Logo

It is currently 17 Dec 2018, 13:08

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
  De biechtstoel
23 Jan 2007, 11:08 

Natuurlijk is het onmogelijk alles gezien te hebben, maar van welke films geef je dat slechts schoorvoetend toe ?

Zelf moet ik bijvoorbeeld nog steeds Double Indemnity zien. Joekel van een klassieker, vreemd genoeg is 't er nog nooit van gekomen terwijl ik graag noirs kijk en Billy Wilder tot m'n favorieten behoort.

In de slechtere buurt van de stad staat Last house on the Left er nog altijd onbekeken bij. Nochtans een sleutelfilm in het exploitationgenre - moet er ook dringend 'ns van komen.

Welke films zou je écht 'ns moeten bekijken ?

Offline Profile  

23 Jan 2007, 11:23 

schaam je!

ok dan...

o.a.
singin in the rain
the treasure of the sierra madre
north by northwest
strangers on a train
barry lyndon
lolita
touch of evil
das boot
M

wel staan ze al in de kast, al vrij lang.

Offline Profile  

23 Jan 2007, 11:27 

Oh ja - ik ook, Barry Lyndon moet ik nog steeds zien. Kubrick's Paths of Glory heb ik evenmin bekeken.

Offline Profile  

23 Jan 2007, 14:16 

Riny, ik verslik me haast in m'n koffie: haast je naar de dvd-speler en ga direct die lijst afwerken! Zeker zes van de films uit jouw biechtlijst zou ik moeiteloos in een all-time Top 10 plaatsen. ;)

Een aantal films staan bij mij overigens ook al opvallend lang op de plank, terwijl ik ze toch echt graag wil zien. Een greep:

Old Boy
Nosferatu: Phantom der Nacht
Daughters of Darkness
The Brood
Y Tu Mamá También
Billy Liar
Heart of Glass
Dr. Mabuse: The Gambler
Umberto D.: Criterion Collection
The Blue Angel
Who's That Knocking at My Door
Early Summer: Criterion Collection
Floating Weeds: Criterion Collection
Atanarjuat: The Fast Runner
L'Atalante: Collector's Edition
Sunrise
The Birth of a Nation
The Wolf Man
Creature from the Black Lagoon
Eyes Wide Shut

Offline Profile  

23 Jan 2007, 14:49 

Dr. Strangelove wrote:
Heart of Glass

Ik ook - heb nog nooit iets van Herzog gezien zonder Kinski, denk ik.

Dr. Strangelove wrote:
Umberto D.: Criterion Collection

Staat hier ook stof te vergaren terwijl ik wéét dat ik 'm fantastisch zal vinden.

Dr. Strangelove wrote:
Floating Weeds: Criterion Collection

Idem - heb altijd drempelvrees bij die Japanse klassiekers. Achteraf ben ik meestal in de wolken, maar eraan beginnen lijkt steeds zo'n opgave.

Dr. Strangelove wrote:
L'Atalante: Collector's Edition

Ik heb de ouwe New Yorker uitgave, ben er 'ns aan begonnen maar werd gek van de flikkerende transfer. Ooit. Ooit komt 't er nog wel van.

Offline Profile  

23 Jan 2007, 14:51 

Dr. Strangelove wrote:
Riny, ik verslik me haast in m'n koffie: haast je naar de dvd-speler en ga direct die lijst afwerken! Zeker zes van de films uit jouw biechtlijst zou ik moeiteloos in een all-time Top 10 plaatsen. ;)

zet je koffie even neer

Dr. Strangelove moet ik ook nog zien

Offline Profile  

23 Jan 2007, 16:06 

Dr. Strangelove, Barry Lyndon en Paths of Glory zijn stuk voor stuk de moeite waard, al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo rap naar Barry Lyndon grijp, maar eens hij opstaat...

Zelf heb ik nog serieuze gaten in mijn filmcultuur: buiten The Birds heb ik bijvoorbeeld nog niets gezien van Hitchcock :oops: , ook Manderlay en Kingdom Hospital van Von Trier moeten dringend eens in mijn dvd-speler...

Offline Profile  

23 Jan 2007, 22:30 

arthur wrote:
Zelf heb ik nog serieuze gaten in mijn filmcultuur: buiten The Birds heb ik bijvoorbeeld nog niets gezien van Hitchcock :oops: , .
Ik heb hetzelfde met Hitchcock. Alleen ooit weleens Psycho en Birds gezien, verder niets. En zo zijn er meer regisseurs, Bunuel schiet me nu te binnen.
En erg jammer dat er wat Tarkovsky's(solaris en Rublyev) al bijna 2 jaar aan het stof vangen zijn :oops: :oops: . En A Clockwork Orange moet ik eens afkijken....

