Logo

It is currently 22 Nov 2017, 05:25

Post new topic Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message

02 Jan 2011, 16:57 

Maar 's kijken of ik het tegen een redelijke prijs kan vinden.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:02 

weet iemand of dit nou precies dezelfde boeken zijn of is er een verschil?
(buiten de titel/cover uiteraard)

Image

Image

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:15 

Op Amazon.com kan je alleszins via 'look inside' zien dat de tekst identiek is. Lijkt me dat de Britse uitgave 'scenes' heet en de Amerikaanse 'pictures'. Of zo.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:17 

Strangelove heeft de bovenste, meen ik. Als jij nu de onderste koopt, kunnen we ze vergelijken. Filmbook Beaver.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:25 

goed plan, onderste is ook goedkoper dus die zit nu in het mandje,
+

Down and Dirty Pictures - Peter Biskind
Orson Welles: Hello Americans: v. 2 - Simon Callow
Book of the Dead: The Complete History of Zombie Cinema - Jamie Russell
Any Gun Can Play: The Essential Guide to Euro-westerns - Kevin Grant
Teenage Wasteland: The Slasher Movie Uncut - J. A. Kerswell
Nightmare USA: The Untold Story of the Exploitation Independents - Stephen Thrower

moet het mandje nu wel met 2 handen vasthouden, misschien toch nog even een rondje lopen en 1 of 2 terug in de schappen leggen. maar welke?

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:30 

'Teenage Wasteland' heb ik in huis en stelt niet veel voor, vind ik. Mooi uitgegeven enzo, maar weinig interessante tekst.

Down & Dirty, Book of the Dead en Nightmare USA daarentegen kan ik alledrie aanraden.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:35 

Ok, bedankt, kan hem nu weer met 1 hand vasthouden.

Nightmare USA is wel duur vergeleken met de rest, £18.49
dat geld wel waard?

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:40 

Teenage Wasteland had ik eerder dit jaar ook nog aangeschaft. Aardig uitgevoerd boekje, maar iets interessants vertellen over de slasher blijkt net zo moeilijk als de films zelf interessant maken.

Voor de rest zelfde aanraders als tolpol eigenlijk. Nightmare USA is een prachtig en behoorlijk massief boek met veel artwork, uitstekend geschreven. Is die prijs echt meer dan waard - zal je geen spijt van krijgen. Down and Dirty is heerlijk leesvoer en dat Book of the Dead is ook zeer aardig.

PS: tolpol en ik zijn echt twee verschillende personen.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:44 

Teenage Wasteland had ik eerder dit jaar ook nog aangeschaft. Aardig uitgevoerd boekje, maar iets interessants vertellen over de slasher blijkt net zo moeilijk als de films zelf interessant maken.

Voor de rest zelfde aanraders als Camera Obscura eigenlijk. Nightmare USA is een prachtig en behoorlijk massief boek met veel artwork, uitstekend geschreven. Is die prijs echt meer dan waard - zal je geen spijt van krijgen. Down and Dirty is heerlijk leesvoer en dat Book of the Dead is ook zeer aardig.

PS: Camera Obscura en ik zijn echt twee verschillende personen.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:50 

Uh ja, ok, ben er nu bijna uit. Orson Welles is ook terug in de schappen (heb er nog 2 van hem te gaan) en heb nu nog 8 pond over van mijn gift certificate. Iemand nog een leuke non-film aanrader voor de afwisseling?

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:52 

Sorry, mijn belevingswereld gaat niet verder dan film. Scheerapparaten zijn heel voordelig in de UK - moet je wel even een ander stekkertje erop zetten.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 21:54 

Scheren vind ik zo'n nutteloze bedoeling :)

Misschien gewoon een dvd erbij, dat kan natuurlijk ook.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 22:03 

jim2873 wrote:
weet iemand of dit nou precies dezelfde boeken zijn of is er een verschil?
(buiten de titel/cover uiteraard)

Nee hoor, is gewoon hetzelfde boek. Geen idee waarom het onder twee verschillende titels is uitgegeven - maar alleszins de moeite van het lezen meer dan waard!

Offline Profile  

05 Jan 2011, 22:12 

Image

Deze stond al op m'n wish list sinds ik de smakelijke trailer ervoor had gezien, en nadat m'n familie niet voorzienend genoeg was geweest om hem voor me onder de kerstboom te leggen, heb ik hem meteen erna zelf maar besteld bij Amazon UK. Toen het boek eergisteren werd bezorgd, vond ik dat de prijs van 15 pond echt een koopje was geweest. Maar toen ik m'n broer de volgende dag op het hart drukte dat hij hem vooral moest bestellen, was de prijs zelfs nog verder gezakt naar 10! (Op het moment is hij helemaal niet leverbaar, maar wellicht binnenkort weer.)

