Logo

It is currently 27 Jun 2017, 21:01

Post new topic Reply to topic  [ 765 posts ]  Go to page Previous  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Next
Author Message
  Re: HD-DVD / Blu-Ray
19 Sep 2011, 15:31 

Blue Underground is readying a 31 January 2012 Blu-ray release of Night Train Murders. This 1975 cult favorite will arrive with a featurette, some radio spots, trailers, and stills galleries. SRP is TBD.

Offline Profile  

05 Oct 2011, 13:26 

Mooie titels aangekondigd voor Eureka's Masters of Cinema-reeks begin 2012:

23 jan: Punishment Park (Peter Watkins, 1971)
23 jan: Two-Lane Blacktop (Monte Hellman, 1971)
23 jan: Le Silence de la Mer (Jean-Pierre Melville, 1949)
20 feb: Repo Man (Alex Cox, 1984)
20 feb: The Insect Woman (Shohei Imamura, 1963)
26 mrt: Accottone (Pier Paolo Pasolini, 1961)
26 mrt: The Gospel according to Matthew (Pier Paolo Pasolini, 1964)
Nog geen datum: Ruggles of Red Gap (Leo McCarey, 1935)

Offline Profile  

07 Oct 2011, 12:53 

Ik liep gisteren zomaar weer eens binnen bij Fame, en tot mijn blijde verbazing zag ik daar de blu-ray van Blue Velvet al liggen. Volgens mij loopt de Nederlandse editie daarmee voor op de rest van de wereld, waar men minstens tot het eind van de maand moet wachten. Beeld is uitstekend, met een mooie en authentiek ogende filmkorrel, en het geluid is ook indrukwekkend. De dikke kers op de taart is de 51 minuten aan opnieuw gemonteerde verwijderde scènes die als één lang blok (in 1080p!!) als extra op de schijf staan. Niet te missen dus!

Offline Profile  

08 Oct 2011, 19:40 

Inderdaad, ook Blue Velvet aangeschaft vandaag. Sinds het overkop gaan van MGM brengen ze precies een groot deel titels uit die in voorbereiding waren of klaarliggen voor BD release. Het zijn geen full blown restauraties maar wel heel propere transfers.. Geen DNR, EE enz en heel hoge bitrate (tussen 30-40) om de grain intact te houden.

Zo heb ik ook al The Big Country, Manhunter (koop NIET de uk versie) en Dressed To Kill gekocht. Prijs valt ook mee van die MGMs

Offline Profile  

18 Oct 2011, 01:42 

Volgens toch weinig mis met manhunter uk?

Offline Profile  

18 Oct 2011, 13:40 

matt wrote:
Volgens toch weinig mis met manhunter uk?

De UK BD is serieus bewerkt met de DNR knop.. de US MGM BD heeft een dikke laag grain en hoge bitrate. Heb ergens een vergelijk gezien maar kan die niet direct vinden

Offline Profile  

28 Oct 2011, 21:30 

Vandaag ontving ik de UK "ultimate 40th anniversary edition" van Straw Dogs, maar ik had beter op de reviews kunnen wachten. Volgens de distributeur is deze transfer gemasterd van een bioscoopprint, maar dan is het contrast daarbij op 10 gezet, want het ziet er als geheel werkelijk bizar uit. Alle detail en kleur is zowat verdwenen, en zoals deze screenshots laten zien is de film op deze manier een volstrekt andere belevenis. Ter vergelijking heb ik m'n Criterion-dvd nog even opgezet, en het verschil is fenomenaal. Er zijn schijnbaar kijkers die de nieuwe 'look' oké vinden, maar ik vind het zelf echt wanstaltig lelijk. Jammer, want de extra's zijn heel aardig, dus ik zal deze versie alleen daarom nog wel houden. Voor de film kun je beter de Amerikaanse blu-ray aanschaffen.

Offline Profile  

30 Oct 2011, 19:41 

Over Michael Mann gesproken, een blu-ray van "Thief" zou geweldig zijn.

