Logo

It is currently 20 Oct 2017, 01:25

Post new topic Reply to topic  [ 765 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Next
Author Message
  Re: HD-DVD / Blu-Ray
07 Dec 2011, 12:06 

heb nog een stuk of 80 hd-dvd's liggen en twee spelers maar is al tijdje terug dat ik nog iets gezien heb ervan. heb al een pak van die hd-dvd releases opnieuw gekocht op blu-ray.

heb van big lebowski enkel een flipper liggen met een widescreen en fullscreen versie woehoe

bedankt voor de vergelijking

Offline Profile  

07 Dec 2011, 18:52 

Dr. Strangelove wrote:
De enige echte verbetering in de nieuwe blu-ray zit in het geluid, wat echt wel mooi is (al vond ik dat op de dvd ook wel prima). Het beeld is geen wezenlijke verbetering op de dvd: wat je wint aan kleur en definitie wordt volstrekt teniet gedaan door de spuuglelijke overdosis DNR en edge enhancement. De film is natuurlijk nog steeds even leuk, maar ik heb wel spijt dat ik geld heb uitgegeven aan zo'n slecht product (ook al was het maar een tientje).

Vandaag ook bij mij op de deurmat gevallen en na jullie onderhoudend onderhoud alhier, heb ik daar ook behoorlijk spijt van. Vanavond maar even een A-B vergelijk met de dvd. Kan ik bekijken welke ik wil houden.........

Offline Profile  

08 Dec 2011, 22:03 

wtf? er zijn blijkbaar verschillende amerikaanse blu-ray edities van the evil dead?

volgens alle reviews een extra dvd vol extra's. ik kreeg de anchor bay binnen met enkel audiocommentaar :(

edit: versie met extra disc is niet meer te krijgen pfff

t was de moeite om een half uur te twijfelen tussen de Nl versie en de amerikaanse, en ik die dacht dat de amerikaanse beter was omwille van de extra's

Offline Profile  

21 Dec 2011, 14:59 

Is er eigenlijk bekend welke titels van Blue Underground een HD-upgrade krijgen?

Offline Profile  

21 Dec 2011, 15:17 

Neen - wordt slechts met mondjesmaat bekend gemaakt, steeds een paar maanden op voorhand. Er valt ook niet meteen een lijn in te trekken - zie maar naar het onlangs aangekondigde Strip Nude for your Killer, toch een volslagen onverwachte titel.

Offline Profile  

21 Dec 2011, 15:46 

Precies... Dan zou je eerder de betere Gialli van BU verwachten. Uncle Sam is ook op BD uit....bizar.

Maar als ik weer eens zelfverlekkerend langs mn rij aan Blue Undergrounds ga, dan zitten er toch weinig echt grote missers tussen. Elke upgrade is op zich welkom. Alleen dan knagende gevoel alles dubbel te kopen is wat lastig.... :oops:

Offline Profile  

21 Dec 2011, 15:50 

Killer Nun is trouwens ook aangekondigd, meende ik. Weeral zo'n titel waarbij je je enkel in het haar kan krabben.

Wat prutsfilm Uncle Sam betreft zal het niet ontoevallig zijn dat Lustig z'n eigen films tussen de eerste blu-rays van Blue Underground zaten (Maniac, Vigilante, Uncle Sam)

Offline Profile  

21 Dec 2011, 16:04 

Heb je inmiddels al veel titels vervangen voor een HD-versie? Twijfel zelf om nog Vigilante, Strip Nude en Daughters of Darkness erbij te doen. Maar ik heb ze allemaal al op dvd. Misschien maar eens tevreden zijn met wat ik heb.

Offline Profile  

21 Dec 2011, 16:06 

Ik heb ze allemaal vervangen, maar door m'n koopwoede ben ik absoluut geen referentie :mrgreen:

Echte rommel als Uncle Sam heb ik wel gelaten voor wat het was.

Offline Profile  

21 Dec 2011, 16:18 

Verkoop je ze ook of pleur je ze gewoon op de nimmer aflatende stapel....? :mrgreen:

Offline Profile  

21 Dec 2011, 16:22 

Heb er heel wat weggegeven, maar tegenwoordig hou ik ze bij. Soms miste ik eentje om screenshots te kunnen maken of om rond te delen tijdens festivalprogrammatie. Met als gevolg zo'n gigantische, vervaarlijk overhellende stapel naast de kleerkast.

Offline Profile  

21 Dec 2011, 17:31 

Melzz wrote:
Heb je inmiddels al veel titels vervangen voor een HD-versie? Twijfel zelf om nog Vigilante, Strip Nude en Daughters of Darkness erbij te doen. Maar ik heb ze allemaal al op dvd. Misschien maar eens tevreden zijn met wat ik heb.

had vigilante nog nooit gezien en kreeg de blu-ray van een vriend, was toch bij momenten serieus verrast door de kwaliteit van de transfer. kan niet vergelijken met dvd maar blu-rau op zich ziet er goed uit :-)

Offline Profile  

21 Dec 2011, 17:59 

Melzz wrote:

Daughter of Darkness is een van de mooiste blu-rays die ik in huis heb, echt aanzienlijk beter dan de DVD. Het is voor het eerst dat de invloed van Sternberg op de film echt goed zicht- en voelbaar is.

En die DVD van Strip Nude is zo lelijk dankzij de overmatige edge enhancement dat ie praktisch onkijkbaar is.