Het is in ieder geval het ultieme koffietafelboek voor wie (zoals ik) al zo'n beetje z'n hele leven The Empire Strikes Back als de ultieme avonturenfilm ziet, vol met unieke foto's, schetsen, ontwerpen, etc. Daarnaast lijkt het (voor zover ik tot nu toe heb gebladerd) ook nog eens behoorlijk goed leesbaar, met een schat aan archiefmateriaal en nieuwe interviews.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 22:31 

jim2873 wrote:

Nightmare USA is wel duur vergeleken met de rest, £18.49
dat geld wel waard?

Beetje mosterd na de maaltijd maar dit is werkelijk een schitterend boek. Kijk nu al uit naar het 2e deel dat ooit eens uit moet komen. Lees er nog steeds met heel veel plezier in. Maar kijk uit....je bent wel geneigd titels aan te schaffen waarover je leest.... :wink:

Offline Profile  

06 Jan 2011, 21:28 

ok, uiteindelijk besteld:

Image

Image

Image

Image

Image

Offline Profile  

08 Jan 2011, 13:48 

Er komt een update van deel 2 (die nu OOP is):

Image

Offline Profile  

10 Jan 2011, 16:07 

Nightmare USA binnen, die stop je niet even in je binnenzak!
Is zijn geld inderdaad wel waard. Mooi.

Offline Profile  

26 Jan 2011, 11:34 

Image
Paul Verhoeven: De Biografie (Rob van Scheers)
Biografie van de (in mijn ogen) enige grote Nederlandse regisseur aan de hand van diens filmografie.
Vanaf zijn eerste studentenfilmpje tot aan Zwartboek worden alle films besproken door zowel de schrijver, de cineast als verschillende medewerkers.
Dat pakt de ene keer wat beter uit (oa. de dramatische verhalen over de opnames van Flesh & Blood) dan de andere (Hollow Man).
Niet altijd even goed geschreven, en er staan een aantal lagere school taalfouten in, maar vooral de interviews met Paul Verhoeven zelf, die uiteraard nergens een blad voor de mond neemt, maken het tot een leuk boek.

Image
Ten Bad Dates with De Niro: A Book of Alternative Movie Lists (Richard T. Kelly)
Lijstjes, lijstjes, lijstjes! Meer dan 500 pagina's aan top 10 lijstjes. En dan niet alleen met de overbekende klassiekers, maar ook een hoop cult en hidden gems.

Offline Profile  

26 Jan 2011, 12:55 

Evidence wrote:
Paul Verhoeven: De Biografie (Rob van Scheers)
Biografie van de (in mijn ogen) enige grote Nederlandse regisseur aan de hand van diens filmografie.

Inderdaad een heel prettig boek. Voor de liefhebber: er ligt nog een stapeltje bij De Slegte in Amsterdam voor 2,50 per stuk.

Offline Profile  

24 Mar 2011, 16:37 

dacht al van wacht eens even, die naam komt me bekend voor...

in De Morgen van vandaag staat een interview met niemand minder dan Dr. Strangelove

Rambo & Reagan, Batman & Bush

Nederlandse promovendus toont hoe superhelden neoconservatieve boodschap uitdragen

Superheldenfilms zijn niet zomaar onschuldig entertainment. Batman & co. redden de wereld niet alleen van de ondergang, hun cape dekt ook een neoconservatieve lading. Spiderman als medestander van George W. Bush? In zijn proefschrift bekijkt de Nederlands-Amerikaanse onderzoeker Dan Hassler-Forest het fenomeen van de superheld door een politiek-ideologische bril.

door sarah theerlynck

Toen in 2002 de film Spiderman uitkwam en zowat elke recensent de link met 9/11 legde, begon er bij de Nederlands-Amerikaanse onderzoeker en docent Engelse taal en cultuur Dan Hassler-Forest iets te dagen. Hoe kwam het dat zowat iedereen de film koppelde aan politiek en ideologie, terwijl die niet eens expliciet naar de aanslagen verwees?

"Ik ontdekte een link met de actiefilms uit de jaren tachtig"

Offline Profile  

24 Mar 2011, 16:51 

En ook al op Radio 1 hoorde ik. Goed bezig! Interessant onderwerp trouwens.

Offline Profile  

24 Mar 2011, 18:23 

Goed bezig ja.
Hier wat scans van de artikelen:

De Morgen
http://img593.imageshack.us/f/dandemorgen.jpg/

Volkskrant
http://yfrog.com/f/gyfg7rzj/

Offline Profile  

24 Mar 2011, 18:56 

Goed werk en gefeliciteerd! (er gemakshalve even vanuit gaande dat de verdediging goed is verlopen en Strangelove inmiddels in een alcoholische overwinningsroes verkeert).

Offline Profile  

25 Mar 2011, 12:38 

Bedankt voor alle aardige berichten! De verdediging verliep inderdaad gesmeerd, en alle media-aandacht was de kers op de taart. Vanmiddag nog één lezing over The Walking Dead, en dan 's avonds helemaal los in Paradiso bij de bluegrass-punk van The Hackensaw Boys. :D

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next