Logo

It is currently 17 Dec 2018, 13:11

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2737 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 110  Next
Author Message
  10 Second Reviews - Deel 1
11 Jan 2006, 23:49 

Written on the Wind ****

mijn eerste kennismaking met Douglas Sirk en is me prima bevallen.

The Village ***1/2

verre van perfect maar heb me toch prima vermaakt.

Last edited by jim2873 on 25 Jan 2006, 01:40, edited 1 time in total.

Offline Profile  

12 Jan 2006, 00:04 

The Deathless Devil ****
Ongelofelijke Turkse B-Film - Copperhead gaat gekleed als een Mexicaanse worstelaar en probeert Doctor Satan's ingenieuze poging tot werelddominatie met behulp van kartonnen robots te verhinderen. De kortste rokjes van Istanbul en een hopeloos overakterende sidekick staan hem bij. Doctor Satan (uitgesproken als "Doktar Sheiten") is een stoere Turk met de indrukwekkendste snor OOIT die moet doorgaan voor een Chinees meesterbrein en dat vooral toont door in een lelijke kelder maniakaal te lachen en op knopjes te duwen. Brutale vechtscenes, lachwekkende dialogen en ontzettend amateuristisch gemaakt met een budget van 150 frank - heel plezant.

In a Lonely Place ****1/2
Film noir van Nicholas Ray met Humphrey Bogart als een licht-ontvlambare screenwriter die van een moord verdacht wordt. Scherpe dialogen en uitstekend geacteerd - de romantische scenes met Gloria Graham zijn uiterst geloofwaardig.

Four of the Apocalypse ***
Western van Italiaanse splattermeister Lucio Fulci. Lijdt nogal onder ongeloofwaardig gedrag, zwakke dialogen en een té episodisch plot, maar de plaatjes zijn soms mooi geschoten met veel typisch Fulci-tegenlicht en softfocus.

Offline Profile  

12 Jan 2006, 11:19 

Gisteren een goede start gemaakt met Fantasia. Schitterende animatie, mooie muziek.

Offline Profile  

12 Jan 2006, 13:45 

Cross Roads *** er zit wel een leuk verhaallijntje in. :wink:

Offline Profile  

12 Jan 2006, 16:12 

Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries) ****

Mijn eerste Spaanstalige film. Ik had verwacht dat ik zou moeten wennen aan de taal echter viel dit wel mee.

In het begin is de film nogal humoristisch maar, later in de film word je net als de hoofdrol spelers langzaam maar zeker met je neus op de waarheid gedrukt.

Phantasm ***

Ik moest eerst weer even wennen aan de niet gore na alle gore films van de laatste tijd. Maar toen ik er weer aan gewend was heb ik me prima vermaakt en bleef de film me wel boeien.

Offline Profile  

12 Jan 2006, 22:46 

onibaba ****1/2

Offline Profile  

12 Jan 2006, 23:54 

The Petrified Forest ***1/2

Aardige gangster-classic met een prima rol van Bogart, helaas vaak te melodramatisch naar mijn smaak waardoor het lijkt alsof de film niet weet welke kant het op wil.

Last edited by Cobra on 13 Jan 2006, 09:58, edited 1 time in total.

Offline Profile  

13 Jan 2006, 00:24 

Saw * * * * 1/2

Offline Profile  

13 Jan 2006, 00:34 

Aan al het goede komt helaas een einde. Vanavond was de laatste afevering uit de Duitse jaren 50/60 cultserie Stahlnetz aan de beurt: Ein Toter Zuviel uit 1968. Zoals alle andere Stahlnetz afleveringen is ook deze op ware gebeurtenissen gebaseerd. Een louche autohandelaar uit Keulen geeft zijn maatschappelijke carriere, in samenspan met twee van zijn werknemers, een andere wending: bankovervallen!
Ik blijf het maar zeggen, de door Jurgen Roland geregisseerde serie Stahlnetz is het beste wat de Duitse tv ooit heeft geproduceerd. Jammer dat zo weinig mensen deze serie kennen.

Offline Profile  

13 Jan 2006, 13:05 

Er schijnt behoefte aan meer leesvoer te zijn... Zal 's kijken hoe lang ik het volhoud.