En ik vind Killer Nun echt een leuke film, maar wellicht ben ik de enige :mrgreen:

Gekeken films

Offline Profile  

09 Jan 2012, 20:38 

Staan een paar interessante vergelijkingen op caps-o-holic

De Criterion van The Leopard versus de Franse Blu:
http://caps-a-holic.com/hd_vergleiche/c ... #vergleich

De Criterion van Harakiri versus de Britse van Eureka:

De Criterion van Dazed and Confused versus de Blu van Universal:

Offline Profile  

09 Jan 2012, 22:45 

tolpol wrote:
Staan een paar interessante vergelijkingen op caps-o-holic

De Criterion van The Leopard versus de Franse Blu:

Had ooit al eens screenshots gezien van die Franse blu en het is echt zo extreem veel beter dan de Criterion/BFI dat die er bijna uitzien als video. Ik begrijp nog steeds niet waarom alleen die Franse blu de Scorsese resto gebruikt heeft... zo jammer dat die release niet Engels-vriendelijk is :cry:

Ik wilde overigens ook de Eureka versie van Harakiri kopen, maar zal zo te zien toch moeten zwichten voor de Criterion...

Gekeken films

Offline Profile  

09 Jan 2012, 23:54 

De Australische Blu-Ray van The Leopard zou dezelfde transfer gebruiken als de Franse, dus je kan eventueel daarvoor opteren.

Offline Profile  

10 Jan 2012, 00:29 

tolpol wrote:
De Australische Blu-Ray van The Leopard zou dezelfde transfer gebruiken als de Franse, dus je kan eventueel daarvoor opteren.

Ah, ik had gezien dat die ook zou uitkomen en vroeg me dat al af. Bedankt voor die info!

Gekeken films

Offline Profile  

10 Jan 2012, 00:40 

Hij is al sinds vorige zomer uit, maar pokkeduur.

http://www.jbhifionline.com.au/dvd/dvd- ... ray/652303
http://www.ezydvd.com.au/blu-ray/leopar ... /dp/820555

Offline Profile  

10 Jan 2012, 17:14 

tolpol wrote:

Ja, daar kwam ik ook achter... Heb er nu het geld niet voor (het is sowieso nooit mijn favoriete Visconti geweest), maar zal hem tzt zeker eens bestellen, zeker als ik mijn Criterion nog kan verkopen heb ik al een deel van het geld terug natuurlijk. De verschillen qua beeld zijn zo groot dat het het geld wel waard is lijkt me, zeker aangezien de kans op nog een andere release me vrij klein lijkt momenteel.

Over Australische releases gesproken, ben benieuwd hoe die Umbrella blu van 'Eraserhead' er uit gaat zien. Naar het schijnt is deze uitgesteld omdat Lynch zelf nog met de transfer bezig zou zijn en hij zou zo ongeveer nu uit moeten komen (hij is al bestelbaar op verschillende sites, maar wordt blijkbaar nog niet geleverd). In februari komt er ook een releases in Duitsland.

Gekeken films

Offline Profile  

10 Jan 2012, 17:57 

Zelf hou ik helemaal niet van The Leopard - veel is me er niet van bijgebleven, maar verveelde me stierlijk. Herinner me wel dat het er allemaal erg fraai uitzag door schijnbaar bijzonder hoge productiewaarden. Oh - en Terence Hill. Dat het daar voor mij zowat bij bleef, zegt genoeg.

Heb me zelf onlangs aan een stel Australische releases gewaagd, ze zijn nog onderweg dus kan er voorlopig niets over kwijt. Vier MGM-films: Spaghetti western 'The Hills Run Red', meesterwerkje 'Electra Glide in Blue', Nicholas Roeg's 'Eureka' en als blinde aankoop de late Mankiewicz 'The Honey Pot'. Ondertussen wel opgevangen dat de transfers slechts zo-zo zijn en misschien zelfs upscales, dus heb lage verwachtingen, jammer. Zal iets laten weten als ik ze heb kunnen bekijken.

Offline Profile  

10 Jan 2012, 18:05 

Ah, The Honey Pot - die heb ik nog eens in een snikheet zaaltje in Parijs gezien in een print die zo verweerd was dat je het idee hebt dat ze er over aan het rolschaatsen waren geweest. Leuke film trouwens, ben zeker benieuwd hoe die er uit ziet!

Gekeken films

Offline Profile  

10 Jan 2012, 20:14 

Hola - zonet zat de Australische Blu van Eureka al in de bus, en gaat wel degelijk om een HD-transfer. Heb maar snel gekeken en ziet er behoorlijk uit. Niet om van achterover te vallen maar als je op een groot scherm kijkt is het een absolute upgrade van de dvd.

EDIT: Heb de dvd er ook even ingegooid en was vergeten hoe goed die er al uitzag. Hmm - bij nader inzien, een eventuele aanrader voor mensen met een groot scherm, anders weet ik niet of het voor z'n geld echt wel de moeite is.

Offline Profile  

20 Jan 2012, 20:31 

De andere drie Australische MGM-Blu's zijn ook binnen en ze zien er alledrie goed uit - geen upscales. The Honey Pot misschien zelfs de beste van ze allemaal. Kostte me wel flink wat - ze waren al duur, maar moest ook nog belasting ophoesten.

Offline Profile  

20 Jan 2012, 21:43 

tolpol wrote:
De andere drie Australische MGM-Blu's zijn ook binnen en ze zien er alledrie goed uit - geen upscales. The Honey Pot misschien zelfs de beste van ze allemaal. Kostte me wel flink wat - ze waren al duur, maar moest ook nog belasting ophoesten.

Uitstekend, bedankt voor deze info! Zal hem eens aanschaffen dan als ik weer centjes heb.

Gekeken films

Offline Profile  

23 Jan 2012, 17:08 

Twee spaghetti's aangekondigd door Blue Underground:

A Bullet for a General (22 mei 2012)
Django, Kill! (19 juni 2012)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 765 posts ]  Go to page Previous  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Next