Logo

It is currently 26 Jul 2017, 16:39

Post new topic Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message

18 Apr 2011, 18:50 

Die Bizarre Sinema en Glittering Images boeken lagen vrijdag heel voordelig in de bakken bij het boeken- en dvd-hoekje in Kriterion, de meeste via de ramsj van het American Book Center aan de stickers te zien. Maar je hebt nog geen stap binnen gezet, komt Candela alweer met de beste koopjes onder zijn arm langs lopen. Je moet er wel snel bij zijn. :mrgreen:

Zelf deze nog maar even meegepakt:

Image

Image

Die Bizarre Sinema-uitgaves zijn trouwens heruitgegeven in februari van dit jaar, zag ik. Toch zie ik ze online nergens voordelig liggen. Zal je toch echt in Italiaanse shops moeten zoeken, of misschien ligt er nog een stapel bij ABC in A'dam of Den Haag. Geen idee.

Offline Profile  

18 Apr 2011, 19:56 

Gaaf!! Ik aasde er langer op want soms lagen er enkele voor 20 euro (ipv 40) in de sale-schappen van The American Bookcentre. Toen toch laten liggen want naar mijn idee zijn er meer plaatjes dan tekst in de boekjes te vinden. Toch leuke snuisterijen. Voor hoeveel lagen ze er nu als ik vragen mag?

Offline Profile  

18 Apr 2011, 20:24 

Van die Bizarre Sinema-reeks lag vrijdagavond alleen die Japanese Ero er nog (stuk of zes nog). Rest was al weg. Ben het even kwijt, 10 of 15 euro per stuk... maar alleszins een stuk voordeliger dan ze online meestal te vinden zijn. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze inmiddels gewoon weer een nieuw voorraadje hebben liggen. Wel vooral veel artwork inderdaad en teksten zijn in het Italiaans en het Engels.

De Glittering Images waren 5 euro per stuk. Da's echt vooral artwork. Die Psychopathia Sexualis behandelt ook maar een handvol films; La matriarca, Femina ridens, L'assoluto naturale, Eros e thanatos/Raptus, Venus in Furs, Bella di giorno, moglie di notte, The Lickerish Quartet, La verità seconda Satana en A.A.A. Massagiatrice bella presenza offresi.

Dat dus. Sexy romanzi stoeipoezenwerk.

Offline Profile  

21 Apr 2011, 11:53 

Camera Obscura wrote:
Die Bizarre Sinema en Glittering Images boeken lagen vrijdag heel voordelig in de bakken bij het boeken- en dvd-hoekje in Kriterion, de meeste via de ramsj van het American Book Center aan de stickers te zien. Maar je hebt nog geen stap binnen gezet, komt Candela alweer met de beste koopjes onder zijn arm langs lopen. Je moet er wel snel bij zijn. :mrgreen:

De bizarre sinema boeken waren 10 euro en degene over italiaanse horror zelfs maar 5. Ik had hem ook gratis kunnen hebben had ik de enigzins verwarde jonge dame achter de kassa er niet op gewezen dat ze mij 5 euro teveel had teruggegeven (nadat ze mij eerst 5 teveel wou laten betalen). Maar ja, goed als ik ben... :)

Offline Profile  

02 May 2011, 23:54 

Gekocht op een congres in Londen en meteen laten signeren door de auteur die er een lezing gaf:

Image

Op hetzelfde congres gekocht, eindelijk verschenen in paperback:

Image

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

24 May 2011, 13:11 

Tot einde mei krijg je 10% korting op je aankoop bij The Book Depository met code May11 bij het afrekenen.

http://www.bookdepository.co.uk/

Offline Profile  

Re:
02 Aug 2011, 19:56 

Camera Obscura wrote:
Melzz wrote:
En deze komt in juni uit bij fabpress, lijkt me ook wel wat:

Image

Die is wat verlaat, maar op de FAB Press-site staat 'ie nu voor februari 2011 aangekondigd. Hoge verwachtingen, wordt vast een leuk boek, FAB press kennende.

Iemand deze al binnen?
Mijn order is na een paar keer uitstel nu geannuleeerd door Amazon.

Offline Profile  

Re: Filmliteratuur
02 Aug 2011, 19:59 

Heb 'm zelf niet, maar las op verschillende fora dat mensen 'm onlangs ontvangen hebben - hij is dus uiteindelijk wel verschenen.

Offline Profile  

02 Aug 2011, 20:07 

Ok, zal hem dan waarschijnlijk via Fab zelf moeten bestellen.
Net nog wat recensies + foto's gevonden:
http://plutoniumshores.blogspot.com/201 ... 85f96f60f9
http://www.spaghetti-western.net/index. ... ook_Review

Offline Profile  

02 Aug 2011, 20:12 

Iemand dit boek al gelezen, trouwens ? Zou Italiaanse klassiekers maar ook genrecinema bespreken.

http://www.amazon.co.uk/Cinema-Italiano ... 848856083/

Image

Geschreven door Howard Hughes, die eerder ook al over spaghetti westerns publiceerde.