Offline Profile  

08 Nov 2011, 16:13 

Zonet The Big Country bekeken op Blu-ray en het lichtjes samengedrukt beeld dat op screenshots van de nieuwe transfer te zien was, blijkt helemaal geen probleem. Zo ziet hij er nu eenmaal uit door die vroege scope-lenzen en je oog went er meteen aan. Sterker nog - de film ziet er echt ontzettend goed uit, en hoort bij de beste transfers die er al op Blu-ray zijn verschenen. Had de film nooit eerder gezien en erg blij dat ik er zo mee kon kennismaken want 't is een pracht van een westernklassieker.

Offline Profile  

08 Nov 2011, 19:44 

Inderdaad prachtige transfer en zalige film. Had nog de dvd liggen en deze kan ik eigenlijk gewoon in de prullenmand gooien.

Offline Profile  

21 Nov 2011, 14:55 

Goed nieuws! Er zijn een paar klassiekers van Billy Wilder, Alfred Hitchcock en Woody Allen als pre-order verschenen op Amazon.ca met verschijningsdatum 24 januari :

- The Apartment
- Spellbound
- Notorious
- Rebecca
- Manhattan
- Annie Hall

Offline Profile  

22 Nov 2011, 17:37 

heeft hier iemand gamera revenge of iris op bd? zijn die subs echt zo slecht dat het quasi on-kijkbaar wordt? zijn de extra's wat de moeite?

Offline Profile  

22 Nov 2011, 18:36 

matt wrote:
heeft hier iemand gamera revenge of iris op bd? zijn die subs echt zo slecht dat het quasi on-kijkbaar wordt? zijn de extra's wat de moeite?

Ik lees ook overal dat de subs een drama zijn. Ze worden te laat ingezet of slecht vertaald. Lijkt me funest voor een Japanse film.

Offline Profile  

06 Dec 2011, 14:08 

Onder het motto: de beste stuurlui staan aan wal, wilde ik toch even dit kwijt.

http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=6171

Niet alleen hadden ze de bespreking best laten doen door iemand die wel de Coen-comedies kan smaken, bij de omschrijving van de beeldkwaliteit wordt al evenzeer ernaast geslagen.

Vooral in de nachtelijke scènes komen de scherpte en het uitstekende contrast er als absolute pluspunten uit. Ook de kleurenweergave is extreem helder. Maar daar staat tegenover dat de hoeveelheid grain hoger ligt dan je zou willen.

Waanzinnige opmerking voor zo'n stukgefilterde transfer.

Wat zijn we in hemelsnaam met zulke besprekingen? Ik sta maar wat te roepen en met de ogen te rollen, hoor.

Offline Profile  

06 Dec 2011, 15:07 

zolang je niets zegt over mijn vaak briljante tv-serie besprekingen ist goed :D

en neen, ik ben niet verantwoordelijke voor de prentjes bij de reviews. :D weet niet wie ze er uiteindelijk bij heeft gezet maar beetje jammer dat er foto's bijstaan van goldblum bij bespreking van law & order criminal intent seizoen 6 terwijl hij daar niet in meedoet.

vreemd van dieter zijn bespreking, is serieuze gast die normaal wel degelijk weet waar hij mee bezig is

Offline Profile  

06 Dec 2011, 15:33 

tolpol wrote:
Maar daar staat tegenover dat de hoeveelheid grain hoger ligt dan je zou willen.

Waanzinnige opmerking voor zo'n stukgefilterde transfer.

Ik moest ook even een paar keer diep ademhalen toen ik dit las. In tegenstelling tot wat Matt hieronder zegt, is dit naar mijn mening volledig typisch voor het niveau van onwetendheid en onkunde die de goedbedoelende amateurs van deze site (net als bij DVD.nl) voor filmjournalistiek door laten gaan. Echt kleuterschoolwerk.