Offline Profile  

24 Jan 2007, 22:52 

Bazarov wrote:
arthur wrote:
Zelf heb ik nog serieuze gaten in mijn filmcultuur: buiten The Birds heb ik bijvoorbeeld nog niets gezien van Hitchcock :oops: , .
Ik heb hetzelfde met Hitchcock. Alleen ooit weleens Psycho en Birds gezien, verder niets. En zo zijn er meer regisseurs, Bunuel schiet me nu te binnen.
En erg jammer dat er wat Tarkovsky's(solaris en Rublyev) al bijna 2 jaar aan het stof vangen zijn :oops: :oops: . En A Clockwork Orange moet ik eens afkijken....

Ja, Vertigo moet ik nog steeds kijken, alhoewel ik die box hier heb liggen. Daarnaast heb ik Once Upon a Time in America al meer dan een jaar liggen. Clockwork Orange moet ik ook nog kijken trouwens.... :oops:

Offline Profile  

25 Jan 2007, 10:49 

damn dit is hier echt wel een hall of shame :mrgreen: :mrgreen:

bij mij valt het nog mee, een paar die mij te binnen schieten:

- Ran
- Double indemnity
- Barry Lyndon
- Lawrence of Arabia

Offline Profile  

25 Jan 2007, 10:52 

matt wrote:

- Ran
- Double indemnity
- Barry Lyndon
- Lawrence of Arabia

Het valt mee.... en dan Lawrence of Arabia noemen :mrgreen: :lol:

Offline Profile  

26 Jan 2007, 00:09 

Vincent wrote:
matt wrote:

- Ran
- Double indemnity
- Barry Lyndon
- Lawrence of Arabia

Het valt mee.... en dan Lawrence of Arabia noemen :mrgreen: :lol:

Heb 'm wel gezien, maar deed me weinig, vreemd genoeg...

Ik moet nog veel van Bergman, Buñuel, Tarkovski, Altman, Herzog, ... te veel op om te noemen. Heb nog veel moois ongekeken in de kast staan.

Offline Profile  

26 Jan 2007, 01:14 

Van de films die al geruime tijd in de kast staan, maar die ik eigenlijk al had moeten zien ten tijde van Betamax en V2000:
Doctor Zhivago
To Kill A Mockingbird
Citizen Kane
Metropolis

Hoe zoiets werkt weet ik niet, maar ik wilde bijvoorbeeld al sinds zeker 15 jaar The Swimmer erg graag zien. Maar inmiddels staat ie al meer dan een jaar in de kast, en ook al heb ik mijzelf (meestal 's ochtends, vlak voor aanvang van weer een nieuwe werkdag) vaak beloofd om 's avonds dan eindelijk te gaan kijken, toch heb ik hem nog steeds niet gezien!

Offline Profile  

29 Jan 2007, 22:01 

Casablanca
Seven Samurai
En daar issie weer, Lawrence of Arabia.

Misschien nog vreemder, geen enkele film van Herschell Gordon Lewis.

Offline Profile  

01 Feb 2007, 16:07 

Ik heb nog geen enkele film uit de Alien reeks gezien. Ooit een stuk van III maar dat is alles. Verder zijn er een aantal zeer bekende musicals die ik nog moet zien, zoals West Side Story, The Band Wagon en, euh, The Sound of Music. Van Kurosawa mis ik nog Ran, Kagemusha, The Hidden Fortress, Throne of Blood, Yojimbo en Sanjuro.

Verder nog:

400 Blows
All Quiet on the Western Front
Andrei Rublev
The Best Years of Our Lives
The Blue Angel
Breaking the Waves
Cinema Paradiso
Dancer in the Dark
Don’t Look Now
Fanny and Alexander
The French Connection
The General
The Hustler
King Kong (1933)
Kwaidan
The Leopard
M*A*S*H
Twelve Angry Men
The Wild Bunch
Wings of Desire
Who’s Afraid of Virginia Woolf?
Z

*phew*

Offline Profile  

01 Feb 2007, 16:29 

buzzmeekz wrote:
Breaking the Waves

Oei - die heb je anders al héél lang in je kast staan, dacht ik. Meen me vaagweg te herinneren dat je me die ooit ten ruil aanbood voor Amarcord, pakweg drie jaar geleden :wink:

Offline Profile  

01 Feb 2007, 16:43 

tolpol wrote:
buzzmeekz wrote:
Breaking the Waves

Oei - die heb je anders al héél lang in je kast staan, dacht ik. Meen me vaagweg te herinneren dat je me die ooit ten ruil aanbood voor Amarcord, pakweg drie jaar geleden :wink:

Ik weet het ook niet meer precies, maar heb ik toen niet Riget tegen jouw Amarcord Criterion geruild? Hoe dan ook, ja, Breaking the Waves staat ook al heel lang in de kast ;)

Offline Profile  

01 Feb 2007, 16:47 

buzzmeekz wrote:
Ik weet het ook niet meer precies, maar heb ik toen niet Riget tegen jouw Amarcord Criterion geruild? Hoe dan ook, ja, Breaking the Waves staat ook al heel lang in de kast ;)

Klopt - maar Breaking the Waves zat toen ook tussen de titels die je ervoor wilde ruilen. Riget staat bij mij trouwens dus al minstens even lang onbekeken in de kast :mrgreen:

Moet echt 'ns ophouden met er nog dvds bij te stouwen, want er is nog zoveel lekkers dat ik moet zien. Zeg ik dan maar weer. Dream on - kiddo - dream on. Who'm I kiddin'.

Offline Profile  

04 Mar 2007, 20:17 

Strangelove
The Godfather :shock:
2001....
Seven Samurai

dat soort fraais

Ik denk dat het komt doordat je zo veel goeds hoort over dergelijke films. Je wacht en wacht, op het 'perfecte' moment. In een weekend dat een drukke schoolweek voorgaat zet ik niet snel een Tarkovsky op, dat doe ik wel op een dag dat ik gewoon helemaal vrij ben, mentaal en administratief. En tja, dat komt maar weinig voor.

goede theorie? wat denken jullie :roll:

Offline Profile  

04 Mar 2007, 22:21 

il Matto wrote:
Strangelove
The Godfather :shock:
2001....
Seven Samurai

dat soort fraais

Ik denk dat het komt doordat je zo veel goeds hoort over dergelijke films. Je wacht en wacht, op het 'perfecte' moment. In een weekend dat een drukke schoolweek voorgaat zet ik niet snel een Tarkovsky op, dat doe ik wel op een dag dat ik gewoon helemaal vrij ben, mentaal en administratief. En tja, dat komt maar weinig voor.

goede theorie? wat denken jullie :roll:

Zit wel een kern van waarheid in, ik moet wel een goed moment vinden om de echt grote classics in mijn DVDspeler te stoppen. Je hebt immers maar een keer de mogelijkheid om een film voor het eerst te kijken :)

Offline Profile  

06 Mar 2007, 23:21 

Tijdje nagedacht maar ik kan eigenlijk niets verzinnen. :roll:

Offline Profile  

04 May 2009, 18:33 

Natuurlijk houden wij er niet van om illegale films te downloaden. Maar in mijn zoektocht naar plaatjes van Death Hunt kwam ik op deze site, en ik kon de verleiding toch niet weerstaan om aan het downloaden te slaan met deze film (die voor zover ik weet niet op dvd is verschenen):

http://movie-megaupload.com/2009/02/14/ ... -1934.html

En na even te hebben gebladerd kwam ik tot de ontdekking dat deze site echt geweldig mooie films in de aanbieding heeft! Van oud en zwijgend tot gloedjenieuwe series zoals:

http://movie-megaupload.com/2009/04/25/ ... -2009.html

Nog nooit van deze serie gehoord, maar het Viking-thema spreekt mij toch wel zeer aan! Downloadeeeeeeeeen!

Offline Profile  

04 May 2009, 18:34 

Death Hunt is uit op regio 1 dvd van Anchor Bay - staat hier in de kast. Misschien wel OOP ondertussen.

Image

Offline Profile  

04 May 2009, 18:49 

Death Hunt kan ik wel dromen, maar ik zal hem t.z.t. wel ergens (eBay) op de kop tikken want die hoort gewoon in de kast te staan inderdaad. Er zijn nu eenmaal van die films die blijven het avontuurlijke jongenshart altijd aanspreken, en veel stoerder dan Marvin én Bronson zijn ze er niet. Nou ja, op Cooper en Lancaster na dan in Vera Cruz.

Offline Profile  

04 May 2009, 18:57 

Er is blijkbaar ook een recente Australische uitgave - kost je 10 euro incl :

http://dvdcrave.com.au/ViewProduct.aspx ... 4bcefb8908

EDIT: Oh - sorry. Ik lees je oorspronkelijke bericht nu pas goed en zie dat je 't over The Count of Monte Christo had.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next