Offline Profile  

02 Aug 2011, 22:51 

Paar weken geleden any gun can play ontvangen via amazon.co.uk. Op eerste zicht redelijk academisch / droog

Offline Profile  

10 Aug 2011, 23:53 

tolpol wrote:
Iemand dit boek al gelezen, trouwens ? Zou Italiaanse klassiekers maar ook genrecinema bespreken.

http://www.amazon.co.uk/Cinema-Italiano ... 848856083/

Image

Geschreven door Howard Hughes, die eerder ook al over spaghetti westerns publiceerde.

Dat spaghetti western boekje van Hughes vond ik maar oppervlakkig. Echt niet de moeite, dus als dat enige indicatie is. Maar unfair natuurlijk om deze daarop uitsluitend op af te rekenen. Misschien is het wel een heel aardig boek.

Had verder al weer enige tijd A History of Italian Cinema van Peter Bondanella liggen.

Uitstekend geschreven overzicht van de Italiaanse cinema van de vroegste jaren tot de 21e eeuw met redelijk wat aandacht voor genrecinema met aparte hoofdstukken over de western, giallo en de poliziesco. En niet op een badinerend toontje, een goed verhaal. 684 pp. met om de paar pagina's wat afbeeldingen en een uitgebreide bibliografie naar onderwerp plus index.
Voor de echte kenner of liefhebber van Italiaanse cinema zal er wellicht niet veel nieuws in staan, maar gewoon een zeer prettig leesbaar en goed onderzocht boek.

Image

Offline Profile  

11 Aug 2011, 00:44 

matt wrote:
Paar weken geleden any gun can play ontvangen via amazon.co.uk. Op eerste zicht redelijk academisch / droog

Heb hem nog maar even besteld. Bijna weer vergeten.

Offline Profile  

11 Aug 2011, 08:59 

Camera Obscura wrote:
Dat spaghetti western boekje van Hughes vond ik maar oppervlakkig. Echt niet de moeite, dus als dat enige indicatie is. Maar unfair natuurlijk om deze daarop uitsluitend op af te rekenen. Misschien is het wel een heel aardig boek.

Over welk spaghetti western boek heb je het dan? Hij heeft er verschillende geschreven. Heb zelf z'n 'Once Upon a Time in the Italian West' gelezen - driehonderdtal pagina's gewijd aan twintig films met veel achtergrondinfo - vond daar toch weinig mis mee.

Offline Profile  

11 Aug 2011, 09:39 

vond Hughes' Once Upon A Time in the Italian West niet echt lezenswaard.
Ik heb het boek pas twee jaar, maar van het zestal spaghetti-boeken die ik inmiddels in de kast heb staan vond ik het veruit de minste, maar misschien ben ik kieskeurig. Frayling lik ik ieder snippertje van op, maar da's een onmogelijke standaard, maar Hughes vind ik niet fijn om te lezen.

Hughes heeft ook een dunner boekje over Spaghetti Westerns geschreven, maar dat lijkt me een samenvatting.
(niet dat ik hem wil, maar even nieuwsgierig)

Offline Profile  

11 Aug 2011, 10:57 

Ook weer eens een boek gekocht. Joseph Losey : a Revenge on Life

Offline Profile  

11 Aug 2011, 11:24 

Camera Obscura wrote:
Hughes heeft ook een dunner boekje over Spaghetti Westerns geschreven, maar dat lijkt me een samenvatting.
(niet dat ik hem wil, maar even nieuwsgierig)

Naast 'Once Upon' schreef hij ook nog zo'n flinterdun boekje in de Pocket Essentials-reeks, en een 'volwaardiger' boek voor Kamera Books. Dacht eerst dat je 't misschien over dat boek had. Frayling's werk is beter, maar daar kan inderdaad weinig aan tippen.

Offline Profile  

15 Aug 2011, 03:04 

Ik was ook geen fan van dat boek van Hughes. Daar naast vond ik het opmerkelijk dat hij een soort van 'canon' presenteert van het genre, maar de enige verwijzing naar Once Upon A Time In The West in de titel van het boek zit en als hij enkele toplijstjes van anderen noemt...

Offline Profile  

Re:
29 Aug 2011, 18:48 

Camera Obscura wrote:
Waar ik erg naar uitkijk is Nightmare Movies: Horror on Screen Since the 1960s van Kim Newman, te verschijnen ergens in april komend jaar. Wordt een revised edition en uitgebreider versie van zijn uitstekende Nightmare Movies, begrijp ik. Bij mij komt 'ie in de kast.