Offline Profile  

06 Dec 2011, 15:59 

voel me nu wel aangesproken

denk dat er niemand bij dvdinfo de pretentie heeft om te denken bezig te zijn met filmjournalistiek. sommige reviews vind ik ook minder voor alle duidelijkheid (ook bij die van mij zijn er waar ik niet meer tevreden over ben) en ik heb dit ook al intern aangekaart. over de big lebowski-release ga ik niet oordelen want ik heb de blu-ray nog niet gezien.

maar om nu te doen of alles is geschreven door een paar achterlijke nitwits die niets kennen van film of de technische aspecten van een release. tja.

kleuterschoolwerk... sorry maar nu kom jij wel over als een pretentieuze etter.

Offline Profile  

06 Dec 2011, 23:09 

matt wrote:
maar om nu te doen of alles is geschreven door een paar achterlijke nitwits die niets kennen van film of de technische aspecten van een release. tja.

Dat zijn jouw woorden, zeker niet de mijne. Maar een recensie die een blu-ray die compleet kapot-ge-DNR'd is beschrijft als een release met een mooie scherpte met helaas nog iets te veel grain, vraagt er toch echt om - en dit is echt niet de eerste keer dat ik dit soort klunzige beschrijvingen op deze site tegenkom.

Quote:
kleuterschoolwerk... sorry maar nu kom jij wel over als een pretentieuze etter.

Ik kan je geen ongelijk geven. Er schiet me zelfs subiet een citaat uit The Big Lebowski (hoe toepasselijk!) te binnen:

Offline Profile  

07 Dec 2011, 10:46 

lig er niet van wakker dat jij mij een asshole vindt, je doet maar

Offline Profile  

07 Dec 2011, 11:05 

Hmm - matt, effe diep uitademen, want ik denk dat je het filmpje verkeerd interpreteert, hoor. Dan wil zich er net mee verontschuldigen om z'n botte opmerking. Denk dat je de personages verwisselt :wink:

Offline Profile  

07 Dec 2011, 11:07 

Helemaal juist: jij mag The Dude zijn, Matt. Ik ben hier toch duidelijk Walter.

Offline Profile  

07 Dec 2011, 11:20 

ok my bad

Offline Profile  

07 Dec 2011, 11:36 

nog even dit: ben nu wel door jullie beiden nieuwsgierig naar de blu-ray van big lebowski. jammer dat hij blijkbaar zo verkloot is want de film is prachtig.

Offline Profile  

07 Dec 2011, 11:50 

Kijk je nog HD-DVD? De HD-DVD uitgave was iets beter - had meer last van edge-enhancement maar was niet zo sterk gefilterd. De eerste blu-ray die verscheen was de Italiaanse en daarvoor heeft men dezelfde transfer gebruikt. Blijft ook daar een heel middelmatige transfer, hoor - heb de HD-DVD in huis. Maar alleszins 'beter', want de Special Edition die nadien in alle andere landen verscheen had die bijzonder sterk gefilterde transfer.

Hier staan vergelijkingen:
Special Edition Blu-Ray vs HD-DVD:
http://caps-a-holic.com/hd_vergleiche/c ... hp?cID=566
Special Edition Blu-Ray vs Italiaanse Blu-Ray:
http://caps-a-holic.com/hd_vergleiche/c ... hp?cID=577

Blijft natuurlijk persoonlijk, want sommige mensen hebben blijkbaar helemaal geen probleem met van die stukgefilterde transfers. Maar zoals in de dvdinfo-review beweren dat er teveel grain in het beeld zit is echt onbegrijpelijk, want het tegenovergestelde is net aan de hand, en allesbehalve subtiel.

Offline Profile  

07 Dec 2011, 12:05 

De enige echte verbetering in de nieuwe blu-ray zit in het geluid, wat echt wel mooi is (al vond ik dat op de dvd ook wel prima). Het beeld is geen wezenlijke verbetering op de dvd: wat je wint aan kleur en definitie wordt volstrekt teniet gedaan door de spuuglelijke overdosis DNR en edge enhancement. De film is natuurlijk nog steeds even leuk, maar ik heb wel spijt dat ik geld heb uitgegeven aan zo'n slecht product (ook al was het maar een tientje).

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 765 posts ]  Go to page Previous  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Next