offline Profile  

12 Feb 2012, 13:22 

Volgens mij heb ik nu de minst overtuigende Blu-Ray te pakken: Deliverance. Nergens echt scherp, soft image en kleuren zijn ook aardig flets. De film blijft ijzersterk maar de Blu-Ray overtuigd niet echt.

Offline Profile  

24 Feb 2012, 10:02 

De Fernando Di Leo box is nogal een 'mixed bag' vind ik, wat de transfers betreft. Milano Calibro 9 ziet er prima uit, La Mala Ordina en The Boss lijken upconverts van sd-transfers die er wel beter uitzien dankzij veel hogere bitrate en goeie compressie, terwijl Rulers of the City zo'n HD-transfer is die met z'n rare korrel duidelijk uit hetzelfde labo als de Italiaanse BU releases komt.

Offline Profile  

27 Feb 2012, 16:12 

Milano Calibro 9 ook gezien en ik vond het een prachtige transfer, echt wel een flinke verbetering. Gek genoeg werd ik ditmaal niet zo omver geblazen door de film zelf als tijdens de eerste kijkbeurt. Maar nog steeds een meer dan uitstekende film.

Offline Profile  

26 Apr 2012, 13:39 

Heeft iemand de blu ray van Audition (Shout Factory)? Er lijkt geen alternatief te komen vanuit de UK dus dan blijft deze uitgave over. De beeldkwaliteit schijnt niet erg goed te zijn. Ben wel benieuwd of er hier ook ervaringen mee zijn.

Offline Profile  

28 Apr 2012, 17:59 

Wow....toffe titel:

Image

De dvd vind ik niet zo best dus ik ben erg benieuwd hoe groot de verbetering is.

Komt 17 juli uit via Olive Films.

Offline Profile  

09 May 2012, 10:41 

Na de mooie Jean Rollin-releases zou men momenteel bij Redemption weer Blu-Rays aan het voorbereiden zijn en eerste titels worden genoemd. Van Jess Franco: Virgin among the Living Dead, Female Vampire en Exorcism, van Mario Bava: Black Sunday en Lisa and the Devil, en van Pete Walker: Die Screaming Marianne en Frightmare.

En meer goed nieuws - het Britse label Third Window gaat Blu-Rays releasen van Sion Sono's Love Exposure en Himizu en van Tsukamoto's Tetsuo 1 & 2 en Kotoko.

Ondertussen kondigt men bij Studio Canal een Britse Blu-Ray aan van The Discreet Charm of the Bourgeoisie voor een release ergens halfweg juli, en worden titels als That Obscure Object of Desire en Orson Welles' The Trial aangekondigd voor september.

Offline Profile  

09 May 2012, 14:14 

Oe, dat is goed nieuws allemaal!

Gekeken films

Offline Profile  

11 May 2012, 18:22 

Image

Deze komt in december uit. Ricky op Blu-Ray.... :mrgreen:

Offline Profile  

11 May 2012, 20:03 

Die is al uit, hoor - maar blijkt wel moeilijk verkrijgbaar. Maar ja - de transfer is Tokyo Shock bij Fortune Star gaan halen en het gaat helaas weer om een nutteloze upconvert...

http://img197.imageshack.us/img197/2731/riki01hd.png
http://img51.imageshack.us/img51/3420/riki02hd.png
http://img171.imageshack.us/img171/7986/riki03hd.png
http://img217.imageshack.us/img217/6535/riki04hd.png

Offline Profile  

30 May 2012, 16:54 

Het moet niet gekker worden

Image

Geen idee hoe het zit met subs, maar enkel het feit dat deze films op blu-ray verschijnen is te bizar voor woorden.

Gekeken films

Offline Profile  

20 Jun 2012, 23:07 

Hola - kijk 'ns wat er zonet opdook op Amazon.co.uk

http://www.amazon.co.uk/dp/B008D1TNCE/

Image

Offline Profile  

21 Jun 2012, 16:51 

nog veel geld maar anders wel serieus interessant. voor euro of 80 - 90 zie ik dit wel zitten

Offline Profile  

24 Jun 2012, 13:55 

De nieuwe David Lynch-box die pas in de UK is verschenen, kun je overigens het beste vermijden: zowel Lost Highway als Twin Peaks: Fire Walk With Me hebben 1080i-beeld en PCM 2.0-audio. Ook Wild at Heart is gedegradeerd van 5.1 naar 2.0, en tot overmaat van ramp zitten er een stuk of vijf momenten in TP:FWWM waarin het geluid opeens heel raar op en neer zwabbert. Een volslagen prut-release.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 765 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31