A Fish Called WandaImageBlijft toch een geweldig leuke film. Goed plot vol grappige situaties wordt ingevuld met uitstekend acteerwerk. Elk personage heeft wel iets, maar ik vind Michael Palin als de stotterende Ken Pile toch veruit het leukst (met name dan als hij het oude vrouwtje moet omleggen). 'Canis mortuus est!' :lol:

Last edited by wmvankoppen on 31 Mar 2009, 22:17, edited 1 time in total.

Offline Profile  

13 Jan 2006, 17:20 

The Cat and the Canary ('27) ****
Klassieke old dark house thriller. De nieuwe score van Stover vond ik iets te druk.

Offline Profile  

13 Jan 2006, 22:37 

The Set-up ('49) ****

Rauwe noir van Wise.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 01:34 

Dinner at Eight (1933) ***

Kent een aantal aardige momenten. Met name Beery en Harlow brengen nog wat leven in de brouwerij, maar in zijn geheel vond ik het niet helemaal bevredigend.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 02:04 

The Fall of the House of Usher ('60) ****
Subtiele maar zeer effectieve horror van Corman. Stijlvol gefilmd.

Last edited by melville on 20 Jan 2006, 16:44, edited 1 time in total.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 17:49 

Mighty Joe Young (1949) ***1/2
Technisch heel mooi gedaan, maar inhoudelijk blijft het Kong-Lite.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 18:35 

Wolf Creek ***1/2

Alleszins behoorlijke horror van Australische bodem die tot 5 minuten voor het eind prima de spanning op weet te bouwen en zo nu en dan behoorlijk luguber uit de hoek kan komen. Helaas doet de climax (de laatste 5 minuten dus) naar mijn idee afbreuk aan het geheel, wat erg jammer is.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 19:43 

Femme Fatale ***

Begint leuk met een scene uit 'Double Indemnity' maar wat volgt is een erg wisselvallige film die nooit echt wilt overtuigen. De matige cast helpt ook niet echt mee, vooral Antonio Banderas is erg irritant bezig. Rebecca Romijn houdt het gelukkig nog een beetje spannend en heel af en toe komt DePalma met een indrukwekkende shot.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 22:44 

Lantana (2001) ****
Wordt verkocht als een thriller maar gaat eigenlijk over wan- en vertrouwen in relaties.

Città Violenta (1970) ***1/2
Van Sergio Sollima met Charles Bronson en Telly Savalas. Mooi geschoten plaatjes op bijzonder knappe lokaties maar het verhaaltje is wel erg dun gesmeerd. Dom blondje Jill Ireland is ridikuul gecast als doortrapte femme fatale. Opent met een opwindende carchase en de soundtrack van Morricone is erg goed.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 01:21 

The 7th Voyage Of Sinbad, uit 1958.
Harryhausen-films vind ik altijd erg leuk om te zien!

Offline Profile  

15 Jan 2006, 03:50 

The Parent Trap*** :D

Offline Profile  

15 Jan 2006, 13:42 

The Assassination of Richard Nixon **** 3 sterren voor de film, 1 extra voor S. Penn.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 14:39 

Tokyo Story, erg indrukwekkend en eigenlijk nog erg actueel qua thema ****½

Offline Profile  

15 Jan 2006, 15:51 

tolpol wrote:
Lantana (2001) ****
Wordt verkocht als een thriller maar gaat eigenlijk over wan- en vertrouwen in relaties.

En een geweldige afsluiter qua muziek ;).

Offline Profile  

15 Jan 2006, 19:49 

Face of Another (1966) ****1/2
Experimentele Japanse film - een man raakt verbrand in het gelaat bij een werkongeval en laat door z'n dokter een masker maken gemodelleerd op het gezicht van een willekeurige vreemde. Gaandeweg verliest hij samen met z'n identiteit alle besef van moraal. Roept veel vragen op en de beelden zijn prachtig.

Equilibrium (2003) ***
Toekomstvisie die net wat te ambitieus is - een getraumatiseerde samenleving die na een derde wereldoorlog onder invloed van een dagelijkse dosis geneesmiddel gevoelens wegdrukt is als gegeven wel interessant maar het wordt hier veel te oppervlakkig behandeld. Veel bombast - werd er soms een beetje onnozel van. Actiescenes zijn wel indrukwekkend.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 20:24 

Black Hawk Down ***
Just 'cause it's Sir Ridley Scott

Blade Trinity*
Planet of the Babes :oops: **

Offline Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2737 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 110  Next