Image

http://www.bloomsbury.com/Books/details ... 1408805039

Het eerste deel is tot mijn teleurstelling niet herzien, maar voorzien van voetnoten, waarbij Newman aangeeft of hij zijn mening al dan niet heeft bijgesteld (waarom überhaupt een voetnoot denk je dan), of titels inmiddels wel heeft gezien waardoor zijn standpunt is veranderd met noten als 'inmiddels de Martino-Gialli gezien en nu ben ik van mening dat..' Herschrijf het eerste deel, of doe niets. Beetje vreemd en lui...

Het tweede 'nieuwe' deel is thematisch ingedeeld met hoofdstukken als 'The Lecter Variations' over de serial killer craze in de 90s, 'Scream and Scream Again' over alle post-Scream slashers en 'Zombie Apocalypse Now' (lijkt me duidelijk). Verder heeft hij een hoofdstuk gewijd aan vier auteurs, Tim Burton, Guillermo del Toro, Larry Fessenden en David Lynch en daar valt 'ie pas echt door de mand. Niet door vergezochte beweringen of iets, maar het is gewoon pijnlijk oppervlakkig. Er is reeds zoveel geschreven (met uitzondering van Larry Fessenden dan) dat je in no time op het internet al diepgaander en interessanter stukken over dit viertal kan lezen (afgezien nog van wat er in boekvorm is verschenen).

Volgens mij is er iets misgegaan met de oorspronkelijk opzet. Het hele boek leest nu als slechts een opzetje voor een boek, of als Newman's Empire scribbles in ADHD-stijl waarbij soms meer dan 20 titels per pagina worden genamedropped zonder dat er wordt ingegaan op een soort grotere gedachte en boordevol casual beweringen als 'indescribably boring' en 'simply dull' zonder aan te geven waarom. Geen idee wat er tussen hem en de uitgever bekokstoofd is, maar heb toch sterk de indruk dat Newman dringend om cash verlegen zat, en het geduld niet had om echt achter de schrijftafel te zitten. Of hij is niet zo'n getalenteerd schrijver, maar als compendium voor de laatste ontwikkelingen voor de laatste ontwikkelingen op horror-gebied kan ik ook niet echt aanraden. Voor de fans staat er weinig nieuws in en het is te chaotisch van opzet om er info uit te halen.

Offline Profile  

29 Aug 2011, 18:58 

Jammer - bedankt - ga 'm maar laten liggen.

Offline Profile  

12 Sep 2011, 13:18 

derde cinema sewer boek is inmiddels uitgelezen en was weer best interessant. aanrader voor diegene die deel 1 en 2 wisten te smaken

Offline Profile  

03 Dec 2011, 14:16 

Image

Deze aangeschaft, lijkt me toch wel een leuk boek. Nu slechts 8 pond bij amazon.co.uk.

Offline Profile  

23 Dec 2011, 23:54 

Vandaag gekocht: Conversations with Scorsese, geschreven door Richard Schickel.
Image

Fijn leesvoer voor in de kerstvakantie.

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

31 Dec 2011, 14:46 

Melzz wrote:
Image

Deze aangeschaft, lijkt me toch wel een leuk boek. Nu slechts 8 pond bij amazon.co.uk.

Mwow....best wel een (lichte) tegenvaller eigenlijk. Voornamelijk interessant voor de afbeeldingen. Qua tekst kwam ik eigenlijk niets nieuws te weten. Het lijkt dat veel informatie uit extra's van dvd's zijn gehaald. Er wordt erg snel door allerlei titels gejakkerd. Wat ik storend vond was dat Halloween op bijna elke pagina ter sprake kwam. Dat werd best vermoeiend. Het had wel diepgravender kunnen gaan met enkele interviews ofzo. Een beknopte samenvatting van een bepaalde titel kan ik zelf makkelijk vinden op internet en daar hing de meeste tekst toch wel aan vast. Lichte kost en je hebt het boek zo uit. Wel aardig maar er had wel meer in kunnen zitten. Artwork is dus wel erg leuk om te zien.

Offline Profile  

31 Dec 2011, 15:44 

Dat hadden Camera Obscura en ik op de vorige pagina je al laten weten ;)
Ja - mooi vormgegeven maar verder had ik er ook maar weinig aan.

Onlangs een tweedehandsuitgave op de kop getikt van L.A. Morse's "Video Trash & Treasures" en daar ben je ook niet veel mee. Is al een ouder boekje uit '89 met korte reviews van videotheekrommel uit de eighties. Morse is zo'n blasé filmbespreker die vooral films wil afbreken - zit nu halverwege en denk nog maar een viertal positieve kritieken te hebben gelezen. Moest Morse nu nog een scherpe pen hebben zou het misschien de moeite zijn geweest, maar die heeft hij niet dus: "meh".

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next